Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, mechanik napisał:

Gdzie tak napisałem? 

Wstawiłeś filmik. Ile on tam kręci? 2800rpm?

 

Miałem m.in jimniaka. Sprawny w terenie i ekonomiczny. A i dziewczyny się za nim oglądały. Tyle plusów.

Mam Obka na podkładkach. Pierwszy podniesiony obk u mnie przejeździł 12 lat/200tkm bez uszczerbku mechanicznego wynikającego z zabiegu -jeśli Ci chodzi o trwałość. Oprócz pracy był 2x w Albanii, 3x chyba w Rumunii. Dojazdówki robi się ode mnie przez Niemcy. Nie był zawalidrogą. Nawet jedno takie śmieszne z koniem na błotniku wyprzedził.

 

Zakochałem się w subaru poznając na saksach takiego pana, co miał przed nazwiskiem "Graf von" Miał takie spracowane subaru leone na podkładkach do objeżdżania włości. I też je kochał;).

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz racje Mechanik bo moze lepiej kupic drugie auto na offroad a to zostawic na miasto pomysle ale oslone mu założę na wszelki wypadek jak znowu sie gdzies nim wpakuje (sam wiesz ze to zawsze jest silniejsze od czlowieka ) Polecam offroad na Islandii jak masz wlasne jeepy to bedziesz mial swietna zabawe. 
Nie zrażaj się. Modyfikacje podane w wątku nie wpływają negatywnie na auto i jego trwałość.

Zakładaj płytę, kup opony, zrób delikatny lift.

Pojedź na subariade, spotkajmy się na plejadach, baw się tym autem.

Są 2 opcje, spodoba ci się i z takimi modyfikacjami sprzedasz auto bez problemu i kupisz jedyne słuszne auto, Wranglera ;) albo stwierdzisz że to wystarczy i niewiele na tym stracisz.


Trochę dorzucę oliwy do ognia i przekornie powiem że w Polsce pewnie więcej Subaru jeździ w terenie niż wraglerow :)


Nie wiem czemu często za offroad traktuje się wyłącznie ciągnięcie się wyciągarka od drzewa do drzewa. Offroad to jazda poza asfaltem, ucieczka od cywilizacji, poznawanie i przekraczanie granic możliwości samochodu, nie ważne czy Dacią, Tico czy ujimogiem.

A uznanie "prawdziwych terenówek" jak przejedziesz z nimi trasę jest fantastyczne.
@mechanik nie zrozum mnie źle, ale czasem mam odczucia (pewnie błędne, za co przepraszam) że traktujesz nas z góry forsując jedynie słuszną opcję. Daj nam popsuć do reszty te auta i przejść ta samą drogę poznania co Ty. :)


! :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coocer mowiac  lift masz na mysli  podkladki czy cos wiecej? 
Na dzień dobry podkładki wystarczą, dają ta psychologiczną ochronę, i wbrew temu co mówi kolega mechanik, każdy cm się liczy :) szczególnie dla faceta hahahaha.


Do foresterow są zestawy 5 cm a w US nawet 4 ale to ma sens tylko jak chcesz jeździć lepiej jak patrol :) (taki chyba żarcik)



Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, coocer napisał:

@mechanik nie zrozum mnie źle, ale czasem mam odczucia (pewnie błędne, za co przepraszam) że traktujesz nas z góry forsując jedynie słuszną opcję.

To źle mnie rozumiesz :) uważam, że należy się zastanowić, czy warto zmienić sprzęt na odpowiedni do przeznaczenia. Nie mam zamiaru odbierać przyjemność, sam kiedyś stałem przed dylematem i nie wybralem modów Forka, bo uznalem że wiele to nie da i absolutnie nie żałuję tego wyboru. Oczywiście, masz rację, że sam wyjazd poza aglomerację jst przygodą i super forma spędzania czasu. Czy offorad to tylko wyciągarki - oczywiście, że nie, jest po prostu turystyk, jest extreme. Tyle, że-mając właściwe auto mozna robić i to i to - lajtowo w niedziele pojechac z Suvami i na rajd pojechać zbierać pieczątki.

21 minut temu, coocer napisał:

Na dzień dobry podkładki wystarczą, dają ta psychologiczną ochronę, i wbrew temu co mówi kolega mechanik, każdy cm się liczy

W terenie się mówi - dwa cale - albo wcale :) mniejszy to na prawdę tuning optyczny,

 

21 minut temu, coocer napisał:

każdy cm się liczy :) szczególnie dla faceta hahahaha.

Spytaj kobiety, czy 3 cm to dużo ;):mrgreen:

35 minut temu, coocer napisał:

A uznanie "prawdziwych terenówek" jak przejedziesz z nimi trasę jest fantastyczne.

Bo to są mega fajni ludzie. Jeśli chesz zostać przy Subaru OK, może się spotkamy na trasie i mnie wyciągniesz z koleiny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Agnieszkaz napisał:

Ten rubikon jest chyba swietny zona zadowolona? 

Oba są świetne, nie ważne czy Rubicon, Sport, czy Sahara. I tak się je modyfikuje, ale tu ma to sens.

Oboje jesteśmy bardzo zadowoleni. Mega fajne wyjazdy, super ludzie, super spędzony czas.

Żona chciała auto w którym nigdy nie usłyszy, "no wiesz Kochanie, ale to nie jest prawdziwa terenówka" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2020 o 22:25, coocer napisał:


Trochę dorzucę oliwy do ognia i przekornie powiem że w Polsce pewnie więcej Subaru jeździ w terenie niż wraglerow :)

Suzuka rzondzi:mrgreen:.

Kilka lat temu robiliśmy mikrostatystykę. W lasach wybór tej marki to było 40-50%, oczywiście tych starych topornych generacji. Z subaru w terenie jestem sam w 40-osobowej firmie. Ma opinię drogiego w utrzymaniu i nieserwisowalnego na prowincji. Oczywiście nikt nie próbował, ale czytał w autoświecie.

Jak byśmy zrobili statystykę wyprawówek, no1 byłby patrolsuperpatrol, potem kruzaki potem nie wiem pajero albo węglarki.

Przed wranglerem rysuje się świetlana przyszłość. Mało kto już tak buduje samochody, przynajmniej nie na nasz rynek. Jak nowy jimny wyskoczy, terenówkę z nadwoziem trzeba będzie ściągac z emiratów albo usa.

Słuchy chodzą że jimny będzie dostępny jako 2-os ciężarówka.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, coocer napisał:

Wiem wiem, z prawdziwych terenówek zostały pick-upy

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

To juz niestety tylko silne SUV, przynajmniej te dostępne w EU. Przednie zawieszenie to wielowachacz, słaby wykrzyż, ciężko je modyfikować, więc na terenówkę przeprawowa raczej nie materiał, za to na wyprawówkę OK.

Na pewno Pickupy, jeśli ktoś to auto zaakceptuje, poszerzają wybór, bo mówiąc szczerze terenówka o klasycznej konstrukcji (pełna rama, sztywne mosty) z salonu to tylko Wrangler tak jak napisał wyżej Kolega @BiP. Jestem co prawda wielkim fanem tej marki, jednak załuję że nie ma różnorodności na rynku. Szkoda Jimnego, liczę, że wróci...

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik no i to mi sie podoba :) moje suboratko by przejechalo ale bokiem po trawie :D ale naprawde super zabawa i fajne tereny. Musze chyba pomyslec o rubikonie :) lub dam mojemu kola po traktorze i da wowczas rade :) ale tak mu sie ostatnio przyglądalam i macie racje xv ma obnizony przedni zderzak nie wiedziec czemu 

Edytowane przez Agnieszkaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Agnieszkaz napisał:

Musze chyba pomyslec o rubikonie :)

Oczywiście że tak. Szkoda czasu, trzeba się cieszyć życiem. 

Pamiętaj, że autami z filmu wszyscy jeździmy na codzień, po całej Europie, i są to nasze jedyne auta tzw daily car, no i nasze żony też mają Wranglery.. Jak coś to pomogę sprowadzić fajne autko... czarne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Agnieszkaz napisał:

Mechanik pomysle i jak cos to sie odezwe w tej sprawie :) a powiedz ile w miescie pali to autko 12 litrow czy wiecej? 

Jak normalnie na ATekach to 12 litrów. Jak delikatniej i letnią porą to czasem mniej, ale my jeździmy bardzo dynamicznie. Krótki spali mniej, jest jeszcze diesel on spala jeszcze mniej około 9 litrów.

Na MT spala może powyżej 12 litrów, ale średnio tyle właśnie - (na razie mam koła fabryczne 32,1") . Trasa mieszana, w tygodniu miasto a weekendy jak na filmiku.

Więcej auto spala na autostradzie i też zależy czy jest wiatr, i jak szybko jedziesz. Na ATekach 180 km/h bez problemu.

Jak ci się podoba to jeszcze taki filmik ;)

 

Edytowane przez mechanik
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2020 o 15:04, keyman napisał:

Pirelli Scorpion AT Plus 225/65R17

Mieszczą się, nie ocierają w żadnym miejscu, przy pełnym skręcie są "na styk". Opona mniej agresywna od BFG, całoroczna, również z homologacją zimową. Właściwości terenowe w trakcie prób.

Uprzedzając pytania o felgę: 17x7 5x100 ET55 z oficjalnych akcesoriów do XV.

W temacie felg polecam również nieco zapomniany wątek forum.subaru.pl/topic/101655-dobór-felg-17 jest tam dużo istotnych informacji.

 

ps. nie udało mi się nigdzie w sieci znaleźć zdjęcia tej felgi z oponą na samochodzie, są jedynie grafiki. Tak więc - premiera!!   

 

Pirelli1.jpg

 

Pirelli2.jpg

Keyman czy możesz napisać coś o jeździe na nowych oponach? Jak spalanie, hałas i właściwości jezdne? Prezentują się na tej feldze świetnie :drool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Keyman czy możesz napisać coś o jeździe na nowych oponach? Jak spalanie, hałas i właściwości jezdne? Prezentują się na tej feldze świetnie :drool:

Chętnie napiszę, a tym samym postaram się skierować powyższe offroadowe lovestory na tory związane z tematem XV

Opony użytkuję niewiele ponad miesiąc, więc stosunkowo krótko, jednak udało się już zaliczyć 4 ok 100km wypady w teren, spostrzeżenia poniżej:

1. Spalanie

tu niewiele się zmieniło, jak może czytałeś jestem przyzwyczajony do wskazań 10-12l gdyż auto jeździ w mieście na krótkich dystansach. Po 100km w terenie, gdzie ruszaliśmy zawsze z pełnym bakiem pomiar kończył się na 9-10 l/100km. W mieście dalej jest 10l, nie miałem natomiast okazji jechać gdzieś dalej autostradą.

2. Hałas

Jest głośniej, nie da się ukryć. Jechałem 120km/h różnica była, na autostradach nie wiem, ale zakładam że do 140km/h dramatu nie będzie. Takie prędkości wydają się również rozsądne ze względu na zużycie, nie zostawisz czarnych pasków za samochodem

3. Trakcja

No i tu jest to co dokładnie chciałem uzyskać. Nie mam możliwości płynnej zmiany kół, więc zależało mi na czymś co może zostać na samochodzie trochę dłużej niż weekend w terenie. Opony na codzień zachowują się bardzo dobrze - na mokrym, na zakrętach samochód jedzie tak jak wcześniej - czyli przyklejony. Balon nie przeszkadza, chociaż czuć że tej gumy jest jednak więcej. W terenie - do tej pory nie zawiodły, chociaż nie miałem okazji wpakować się jeszcze w trudne warunki. Były piachy, było błoto, koleiny w lesie też - jednak zawsze pod spodem było twardo i sucho. Z minusów o których czytałem i słyszałem to podobno boczne ścianki nie są jakieś super mocne - spotkanie z kamienistym ostrym podłożem może je przeciąć.

Podsumowując - ja jestem zadowolony z wyboru. Zyskałem możliwość latania po terenie w weekendy, nie obawiam się o brak trakcji w deszczu, a przede wszystkim jak przyjdzie mi jechać 500km na jakieś spotkanie, czy 1000km na Subariadę to również ta podróż jakoś minie. Wiadomo, że alternatywą jest świetna BFG, jednak ja poszedłem w uniwersalność. Jest więcej osób które od kilku lat używają tych opon, zaliczyły różne Subariady i z pewnością mogą powiedzieć więcej - m.in. Dyrekcja

ps. a felgi z oponami tak - wyglądają świetnie, zwłaszcza brudne - tu jestem podwójnie zadowolony że się przełamałem i poszedłem w dedykowane. Jak mi się znudzą AT to będzie na zimówki.

ps2. muszę zmienić zdjęcie profilowe

ps3. a wiecie że kształt bieżnika PSPSPS oznacza Pierelli Scorpion

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Keyman jakie sa granice wedlug ciebie xv?  Pytam bo piszesz ze jeździsz duzo w teren. 
Bez modyfikacji jak w załączniku. Z oponami j.w +1.1cm do prześwitu, a w rzeczywistości zależy od kierowcy... Proponuje udać się w teren.
23b426a4366723f6bee583aa00f3f4fa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...