Skocz do zawartości

Forester XT vs konkurencja w 2016 roku


mirciob

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, MKK napisał:

Nie wiem jak z awaryjnością Stelvio ale np Gulietta bardzo dobrze, przynajmniej na razie

W Giulii Quadrifoglio są poważne problemy ze sterowaniem silnikiem. Do tego serwis nie potrafi problemu rozwiązać (proponuję obejrzeć test w Marek Drives na YouTube). Przy cenie w okolicach 400 k PLN, można spodziewać się gigantycznej utraty wartości. Ostatnie zmiany w ofercie Alfy, w tym powrót do RWD, dobre AWD z centralnym dyfrem, silne silniki jak najbardziej OK, jednak mając na względzie niestety niechlubnie słynną awaryjność i szczególnie utratę wartości raczej nie biorę pod uwagę.

Co do zmian w standardzie przy okazji każdego nowego modelu słyszymy to samo, więc raczej trzeba poczekać niż słuchać marketingu FCA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
8 godzin temu, Adasko75 napisał:

poza zdolnościami terenowymi IMO we wszystkim innym jest lepsza

Doprawdy we wszystkim ? Auto jest rzeczywiście piękne, ale jak z takimi praktycznymi aspektami jak widoczność, jakość świateł, średnica zawracania, przestronność wnętrza ....

 

Każdy ma inne oczekiwania wobec samochodu, więc i to, czy coś jest lepsze czy gorsze może być różnie interpretowane. Ale takie ogólne stwierdzenie "we wszystkim lepsza" na podstawie danych z internetu to ... dość powierzchowne podejście do tematu ( moim zdaniem ).

 

Pozdrowienia

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Doprawdy we wszystkim ? Auto jest rzeczywiście piękne, ale jak z takimi praktycznymi aspektami jak widoczność, jakość świateł, średnica zawracania, przestronność wnętrza ....

 

Każdy ma inne oczekiwania wobec samochodu, więc i to, czy coś jest lepsze czy gorsze może być różnie interpretowane. Ale takie ogólne stwierdzenie "we wszystkim lepsza" na podstawie danych z internetu to ... dość powierzchowne podejście do tematu ( moim zdaniem ).

 

Pozdrowienia

Dyrekcjo, ale kolega jak widać w opisie ma zarówno Forka jak i Giulię, nie jest to wprawdzie Stelvio (zbudowane na bazie Giulia) ale wydaje mi się może co nieco powiedzieć o jakości obu aut. 

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dyrekcja napisał:

....Każdy ma inne oczekiwania wobec samochodu, więc i to, czy coś jest lepsze czy gorsze może być różnie interpretowane. Ale takie ogólne stwierdzenie "we wszystkim lepsza" na podstawie danych z internetu to ... dość powierzchowne podejście do tematu ( moim zdaniem ).

 

Pozdrowienia

dlatego dodałem I(n)M(y)O(pinion) :) 

Po jeździe testowej Stelvio wydaje mi się nawet, że jest lepiej w środku wykończona niż żony Giulia...Qrcze jeżdżę Forkiem XT 4 rok i nic złego o nim nie powiem (dobrego wiele), ale Stelvio ma w sobie "to coś" emocjonalnego, wręcz bym powiedział zmysłowego...czego w Foresterze nie czuję (nie czułem również ani w X3 ani w Q5). Ten samochód działa na zmysły! Poczekam jeszcze trochę, ale czuję, że to chyba będzie moje następne auto.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życie byłoby mało fajne jakby wszystkie SUV-y były takie same i wszystkie kobiety wyglądały tak samo i miały ten sam charakter (SUV-y też) ;). Mamy wolny wybór. Ja wybrałem subaru XT mimo, że wcześniej miałem dwie sztuki SBD i obydwa zachowały się przewidywalnie ;) tzn. miały zawał serca:D. Każdy czymś się kieruje przy wyborze auta np. ceną, dostępnym wyposażeniem, rodzajem napędu itp. Ja wybrałem XT ale nie umiem uzasadnić co o tym wyborze zadecydowało. To było to "coś", co sprawie że cieszy mnie każdy kilometr jazdy. Na pewno są lepsze auta  tańsze/droższe. Ważne żeby sprawiały radość z jazdy kierowcy. FXT  nie ma konkurencji i trzeba się z tym pogodzić :D. Szkoda czau lepiej się przejechać:D

Edytowane przez kokos
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
18 godzin temu, Herostrates napisał:

ale wydaje mi się może co nieco powiedzieć o jakości obu aut.

Nie wypowiadałem się na temat jakości :) Przytoczyłem tylko kilka racjonalnych elementów (np. porównywana Stelvio wersji bazowej ma światła halogenowe, podczas gdy aktualny FXT skrętne LED-y ... itd.) 

17 godzin temu, Adasko75 napisał:

ale Stelvio ma w sobie "to coś" emocjonalnego, wręcz bym powiedział zmysłowego

I to jest argument emocjonalny z którym nie można polemizować :)

Ja w FXT ( w dalszym ciągu !) jak najbardziej odczuwam przyjemne emocje, ale, ponownie, to kwestia indywidualna.

 

Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dyrekcja napisał:

Ja w FXT ( w dalszym ciągu !) jak najbardziej odczuwam przyjemne emocje, ale, ponownie, to kwestia indywidualna.

Ja bym tutaj mocno polemizował, czy tylko (lub aż) indywidualna :D

p.s. jeden z Pracowników Jeep/Land Rover jeździ WRX STI, a znałem też Mega Szychę pracującą w Seacie, która na grillu Q7 zamieniła logo Audi na Seat :biglol:

p.s. ja też nie wiem, dlaczego kupujemy FXT - mam nadzieję, że się dowiem i za jakiś czas zacytuję Klasyka: kochaj, albo rzuć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Doprawdy we wszystkim ? Auto jest rzeczywiście piękne, ale jak z takimi praktycznymi aspektami jak widoczność, jakość świateł, średnica zawracania, przestronność wnętrza ....

 

Każdy ma inne oczekiwania wobec samochodu, więc i to, czy coś jest lepsze czy gorsze może być różnie interpretowane. Ale takie ogólne stwierdzenie "we wszystkim lepsza" na podstawie danych z internetu to ... dość powierzchowne podejście do tematu ( moim zdaniem ).

 

Pozdrowienia

Wzmianki o BMW, Volvo czy Audi nie wywołują reakcji, coś musi być na rzeczy z tą Alfą ;)

Są jeszcze takie "praktyczne" rzeczy jak pojemność bagażnika, katalogowe zużycie paliwa (emisja CO2) i przyspieszenie do setki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu tak mało się tutaj pisze o Lexusie Nx 2.0t. 240km jak w Foresterze, do wyboru fwd, albo awd, pewnie , że dołączane i nie to samo co w XT. Osiągi identyczne jak w foresterze. Wady to to, że dużo pali, tyle co forester mimo braku stałego  napędu, mały bak paliwa. Jakościowo świetne auto, porównywałem ostatnio z Mercedesm GLK i Audi Q5, Lexus jest premium, GLK i Q5 nie, Q5 może sie jeszcze jakoś tam broni, ale Merc GLK parafrazując klasyka jest k... daleko od premium :) Nx da sie kupić w cenie comforta XT, pewnie że się można nadodatkować do 300tyś, ale auto z wszystkim do jazdy kosztuje podobnie jak Forester XT,   finansowania mają dobre w Lexie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając deko drogę, w którą ten temat dąży, pochwalę się. 

Jakiś czas temu (niedziela 17 wrzesnia) w nocy przejrzałem cały temat. Moje odczucia opisałem tutaj 


No więc.. Pojechałem z samego rana do salonu, pojeździłem i FXT i Levorgiem (tak, dla zobaczenia co to), po czym ugadałem się jak trzeba. W czwartek (za dwa dni) odbieram MY2018 white pearl :yahoo:
W sumie to dzięki temu forum zdecydowałem się na ten krok. Dzięki Wam też stwierdziłem, że trzeba działać szybko. Mój Forek 2.0d (2008) już dzisiaj mnie opuścił (salon go przejął), póki co więc mam 2 dni na testowanie Imprezy ;) 
 

Dzięki jeszcze raz Panie i Panowie, mam nadzieję na szczęśliwe użytkowanie i częste udzielanie się na forum, aby dobre słowo głosić dalej. No i żeby może dzięki mnie też ktoś zdecydował się na posiadanie Subaru.

No i przy okazji polecam salon EF Rzgów (Łódź), szczególnie Pan Jędrzej, który poprowadził cały proces - pełna profeska. Zobaczymy jak dalej, gdy przyjdzie do pierwszych problemów (odpukać!).

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Witamy,

Z przyjemnością oferujemy Państwu wyjątkowego SUV'a Alfę Romeo Stelvio w bogato wyposażonej wersji Bussines skierowanej do przedsiębiorców i osób ceniących moc, wygodę i STYL. Model wyposażony jest w 2.0 l silnik benzynowy z doładowaniem o mocy 200 KM napęd 4x4 oraz automatyczną 8 stopniową skrzynię automatyczną. Auto jest nowe i można je skonfigurować w dowolny sposób. W podanej cenie znajdziemy wiele przydatnych udogodnień:

Bezpieczeństwo:
-6 poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny)
-Czujnik asystenta pasa ruchu 
-Czujniki parkowania tylne 
-Dezaktywacja poduszki powietrznej przedniej po stronie pasażera 
-System Alfa DNA z wyborem stylu jazdy
-ESP, asystent zjazdu 
-System kontroli trakcji z mechanicznym mechanizmem różnicowym Alfa Q2
-System ostrzegający przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning)
-System ostrzegania o najeżdzaniu na poprzedzający pojazd (Forward Colission Warning) 
-System Start&Stop
-Światła przednie do jazdy dziennej DRL (day running light) w technologii LED 
-Światła tylne w technologii LED 

Nadwozie i styl:
-lakier czerwony (Rosso Alfa) pozostałe za dopłatą 
-Podwójny układ wydechowy
-Zaciski hamulców aluminiowe
-17" felgi aluminiowe 10 szprychowe 

Audio:
-Radio Alfa Connect 6,5" 
• FM/AM-radio
• port USB & wejście 12v z przodu konsoli środkowej (83X)
• bluetooth, Audio Streaming
• rotary pad na konsoli środkowej
• 8 głośników (4x165-mm, 20 Watt, 4x25-mm, 15 Watt) (RCH)
-Port USB za przednimi siedzeniami 
-skórzana wielofunkcyjna kierownica trójramienna

Komfort i funkcjonalność:
-Czujnik pomiaru ciśnienia w oponach 
-Elektrycznie otwierana klapa bagażnika 
-Dywaniki podłogowe
-Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
-Lusterka boczne zewnętrzne sterowane elektrycznie 
-Pilot zbliżeniowy (odpalanie na przycisk bez potrzeby wyciągania kluczyka)
-Regulacja kierownicy na wysokość i głębokość 
-Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie
-Tempomat
-Uchwyty isofix

Dodatkowo:
Pakiet "Lighting" 
• Spryskiwacze reflektorów 
• Reflektory Bi-ksenonowe 35W z funkcją AFS 

Pakiet "Flota" 
• Składane lusterka zewnętrzne boczne 
• 6,5" Uconnect Radio Nav -nawigacja z wyświetlaczem+ karta z mapami

To wszystko w cenie 150 650 PLN Brutto (122 480 PLN Netto). 
Cena dotyczy wyłącznie sprzedaży do podmiotów prowadzących działalność "

 

 

Cytat informacyjnie- zgodnie mam nadzieje z tematem .Nie porównuję jakości wykonania,wykończenia itd. z forumowym Świętym Graalem .Każdy ma swoje subiektywne odczucia.

Dla mnie akurat  ( nie lubię wozić powietrza)  zbyt duży samochód tak jak zresztą obecnie stałe rosnący forester -:)

Nie chcę stać się kimś kto jak często się to zdarza pod pierwszym lepszym ( i gorszym ) marketem zajmuje dwa miejsca swoim przedłużeniem pewnej części ciała ignorując linie wyznaczające miejsca parkingowe.
Wniosek po przeprowadzeniu badań organoleptycznych w postaci jazdy.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ddpunk napisał:

Zmieniając deko drogę, w którą ten temat dąży, pochwalę się. 

Jakiś czas temu (niedziela 17 wrzesnia) w nocy przejrzałem cały temat. Moje odczucia opisałem tutaj 


No więc.. Pojechałem z samego rana do salonu, pojeździłem i FXT i Levorgiem (tak, dla zobaczenia co to), po czym ugadałem się jak trzeba. W czwartek (za dwa dni) odbieram MY2018 white pearl :yahoo:
W sumie to dzięki temu forum zdecydowałem się na ten krok. Dzięki Wam też stwierdziłem, że trzeba działać szybko. Mój Forek 2.0d (2008) już dzisiaj mnie opuścił (salon go przejął), póki co więc mam 2 dni na testowanie Imprezy ;) 
 

Dzięki jeszcze raz Panie i Panowie, mam nadzieję na szczęśliwe użytkowanie i częste udzielanie się na forum, aby dobre słowo głosić dalej. No i żeby może dzięki mnie też ktoś zdecydował się na posiadanie Subaru.

No i przy okazji polecam salon EF Rzgów (Łódź), szczególnie Pan Jędrzej, który poprowadził cały proces - pełna profeska. Zobaczymy jak dalej, gdy przyjdzie do pierwszych problemów (odpukać!).

Kupiłeś w takim tempie jak ja

Tylko je przyjechałem swoim autem i wyjechałem nowym

Nie miałem okazji potestować Imprezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czemu nie porównujemy FXT do Cheeroke V6?

Ja porównywałem, ale zdecydował szkaradny design obecnej generacji Cheeroke oraz to że bardzo lubię Subaru i bardzo chcieliśmy XT. Natomiast bardzo wiele na plus, jak dla mnie szczególnie atrakcyjna wersja Traikhawk, z przekładnią redukcyjną i machaniczną blokadą tylnego dyfra. Silnik też super, niewysilony wolnossący V6. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mechanik napisał:

Silnik też super, niewysilony wolnossący V6. 

Właśnie o tym pomyślałem czytając wątek o płonących itp. FXT  :D A jak oceniasz ilość miejsca z tyłu? Kurczę przeglądam sobie od pół roku strony producentów i naprawdę nie bardzo widzę następcy dla siebie po oddaniu FXT żonie :-(

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym tygodniu w którymś tygodniku motoryzacyjnym było zestawienie wymiarów wewnętrznych samochodów wszystkich segmentów. Wśród SUV'ów średniej wielkości Forester jest największy. Jest też większy mniej więcej od połowy stawki dużych SUV'ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, spawalniczy napisał:

W ubiegłym tygodniu w którymś tygodniku motoryzacyjnym było zestawienie wymiarów wewnętrznych samochodów wszystkich segmentów. Wśród SUV'ów średniej wielkości Forester jest największy. Jest też większy mniej więcej od połowy stawki dużych SUV'ów.

 

Dla niektórych to zaleta, dla innych (np. dla mnie) wada... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spawalniczy napisał:

W ubiegłym tygodniu w którymś tygodniku motoryzacyjnym było zestawienie wymiarów wewnętrznych samochodów wszystkich segmentów. Wśród SUV'ów średniej wielkości Forester jest największy. Jest też większy mniej więcej od połowy stawki dużych SUV'ów.

Gdyby to zestawienie zrobili konsekwentnie to pierwsze miejsce ex-aequo miałby Outback :) Nie wiem czemu Outbacka dali do kategorii aut klasy średniej a V60CC czy XC70 do średnich SUVów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Właśnie o tym pomyślałem czytając wątek o płonących itp. FXT  :D A jak oceniasz ilość miejsca z tyłu? Kurczę przeglądam sobie od pół roku strony producentów i naprawdę nie bardzo widzę następcy dla siebie po oddaniu FXT żonie :-(

Kup STI i nie sluchaj forumowych malkontentow bo to fajne auto jest i Ty bedziesz nim jezdzil. Nie zaluje zakupu ani przez chwile.

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem świeżo po lekturze tego wątku

Muszę przyznać, że trochę ogarnęła mnie trwoga.

i tak sobie pomyślałem: Jaki samochód trzeba kupić i Jakiej marki, żeby na bank być pewnym, że przy 70kkm silnik nie wyjdzie w nim bokiem? żeby w spokoju, pilnując tylko regularnych przeglądów w ASO dojechać do np 300kkm?

(czy tylko lexus, mazda, honda ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...