Skocz do zawartości

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy


FanSub

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, Karas napisał:

Natomiast nie wiem jak to wygląda u was w nowszych XV ale jakość szyb w subaru to jakaś kpina.

 

Czy tylko w Subaru ? 

Odwiedziłem sobie dzisiaj forum "Klub Mazda Speed" gdzie jest cały wątek na temat pękających szyb w Maździe CX-5. 

Odpukać w niewygłuszone, bo mi przez 8 lat użytkowania nic nie pękło, ale zobaczcie sami kilka przykładów z mazdowskiego forum (skopiowałem tylko kilka, nie chciało mi się kopiować wszystkich): 

 1469595959_fant2bis.png.a9a6b17d6e417b23cdac9fd1bfa1784b.png21056988_707668589428864_769914271_o.jpg.3e5697b836cb98cced5ba6326c79bcf6.jpg

2mo8oyw.thumb.jpg.fc9c9e76649329072284a64711d4958f.jpgDSC05639.JPG.19e2b153f59948607895e6c6c5a35ac5.JPG

21037729_707668599428863_1024860780_o.thumb.jpg.192676d5a59040217768ff04e7ccbcd8.jpg

IMG_2650.JPG

 

 

Szyby w obecnych samochodach są coraz cieńsze, rysują się podobnie jeśli nie tak samo, ale cieszmy się chociaż, że w Subaru nie pękają ;)  

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

Natomiast nie wiem jak to wygląda u was w nowszych XV ale jakość szyb w subaru to jakaś kpina. Rysuja się od wycieraczek, pękają przy delikatnym uderzeniu mikro kamykiem... Osobiście wolałbym założyć zamiennik. Nie wykluczone, że będzie bardziej trwały niż oem

 

Różnie to bywa, zależy od modelu. Akurat w XV II szyby są dosyć odporne. Dla porównania, w moim foresterze SG były strasznej jakości, po każdym kamyku zostawał pajączek, szyba poszła po roku do wymiany i faktycznie zamiennik okazał się lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z mechanikiem który naprawiał mi szybę w XV. Jego zdaniem problem z jakością szyb polega na coraz cieńszej zewnętrznej warstwie. Kiedyś ta od środka i ta z zewnątrz miały solidną grubość (i odporność). W aktualnie produkowanych ta zewnętrzna jest tak cienka, że pęka od patrzenia - byle mały kamyczek i trzeba płacić kolosalne kwoty. I pewnie o to w tej zabawie chodzi.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten kamień u mnie to był wielkości sporego orzecha włoskigo więc nie takie maleństwo zważywszy na prędkość ciężarówki mogło skończyć się gorzej. I raczej w każdym aucie skonczylo by się przynajmniej czymś takim. 

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od kształtu kamienia, kierunku i kąta pod jakim uderzy. Kiedyś w focusie oberwałem przy prędkości autostradowej kamieniem wielkości sporego ziemniaka. Uderzenie było tak silne, że dosłownie zeszlifowało warstwę szyby. Były w miejscu uderzenia głębokie matowe rysy. Jednak szyba nie pękła.
Ale to jeszcze było przed erą eko szyb.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, GREGG napisał:

 

Byle benzyną wjechać, a nie subarowym dieslem ;)

Oni opisali w teście XV z dieslem chyba tylko po to żeby umieścić go na ostatnim miejscu. Ciekawe, że nie zauważyli że do XV wstawiane są też inne silniki, benzynowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Szürkebarát napisał:

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystansowe/ktory-suv-jest-najbardziej-niezawodny/ygpvytq chyba trzeba zrobić wjazd do tej redakcji i wytłumaczyć im to i owo ;)

 

Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Oni opisali w teście XV z dieslem chyba tylko po to żeby umieścić go na ostatnim miejscu. Ciekawe, że nie zauważyli że do XV wstawiane są też inne silniki, benzynowe.

 

Oni przeprowadzali testy długodystansowe 100k km. Do testów wzięli diesla a nie benzynę ( pewnie dlatego żeby oszczędzić parę monet na paliwie  ;) ) . Jak ktoś jeździ autem cudzym a nie swoim to auto lekko nie ma. A że Subarowski diesel jest jaki jest - wystarczy wejść na forum w statystyki ile tego padło ( a opisują tylko użytkownicy tego forum ) to wyszło również w teście. Jeżeli kupować Subaru to imo tylko w Pb bez wiatraka. W innym wypadku trzeba się liczyć z awariami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2020 o 07:19, Szürkebarát napisał:

Oni opisali w teście XV z dieslem chyba tylko po to żeby umieścić go na ostatnim miejscu. Ciekawe, że nie zauważyli że do XV wstawiane są też inne silniki, benzynowe.

A te usterki:  

Cytat

korozja elementów podwozia, uszkodzony fotel kierowcy, hałasy z powodu źle zamontowanych plastików.

 

To też wina diesla? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaca68 napisał:

A te usterki:  

Cytat

korozja elementów podwozia, uszkodzony fotel kierowcy, hałasy z powodu źle zamontowanych plastików.

 

To też wina diesla? :biglol:

Być może? W końcu diesel wytwarza większe drgania ;) a korozje i przykrzejsze awarie zdarzyły się też w innych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaca68 napisał:

A te usterki:  

Cytat

korozja elementów podwozia, uszkodzony fotel kierowcy, hałasy z powodu źle zamontowanych plastików.

 

To też wina diesla? :biglol:

to wina ceny tego auta. To taka Japońska Dacia jest.  Nie oszukujemy się na całym świecie to budżetowy samochód. W 2013 czy 14 auto z silnikiem 2.0i  kosztowało  100k pln. Za tą kwote nie było bata żeby kupić podwyższone auto o tych gabarytach z napędem awd - nawet Yeti była droższa. Żaden producent nie jest świętym mikołajem żeby za 100'wę sprzedawać auto jakości Mercedesa, czy Audi. Ma słabą konserwację podwozia . wnętrze skrzypi i puka  ale zepsuć się nie chce

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

Żaden producent nie jest świętym mikołajem żeby za 100'wę sprzedawać auto jakości Mercedesa, czy Audi.

 

Z tą jakością to różnie bywa. W tym samym teście, który "wygrał" XV z dieslem zaszczytne drugie miejsce zajęło audi z komentarzem  jak niżej

 

Przy przebiegu zaledwie 27 077 km silnik zaczął wchodzić w tryb awaryjny. Powód: usterka sondy lambda. Przy przebiegu 51 935 zepsuła się chłodnica EGR. Później trzeba było wymienić lampy ksenonowe, a następnie konieczna była wymiana skrzyni biegów. I to ma być jakość premium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, GREGG napisał:

 

Z tą jakością to różnie bywa. W tym samym teście, który "wygrał" XV z dieslem zaszczytne drugie miejsce zajęło audi z komentarzem  jak niżej

 

Przy przebiegu zaledwie 27 077 km silnik zaczął wchodzić w tryb awaryjny. Powód: usterka sondy lambda. Przy przebiegu 51 935 zepsuła się chłodnica EGR. Później trzeba było wymienić lampy ksenonowe, a następnie konieczna była wymiana skrzyni biegów. I to ma być jakość premium?

Dla mnie to nie nowość, paru sąsiadów z mojej hali garażowej wymieniają się między sobą autami zastępczymi serwisu audi i to nie z powodu przeglądu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, radix99 napisał:

Nie wiecie, że nie ma dobrych marek? Są tylko dobre egzemplarze. A jak ktoś trafi coś, co schodzi z taśmy w poniedziałek przed obiadem, to musi być zabawa :biglol:

 

To jedno, a inna sprawa to projektowanie i dostawcy części. Wystarczy, że trafi się jakiś duperel źle pomyślany albo przyoszczędzony na materiale i może narobić spore szkody. A po jakimś czasie poprawią i to samo auto może być bezproblemowe  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, GREGG napisał:

To jedno, a inna sprawa to projektowanie i dostawcy części. Wystarczy, że trafi się jakiś duperel źle pomyślany albo przyoszczędzony na materiale i może narobić spore szkody. A po jakimś czasie poprawią i to samo auto może być bezproblemowe  


Patrząc na BMW: jakość OE części jest najniższa akceptowalna. Niższa już nie mogłaby być bo byłaby afera. I na dodatek za taką optymalizację ktoś z 'procurmentu' pewnie dostał premię :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zajrzałem dziś do kolegów zza wielkiej wody na co narzekają i co zalecają. Z ciekawostek wg. Biuletynu śrubki mocowania tylnego stabilizatora są wg. nich za krótkie

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10177816-0001.pdf

 

I już jakiś czas temu (2017) mieli akcje przywoławczą wymiany mocowania dywanika grozi zerwaniem i blokadą pedałów.

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2017/RCRIT-17V701-2969.pdf

 

Inny świat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raportuje 1 dość upierdliwą awarie w XV po 6 latach ( akumulatora , bateryjni w czujniku koła czy żarówki w tylnej lampie nie liczę bo to zużycie eksploatacyjne) parcieją wężyki od spryskiwaczy.  Koszt naprawy - na allegro gumowy wężyk fi 6  1 m + złączki aby połączyć stary wężyk z nowym w sumie  jakieś 25 pln ;) jakby ktoś miał podobny problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

raportuje 1 dość upierdliwą awarie w XV po 6 latach ( akumulatora , bateryjni w czujniku koła czy żarówki w tylnej lampie nie liczę bo to zużycie eksploatacyjne) parcieją wężyki od spryskiwaczy.  Koszt naprawy - na allegro gumowy wężyk fi 6  1 m + złączki aby połączyć stary wężyk z nowym w sumie  jakieś 25 pln ;) jakby ktoś miał podobny problem

+8,99 pln jeśli nie jest się Smart ;)

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...