Skocz do zawartości

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy


FanSub

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, Karas napisał:

ja to widzę inaczej. Oem części są dostępne w sklepach zajmujących się oem częściami do Subaru np w Łodzi czy Nowym Sączu. Trzeba tylko chcieć je znaleźć. Nawet jak ich nie ma na miejscu to taki sklep ( albo ty znając ich numer katalogowy)   jest w stanie ściągnąć je w tydzień od dostawcy z USA.  

Kto kocha to poczeka. Jeden poczeka tydzień inny poczeka miesiąc. ASO ma procedury i jest "wieczne" ;)

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

ja to widzę inaczej. Oem części są dostępne w sklepach zajmujących się oem częściami do Subaru np w Łodzi czy Nowym Sączu. Trzeba tylko chcieć je znaleźć. Nawet jak ich nie ma na miejscu to taki sklep ( albo ty znając ich numer katalogowy)   jest w stanie ściągnąć je w tydzień od dostawcy z USA.  

 

@aflinta napisał, że na kable czekać będzie dwa miesiące, a na rower to już w ogóle się naczekał, więc proszę Cię @Karas nie siej herezji, że można w tydzień coś z innego kontynentu ogarnąć. 

 

Spoiler

:troll:

 

To, że ASO ma pewne kwestie gdzieś tam, to już się przyzwyczaiłem. Ale to, że SiP nie ma nad tym kontroli (oczywiście mogę się mylić, chętnie przeczytam sprostowanie) to już dla mnie nie pojęte. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
@aflinta napisał, że na kable czekać będzie dwa miesiące, a na rower to już w ogóle się naczekał, więc proszę Cię @Karas nie siej herezji, że można w tydzień coś z innego kontynentu ogarnąć. 


W tydzień może nie, ale 2 tyg. ze Stanów przesyłka jest w Polsce. Oczywiście mówimy o towarze dostępnym, w końcu nie wszędzie te brakujące sławne chipy pakują
A tak przy okazji mały OT, ostatni mój zakup z Ali szedł/ leciał / płynął do Polski 2 tygodnie….po naszym kochanym kraju tułał się prawie 6 ! miesięcy nim dotarł pod drzwi wczoraj to dostałem…COVID


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bmbm napisał:

 

@aflinta napisał, że na kable czekać będzie dwa miesiące, a na rower to już w ogóle się naczekał, więc proszę Cię @Karas nie siej herezji, że można w tydzień coś z innego kontynentu ogarnąć. 

niech wam będzie do 2 tygodni ale spokojnie da rade to ogarnąć. Magazyny części do Suabru w USA nie są puste jak u nas - w końcu to odpowiednik Skody :mrgreen: . Napisałem z własnego doświadczenia. Po kolizji na głupi ślizg zderzaka nie mogłem się w ASO doczekać- w końcu skontaktowałem się ze esubaru - oem był dostępny od ręki na miejscu był u mnie w ciagu 2 dni.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może takie a nie inne działania (czyli chęć poeksperymentowania przy naprawie i pójście na rękę klientowi) wynikają z procedur narzuconych przez producenta? Jeżeli ASO ma dostać refundację za naprawę to ma to zrobić zgodnie z procedurą. Nie ważne, że być może jest szybszy i tańszy sposób - po prostu za to nie będzie zwrotu kasy i tym samym ASO jest w plecy o materiały i robociznę. Może procedura przewiduje wymianę rurki z uszczelką a nie samej uszczelki. Do tego dochodzi słabsza dostępność części i przepis na frustrację klienta gotowy.

Przy którymś tam z rzędu tłumaczeniu pracownik wspomniał o tej ścieżce ale nie chcieli ryzykować. Za cały element pewnie większy zwrot mają.

Szkoda że zasada wymiany całych podzespołów (w większości branż) nie dotyczyła np. Przekładni kierowniczej którą mi dokręcali (regulowali luz) jak stukała. Teraz „ciężej” pracuje ale nie stuka więc wymiana się nie należy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a tymczasem ja wczoraj wymieniłem w Maździe komplet kół na letnie, i przy okazji przednie tarcze z klockami bez dyskusji, że z własnych materiałów, samochód dokładnie umyty z zewnątrz i odkurzony wewnątrz gratis mimo, że o to nie prosiłem, dodatkowy rabat na usługi powyżej dotychczas ustalonego, mimo, że o taki nie prosiłem....  

W międzyczasie handlowcy w Maździe zachęcali mnie do następcy CX-5, w Mercedesie do GLE, wypiłem dobrą kawę, dostałem ładowarkę gdy padł mi telefon, przy konfiguracji MB zachęcano mnie rabatami, ... , generalnie wysoka kultura i miła atmosfera na każdym kroku. 

Niby same drobiazgi, ale brakuje mi takiego podejścia i dopieszczenia w Subaru. 

Edytowane przez Blixten
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Blixten napisał:

... a tymczasem ja wczoraj wymieniłem w Maździe komplet kół na letnie, i przy okazji przednie tarcze z klockami bez dyskusji, że z własnych materiałów, samochód dokładnie umyty z zewnątrz i odkurzony wewnątrz gratis mimo, że o to nie prosiłem, dodatkowy rabat na usługi powyżej dotychczas ustalonego, mimo, że o taki nie prosiłem....  

W międzyczasie handlowcy w Maździe zachęcali mnie do następcy CX-5, w Mercedesie do GLE, wypiłem dobrą kawę, dostałem ładowarkę gdy padł mi telefon, przy konfiguracji MB zachęcano mnie rabatami, ... , generalnie wysoka kultura i miła atmosfera na każdym kroku. 

Niby same drobiazgi, ale brakuje mi takiego podejścia i dopieszczenia w Subaru

Przy tak marginalnej sprzedaży aut marki Subaru nie stać na takie "luksusy"... I koło się domyka! 

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FanSub napisał:

Przy tak marginalnej sprzedaży aut marki Subaru nie stać na takie "luksusy"... I koło się domyka! 

chyba tak właśnie jest.

53 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Sugerujesz, że żeby mieć właściwy serwis należy kupować samochody produkowane masowo jak np. Skoda?!

raczej kupować samochody które się sprzedają na danym rynku. Np.Taka Mazda. W porównaniu z Subaru to mała firma ale jak widać auta tej marki sprzedają się całkiem nieźle w naszym kraju, jest sprzedaż są pieniądze i na nowe salony, na wyższe pensje i premie dla pracowników... A jeżeli pracownik i właściciel salonu jest zadowolony to zrobi wszystko żeby to sie dalej kręciło jeszcze lepiej. Proste B)

Co prawda sprzedaż aut to nie moja branża ale wiem jak jest w handlu. Nie chce zapeszać ale imo Subaru w PL z tak niedużą sprzedażą pewnie skończy w "multisalonach".  Jeżeli coś jest niszowe i sprzedaje się tego mało to żeby ten biznes się kalkulował to produkt musi być drogi - biznes to biznes nikt za darmo robił nie bedzie. A jeżeli coś jest drogie i nie lepsze od konkurencji to sami wiecie

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

generalnie wysoka kultura i miła atmosfera na każdym kroku. 

Niby same drobiazgi, ale brakuje mi takiego podejścia i dopieszczenia w Subaru

 

Ale z drugiej strony ceny tą miłą atmosferę też odzwierciedlają 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

i przy okazji przednie tarcze z klockami bez dyskusji, że z własnych materiałów, samochód dokładnie umyty z zewnątrz i odkurzony wewnątrz gratis mimo, że o to nie prosiłem, dodatkowy rabat na usługi powyżej dotychczas ustalonego, mimo, że o taki nie prosiłem....  

Co do rabatu się nie wypowiadam, ale u mnie też bez zająknięcia przy przeglądzie XV przyjęli moje tarcze i klocki do wymiany, auto też dostałem umyte (w środku i tak było czysto - bo sprzątałem kilka dni wcześniej). W sumie nic nadzwyczajnego :)

2 godziny temu, Blixten napisał:

wypiłem dobrą kawę

Ja akurat wybrałem herbatę :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, GREGG napisał:

Ale z drugiej strony ceny tą miłą atmosferę też odzwierciedlają 


Mam doświadczenie z marką premium i się nie zgodzę. 
 

12 minut temu, aflinta napisał:

auto też dostałem umyte (w środku i tak było czysto - bo sprzątałem kilka dni wcześniej). W sumie nic nadzwyczajnego :)


Niby tak. Ale ja kiedyś odebrałem brudne. Szef warsztatu powiedział, że przecież i tak pada więc mycie nie ma sensu a w środku nie jest źle.

To są właśnie te drobne niuanse, które powodują że pewnego dnia mówisz sobie - k...a Stary ale z ciebie jest palant, że przez tyle lat dajesz robić z siebie dojną krowę i w zamian dostajesz głupi tekst i ceny nieadekwatne do jakości.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, spawalniczy napisał:

Mam na myśli ceny części i usług.

 

Mi chodziło o to, że cena pojazdu i zyski dealerów na sprzedaży składają się na całość i finansują "miłą atmosferę" oraz darmowy serwis w czasie gwarancji, nie ma nic za darmo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Szürkebarát napisał:

Raczej w salonach Toyoty, której marka Subaru jest już własnością jak czytałem.

jakoś w salonach Toyoty nie sprzedają Lexusa a przecież to jeden koncern... 

W sumie to całkiem dobre byłoby to połączenie taki multisalon z Toyotą Lexusem i Subaru. Poszedłbym do takiego salonu jak dzik w paśnik . 

Edytowane przez Karas
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

jakoś w salonach Toyoty nie sprzedają Lexusa a przecież to jeden koncern... 

Słabo się znam na handlu, przyznaję i dziękuję Bogu, że nie muszę niczego sprzedawać. Hm... kupować też chyba nie umiem bo kupiłem Subaru XV i po tem naczytałem się jaki to zły wybór :biglol: .

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, FanSub napisał:

Przy tak marginalnej sprzedaży aut marki Subaru nie stać na takie "luksusy"... I koło się domyka! 

 

No a może właśnie ta marginalna sprzedaż jest efektem nie tylko dość "ubogiej" oferty, ale tego co się dzieje, jak już kupisz auto? 

Wpadki zdarzają się każdej marce, ale z czymś takim co się odwala w ASO Subaru to mam pierwszy raz. Bardzo to zniechęca do dalszego obcowania z marką i brania pod uwagę kolejne auta. A szkoda, bo same auta są świetne. 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GREGG napisał:

Mi chodziło o to, że cena pojazdu i zyski dealerów na sprzedaży składają się na całość i finansują "miłą atmosferę" oraz darmowy serwis w czasie gwarancji, nie ma nic za darmo


Po uwzględnieniu rabatów, pięcioletniej gwarancji i pakietu serwisowego w cenie okazuje się, że cena wcale nie jest taka wysoka.

No i nie walczysz z ASO o uznanie każdej popsutej pierdoły na gwarancji.

 

Moje doświadczenia w Subaru.

„Panie - na gwarancji się nie da tego wymienić. Ale zrobimy to w ramach gestu handlowego”.

Albo ostatecznie coś zrobią ale wcześniej trzeba to wyszarpać - dosłownie. Mimo, że należy się jak psu zupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, FanSub napisał:

Przy tak marginalnej sprzedaży aut marki Subaru nie stać na takie "luksusy"... I koło się domyka! 

Nie, generalnie o rabaty, kawy, gratisowe usługi. Może jestem w błędzie, ale w moim przekonaniu centrala Subaru Polska nie określiła standardów obsługi klienta, których realizacja pozytywnie wpływałaby na postrzeganie marki Subaru w Polsce. Być może wynika to z obawy wypowiedzeń umów przez poszczególnych dealerów, którzy nie są skłonni do ponoszenia kolejnych kosztów w sytuacji tak skąpej oferty modeli Subaru. A rynek nie znosi próżni, sukcesywnie czytam o poszukiwaniu dealerów przez inne marki samochodowe. I jeszcze co do kawy;)- tak, w salonie Skody czy Kia zaproponowano takową gratis. W salonie Subaru musiałem korzystać z automatu na monety...

To są, jak się wydaje szczegóły, ale z takowych elementów (i wielu innych, o których Koledzy piszą) buduję się pstrzeganie i w konsekwencji pozycję na rynku. 

Quo vadis Subaru? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bmbm napisał:

No a może właśnie ta marginalna sprzedaż jest efektem nie tylko dość "ubogiej" oferty, ale tego co się dzieje, jak już kupisz auto? 

Czyli w całej EU nie radzą sobie z serwisem a w USA wychodzi im to rewelacyjnie?

4 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Na TF? Nie pamiętam.

 

2 godziny temu, Szürkebarát napisał:

kupiłem Subaru XV i po tem naczytałem się jaki to zły wybór :biglol:

Nie wierz we wszystko co piszą na Forum ;) Toyota ma 20% akcji Subaru, ale nie oznacza to własności całej marki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...