Skocz do zawartości

dziubek_ma

Nowy
  • Zawartość

    57
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O dziubek_ma

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..
  1. Forester XT vs konkurencja w 2016 roku

    Bo jeśli nie są totalnie zogniskowani na Subaru, to idą do konkurencji i orientują się, że pomysł zakupu XT czy outbacka nie musiał być najlepszy na świecie. Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
  2. Forester XT vs konkurencja w 2016 roku

    Audi jest chyba aktualnie lepiej wykonane od BMW. Znajomy ma A6 allroad i jego samochód jest cichszy od mojego - zarówno pod względem pracy silnika jak i szumów powietrza, czy hałasu od opon. Słyszałem głosy, że passerati jest lepiej wyciszone od F10, ale nie miałem okazji się przekonać na własne uszy. Nie wiem też, co to dla Ciebie znaczy cicho [emoji3] . Dla mnie to poziom hałasu, przy którym mogę porozumiewać się z pasażerami z tyłu przyciszonym głosem. W F10 przy 180-200 nie mogę. 290 tyś. za XC60... Ładnie. Ceny samochodów to jakaś chora jazda. Ostatnio testowałem VW T6 Multivan. Jeździłem wersją za 330.000 PLN, a to przecież nadal dostawczak. Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
  3. Forester XT vs konkurencja w 2016 roku

    Dawno nie jeździłem Subaru z większymi prędkościami, ale nie mogę powiedzieć, żeby w BMW przy 180 wrażenia z jazdy były takie jak przy 80 [emoji4]. Owszem nadal da się rozmawiać i słuchać muzyki, ale cicho w środku już na pewno nie jest. Natomiast na pewno wciąż bardzo pewnie się prowadzi. Znajomy ma outbacka w dieslu. W ruchu miejskim outback jest cichszy. Znacznie. Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
  4. Forester XT vs konkurencja w 2016 roku

    Wiem, że rzadko się odzywam, więc mam ograniczone prawa [emoji6], ale ktoś tu wcześniej zasugerował, że mi niewygodnie, bo mam 2 metry w pasie [emoji16]. Otóż na szczęście nie - ja po prostu mam długie nogi w stosunku do wzrostu i zasięgu ramion (nogi człowieka o wzroście 188-190 i zasięg ramion człowieka o wzroście 184). Forester niestety nie jest samochodem dla ludzi z zaburzeniami proporcji [emoji6]. Zakres regulacji kierownicy, długość siedziska itd. po prostu jest dla mnie za mały. Forek SG, którym jeździłem 10 lat też zresztą nie był tutaj wzorem do naśladowania (nie wiem, czy pojawi się w moim życiu auto, do którego miałbym równie wielki sentyment). Niestety wygląda na to, że jedyne marki, które dobrze ogarniają temat ergonomii "dla każdego" to tzw. premium. Zamiast Forestera kupiłem BMW F10, bo nie potrzebuję już suva (czyt.: Nie stać mnie na suva premium). Jak się dobrze zastanowić nad tym co F10 daje za cenę, jaką trzeba zapłacić za nowe, to zbyt dużo można złego o tym aucie powiedzieć. Natomiast na pewno zostawia każde Subaru lata świetlne z tyłu, jeśli chodzi o ogólnie pojętą ergonomię (Tribecą też jeździłem) Gdyby Forester był ładniejszy (Żona) i wygodniejszy (ja) to na pewno bym nim jeździł. Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
  5. Forester XT vs konkurencja w 2016 roku

    @artb1 Rozumiem, że te regularne wyścigi to na torze? Samochód to nie tylko osiągi, ale też komfort, wygodne fotele, wygląd i takie tam różne. Jak interesują Cię tylko osiągi - kup motocykl. Odpowiedni wybór, dużo nauki, i nie podskoczy Ci nikt żadnym autem. Pamiętaj jednak, że poruszasz się zazwyczaj po drogach publicznych. Co do wyższości xt nad wszystkim innym - dawno takich bzdur nie czytałem. Ja bardzo chciałem zamienić subaru na subaru (poprzedni był przez 10 lat totalnie bezawaryjny), ale aktualny Forester jest tak niewygodnym samochodem jeśli ma się więcej niż 170 cm wzrostu, że brak słów. I powiedz koledze, żeby naprawił swoje x3, bo ewidentnie jest zepsute (nie, nie mam x3).
  6. Pracujecie nad pozycjonowaniem mojego nicka w google? :-D @EmilioE Fantastycznie, że zadałeś sobie tyle trudu, żeby mnie sobie wyobrazić. Widać nie lubisz marnować czasu... P.S. Przepraszam - teraz zauważyłem, że nie byłeś jedyny :-P
  7. Ogrzewanie postojowe w outbacku

    Nie interesuje Cię jak masz ustawione kierunek nawiewów, ich siłę i temperaturę przy opuszczeniu samochodu. Po włączeniu ogrzewania postojowego pilotem moduł klimatronika "wie" że to nie silnik jest włączony a webasto i odpowiednio steruje nawiewami. Różnica w prędkości nagrzewania wnętrza i odmrażania szyb między termo top c, które miałem w foresterze a tym, którego aktualnie używam jest kolosalna. Z punktu widzenia użytkownika wygląda to tak, że webasto nagrzewa płyn chłodniczy nie uruchamiając nadmuchu, następnie włącza wentylator i wtłacza ciepło do środka, wyłącza nadmuch i znów grzeje płyn na wyłączonym nadmuchu i tak w kółko aż w aucie nie zrobi się sauna. Webasto nie włączy się też jak masz rezerwę w baku. Dla mnie to, że nie muszę pamiętać o zostawianiu nadmuchów w odpowiednich pozycjach... Bezcenne ;-). Pomimo teoretycznego zabezpieczenia rozładowałem sobie 2 razy akumulator w forku włączając webasto z dmuchawami ustawionym przez zapomnienie "do jazdy". Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
  8. Ogrzewanie postojowe w outbacku

    @spawalniczy dziękuję za informację. Czyli wychodzi na to, że jest tak, jak w moim starym fotesterze sg. Szkoda, bo ostatnio używałem samochodu z fabrycznym ogrzewaniem postojowym i to jest zupełnie inny komfort użytkowania, a elektryk mówił mi, że sprowadza się to właśnie do odpowiedniego wejścia sterującego w module klimatronika, które wiele samochodów nawet bez fabrycznego webasto rzekomo posiada. Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
  9. Dzień dobry, Czy klimatronik nowego outbacka posiada wejście sterujące z ogrzewania postojowego? Chodzi mi o sytuację, w której klimatronik "wie", że pojawienie się potencjału na jakimś tam pinie oznacza dla niego wejście w tryb ogrzewania postojowego i tym samym dobranie odpowiedniego kierunku, siły i temperatury nawiewu powietrza podobnie jak w samochodach, w których ogrzewanie postojowe montowane jest w fabryce. Pozdrawiam Marcin
  10. Subaru Outback MY15

    Biorąc pod uwagę cenę OBK 2,5i w wersji exclusive nie sądzę, żeby taka wersja z 2.0 dit kosztowała mniej niż 210.000. Zresztą chyba mniej więcej tyle jeśli dobrze pamiętam kosztował OBK H6 jak jeszcze był oferowany. Przy takiej cenie kupiłby go tylko zdeterminowany fan marki. OBK 2,5i ma stosunkowo prosty konstrukcyjnie silnik i napęd i dzięki temu IMO ma zadatki na auto "długowieczne". Tu tkwi jego siła - w każdym razie dla mnie.
  11. Nowy Subaru Forester MY2013

    Myślę, że powód jest prosty - subaru to najtańsze samochody z dobrym awd. Nie każdy ma ochotę lub możliwości wydawać na auto tyle pieniędzy ile życzy sobie audi czy bmw.
  12. Subaru Outback MY15

    No tak, tylko gdzie ich góry a gdzie nasze... :-). Zastanawiam się, czy przy obecnej ofercie subaru nie wolę jednak kupić jakiejś fajnej ośki, a ten "jeden dzień w roku" kiedy ośka nie daje rady założyć łańcuchy. A patrząc z polskiej perspektywy mieszkam w górach. W codziennym użytkowaniu "ciągnięcie za sobą" awd IMO nie ma za wiele plusów. Co nie zmienia faktu, że gdyby nie jego bardzo średnie osiągi to Outback byłby u mnie niekwestionowanym numerem 1 w rankingu aut "do kupienia".
  13. Subaru Outback MY15

    Po wakacjach w Chorwacji mam prawie identyczne spostrzeżenia. Jedyne subaru, jakie widziałem były na... polskich rejestracjach, a było tam mnóstwo Niemców, Austriaków, Włochów, Dunczyków. Zacząłem się wtedy zastanawiać, czy moje parcie w stronę nowego outbacka aby na pewno jest racjonalne.
  14. Kupię nowego Forestera, doradźcie jakiego.

    Krótki staż na Forum ?Z definicji, niejako "historycznie" staram się możliwie obiektywnie przedstawiać sytuację, służyć informacjami, czy doświadczeniem. Gdybym "przekonywał" to z pewnością bym nie wspomniał np. o zbyt długich przełożeniach N/A M/T ... UAZ wjedzie tam, gdzie dla Forka nie ma szans ( bo kąty, bo zwisy itp.) Forek XT wjedzie tam, gdzie UAZ nie ma szans ( bo brak mocy - np. na Zlocie na Podlasiu mieliśmy długi podjazd po piasku .... jeden z gości jadący jakby nie było Patrolem był bez szans, a Forki dojeżdżały znacznie dalej). Teren i teren to różne zjawiska, różne sytuacje. W Afryce na wydmach SJ ( normalnie w terenie b.dzielny ) był bez szans, bo brak mocy i prędkości do zaatakowania wydmy. Ale było i tak, że SJ przejeżdżał tam, gdzie ja Patrolem musiałem kapitulować ( bo po prostu za ciężki ). Jedno jest pewne - jak na tak dzisiaj modnego SUV-a Forek może więcej, niż przytłaczająca większość aut tej klasy. Pozdrowienia Bierny bardzo długi - tyle ile mam forestera. Czynny krótki. Rzeczywiście chyba źle się wyraziłem. Absolutnie nie twierdzę, że Dyrekcja nie jeździła Foresterami w terenie. Tyle, że z racji wykonywanej pracy Dyrekcja może sobie prędzej pozwolić na ryzyko (na przykład) podtopienia forestera. No ale któż inny miałby sprawdzać granice tego samochodu? :-)Podejrzewam, że Forester może być fajny na przykład w mazowieckich lasach, ale tu gdzie jestem (znane pewnie Dyrekcji z racji miejsca zamieszkania (?) Pieniny małe) foresterem nie ma co zjeżdżać z utwardzonego. Stromo, dużo błota tak jak w Gorcach i koleiny od traktorów do zrywki drzewa. AWD w levorgu zdecydowanie bardziej do mnie przemawia (choć jeszcze nim nie jeździłem) a w levorgu 2.0 DIT to już w ogóle przemawiałoby bardzo :-) A może Dyrekcja uchyli rąbka tajemnicy, kiedy nowa wersja forestera? to ja odniosę się do Pienin, może nie XT ale starym poczciwym MY07pewnej zimy oglądałem działkę do kupna, w Maniowach, w pobliżu kościoła działeczka piękna, na wzniesieniu z widokiem na zalew właściciel działki miał Hiluxa, ja poczciewgo MY07 w manulalu 2,0 poogladaliśmy, pojeździliśmy po śniegu utwardzonym (marzec to był) i postanowiliśmy zjechać do wsi efekt, on dzwonił po syna, żeby go ciągnikiem ze śniegu wyciągnął, a ja powiedziałem że przemyślę sprawę działki i odjechałem to tak odnośnie tego, że teren i teren to dwie różne sprawy Też mam MY07, ale czy nie jest tak, że gdybyś był tam legacy Twoja opowieść byłaby identyczna? A Legacy z tego roku jest zdecydowanie bardziej komfortowe i było tylko nieznacznie droższe. @ketivv Mazowieckie lasy może wyszły niefortunnie. Nie miały być synonimem totalnej łatwizny.
  15. Kupię nowego Forestera, doradźcie jakiego.

    Krótki staż na Forum ?Z definicji, niejako "historycznie" staram się możliwie obiektywnie przedstawiać sytuację, służyć informacjami, czy doświadczeniem. Gdybym "przekonywał" to z pewnością bym nie wspomniał np. o zbyt długich przełożeniach N/A M/T ... UAZ wjedzie tam, gdzie dla Forka nie ma szans ( bo kąty, bo zwisy itp.) Forek XT wjedzie tam, gdzie UAZ nie ma szans ( bo brak mocy - np. na Zlocie na Podlasiu mieliśmy długi podjazd po piasku .... jeden z gości jadący jakby nie było Patrolem był bez szans, a Forki dojeżdżały znacznie dalej). Teren i teren to różne zjawiska, różne sytuacje. W Afryce na wydmach SJ ( normalnie w terenie b.dzielny ) był bez szans, bo brak mocy i prędkości do zaatakowania wydmy. Ale było i tak, że SJ przejeżdżał tam, gdzie ja Patrolem musiałem kapitulować ( bo po prostu za ciężki ). Jedno jest pewne - jak na tak dzisiaj modnego SUV-a Forek może więcej, niż przytłaczająca większość aut tej klasy. Pozdrowienia Bierny bardzo długi - tyle ile mam forestera. Czynny krótki. Rzeczywiście chyba źle się wyraziłem. Absolutnie nie twierdzę, że Dyrekcja nie jeździła Foresterami w terenie. Tyle, że z racji wykonywanej pracy Dyrekcja może sobie prędzej pozwolić na ryzyko (na przykład) podtopienia forestera. No ale któż inny miałby sprawdzać granice tego samochodu? :-) Podejrzewam, że Forester może być fajny na przykład w mazowieckich lasach, ale tu gdzie jestem (znane pewnie Dyrekcji z racji miejsca zamieszkania (?) Pieniny małe) foresterem nie ma co zjeżdżać z utwardzonego. Stromo, dużo błota tak jak w Gorcach i koleiny od traktorów do zrywki drzewa. AWD w levorgu zdecydowanie bardziej do mnie przemawia (choć jeszcze nim nie jeździłem) a w levorgu 2.0 DIT to już w ogóle przemawiałoby bardzo :-) A może Dyrekcja uchyli rąbka tajemnicy, kiedy nowa wersja forestera?
×