Skocz do zawartości

Forester XT vs konkurencja w 2016 roku


mirciob

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Siemek napisał:

Co do designu to jednak to kwestia subiektywna. Zarówno 2.0i jak i XT mają bardzo fajny design i nie nazwałbym go starym albo archaicznym. Co ciekawe ostatnio jeździłem 3 letnim BMW X3 AWD 184KM. W teorii półka premium, za większą kasę niż XT jako nowy na pewno. Byłem zaskoczony jakością na minus, przełączniki plastikowe, konsola z pokrętłami skrzypi przy każdym nacisku, design stary bez polotu. J:( 

 

Żeby premium była premium trzeba jeszcze dołożyć 20-30k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RoadRunner napisał:

Żeby premium była premium trzeba jeszcze dołożyć 20-30k.

Dokładnie tak. Nie wypowiadam się na temat Merca, bo nie miałem sposobności dłużej obcować, ale samochody premium w Adui czy Bmw zaczynają się grubo powyżej 200+tys. Reszta to tylko znaczek na masce, a w środku nuda i plastik-fantastik.

XT idealny nie jest, ale w tej cenie ciężko się do czegoś przyczepić i daje frajdę z jazdy w każdych warunkach pogodowych.

Fotele może jak w transicie, jednak po zrobieniu 1000km wysiadam z auta normalnie, czego nie mogę powiedzieć o moim poprzednim "premium" samochodzie.

Design jak design, może się podobać lub nie. Jedni wolą forka inni lubią czołgi i wybiorą np Audi Q...(najnowsza generacja może trochę lepiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że rzadko się odzywam, więc mam ograniczone prawa , ale ktoś tu wcześniej zasugerował, że mi niewygodnie, bo mam 2 metry w pasie . Otóż na szczęście nie - ja po prostu mam długie nogi w stosunku do wzrostu i zasięgu ramion (nogi człowieka o wzroście 188-190 i zasięg ramion człowieka o wzroście 184). Forester niestety nie jest samochodem dla ludzi z zaburzeniami proporcji . Zakres regulacji kierownicy, długość siedziska itd. po prostu jest dla mnie za mały. Forek SG, którym jeździłem 10 lat też zresztą nie był tutaj wzorem do naśladowania (nie wiem, czy pojawi się w moim życiu auto, do którego miałbym równie wielki sentyment).

 

Niestety wygląda na to, że jedyne marki, które dobrze ogarniają temat ergonomii "dla każdego" to tzw. premium. Zamiast Forestera kupiłem BMW F10, bo nie potrzebuję już suva (czyt.: Nie stać mnie na suva premium). Jak się dobrze zastanowić nad tym co F10 daje za cenę, jaką trzeba zapłacić za nowe, to zbyt dużo można złego o tym aucie powiedzieć. Natomiast na pewno zostawia każde Subaru lata świetlne z tyłu, jeśli chodzi o ogólnie pojętą ergonomię (Tribecą też jeździłem)

 

Gdyby Forester był ładniejszy (Żona) i wygodniejszy (ja) to na pewno bym nim jeździł.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, dziubek_ma napisał:

Niestety wygląda na to, że jedyne marki, które dobrze ogarniają temat ergonomii "dla każdego" to tzw. premium. Zamiast Forestera kupiłem BMW F10, bo nie potrzebuję już suva (czyt.: Nie stać mnie na suva premium). Jak się dobrze zastanowić nad tym co F10 daje za cenę, jaką trzeba zapłacić za nowe, to zbyt dużo można złego o tym aucie powiedzieć. Natomiast na pewno zostawia każde Subaru lata świetlne z tyłu, jeśli chodzi o ogólnie pojętą ergonomię (Tribecą też jeździłem)

w autach segmentu premium ( nawet tych w wersji golas)  nie tylko ergonomia jest  lepsza. Chodzi o  ogólny  komfort podróżowania.  Tzn. Subaru jedziesz 160- 200km/h   czujesz to i słyszysz.  W Premium jadąc  tak  szybko czujesz jakbyś jechał 80km/h. W premium  rozbierasz boczki drzwi i masz full warstw materiałów wygłuszających w Subaru tylko przezroczystą folię. W premium szyby są grube w Subaru cieniutki itp itd.  W premium oprócz "prestiżu  wynikającego ze znaczka na masce :) "  płaci się właśnie  za ergonomie i  komfort podróżowania, który w Subaru  jest imo na dużo słabszym poziomie.  Subaru to imo ta sama półka co Skoda, Honda, Totota, Ford tylko że z AWD  i napakowana dodatkowym wyposażeniem  , które nie każdemu jest potrzebne i za które trzeba zapłacić (zresztą jak we wszystkich autach ) dlatego ceny w pl są jakie są i zbliżają się nawet do cen aut  segmentu premium w wersji  golas. Takie  to trochę zabawne jak się czyta że  forek to auto porównywalne/ lepsze od GLC, Q5, czy od  NX'a :) 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie jeździłem Subaru z większymi prędkościami, ale nie mogę powiedzieć, żeby w BMW przy 180 wrażenia z jazdy były takie jak przy 80 . Owszem nadal da się rozmawiać i słuchać muzyki, ale cicho w środku już na pewno nie jest. Natomiast na pewno wciąż bardzo pewnie się prowadzi.

 

Znajomy ma outbacka w dieslu. W ruchu miejskim outback jest cichszy. Znacznie.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Karas napisał:

W Premium jadąc  tak  szybko czujesz jakbyś jechał 80km/h.

Masz na myśli coś pokroju Audi A8/Q8 czy Bmw serii 7? :D

Ta nieskończona ilość warstw wygłuszających np w A5, niestety również nie daje rady przy wspomnianych prędkościach.

 

Tak czy inaczej, dla każdego coś fajnego się znajdzie. Trochę nudno by było jakby po drogach jeździły same subarynki ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

Proponuje proste ćwiczenie

Założenie: auto nowe, z sieci dealerskiej

Moc min 240 KM

Benzyna

Skrzynia automatyczna, obojętnie jaka

Napęd 4x4, obojętnie jaki

Cena do 165kpln

Przy takich założeniach mamy Forestera XT

Jakby uwzględnić osiągi a nie moc (pisaną pod Forestera) mamy Np.

 

MERCEDES GLA 250 DCT 4MATIC  - do kupienia za 125k zł brutto

 

albo  A 250 4MATIC - 120k zł brutto. 

 

Cytuj

Dokładnie. GLA to miejski maluch, mniejszy zdecydowanie od B klasy. Dla mnie nie ma sensu porównaniu GLA do FXT

 

To zależy czego się oczekuje. Dla mnie wielkość Forestera to wada.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie śmieszy w GLA opuszczanie bagażnika.

Otwierasz bagażnik , wciskasz guzik i czekasz 5 min żeby samochód opuścił się o 15-20 cm bardzo przydatne ......

W ogóle GLA to jest crossover a nie SUV i strach nim wjechać nawet na krawężnik, zamiast zabezpieczenia podwozia jest tektura tekstylna.

Wał napędowy to jest może średnicy 5cm 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Karenz napisał:

Mnie śmieszy w GLA opuszczanie bagażnika.

Otwierasz bagażnik , wciskasz guzik i czekasz 5 min żeby samochód opuścił się o 10-20 cm bardzo przydatne ......

To mniej więcej tyle ile czekam aż otworzy się klapa w OBK. Drażni jak dreszcz pada. 

Jak byś miał wsadzić coś naprawdę ciężkiego to może te 20cm byłyby pomocne 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Spiochu napisał:

Jakby uwzględnić osiągi a nie moc (pisaną pod Forestera) mamy Np.

 

MERCEDES GLA 250 DCT 4MATIC  - do kupienia za 125k zł brutto

 

albo  A 250 4MATIC - 120k zł brutto. 

 

 

To zależy czego się oczekuje. Dla mnie wielkość Forestera to wada.

 

 

GLA 250 4MATIC
    • super
    • 155 kW (211 KM) 4 cylindry/cylindrów
    • 152 - 155 g/km
    • 6,5 - 6,6 l/100 km
    • Automatyczna skrzynia biegów 7G-DCT
 
Cena całkowita163 500 PLN

 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytuj

MERCEDES GLA 250 DCT 4MATIC 

Dane techniczne

Liczba cylindrów  4

Pojemność skokowa  1991 cm³ 

Moc  155 kW 

Skrzynia biegów (standardowa)

Automatyczna skrzynia biegów 7G-DCT

(...)

 

Cena nowego samochodu w XXXXXXXXXX:
124.872 PLN brutto

 

Oczywiście to wersja golas ale dobieranie wyposażenia nie jest obowiązkowe.

Edytowane przez Spiochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Karenz napisał:

W ogóle GLA to jest crossover a nie SUV i strach nim wjechać nawet na krawężnik, zamiast zabezpieczenia podwozia jest tektura tekstylna.

Wał napędowy to jest może średnicy 5cm 

 

w kwestii zabezpieczenia to akurat w temacie FXT (jak też innych wersji) to akurat z zabezpieczeniem też słabo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Jaki sens ma porówanie do GLA, które jest dużo mniejsze od XT ? Idąc tym tokiem Nissana Juke niedługo weźmiecie "na warsztat". 

 

Właściwie sensu to nie ma, ale na upartego można wszystko.

Dla wszelkich wychwalaczy tzw marek "premium" tutaj test takiego GLA. Można obejrzeć sobie te ponadprzeciętne materiały, spasowanie i ergonomię ;) skądinąd całkiem fajnego samochodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

Czyli import z nie do końca pewną gwarancją?

 

Cena za golasa na stornie Merca to 163 500 PLN minus ewentualny rabat, jak pisał wyżej kolega @Karenz

 

Zakup u brokera. Gwarancja producenta. Czemu nie pewna?

 

Każdy wybierze jak uważa ale przy różnicy w cenie prawie 40k zł to nie wiem czy nawet bez gwarancji by się nie kalkulowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Than_Junior napisał:

Seryjna płyta pod silnik to mało?

 

2014-subaru-forester-9mjho.jpg

 

http://softroaders.com/forum/viewtopic.php?t=4

 

zresztą sam jak sądzę dobrze wiesz jak to wygląda - odsłona wystającej turbiny

 

w przypadku reszty Foresterów fabrycznie jest zaledwie plastikowa osłona jak w każdej osobówce 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2017 o 18:31, dziubek_ma napisał:

Dawno nie jeździłem Subaru z większymi prędkościami, ale nie mogę powiedzieć, żeby w BMW przy 180 wrażenia z jazdy były takie jak przy 80 emoji4.png. Owszem nadal da się rozmawiać i słuchać muzyki, ale cicho w środku już na pewno nie jest. Natomiast na pewno wciąż bardzo pewnie się prowadzi.

 

Znajomy ma outbacka w dieslu. W ruchu miejskim outback jest cichszy. Znacznie.

 

Hmm... mam nowe A6 i raczej 180 kmh jest cicho, przy 200 zreszta tez - prowadzenie i komfort na najwyzszym poziomie niezaleznie od predkosci. W mieście wyciszenie jest również na najwyższym poziomie. Jeśli chodzi o suvy średniej wielkości to premium już nie jest aż tak do przodu dlatego mam również nowego XT, który deklasuje rywali wszelkiej maści : ceną, prześwitem, właściwościami "terenowymi" i przyjemnością z jazdy wynikającą z pewności dobrego zachowania się auta na każdej drodze w każdych warunkach. Owszem materiały np. Audi q5 czy Volvo XC60 są o  lepsze ale - np. volvo xc60, który prześwit ma też ok a materiały naprawdę super został mi wyceniony na 290 tys zł... z silnikiem t5

 

 

 

8 godzin temu, Spiochu napisał:

 

Zakup u brokera. Gwarancja producenta. Czemu nie pewna?

 

Każdy wybierze jak uważa ale przy różnicy w cenie prawie 40k zł to nie wiem czy nawet bez gwarancji by się nie kalkulowało.

ja zakupiłem u brokera  nowe A6 i mam pełną gwarancję producenta potwierdzoną w ASO AUDI - koszt zakupu 45000zł taniej 

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi jest chyba aktualnie lepiej wykonane od BMW. Znajomy ma A6 allroad i jego samochód jest cichszy od mojego - zarówno pod względem pracy silnika jak i szumów powietrza, czy hałasu od opon. Słyszałem głosy, że passerati jest lepiej wyciszone od F10, ale nie miałem okazji się przekonać na własne uszy.
Nie wiem też, co to dla Ciebie znaczy cicho . Dla mnie to poziom hałasu, przy którym mogę porozumiewać się z pasażerami z tyłu przyciszonym głosem. W F10 przy 180-200 nie mogę.

290 tyś. za XC60... Ładnie.
Ceny samochodów to jakaś chora jazda.
Ostatnio testowałem VW T6 Multivan. Jeździłem wersją za 330.000 PLN, a to przecież nadal dostawczak.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Jacocz napisał:

Sprawdźcie czy broker odprowadził VAT . Jazda już się rozpoczęła . Kraków bryluje w temacie ;)

 

Podaj podstawę prawną, która umożliwia takie sprawdzenie. Oczekujesz niemożliwego. W zasadzie jedyne co można zrobić, to sprawdzenie czy przedsiębiorca jest płatnikiem VAT. Ale to nie daje odpowiedzi na pytanie czy podatek odprowadził czy nie.

 

A propos Forestera XT biorąc pod uwagę relację jakość/cena jest to SUV nr 1 na rynku. A jednocześnie jest najbardziej wszechstronny. Nigdy nie rozumiałem koncepcji SUV-ów klasy premium. Jak tym  wjechać w teren? SUV to ma być SUV. I w teren, i do miasta, i na trasę ... ma być uniwersalny. Taki jest FXT, choć jakby FHI parę drobnych rzeczy poprawiło to byłby ideał. Obecnie prawie ideał ;)

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...