Skocz do zawartości

Forester XT vs konkurencja w 2016 roku


mirciob

Rekomendowane odpowiedzi

Taką kratkę polecam:Jeżdżę od kilku lat z czymś takim. Zaraz się jakiś doczepi, że plastik i że lichę, ale pakuję bagażnik po dach i nic jeszcze przy mocnym hamowaniu nie przeleciało.

 

http://autobox-online.pl/pl/p/Inter-Pack-Praktyczna-przegroda-dla-psa%2C-kratka-do-bagaznika-/695

 

Druga sprawa jak można porównywać klasę Mercedesa z Subaru, gdzie różnica ponad 100 tys. zł, a na koniec jeszcze koleś dorzucił do licytacji Macana Performance :lol:

 

Boks chyba przy dziecku jest nieunikniony. Problem w tym, ze robi się już żagiel (ciekawe jak spalanie?) i z uwagi na gabaryty Forka dostęp do trumny chyba nie będzie należał do najwygodniejszych. Jeśli chodzi o dojazd do celu, rozpakowanie się na 2 tygodnie i powrót to chyba będzie OK. Ale my mamy owsiki i na miejscu wysiedzimy max 4 dni ;)

 

Normalna sprawa z Boksem, jeżdżę w zimę i lato, spalanie przy ok 160 km\h to bez różnicy czy z boksem czy bez. Dostęp masz normalny, stoisz na tylnim nadprożu przy otwartych drzwiach.

Edytowane przez rafforester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak odradzam bo przy jakimś puknięciu to kratka radośnie poleci na pasażerów , ja mam orginał i jest mocowany do obudowy kielichów nie ma praktycznie możliwości wyłamania kraty.

kratka-km-subaru-forester-f555esg000.jpg

Ja swoją kupiłem nowa za 600 zł 

Edytowane przez Karenz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, rafforester napisał:

 

Druga sprawa jak można porównywać klasę Mercedesa z Subaru, gdzie różnica ponad 100 tys. zł, a na koniec jeszcze koleś dorzucił do licytacji Macana Performance :lol:

 

 

1. Ja tylko odpowiadałem na post jednego z przedmówców, który zjechał GLA, o Prosiakach też się wypowiedział.

 

2. Między Forkiem XT a GLA 250 4Matic nie ma 100k różnicy:
http://www.subaru.pl/datasheet/2018forester.pdf
160-170k, GLA kosztuje bardzo podobne pieniądze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Paweł_P napisał:

 

1. Ja tylko odpowiadałem na post jednego z przedmówców, który zjechał GLA, o Prosiakach też się wypowiedział.

 

2. Między Forkiem XT a GLA 250 4Matic nie ma 100k różnicy:
http://www.subaru.pl/datasheet/2018forester.pdf
160-170k, GLA kosztuje bardzo podobne pieniądze.

 

No pean na temat wyższości XT nad reszta świata był faktycznie niezły :) Ja tez lubię swojego OBKa, ale bądźmy szczerzy, do poziomu wnętrza Mercedesa "trochę mu brakuje". Inna sprawa, ze chcąc kupić E-klasę all terrain z podobnym wyposażeniem i nawet podstawowym silnikiem benzynowym wyjdzie faktycznie 100k więcej, o poważnych silnikach nawet nie mowię. GLA to super autko, na rodzinny jednak za małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. GLA to miejski maluch, mniejszy zdecydowanie od B klasy. Dla mnie nie ma sensu porównaniu GLA do FXT. Gabarytowo to GLC, ale wtedy odlatujemy w kosmos z ceną. 

O ile w przypadku Levorga w podobniej cenie można znaleźć parę konkurencyjnych aut o tyle FXT zostaje sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje proste ćwiczenie

Założenie: auto nowe, z sieci dealerskiej

Moc min 240 KM

Benzyna

Skrzynia automatyczna, obojętnie jaka

Napęd 4x4, obojętnie jaki

Cena do 165kpln

Przy takich założeniach mamy Forestera XT

Od niedawna Seat Leon Cupra i Skoda Superb no i np Golf GTI

Nie będę rozważał zalet i wad poszczególnych napędów czy zastosowanych skrzyń automatycznych.

Przy wyżej wskazanym kryterium ceny i pozostałych, wybór jest niewielki i zależy od indywidualnych upodobań.

Co lepsze? Każdy może co innego oczekiwać od auta. 

Ale wybór jest bardzo mały.

Przy 200kpln pojawiają się Audi, VW, BMW. Ale to raczej sedany

Przy limicie 220 kpln pojawia się Alfa i Jeep. Można tak dalej podnosić kryterium ceny aż do np Klas G

Oczywiście można negocjować ceny, wkładać diesel, 

Moje zdanie jest jednak takie, że w tym przedziale cenowym nie ma podwyższonego auta z mocna benzyną, z napędem 4x4, automatem.

No i niekoniecznie żeby był Skodą:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Siemek napisał:

Alfa Stelvio jest za 178 tys

http://stock.alfaromeo.pl/59627/alfa-romeo-stelvio-20-turbo-benzyna-200-km-at8-awd-stelvio-super

 

200 KM 7.2 s do 100 km/h czyli poziom XT

 

Dodaj jakieś 25-30k na zrównanie wyposażenia do XT Platinium, czyli ostatecznie wyjdzie ze 30-40k drożej ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Siemek napisał:

Alfa Stelvio jest za 178 tys

http://stock.alfaromeo.pl/59627/alfa-romeo-stelvio-20-turbo-benzyna-200-km-at8-awd-stelvio-super

 

200 KM 7.2 s do 100 km/h czyli poziom XT

Nie wiem jak ze Stelvio, ale ktoś ostatnio wrzucał artykuł, ze z Gulia (przynajmniej koniczyna) są problemy typu check engine. Nawet się właściciel śmiał ze wachluje drzwiami żeby kasować błędy samemu zamiast jeździć do serwisu bo sami nie wiedza o co kaman. Stelvio wyglada cudnie, ale chyba raczej dla miejskiego użytku. Na wakacje bałbym się tym jechać.

tak jestem uprzedzony ;) szwagier miał  Brere a potem Qiuliette. Obie wyglądają cudnie - to dopieszczenie szczegółów palce lizac. Z tym ze w Brere wpakował jakieś 30.000 czyli tyle ile była warta. A z Qiulietta zaczyna się robić podobnie. Dziwnym trafem nawet na wyjazd Wrocław-Zakopane zawsze jechali służbowa astra żony ;)

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Dziwnym trafem nawet na wyjazd Wrocław-Zakopane zawsze jechali służbowa astra żony ;)

 

powodów nie znamy, może jechali służbówką bo jadą na "obcym paliwie" a tak czy inaczej firma ryczałtem za prywatną jazdę ich obciąża 

 

30 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Z tym ze w Brere wpakował jakieś 30.000 czyli tyle ile była warta.

 

to całkiem jak z remontem SBD ;)

 

niestety do Alfy - podobnie jak do Fiata - przylgnęła łatka aut "które psują się każdego dnia" a obecnie nie jest to prawdą bo całkiem dobrze dają sobie radę 

 

 

Stelvio to jednak cały wciąż jest znacząco droższy od Forestera i raczej nie z Forkiem ma on na rynku konkurować 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ketivv napisał:

powodów nie znamy, może jechali służbówką bo jadą na "obcym paliwie" a tak czy inaczej firma ryczałtem za prywatną jazdę ich obciąża 

No ja akurat znam ;) jego zona ma takie układy w pracy (firma transportowa), ze służbowe paliwo leje do dowolnego pojazdu którym się przemieszcza. Jedynym powodem była niezawodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MKK napisał:

Proponuje proste ćwiczenie

Założenie: auto nowe, z sieci dealerskiej

Moc min 240 KM

Benzyna

Skrzynia automatyczna, obojętnie jaka

Napęd 4x4, obojętnie jaki

Cena do 165kpln

Przy takich założeniach mamy Forestera XT

Od niedawna Seat Leon Cupra i Skoda Superb no i np Golf GTI

Nie będę rozważał zalet i wad poszczególnych napędów czy zastosowanych skrzyń automatycznych.

Przy wyżej wskazanym kryterium ceny i pozostałych, wybór jest niewielki i zależy od indywidualnych upodobań.

Co lepsze? Każdy może co innego oczekiwać od auta. 

Ale wybór jest bardzo mały.

Przy 200kpln pojawiają się Audi, VW, BMW. Ale to raczej sedany

Przy limicie 220 kpln pojawia się Alfa i Jeep. Można tak dalej podnosić kryterium ceny aż do np Klas G

Oczywiście można negocjować ceny, wkładać diesel, 

Moje zdanie jest jednak takie, że w tym przedziale cenowym nie ma podwyższonego auta z mocna benzyną, z napędem 4x4, automatem.

No i niekoniecznie żeby był Skodą:D

 

Można dodać golfa R kombi, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GREGG napisał:

 

Dodaj jakieś 25-30k na zrównanie wyposażenia do XT Platinium, czyli ostatecznie wyjdzie ze 30-40k drożej ;)

 

Ja tylko podaję jakie miał założenia @MKK 

Moc min 240 KM

Benzyna

Skrzynia automatyczna, obojętnie jaka

Napęd 4x4, obojętnie jaki

Cena do 165kpln

Nie było mowy o innym wyposażeniu :) Przy takich założeniach Stelvio z rabatami jest blisko XT Sport MY18 a to dawne Platinum.
Osiągi do 100 km/s te same w więc można przyjąć, że 200KM w Stelvio nie odstaje od 241KM w XT. W zakresie różnicy w komforcie nie będę nic dodawał bo zrobi się burza :thumbup: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Siemek napisał:

Ja tylko podaję jakie miał założenia @MKK 

Moc min 240 KM

Benzyna

Skrzynia automatyczna, obojętnie jaka

Napęd 4x4, obojętnie jaki

Cena do 165kpln

Nie było mowy o innym wyposażeniu :) Przy takich założeniach Stelvio z rabatami jest blisko XT Sport MY18 a to dawne Platinum.

 

Masz rację, MKK pominął ten "szczegół" ;) Z tym że nawet jak już odpuszczamy kwestie wyposażenia, to porównuj Stelvio do XT Comforta, więc minimum 20k różnicy  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ketivv napisał:

Stelvio to jednak cały wciąż jest znacząco droższy od Forestera i raczej nie z Forkiem ma on na rynku konkurować 

 

Dokładnie tak

Dobrze wiecie, że Subaru ma  taką politykę sprzedaży że nie można konfigurować aut pod siebie tylko do wyboru są jakieś pakiety wyposażenia z których nie można nic odjąć ani dodać. Skutkuje to tym, że konfigurując  Opla , Skodę czy Forda z tym samym wyposażeniem co oferowane modele Subaru,  AWD i silnikiem o zbliżonych mocach nagle okazuje się,  że Subaru kosztuje tyle samo a nawet mniej co adekwatna Skoda czy Opel... O czym to świadczy?  Imo  pokazuje to do jakiej klienteli skierowane są modele tej japońskiej marki tzn do tej samej co auta Skody, Forda itp. W biznesie nie ma nic za darmo i nikt auta segmentu "premium" nie wyprodukuje i nie sprzeda za wartość auta  "dla zwykłego zjadacza chleba"

Dlatego

IMO porównywanie jakichkolwiek marek premium do Subaru jest bez sensu.  Ktoś tu ostatnio wręcz zmieszał z błotem Mercedesa, pisząc jakie to FXT jest wspaniałe- zapewne  jest z tym że kupił japońską skodę czy opla a nie japońskiego Mercedesa czy BMW

Stelvio stara się dołączyć do grona premium i czy im się to uda czas pokaże. Subaru to w miarę tanie auta na trudne warunki i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby mieć do wyboru STELVIO czy OUTBACK ?  Ciekawe który lepszy w zakresie komfortu jazdy i wybierania nierówności. Outbackiem MY17 jechałem i było mi b dobrze. Stelvio może się przejadę. Cenowo Outback tańszy i ma więcej bajerów w Exlusive niż goła Stelvio :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Karas napisał:

 

Dokładnie tak

Dobrze wiecie, że Subaru ma  taką politykę sprzedaży że nie można konfigurować aut pod siebie tylko do wyboru są jakieś pakiety wyposażenia z których nie można nic odjąć ani dodać. Skutkuje to tym, że konfigurując  Opla , Skodę czy Forda z tym samym wyposażeniem co oferowane modele Subaru,  AWD i silnikiem o zbliżonych mocach nagle okazuje się,  że Subaru kosztuje tyle samo a nawet mniej co adekwatna Skoda czy Opel... O czym to świadczy?  Imo  pokazuje to do jakiej klienteli skierowane są modele tej japońskiej marki tzn do tej samej co auta Skody, Forda itp. W biznesie nie ma nic za darmo i nikt auta segmentu "premium" nie wyprodukuje i nie sprzeda za wartość auta  "dla zwykłego zjadacza chleba"

Dlatego

IMO porównywanie jakichkolwiek marek premium do Subaru jest bez sensu.  Ktoś tu ostatnio wręcz zmieszał z błotem Mercedesa, pisząc jakie to FXT jest wspaniałe- zapewne  jest z tym że kupił japońską skodę czy opla a nie japońskiego Mercedesa czy BMW

Stelvio stara się dołączyć do grona premium i czy im się to uda czas pokaże. Subaru to w miarę tanie auta na trudne warunki i tyle.

 

Trudno się nie zgodzić

A FXT i tak jest fajnym autem

Nie mam budżetu na Discovery czy XC 90

Nie mam budżetu na Tuarega czy GLC czy GLE

Generalnie Opel, Skoda i VW już raczej nie

Chce nowe mocne auto w benzynie

To sobie Forkiem pomykam:yahoo:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Siemek napisał:

A gdyby mieć do wyboru STELVIO czy OUTBACK ?  Ciekawe który lepszy w zakresie komfortu jazdy i wybierania nierówności. Outbackiem MY17 jechałem i było mi b dobrze. Stelvio może się przejadę. Cenowo Outback tańszy i ma więcej bajerów w Exlusive niż goła Stelvio :D

 

OBK to raczej auto rodzinne, stateczne (z 2,5i) a Stelvio mniejsze, ale z pazurem i chyba od tego wybór głównie zależy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

Dobrze wiecie, że Subaru ma  taką politykę sprzedaży że nie można konfigurować aut pod siebie tylko do wyboru są jakieś pakiety wyposażenia z których nie można nic odjąć ani dodać. Skutkuje to tym, że konfigurując  Opla , Skodę czy Forda z tym samym wyposażeniem co oferowane modele Subaru,  AWD i silnikiem o zbliżonych mocach nagle okazuje się,  że Subaru kosztuje tyle samo a nawet mniej co adekwatna Skoda czy Opel... O czym to świadczy?  Imo  pokazuje to do jakiej klienteli skierowane są modele tej japońskiej marki tzn do tej samej co auta Skody, Forda itp. W biznesie nie ma nic za darmo i nikt auta segmentu "premium" nie wyprodukuje i nie sprzeda za wartość auta  "dla zwykłego zjadacza chleba"

Jest lepiej, ale chyba mocno naciągane jest stwierdzenie, że samochód za ok 150+tyś zł jest skierowany dla "zwykłego zjadacza chleba", raczej będą się  patrzeć w stronę Skody czy Opla, bo można skonfigurować sobie "po taniości".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko rozbija się o zasobność portfela i oczekiwania, rzeczywiście w kwocie ok 160 tys. zł za nowego XT ciężko znaleźć SUVa innych marek, 4x4 i na dodatek 230 KM (241 KM to bajka).

Ale porównywanie Subaru do klasy Audi itp to kpina i zaklinanie rzeczywistości.

My tu się podniecamy, że XT ma od tego roku w wyposażeniu  dodatki typu czujnik martwego pola, lusterko fotochromatyczne itp powinny być w standardzie i w innych markach są od 10 lat.

Forester XT to uniwersalny pojazd i tyle, trochę archaiczny w środku, z lekko starym dizajnem, ale z mocnym silnikiem, solidnym zawieszeniem oraz super napędem AWD.

Ja wolę mieć dobry napęd i duża moc niż ekskluzywnie i z bajerami w środku, aby mieć to wszystko to dopłacam 200 tys. i mam SQ5.

Podsumowując XT zapier..., dużo pali, wszędzie wjedzie, wewnątrz jest przestarzały, fotele jak w Transicie, ale ja na obecną chwilę nie żałuję że go kupiłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do designu to jednak to kwestia subiektywna. Zarówno 2.0i jak i XT mają bardzo fajny design i nie nazwałbym go starym albo archaicznym. Co ciekawe ostatnio jeździłem 3 letnim BMW X3 AWD 184KM. W teorii półka premium, za większą kasę niż XT jako nowy na pewno. Byłem zaskoczony jakością na minus, przełączniki plastikowe, konsola z pokrętłami skrzypi przy każdym nacisku, design stary bez polotu. Jak usiadłem po jeździe do Forka MY17 to jakbym usiadł w nowoczesnym, pięknym wnętrzu.

Co do foteli to niestety absolutna prawda, u Forka 2.0i jak w Transicie, w BMW inna klasa foteli, szkoda gdyż fotel niewygodny potrafi niektórym przysłonić pozostałe pozytywy :( 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, grzse124 napisał:

Jest lepiej, ale chyba mocno naciągane jest stwierdzenie, że samochód za ok 150+tyś zł jest skierowany dla "zwykłego zjadacza chleba", raczej będą się  patrzeć w stronę Skody czy Opla, bo można skonfigurować sobie "po taniości".

 

"po taniości" to sobie w Skodzie można - kawę wypić w trakcie serwisu ;)

 

http://bfy.tw/E1pC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...