B-52 Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 Myślę, że to tak, jak koledzy wyżej pisali - wszystko przez potwora . Dopóki byliśmy we dwoje, nigdy nie było problemu. W żadnym samochodzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafforester Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 (edytowane) Taką kratkę polecam:Jeżdżę od kilku lat z czymś takim. Zaraz się jakiś doczepi, że plastik i że lichę, ale pakuję bagażnik po dach i nic jeszcze przy mocnym hamowaniu nie przeleciało. http://autobox-online.pl/pl/p/Inter-Pack-Praktyczna-przegroda-dla-psa%2C-kratka-do-bagaznika-/695 Druga sprawa jak można porównywać klasę Mercedesa z Subaru, gdzie różnica ponad 100 tys. zł, a na koniec jeszcze koleś dorzucił do licytacji Macana Performance Boks chyba przy dziecku jest nieunikniony. Problem w tym, ze robi się już żagiel (ciekawe jak spalanie?) i z uwagi na gabaryty Forka dostęp do trumny chyba nie będzie należał do najwygodniejszych. Jeśli chodzi o dojazd do celu, rozpakowanie się na 2 tygodnie i powrót to chyba będzie OK. Ale my mamy owsiki i na miejscu wysiedzimy max 4 dni Normalna sprawa z Boksem, jeżdżę w zimę i lato, spalanie przy ok 160 km\h to bez różnicy czy z boksem czy bez. Dostęp masz normalny, stoisz na tylnim nadprożu przy otwartych drzwiach. Edytowane 18 Września 2017 przez rafforester Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 (edytowane) Jednak odradzam bo przy jakimś puknięciu to kratka radośnie poleci na pasażerów , ja mam orginał i jest mocowany do obudowy kielichów nie ma praktycznie możliwości wyłamania kraty. Ja swoją kupiłem nowa za 600 zł Edytowane 18 Września 2017 przez Karenz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 6 godzin temu, rafforester napisał: Druga sprawa jak można porównywać klasę Mercedesa z Subaru, gdzie różnica ponad 100 tys. zł, a na koniec jeszcze koleś dorzucił do licytacji Macana Performance 1. Ja tylko odpowiadałem na post jednego z przedmówców, który zjechał GLA, o Prosiakach też się wypowiedział. 2. Między Forkiem XT a GLA 250 4Matic nie ma 100k różnicy:http://www.subaru.pl/datasheet/2018forester.pdf 160-170k, GLA kosztuje bardzo podobne pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 4 minuty temu, Paweł_P napisał: 1. Ja tylko odpowiadałem na post jednego z przedmówców, który zjechał GLA, o Prosiakach też się wypowiedział. 2. Między Forkiem XT a GLA 250 4Matic nie ma 100k różnicy:http://www.subaru.pl/datasheet/2018forester.pdf 160-170k, GLA kosztuje bardzo podobne pieniądze. No pean na temat wyższości XT nad reszta świata był faktycznie niezły Ja tez lubię swojego OBKa, ale bądźmy szczerzy, do poziomu wnętrza Mercedesa "trochę mu brakuje". Inna sprawa, ze chcąc kupić E-klasę all terrain z podobnym wyposażeniem i nawet podstawowym silnikiem benzynowym wyjdzie faktycznie 100k więcej, o poważnych silnikach nawet nie mowię. GLA to super autko, na rodzinny jednak za małe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 Dokładnie. GLA to miejski maluch, mniejszy zdecydowanie od B klasy. Dla mnie nie ma sensu porównaniu GLA do FXT. Gabarytowo to GLC, ale wtedy odlatujemy w kosmos z ceną. O ile w przypadku Levorga w podobniej cenie można znaleźć parę konkurencyjnych aut o tyle FXT zostaje sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Tu się zgadzam, w tych gabarytach i z tymi możliwościami to i tak jest w dobrej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 9 godzin temu, RoadRunner napisał: O ile w przypadku Levorga w podobniej cenie można znaleźć parę konkurencyjnych aut o tyle FXT zostaje sam. Skoda Kodiaq czy jak to się zwie, ewentualnie odrobinę mniejszy Tiguan od VW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Proponuje proste ćwiczenie Założenie: auto nowe, z sieci dealerskiej Moc min 240 KM Benzyna Skrzynia automatyczna, obojętnie jaka Napęd 4x4, obojętnie jaki Cena do 165kpln Przy takich założeniach mamy Forestera XT Od niedawna Seat Leon Cupra i Skoda Superb no i np Golf GTI Nie będę rozważał zalet i wad poszczególnych napędów czy zastosowanych skrzyń automatycznych. Przy wyżej wskazanym kryterium ceny i pozostałych, wybór jest niewielki i zależy od indywidualnych upodobań. Co lepsze? Każdy może co innego oczekiwać od auta. Ale wybór jest bardzo mały. Przy 200kpln pojawiają się Audi, VW, BMW. Ale to raczej sedany Przy limicie 220 kpln pojawia się Alfa i Jeep. Można tak dalej podnosić kryterium ceny aż do np Klas G Oczywiście można negocjować ceny, wkładać diesel, Moje zdanie jest jednak takie, że w tym przedziale cenowym nie ma podwyższonego auta z mocna benzyną, z napędem 4x4, automatem. No i niekoniecznie żeby był Skodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Alfa Stelvio jest za 178 tys http://stock.alfaromeo.pl/59627/alfa-romeo-stelvio-20-turbo-benzyna-200-km-at8-awd-stelvio-super 200 KM 7.2 s do 100 km/h czyli poziom XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 33 minuty temu, Siemek napisał: Alfa Stelvio jest za 178 tys http://stock.alfaromeo.pl/59627/alfa-romeo-stelvio-20-turbo-benzyna-200-km-at8-awd-stelvio-super 200 KM 7.2 s do 100 km/h czyli poziom XT Dodaj jakieś 25-30k na zrównanie wyposażenia do XT Platinium, czyli ostatecznie wyjdzie ze 30-40k drożej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 (edytowane) 43 minuty temu, Siemek napisał: Alfa Stelvio jest za 178 tys http://stock.alfaromeo.pl/59627/alfa-romeo-stelvio-20-turbo-benzyna-200-km-at8-awd-stelvio-super 200 KM 7.2 s do 100 km/h czyli poziom XT Nie wiem jak ze Stelvio, ale ktoś ostatnio wrzucał artykuł, ze z Gulia (przynajmniej koniczyna) są problemy typu check engine. Nawet się właściciel śmiał ze wachluje drzwiami żeby kasować błędy samemu zamiast jeździć do serwisu bo sami nie wiedza o co kaman. Stelvio wyglada cudnie, ale chyba raczej dla miejskiego użytku. Na wakacje bałbym się tym jechać. tak jestem uprzedzony szwagier miał Brere a potem Qiuliette. Obie wyglądają cudnie - to dopieszczenie szczegółów palce lizac. Z tym ze w Brere wpakował jakieś 30.000 czyli tyle ile była warta. A z Qiulietta zaczyna się robić podobnie. Dziwnym trafem nawet na wyjazd Wrocław-Zakopane zawsze jechali służbowa astra żony Edytowane 20 Września 2017 przez Czarne_Koronkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 (edytowane) 30 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Dziwnym trafem nawet na wyjazd Wrocław-Zakopane zawsze jechali służbowa astra żony powodów nie znamy, może jechali służbówką bo jadą na "obcym paliwie" a tak czy inaczej firma ryczałtem za prywatną jazdę ich obciąża 30 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Z tym ze w Brere wpakował jakieś 30.000 czyli tyle ile była warta. to całkiem jak z remontem SBD niestety do Alfy - podobnie jak do Fiata - przylgnęła łatka aut "które psują się każdego dnia" a obecnie nie jest to prawdą bo całkiem dobrze dają sobie radę Stelvio to jednak cały wciąż jest znacząco droższy od Forestera i raczej nie z Forkiem ma on na rynku konkurować Edytowane 20 Września 2017 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Godzinę temu, ketivv napisał: powodów nie znamy, może jechali służbówką bo jadą na "obcym paliwie" a tak czy inaczej firma ryczałtem za prywatną jazdę ich obciąża No ja akurat znam jego zona ma takie układy w pracy (firma transportowa), ze służbowe paliwo leje do dowolnego pojazdu którym się przemieszcza. Jedynym powodem była niezawodność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukp Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 9 godzin temu, MKK napisał: Proponuje proste ćwiczenie Założenie: auto nowe, z sieci dealerskiej Moc min 240 KM Benzyna Skrzynia automatyczna, obojętnie jaka Napęd 4x4, obojętnie jaki Cena do 165kpln Przy takich założeniach mamy Forestera XT Od niedawna Seat Leon Cupra i Skoda Superb no i np Golf GTI Nie będę rozważał zalet i wad poszczególnych napędów czy zastosowanych skrzyń automatycznych. Przy wyżej wskazanym kryterium ceny i pozostałych, wybór jest niewielki i zależy od indywidualnych upodobań. Co lepsze? Każdy może co innego oczekiwać od auta. Ale wybór jest bardzo mały. Przy 200kpln pojawiają się Audi, VW, BMW. Ale to raczej sedany Przy limicie 220 kpln pojawia się Alfa i Jeep. Można tak dalej podnosić kryterium ceny aż do np Klas G Oczywiście można negocjować ceny, wkładać diesel, Moje zdanie jest jednak takie, że w tym przedziale cenowym nie ma podwyższonego auta z mocna benzyną, z napędem 4x4, automatem. No i niekoniecznie żeby był Skodą Można dodać golfa R kombi, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 1 godzinę temu, GREGG napisał: Dodaj jakieś 25-30k na zrównanie wyposażenia do XT Platinium, czyli ostatecznie wyjdzie ze 30-40k drożej Ja tylko podaję jakie miał założenia @MKK Moc min 240 KM Benzyna Skrzynia automatyczna, obojętnie jaka Napęd 4x4, obojętnie jaki Cena do 165kpln Nie było mowy o innym wyposażeniu Przy takich założeniach Stelvio z rabatami jest blisko XT Sport MY18 a to dawne Platinum. Osiągi do 100 km/s te same w więc można przyjąć, że 200KM w Stelvio nie odstaje od 241KM w XT. W zakresie różnicy w komforcie nie będę nic dodawał bo zrobi się burza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 28 minut temu, Siemek napisał: Ja tylko podaję jakie miał założenia @MKK Moc min 240 KM Benzyna Skrzynia automatyczna, obojętnie jaka Napęd 4x4, obojętnie jaki Cena do 165kpln Nie było mowy o innym wyposażeniu Przy takich założeniach Stelvio z rabatami jest blisko XT Sport MY18 a to dawne Platinum. Masz rację, MKK pominął ten "szczegół" Z tym że nawet jak już odpuszczamy kwestie wyposażenia, to porównuj Stelvio do XT Comforta, więc minimum 20k różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 2 godziny temu, ketivv napisał: Stelvio to jednak cały wciąż jest znacząco droższy od Forestera i raczej nie z Forkiem ma on na rynku konkurować Dokładnie tak Dobrze wiecie, że Subaru ma taką politykę sprzedaży że nie można konfigurować aut pod siebie tylko do wyboru są jakieś pakiety wyposażenia z których nie można nic odjąć ani dodać. Skutkuje to tym, że konfigurując Opla , Skodę czy Forda z tym samym wyposażeniem co oferowane modele Subaru, AWD i silnikiem o zbliżonych mocach nagle okazuje się, że Subaru kosztuje tyle samo a nawet mniej co adekwatna Skoda czy Opel... O czym to świadczy? Imo pokazuje to do jakiej klienteli skierowane są modele tej japońskiej marki tzn do tej samej co auta Skody, Forda itp. W biznesie nie ma nic za darmo i nikt auta segmentu "premium" nie wyprodukuje i nie sprzeda za wartość auta "dla zwykłego zjadacza chleba" Dlatego IMO porównywanie jakichkolwiek marek premium do Subaru jest bez sensu. Ktoś tu ostatnio wręcz zmieszał z błotem Mercedesa, pisząc jakie to FXT jest wspaniałe- zapewne jest z tym że kupił japońską skodę czy opla a nie japońskiego Mercedesa czy BMW Stelvio stara się dołączyć do grona premium i czy im się to uda czas pokaże. Subaru to w miarę tanie auta na trudne warunki i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 A gdyby mieć do wyboru STELVIO czy OUTBACK ? Ciekawe który lepszy w zakresie komfortu jazdy i wybierania nierówności. Outbackiem MY17 jechałem i było mi b dobrze. Stelvio może się przejadę. Cenowo Outback tańszy i ma więcej bajerów w Exlusive niż goła Stelvio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 55 minut temu, Karas napisał: Dokładnie tak Dobrze wiecie, że Subaru ma taką politykę sprzedaży że nie można konfigurować aut pod siebie tylko do wyboru są jakieś pakiety wyposażenia z których nie można nic odjąć ani dodać. Skutkuje to tym, że konfigurując Opla , Skodę czy Forda z tym samym wyposażeniem co oferowane modele Subaru, AWD i silnikiem o zbliżonych mocach nagle okazuje się, że Subaru kosztuje tyle samo a nawet mniej co adekwatna Skoda czy Opel... O czym to świadczy? Imo pokazuje to do jakiej klienteli skierowane są modele tej japońskiej marki tzn do tej samej co auta Skody, Forda itp. W biznesie nie ma nic za darmo i nikt auta segmentu "premium" nie wyprodukuje i nie sprzeda za wartość auta "dla zwykłego zjadacza chleba" Dlatego IMO porównywanie jakichkolwiek marek premium do Subaru jest bez sensu. Ktoś tu ostatnio wręcz zmieszał z błotem Mercedesa, pisząc jakie to FXT jest wspaniałe- zapewne jest z tym że kupił japońską skodę czy opla a nie japońskiego Mercedesa czy BMW Stelvio stara się dołączyć do grona premium i czy im się to uda czas pokaże. Subaru to w miarę tanie auta na trudne warunki i tyle. Trudno się nie zgodzić A FXT i tak jest fajnym autem Nie mam budżetu na Discovery czy XC 90 Nie mam budżetu na Tuarega czy GLC czy GLE Generalnie Opel, Skoda i VW już raczej nie Chce nowe mocne auto w benzynie To sobie Forkiem pomykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 16 minut temu, Siemek napisał: A gdyby mieć do wyboru STELVIO czy OUTBACK ? Ciekawe który lepszy w zakresie komfortu jazdy i wybierania nierówności. Outbackiem MY17 jechałem i było mi b dobrze. Stelvio może się przejadę. Cenowo Outback tańszy i ma więcej bajerów w Exlusive niż goła Stelvio OBK to raczej auto rodzinne, stateczne (z 2,5i) a Stelvio mniejsze, ale z pazurem i chyba od tego wybór głównie zależy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes124 Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 2 godziny temu, Karas napisał: Dobrze wiecie, że Subaru ma taką politykę sprzedaży że nie można konfigurować aut pod siebie tylko do wyboru są jakieś pakiety wyposażenia z których nie można nic odjąć ani dodać. Skutkuje to tym, że konfigurując Opla , Skodę czy Forda z tym samym wyposażeniem co oferowane modele Subaru, AWD i silnikiem o zbliżonych mocach nagle okazuje się, że Subaru kosztuje tyle samo a nawet mniej co adekwatna Skoda czy Opel... O czym to świadczy? Imo pokazuje to do jakiej klienteli skierowane są modele tej japońskiej marki tzn do tej samej co auta Skody, Forda itp. W biznesie nie ma nic za darmo i nikt auta segmentu "premium" nie wyprodukuje i nie sprzeda za wartość auta "dla zwykłego zjadacza chleba" Jest lepiej, ale chyba mocno naciągane jest stwierdzenie, że samochód za ok 150+tyś zł jest skierowany dla "zwykłego zjadacza chleba", raczej będą się patrzeć w stronę Skody czy Opla, bo można skonfigurować sobie "po taniości". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafforester Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Wszystko rozbija się o zasobność portfela i oczekiwania, rzeczywiście w kwocie ok 160 tys. zł za nowego XT ciężko znaleźć SUVa innych marek, 4x4 i na dodatek 230 KM (241 KM to bajka). Ale porównywanie Subaru do klasy Audi itp to kpina i zaklinanie rzeczywistości. My tu się podniecamy, że XT ma od tego roku w wyposażeniu dodatki typu czujnik martwego pola, lusterko fotochromatyczne itp powinny być w standardzie i w innych markach są od 10 lat. Forester XT to uniwersalny pojazd i tyle, trochę archaiczny w środku, z lekko starym dizajnem, ale z mocnym silnikiem, solidnym zawieszeniem oraz super napędem AWD. Ja wolę mieć dobry napęd i duża moc niż ekskluzywnie i z bajerami w środku, aby mieć to wszystko to dopłacam 200 tys. i mam SQ5. Podsumowując XT zapier..., dużo pali, wszędzie wjedzie, wewnątrz jest przestarzały, fotele jak w Transicie, ale ja na obecną chwilę nie żałuję że go kupiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Co do designu to jednak to kwestia subiektywna. Zarówno 2.0i jak i XT mają bardzo fajny design i nie nazwałbym go starym albo archaicznym. Co ciekawe ostatnio jeździłem 3 letnim BMW X3 AWD 184KM. W teorii półka premium, za większą kasę niż XT jako nowy na pewno. Byłem zaskoczony jakością na minus, przełączniki plastikowe, konsola z pokrętłami skrzypi przy każdym nacisku, design stary bez polotu. Jak usiadłem po jeździe do Forka MY17 to jakbym usiadł w nowoczesnym, pięknym wnętrzu. Co do foteli to niestety absolutna prawda, u Forka 2.0i jak w Transicie, w BMW inna klasa foteli, szkoda gdyż fotel niewygodny potrafi niektórym przysłonić pozostałe pozytywy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 35 minut temu, grzse124 napisał: Jest lepiej, ale chyba mocno naciągane jest stwierdzenie, że samochód za ok 150+tyś zł jest skierowany dla "zwykłego zjadacza chleba", raczej będą się patrzeć w stronę Skody czy Opla, bo można skonfigurować sobie "po taniości". "po taniości" to sobie w Skodzie można - kawę wypić w trakcie serwisu http://bfy.tw/E1pC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się