Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, ja mam wszystko seryjne, tylko blacha pod silnik i dyfer + ATki. Na szutry i błoto się nadaje. Czy na coś więcej to ciężko powiedzieć - doświadczenia z Subariad nie mam. W tym wątku jest sporo informacji i filmów - jak cofniesz się do początku to zobaczysz zarówno XV I jak i XV II w terenie.

Jak chcesz zobaczyć co XV potrafi i czy coś potrafi to śledź wątek na forum.subaru.pl/topic/109282-przejażdżki-terenowe-dla-subaru-po-jurze-i-kaszubach/ lub stronę przygód 4x4 i ruszaj w teren.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Agnieszkaz napisał:

Keyman a xv nie ma dyferencjalu w standardzie? 

Dyferencjał jest, a jakże :) metalowa osłona to dodatek (jak już pisalem, moim zdaniem dodatek całkowicie zbędny), z dobrodziejstwem inwentarza obniżasz prześwit poprzeczny. Ale jeśli masz lużne 400 + PLN, up to You...

http://sklep.subaru.pl/pl/p/Oslona-dyferencjalu/187

to taka właśnie oslona, ta akurat do Forestera, może pasuje też do XV.

Edytowane przez mechanik
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Agnieszkaz napisał:

co o nich myslisz mechanik?

Nie chcę się wypowiadać za bardzo, w skrócie nie warto, można popsuć, a nic w zamian. To podkładki pod amortyzatory, nie zmieniają skoku zawieszenia ani sily tłumienia. Podnoszą budę o 2-3cm, tyle by w zawieszeniu nic nie popsuć, a ile to 3 cm na aucie - sama oceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Agnieszkaz napisał:

To podobno podnosi o 5 cm 

Tyle to za dużo do takiego nowego autka, zbyt duzo mozna popsuć, zawieszenie wielowachaczowe nie nadaje się do liftu. Massz zbyt fane autko, żeby je popsuć,

Jak już bardzo chcesz, podnieś je o te 3cm, szybsze zużycie gum zawieszenia, itd,  zresztą sama zaobserwujesz. Jeśli nie będzie fajnie, to je wyrzucisz do śmieci i tyle. To nie powinien być wielki wydatek. Sama też ocenisz, czy skóra warta wyprawki, czy te 3cm poprawią coś, może uznasz że auto ładniej wygląda (ja uważam, że 3cm to nie widać nawet).

Edytowane przez mechanik
ort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Agnieszkaz napisał:

Czyli mowisz ze nie warto to kupie te opony i oslone na silnik dziekuje ci za rady bo na razie poruszam sie w tym temacie jak slepy we mgle :)

Jeśli bardzo chcesz, to sprawdź. Jak coś to je zdejmiesz.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Agnieszkaz napisał:

A jeszcze mam pytanie ile to auto pytam o xv 2 litry benzyna jest wstanie tak naprawdę wyciągnąć :)? Nie mialam jeszcze okazji go w takiej sytuacji przetestowac :) czy prawda jest ze tylko 180? 

 

2 z przodu da radę w sprzyjających warunkach ;)

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Agnieszkaz napisał:

W sprzyjających warunkach mowisz zmartwiliscie mnie bo widze ze szalu z predkoscia nie bedzie, szalu z offroad nie bedzie co ja to kupilam :(

Kupiłaś miejsko wiejski Subaru dla którego nie ma w Polsce dróg szybkiego ruchu i autostrad takiej długości żeby było ci nudno jechać nimi z prędkością 120-140 km/godz. Będzie ci z nim dobrze również na drogach nierównych.

 

Jaki właściwie ma kolor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Agnieszkaz napisał:

Ja swoja honda jezdzilam po naszej autostradzie 190 wiecej nie dala rady

Jaką miałaś? My mieliśmy Civica 1.8 rok 2007, UFO. Jechała swobodnie 200 km/h maksymalnie licznikowe to 210 chyba. Bardzo fajne autko, szybsze stanowczo od Xv/Forester z silnikami wolnossacymi. Poza tym silnik Hondy fajnie brzmi przy wysokich obrotach, lubi się kręcić. Z kolei drogi wiejskie nie dla Hondy kompletnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Agnieszkaz napisał:

Raz o korzen wyrwalam zderzak przedni byl bol wtedy :)

Też tak mieliśmy. Zderzak i oprócz tego chłodnica skroplin. :biglol: Widzę że na prawdę jesteśmy podobni. 

U nas jak zaczęła jeździć wolniej to okazało się że sprzęgło siadało, po wymianie jeździła jak nowa.

Nam właśnie przeszkadzało w Hondzie brak możliwości jazdy po wiejskich drogach, szutrach, nad jezioro gdzie nie prowadzi asfalt. Dlatego wybór padł na Forestera, ale połknęliśmy bakcyla, okazało się że tam gdzie jest fajnie trzeba się wycofać. Reszta opowieści to nie to Forum ;):biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Agnieszkaz napisał:

Ja sie znowu naczytalam ze xv to super jest pod teren i dlatego go kupilam ale chyba przesadzili w tym artykule :)

Widzisz, to skomplikowane, zależy co kto uważa za offroad, tak jak pojęcie "szybki", "duży", "ładny". 

Dziennikarze ze zwykłych portali, czy pism mają bardzo mierne pojęcie o offroadzie. 

Subaru ma tę przewagę, że ma fajny napęd na cztery koła, ze względu na prześwit zajedzie dalej, dużo dalej niż Honda i większość osobówek, i pewnie dalej niż większość przeciętnych kierowców na w planach. Dlatego piszą o tym aucie że jest dzielne. Jeśli jednak ktoś myśli że Subaru ma możliwości Suzuki Jimny, to niestety tak nie jest. Zobacz pojeździj, spotkaj się z lokalną ekipą 4x4. Jak stwierdzisz że autko jednak jest za słabe to zamiast je ciąć i robić druciarskie modyfikacje lepiej sprzedaj i kup właściwe, bardziej pod swoje potrzeby, bo każdy z nas jest inny. Dla mojego kolegi przejazd Toyotą Rav4 przez kałuże które by Civic pokonał to już offroad. Skąd jesteś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Agnieszkaz napisał:

Jeszcze powiedz mi ze kochasz czarne samochody to powiem ze jestes moim bratem :D takim zaginionym z innej matki :D

Mój obecny samochód jest czarny :biglol: ale oklejony na oliwkowy. Drugi też jest czarny, ale będzie oklejony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...