Skocz do zawartości

Forester XT vs konkurencja w 2016 roku


mirciob

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Adasko75 napisał:

Muszę przyznać, że trochę ogarnęła mnie trwoga.

i tak sobie pomyślałem: Jaki samochód trzeba kupić i Jakiej marki, żeby na bank być pewnym, że przy 70kkm silnik nie wyjdzie w nim bokiem? żeby w spokoju, pilnując tylko regularnych przeglądów w ASO dojechać do np 300kkm?

(czy tylko lexus, mazda, honda ? )

.- jak widać inżynierowie FHI słabo odrobiaja lekcje po 2,5t i 2,0t z po przednich generacji aut- trudno. Chcesz auto bezawaryjne to kup japońską wolnossąca benzynę- jaki  to będzie producent - bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Crazy_Ivan napisał:

Możliwe, chociaż dla mnie akurat Honda nie jest możliwą do uwzględnienia opcją. 

 

Lexus i Toyota ok, a Honda nie? :) Lexus i Toyota to dziadkowozy. Przy czym jakość obu jest gorsza od Hondy, mechaniczna, bo wiadomo, że materiałowo Lexus to jest premium

Crv fajny jest 1.6 diesel 160km z automatyczną skrzynią ZF. W USA jest już nowa CRV 1.5 190km, ciekaw kedy będzie u nas. 

Edytowane przez Vis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

 Chcesz auto bezawaryjne to kup japońską wolnossąca benzynę- jaki  to będzie producent - bez znaczenia.

z wolnych ssaków made in Japan to chyba 194konny 2,5 litrowy silnik nowej mazdy cx5 najciekawszy

a i w lexie nx, choć z turbiną, to 2litrowy silnik jest bardzo trwały

Edytowane przez Adasko75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 2.0 turbo Lexa jest trwałe to się okaże, silnik jest nowy, a Toyota - Lexus potrafi strzelić wtopę z silnikiem. 2.2 diesel w Lexusach wymieniali jak 2.0 dit w Foresterze :) Mazda ma trwałe silniki, wolnossące, ale to są słabo wykończone auta, słabej jakości ( materiały) , zbyt drogie jak na to co oferują,  płaci się za design i kupuje oczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda cx5 to jest zbyt drogie auto. Kosztuje około 150tyś, tyle samo, albo nawet więcej niż Lexus Nx 200t, gdzie do Lexusa jest przepaść jeżeli chodzi o jakość. Najszybsza Mazda CX5 ma około 9s do 100km,  Lexus ma 7s, różnica kolosalna. 9s do 100 w najmocniejszej wersji Cx5 to trochę siara dzisiaj. Plus, źe silniki Mazdy mało palą, tzn silniki nie tyle mało palą co Mazdy lekkie są :) , od tej jakośći :) , Nx ze 250-300kg cięższy jest, co widać, słychać i czuć :), no i pali swoje, tzn. bardzo dużo.

Edytowane przez Vis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie da się aby mało paliło, 8 sek do setki i jeszcze w SUVie w cenie 150k. Jak chcecie takich parametrów to uderzajcie w premium BMW X3, Mietka GLC, Audi Q5, XC60 z mocnym dieslem za 2x tyle pieniędzy.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, RoadRunner napisał:

 z mocnym dieslem...

w cx5 tez jest diesel 175konny, który wyglada na fajny

 

Czy 2.0 turbo Lexa jest trwałe to się okaże, silnik jest nowy, a Toyota - Lexus potrafi strzelić wtopę z silnikiem

2litrowy uturbiony silnik Lexusa jest deko starszy od 2.0DIT. o jakichkolwiek awariach-wtopach-wychodzeniu bokiem cisza.

Tak, Toyocie nie udał się silnik 2.2D4d (2AD). wiem, bo miałem. Ale tylko diesle się toyocie nie udają (poza 1.4) i dlatego toyota od diesli odchodzi (póki co kupiła od bmw 2litr.), a lexus już odszedł.  Jak do tej pory WSZYSTKIE!! benzynowe silniki stosowane w Lexusach to wzory trwałości.

Edytowane przez Adasko75
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że Lexus NX dużo pali wynika nie tylko z dużej masy, ale pewnie też z jakichś niedoskonałości technicznych. Nx pali tyle samo co Forester XT, niby moc ta sama 240km, ale Forester ma stały napęd awd, Nx jest fwd z dołączanym tylnym napędem.

 

W Lexie bardzo trudno zejść poniżej 10l,  przy normalnej jeździe pewnie będzie to około 12l. Ciekaw jestem ile pali wersja NX-a tylko  fwd, 200kg lżejsza, to awd w Lexusie to trochę taki kwiatek do kożucha, szału to nie robi. Subaru Forester XT to naprawdę fajne auto, ale ilość padniętych silników przy małych przebiegach jest zbyt duża. Nie jest to wyjątek w Subaru, bo i diesle i benzyna w Wrx jakością nie grzeszą. Dla mnie jako hondziarza jest to niedopuszczalne :) 

 

Co do wieku 2.0 Lexa vs 2.0 Subaru, to chyba Subaru starsze. 2.0 pojawiło sie chyba po raz pierwszy w NX w 2014r,  2.0 turbo w Foresterze jest od 2008?

Edytowane przez Vis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Adasko75 napisał:

jestem świeżo po lekturze tego wątku

Muszę przyznać, że trochę ogarnęła mnie trwoga.

i tak sobie pomyślałem: Jaki samochód trzeba kupić i Jakiej marki, żeby na bank być pewnym, że przy 70kkm silnik nie wyjdzie w nim bokiem? żeby w spokoju, pilnując tylko regularnych przeglądów w ASO dojechać do np 300kkm?

(czy tylko lexus, mazda, honda ? )

 

 

"Na bank"? To kup rower, a samochod na bank Ci sie nie zepsuje :)

 

jedyne co można brać pod uwagę jako sensowne zródło informacji to statystyki awarii ADAC (choc po niedawnym skandalu tez troche wiarygodność ADAC spadła...) , np.

 

https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=3&pstatid=9&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeE_

 

https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=9&pstatid=9&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeE_

 

 

25 minut temu, Vis napisał:

ilość padniętych silników przy małych przebiegach jest zbyt duża. 

 

A tak twierdzisz na podstawie czego dokładnie...? Bo na forum nasioc użytkownicy przeprowadzili ankietę i z niej wynika, ze na 370 ankietowanych  12 miało awarie silnika, przy czym 8 z nich było po tuningu. Ankieta rozróżnia tylko miedzy "running" i "Blown", co pozostawia dużo miejsca na interpetację przez wypełniającego ankietę. 

 

Mnie te dane nie przekonują co do "awaryjności" FA20DIT

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/12m2VP10aaMPbs9EOunqhUDfO0b-tqPXI9brpwD3WqMY/htmlview#

Edytowane przez Than_Junior
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adac nie jest żadnym źródłem wiedzy. Na forum padło z tego co policzyłem około 5-7 nietuningowanych silników w Subaru Forster XT, małe przebiegi,  młody rocznik. Policzyłem po wypowiedziach w wątkach. Interesowałem się bo chciałbym to auto kupić.

Kurde, jak się przeprowadza ankietę na forum, czy silniki padają, to no comments :) 

Subaru diesle było bardzo awaryjne, czy nadal jest nie wiem, ale fatalną opinie ma co widać po cenach używanych aut z tym silnikiem. W Subaru WRX tez jest problem. 

Na forum Civca jest sporo nowych CTR, generalnie dużo się tego sprzedało bo cena była dobra, 310km z dwóch litrów, nikt nie raportuje żadnych problemów z silnikiem, fakt jest jeszcze młody, ale ludzie już mają większe przebiegi, nie jakieś kosmiczne, ale porównywalne z Forester XT. Diesel Hondy, żadnych problemów, albo drobne, które wynikają z dziadowania przy tuningu, albo eksploatacji w mieście (PDF).

Nie mówię, że Subaru to zła marka, lubię japońska motoryzację, ogólnie produkty made in Japan. Nie chce jeździć niemieckim autem, ale idiotą nie jestem i nie bedę się upierał przy Foresterze XT jak to samo, albo lepiej bedę miał w Vag-u jeżeli chodzi o awaryjność. No sorry jakby mnie przycisnęli Forester vs Tiguan to bym wziął Tiguana, a najlepiej CRV chociaż kompletnie mi to auto nie leży.

Jeżdżę Accordem i chciałbym zmienić, auto, wiadomo, że chciałbym zmiany na lepsze, albo przynajmniej nie gorsze. Honda nie ma mi nic do zaoferowania obecnie więc pozostaje chyba tylko Lexus, jeżeli nadal ma o być Japończyk.

Edytowane przez Vis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adac to już nawet najstarsi Niemcy nie wierzą :)

Taaaa, bo trzeba mieć milion pińcet dwa dziwińcet postów żeby się zarejestrować i napisać, że mi silnik w aucie p.... Myślałem , że forum jest również po to żeby szukać na nim pomocy, ale nie, trzeba postawić auto na cegłach, ze dwa lata tłuc posty, a pózniej napisać, że mi silnik p.... Logika tego rozumowania zabija, a może to konkurencja Vag-a robi krecią robotę, albo nie daj Boże skoda....

 

Edytowane przez Vis
  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, OBK CVT napisał:

 

Pokaż źródło ;)

 

 

ADAC oszukiwał http://moto.onet.pl/aktualnosci/oszustwa-adac-zaufanie-nie-do-odbudowania/42ptc

 

Tego typu testy, nawet jak wykonane rzetelnie, niewiele wnoszą do sprawy bo najwięcej spraw to pierdoły jakieś (aku, żarówka, itp.) i one przykrywają grube awarie. Auto w którym 2 razy padł akumulator będzie bardziej awaryjne wg. testu niż to w którym silnik raz zrobił buuum.

 

Dla mnie interesujące są testy długodystansowe (np. 100 km) gdzie na koniec rozbiera się silnik i sprawdza zużycie elementów. Jak jest ponadnormatywne to ryzyko awarii przy mniejszym przebiegu jest dużo większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, RoadRunner napisał:

ADAC oszukiwał

 

Znam temat. Nadal są bardziej wiarygodni ze względu na ilość danych od pojedynczych przypadków o jakich my mamy wiedzę.

Pytanie o źródło odnosiło się do 'najstarszych Niemców'.

Kiedyś Auto-welt kupował auta, robił 100tys i rozbierał. Pamiętam klęskę audi :biglol:

 

BTW regularnie pojawiają się kosmici, którzy by z salonu OBK-a albo XT kupili, jęczą, jęczą po czym znikają  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Vis napisał:

Myślałem , że forum jest również po to żeby szukać na nim pomocy,

Dobrze myślałeś, tylko ty jej nie szukasz ale piszesz mocno kontrowersyjne opinie na temat awaryjności silników 2.0DIT nie znając absolutnie żadnych szczegółów i przyczyn awarii tych silników.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja @Vis trochę rozumiem. Faktycznie co do awaryjności FXT to za krótko one są aby jakieś wnioski wyciągać. Z drugiej strony, poprzednie turbo benzyny miały problemy (panewki w 2.0, UPG w 2.5) tak więc do tej pory Subaru nie zrobiło trwałego silnika. Czy 2.0 DIT takim będzie zobaczymy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vis napisał:

Adac nie jest żadnym źródłem wiedzy. Na forum padło z tego co policzyłem około 5-7 nietuningowanych silników w Subaru Forster XT, małe przebiegi,  młody rocznik. Policzyłem po wypowiedziach w wątkach. Interesowałem się bo chciałbym to auto kupić.

Kurde, jak się przeprowadza ankietę na forum, czy silniki padają, to no comments :) 

Subaru diesle było bardzo awaryjne, czy nadal jest nie wiem, ale fatalną opinie ma co widać po cenach używanych aut z tym silnikiem. W Subaru WRX tez jest problem. 

Na forum Civca jest sporo nowych CTR, generalnie dużo się tego sprzedało bo cena była dobra, 310km z dwóch litrów, nikt nie raportuje żadnych problemów z silnikiem, fakt jest jeszcze młody, ale ludzie już mają większe przebiegi, nie jakieś kosmiczne, ale porównywalne z Forester XT. Diesel Hondy, żadnych problemów, albo drobne, które wynikają z dziadowania przy tuningu, albo eksploatacji w mieście (PDF).

Nie mówię, że Subaru to zła marka, lubię japońska motoryzację, ogólnie produkty made in Japan. Nie chce jeździć niemieckim autem, ale idiotą nie jestem i nie bedę się upierał przy Foresterze XT jak to samo, albo lepiej bedę miał w Vag-u jeżeli chodzi o awaryjność. No sorry jakby mnie przycisnęli Forester vs Tiguan to bym wziął Tiguana, a najlepiej CRV chociaż kompletnie mi to auto nie leży.

Jeżdżę Accordem i chciałbym zmienić, auto, wiadomo, że chciałbym zmiany na lepsze, albo przynajmniej nie gorsze. Honda nie ma mi nic do zaoferowania obecnie więc pozostaje chyba tylko Lexus, jeżeli nadal ma o być Japończyk.

Stary bo to Honda :) ja to wiem Ty to wiesz, ale większość jest taka jak na tym filmie co pokazałeś powyżej :D 

PS. kupuj hondę albo coś fajnego z Vaga :) z subaru ja się wyleczyłem tego europejskiego już dawno, polecam i Tobie. Jak subaru to nietuzinkowe i nie z 
EU.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...