Skocz do zawartości

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy


FanSub

Rekomendowane odpowiedzi

To i ja kilka słów dodam bo wątek prawie jak o olejach się rozkręca miałem okazje też w ostatnim roku wymieniać kpl.

Tył. Zaczęły rozbić się niepokojące przebarwienia poprzeczne na tarczy i obawa -pękają. Napomknąłem o tym w serwisie nie ASO i mechanik podchwycił oczywiście- wymieniamy. Ale że długo szukał i nie znalazł zamienników zakupiłem same klocki Zimmermann, wymiana w warsztacie pod domem tez nie wyszła, nie mogli cofnąć tłoczków więc przy okazji innych czynności w MTS wymienili. Klocki przetarły tarcze, nie piszczą. Polecam.

Przód. Nieraz zatrzeszczy, szczególnie jak wjeżdżam do garażu z górki. Ale myśle ze to kwestia konstrukcji zawieszenia i zmęczonych tulei. Mam popękane na górze ale ani diagnosta ani MTS nie sugerowali jeszcze wymiany. Na przód też kupiłem Zimmermann i w moim odczuciu minimalnie lepiej hamują. Odczuwalna szybsza reakcja. Może to być efekt w połączeniu z wymianą płynu hamulcowego. Polecam.

Też z doświadczenia uważam że w dużym stopniu wpływ na piszczenie ma wyczyszczenie zacisków. Ale rzadko się to robi w standardzie i trzeba zlecać osobno.
XV II 90kkm. Jazda obecnie tylko eco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, spawalniczy napisał:

Poniżej zdjęcia hamulców w XV  po „przeglądzie” w ASO. Lepiej było wcale nie dotykać.

 

 

58E43DD7-6A33-4A16-833B-2124250BE940.jpeg

32B7399D-231D-47BF-9DD2-0F22E4D301F9.jpeg

CC30B660-9A37-4C41-9721-FDECDCB0A6AE.jpeg

5139B752-7408-4796-BE21-1C95EDEF7F26.jpeg

1F06346A-F7D3-4811-B5BB-CCF0621BAE96.jpeg

Fotki tuż po czy pół roku po? Jak nie zgłaszałeś konieczności dotykania hebli to może zapomnieli zajrzeć. Dlatego robię sam:D

PS czy to świeże ślady pasty miedzianej?

Edytowane przez buc niskopienny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też świeżo po przeglądzie ( 2 lata ) bo przebieg zbyt mały. Hamulce popiskiwały na dochamowaniach. Miedzi nie żałowali, wg. mnie za dużo bo będzie zbierała kurz, cała powierzchnia klocka. Ale o dziwo po tej operacji ciszaaa, ciekawe. Poza tym 100% sprawny. Ale bardziej mnie interesuje czy w polskich ASO wlewają ''Motul Fuel System Clean Bensin'' ?  bo mi wlali do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, buc niskopienny napisał:

Fotki tuż po czy pół roku po?


Tuż po.

 

23 godziny temu, buc niskopienny napisał:

Jak nie zgłaszałeś konieczności dotykania hebli to może zapomnieli zajrzeć.


Jasne - 1300 zł za przegląd 30 kkm z moim olejem - mogli „zapomnieć”.

 

23 godziny temu, buc niskopienny napisał:

PS czy to świeże ślady pasty miedzianej?


Trudno powiedzieć.

 

8 godzin temu, TMM napisał:

Miedzi nie żałowali, wg. mnie za dużo bo będzie zbierała kurz, cała powierzchnia klocka.


Istnieje szereg lepszych smarów dedykowanych do układów hamulcowych. Posmarowali Ci całą tylną powierzchnię klocka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, spawalniczy napisał:


Jasne - 1300 zł za przegląd 30 kkm z moim olejem - mogli „zapomnieć”.

To cena za standardowy serwis przy tym przebiegu? Olej dałeś swój? To co jeszcze poszło z materiałów z ASO? 

Wyglada, ze ceny w ASO sie zrównały, a nawet powiedziałbym, że w MB jest nieznacznie taniej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Tsunetomo napisał:

To cena za standardowy serwis przy tym przebiegu?


Tak.

 

37 minut temu, Tsunetomo napisał:

Olej dałeś swój?


Tak

 

37 minut temu, Tsunetomo napisał:

To co jeszcze poszło z materiałów z ASO?


Nic ponad standard dla tego przebiegu.

 

37 minut temu, Tsunetomo napisał:

Wyglada, ze ceny w ASO sie zrównały, a nawet powiedziałbym, że w MB jest nieznacznie taniej...


Mam podobne przemyślenia po doświadczeniach z serwisem BMW. 
Za szybę czołową do aktualnej piątki zapłaciłem dużo mniej niż 3 lata temu za szybę do OBK.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:


Tuż po.

 


Jasne - 1300 zł za przegląd 30 kkm z moim olejem - mogli „zapomnieć”.

 


Trudno powiedzieć.

 


Istnieje szereg lepszych smarów dedykowanych do układów hamulcowych. Posmarowali Ci całą tylną powierzchnię klocka?

Gdyby nie zajrzeli to rozumiem. Jeśli jednak ktoś wyjmował klocki i lekko posmarował nie wiadomo co smarem miedzianym (są lepsze dedykowane do układów hamulcowych jakby co) to nie rozumiem dlaczego niczego nie wyczyścił i prawidłowo nie posmarował. Trochę śmieszne ale chyba nie dla właściciela auta:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

a nawet powiedziałbym, że w MB jest nieznacznie taniej...

W MB to pewnie większy obciach jak klient przynosi własne materiały jak np. klocki, filtry, olej ? 

 

Żona mówi, że GLC za ciasny na drużynę 2+2+pies , i zaczyna się oglądać za GLE ... :facepalm: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, TMM napisał:

Ale bardziej mnie interesuje czy w polskich ASO wlewają ''Motul Fuel System Clean Bensin'' ?  bo mi wlali do zbiornika.

 

Jest jakieś nowe zalecenie serwisowe i proponują teraz na przeglądach czyszczenie układu olejowego, nie pytałem o szczegóły ale pewnie to właśnie tego rodzaju środek, czy dokładnie taki sam nie wiem  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Blixten napisał:

W MB to pewnie większy obciach jak klient przynosi własne materiały jak np. klocki, filtry, olej ? 

 

Żona mówi, że GLC za ciasny na drużynę 2+2+pies , i zaczyna się oglądać za GLE ... :facepalm: 

 

Tego nie wiem, czy to obciach. 

Osobiście zawsze staram się wynegocjować zniżki na usługi i części w serwisie, jak mi odpowiada to trzymam się jednego serwisu a w MB to nawet jednego doradcy, z którym załatwiam wszystkie tematy już przy 3 aucie. I ufam im w zakresie części, oleju etc. Zakładam, że wszystko zależy od ludzi. A biorąc pod uwagę, że koszty pracy / roboczogodziny są porównywalne bez względu na markę, to różnice są pomijalne. No może w Dacii jeszcze jest isotnie taniej, ale to bardzo proste konstrukcyjnie auta.

 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, GREGG napisał:

 

Jest jakieś nowe zalecenie serwisowe i proponują teraz na przeglądach czyszczenie układu olejowego, nie pytałem o szczegóły ale pewnie to właśnie tego rodzaju środek, czy dokładnie taki sam nie wiem  

''Motul Fuel System Clean Bensin'' to jest dodatek do paliwa, nie do układu olejowego jak napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TMM napisał:

''Motul Fuel System Clean Bensin'' to jest dodatek do paliwa, nie do układu olejowego jak napisałeś.

 

Faktycznie nie doczytałem. W każdym razie do układu olejowego też coś teraz można dostać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Rok z Bagien napisał:

Gdyby nie to, że marka w Polsce nie ma szczęścia ani profi serwisu

Profi serwisy dla Subaru istnieją. Najwięcej zastrzeżeń jest do ASO. O szczęściu marki nie wypowiem się, mam dopiero pierwszy samochód tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Profi serwisy dla Subaru istnieją. Najwięcej zastrzeżeń jest do ASO. O szczęściu marki nie wypowiem się, mam dopiero pierwszy samochód tej marki.

Myślę, że to bardziej o SsangYonga chodziło. Ta firma faktycznie nie ma szczęścia ostatnio, bo teraz o bankructwo się ocierają.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki raport - jeszcze dwa tygodnie czekania na kompresor. A dziś minęły dwa tygodnie.  :)

Ależ mam deja vu z zamknięciem gastronomii na dwa tygodnie. Które ostatecznie trwało ciut dłużej. 

 

Fantastycznie się korzysta z auta bez klimatyzacji w obecną pogodę. Polecam! @Dyrekcja serio w całej Europie nie ma kompresorów? One są aż tak unikatowe? Czy Subaru nie ma żadnych magazynów z częściami? Może warto z człowiekiem odpowiedzialnym za utrzymanie stocków magazynowych porozmawiać? Mamy prawie lato do cholery. 

 

Dodatkowo wyszła jeszcze jedna śmieszna sytuacja, ale poczekam na odpowiedź Centrali. ASO Zdanowicz jak zawsze wysoki poziom. :bowdown:

  • Zmieszany 1
  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, bmbm napisał:

Krótki raport - jeszcze dwa tygodnie czekania na kompresor. A dziś minęły dwa tygodnie.  :)

Ależ mam deja vu z zamknięciem gastronomii na dwa tygodnie. Które ostatecznie trwało ciut dłużej. 

 

Fantastycznie się korzysta z auta bez klimatyzacji w obecną pogodę. Polecam! @Dyrekcja serio w całej Europie nie ma kompresorów? One są aż tak unikatowe? Czy Subaru nie ma żadnych magazynów z częściami? Może warto z człowiekiem odpowiedzialnym za utrzymanie stocków magazynowych porozmawiać? Mamy prawie lato do cholery. 

 

Dodatkowo wyszła jeszcze jedna śmieszna sytuacja, ale poczekam na odpowiedź Centrali. ASO Zdanowicz jak zawsze wysoki poziom. :bowdown:

 

1 minutę temu, Snuff napisał:

No to AliExpress jest szybsze emoji2.png dwa tygodnie i w domu. No ale oni sprzedają to co jest na półce, nie szukają komponentów do nagłej, niespodziewanej produkcji emoji41.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Po prostu działają inne procedury. W Ali procedura nakazuje sprzedawać jak najszybciej a w Subaru pośpiechu nie ma. Bo i po co? Jak kocha to poczeka :biglol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo milem z (niby) rurką do klimatyzacji po rozszczelnieniu. Kilka tygodni. Co tydzień nowy termin, brak konkretów. Zbywanie - ja nic nie wiem, to kolega, itp. Samochód na gwarancji. Na dworze 32st. i zbliżający się termin wyjazdu wakacyjnego. Po powrocie z Krakowa i korkach na A4 w upale bez klimy uderzyłem do SIP i pomogli w samochodzie zastępczym, za co dziękuje.
Najlepsze też to że nie można było finalnie wysłać rurki do innego serwisu bo on nie zaczął sprawy.
Było podejrzenie uszczelki za kilka zł. ale nie, bo jeśli po napełnieniu okazałoby się że dalej nieszczelny to płacą ze „swoich” kilka set zł. za odczynnik.
Pewne rzeczy jak oczekiwanie na części można by było załatwić podejściem i elastycznością tutaj jakiś marazm, brak chęci, rozwiązań na zapobieganie takim wątkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, @daro napisał:

To samo milem z (niby) rurką do klimatyzacji po rozszczelnieniu. Kilka tygodni. Co tydzień nowy termin, brak konkretów. Zbywanie - ja nic nie wiem, to kolega, itp. Samochód na gwarancji. Na dworze 32st. i zbliżający się termin wyjazdu wakacyjnego. Po powrocie z Krakowa i korkach na A4 w upale bez klimy uderzyłem do SIP i pomogli w samochodzie zastępczym, za co dziękuje.
Najlepsze też to że nie można było finalnie wysłać rurki do innego serwisu bo on nie zaczął sprawy.
Było podejrzenie uszczelki za kilka zł. ale nie, bo jeśli po napełnieniu okazałoby się że dalej nieszczelny to płacą ze „swoich” kilka set zł. za odczynnik. emoji53.png
Pewne rzeczy jak oczekiwanie na części można by było załatwić podejściem i elastycznością tutaj jakiś marazm, brak chęci, rozwiązań na zapobieganie takim wątkom.

Niszowa marka, kto kocha to poczeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może takie a nie inne działania (czyli chęć poeksperymentowania przy naprawie i pójście na rękę klientowi) wynikają z procedur narzuconych przez producenta? Jeżeli ASO ma dostać refundację za naprawę to ma to zrobić zgodnie z procedurą. Nie ważne, że być może jest szybszy i tańszy sposób - po prostu za to nie będzie zwrotu kasy i tym samym ASO jest w plecy o materiały i robociznę. Może procedura przewiduje wymianę rurki z uszczelką a nie samej uszczelki. Do tego dochodzi słabsza dostępność części i przepis na frustrację klienta gotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Niszowa marka, kto kocha to poczeka.

ja to widzę inaczej. Oem części są dostępne w sklepach zajmujących się oem częściami do Subaru np w Łodzi czy Nowym Sączu. Trzeba tylko chcieć je znaleźć. Nawet jak ich nie ma na miejscu to taki sklep ( albo ty znając ich numer katalogowy)   jest w stanie ściągnąć je w tydzień od dostawcy z USA.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...