Jump to content

Recommended Posts

Cześć, 

 

pozwolę sobie odświeżyć odwieczny temat - który lepszy 

FXT 2018 vs OBK 2018 - nowe

 

zastosowanie - wypady weekendowe po kraju (przewaga XT przy wyprzedzaniu) i wypady parę razy do roku dalej (przewaga outback na autostradzie - wygodniej i chyba trochę ekonomiczniej)

lekki offroad (na pewno dostanie płyty, ale z opinii wynika że oba wjadą w te same miejsca - OBK może bez zderzaka, ale wjedzie)

 

parę pytań - 

 

spalanie - znalazłem sporo opinii co do spalania XT, i  jakieś w miarę wiarygodne testy dla OBK. Fajnie byłoby dowiedzieć się ile palą przy przelotowej 150-170.

głośność - wiem że parę osób miało okazję jeździć obydwoma modelami autostradowo - czy można prosić o subiektywne wrażenie przy prędkościach 140+ ? 

 

przeniesienie napędu - znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi. Czy tak samo jest w wersji 2018 (i ogólnie gdzie mogę doczytac o rozwiązaniach w poszczególnych modelach = na stronie subaru nic nie znalazłem...)

 

dzieki wielkie za pomoc przy wyborze

Link to post
Share on other sites
  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Turbo zlopie przy przyspieszaniu. Jezeli jedziemy szybko ale plynnie nie pali jak smok. Zaczyna sie jak zaczynamy digitalny styl jazdy . To sa moje doswiadczenia z Turbo w 1,6 DIT.

Potwierdzam. Mój FXT to MY15. Trzeba zacząć od tego, ze wskazanie komputera zazwyczaj zaniża o Ok 0,8-1l / 100 km - u mnie przeliczane wielokrotnie. ostatnio robiłem trasy Wrocław - Rzeszów i Wro

Tam z Zakopanego o do sąsiadów blisko - przeleć się tak na maksa do Budapesztu, albo do Szwajcarii przez Austrię zobaczymy czy nadal Cię będzie Cię "stać" na szybką jazdę   

Posted Images

Doświadczeń w Polsce z OBK 2018 jeszcze raczej nie ma - model dopiero wejdzie do sprzedaży na wiosnę. Trzeba porównywać póki co z OBK 2017. Co ważne OBK 2018 będzie sporo zmieniony względem 2017.

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, tikemi napisał:

przeniesienie napędu - znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi

Przód też nie ma LSD wiec jeżeli jedno przednie koło by miałoby przyczepność to zwykłe subaru nie da rady. STI każde z jednym kołem da radę. LSD w foresterze też nie jest jakieś mocarne ale daje radę.

Edited by AdaSch
Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
39 minut temu, tikemi napisał:

znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi

Ten Outback to wersja z manualną skrzynią biegów. Nie posiada w tej wersji też X-Mode.

Wersja A/T ma pryncypialnie ten sam system napędu, co FXT. Sprawdzałem A/T  na tej samej próbie i dawał radę.

 

Pozdrowienia

Link to post
Share on other sites
46 minut temu, tikemi napisał:

znalazłem sporo opinii co do spalania XT, i  jakieś w miarę wiarygodne testy dla OBK. Fajnie byłoby dowiedzieć się ile palą przy przelotowej 15

 

Mam OBK 2,5 MY15 i przejechałem nim 65 000 km - nie jeżdżę szybciej niż licznikowe 150 km/h na autostradzie. przy takich prędkościach pali od 9,5 - 10,5l /100 km. (realne liczone pod dystrybutorem).

Nigdy nie odnotowałem wyższego spalania niż 11 l/100 km (zaraz po tankowaniu i kasowaniu silnika przejazd przez zakorkowaną Warszawę w godzinach szczytu).

Zazwyczaj w trybie mieszanym poniżej 10 l/ 100 km. Rekord na wyjeździe wakacyjnym bocznymi drogami nad morze przy bardzo dużym ruchu - 7,2 l/100 km z całej trasy.

 

46 minut temu, tikemi napisał:

głośność - wiem że parę osób miało okazję jeździć obydwoma modelami autostradowo - czy można prosić o subiektywne wrażenie przy prędkościach 140+

 

Żona ma Forka NA z ubiegłego roku - różnica zauważalna na korzyść OBK, choć tragedii nie ma.

 

46 minut temu, tikemi napisał:

znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi

 

Outback na filmie, to poprzedni model - aktualny ma X-mode i poradzi sobie bez problemu z takimi przeszkodami. Porównując aktualne modele forestera i OBK  z CVTdzielność napędów jest taka sama.

Edited by spawalniczy
Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
12 minut temu, AdaSch napisał:

Przód też nie ma LSD wiec jeżeli jedno przednie koło by miałoby przyczepność to zwykłe subaru nie da rady

Daje rady bez problemu ( ponieważ przy A/T inicjalnie więcej momentu jest na przednich kolach, to jest nawet łatwiej, niż gdy tylko jedno tylne koło ma przyczepność). Aktualne Forestery A/T nie mają generalnie LSD - tą funkcję przejmuje kontrola trakcji ( uzupełniona przez X-Mode w Foresterach, OBK oraz XV )

 

Link to post
Share on other sites

Tak z AT to inna sprawa, miałem na myśli jeszcze wersje ze skrzynią manualną. A czy to prawda, że na wstecznym już nie wiadą bo te systemy nie działają tak samo do przodu i do tyłu? przy okazji zapyta, Impreza My09 6MT z SBD ma LSD? Czy kontrola trakcji stara się coś robić?

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, AdaSch napisał:

A czy to prawda, że na wstecznym już nie wiadą

Ostatnio miałem taki problem. Pacjent FXT MY15. Musiałem podjechać tyłem na dosyć wysoki krawężnik - nie wiem jak wysoki, nie mierzyłem, ale na oko był to najwyższy krawężnik w mieście ;-) Miałem problem z podjechaniem. Próbowałem przytrzymać hamulec, wciąnąć na obroty i puścić hamulec - nie pomogło. Pamiętam, że @Dyrekcja kiedyś wrzucała tutorial jak to zrobić.

Link to post
Share on other sites

własnie wróciłem z jazd porównawczych w Mitcar i wcale nie jestem mądrzejszy

forester zdecydowanie głośniejszy przy prędkości autostradowej (trzeba podnieść głos podczas rozmowy, w OBK do 140 nie) - wiec na długie trasy dość oczywisty wybór

charakter nie do porównania - FXT to terier z ADHD i z każdego zakrętu chce się wyjść z gazem w podłodze. OBK wręcz przeciwnie - zachęca do spokojnej jazdy i zwalniania przed ostrymi łukami

FXT ma teraz promocje, ale co się oszczędzi na kupnie to się zainwestuje w paliwo :)

 

+ forester mniej ciekawe wnętrze. jakby subaru uznało że dobry silnik i układ jezdny można opakować trochę na odwal

 

Edited by tikemi
Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
2 godziny temu, tikemi napisał:

forester mniej ciekawe wnętrze. jakby subaru uznało że dobry silnik i układ jezdny można opakować trochę na odwal

Forester jest po prostu starszym modelem ...

 

Pozdrowienia

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Miałem problem z podjechaniem. Próbowałem przytrzymać hamulec, wciąnąć na obroty i puścić hamulec - nie pomogło. Pamiętam, że @Dyrekcja kiedyś wrzucała tutorial jak to zrobić.

Z tego co pamiętam to nie była instrukcja tylko pokaz, że problemu nie ma. Być może wymagało to poprawki w oprogramowaniu sterującym skrzynią CVT - pierwotnie za mały moment obrotowy był na wstecznym. Jako remedium można też spróbować wyłączyć kontrolę trakcji. Aktualizacja softu lepsza :)

Link to post
Share on other sites

XT odebrany tydzień temu. Poprzednim dieslem z 2011 zrobiłem 261 tys. Wszystko na duży plus poza fotelami i związaną z tym pozycją za kierownicą. To jest dramat. Ale ogólnie jestem bardzo zadowolony. 

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, tikemi napisał:

FXT ma teraz promocje, ale co się oszczędzi na kupnie to się zainwestuje w paliwo :)

Nie promocję a wyprzedaż rocznika - OUTBACK też jest objęty wyprzedażą.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, haubi65 napisał:

przy 260 tkm to wstawilbym siedzenia od Levorga :)

Mam na myśli siedzenia w nowym XT. Wydaje mi się, że w poprzednim modelu były wygodniejsze... 

Link to post
Share on other sites

Nigdy nie zauważyłem problemów tego typu w FXT MY16 a zdarzało się podjeżdżać tylem. Jedynie nie jestem pewien czy kiedykolwiek kąt pomiędzy przeszkodą i samochodem wynosił 90 stopni co pewnie ma znaczenie.

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
W dniu 20.01.2018 o 03:58, Czarne_Koronkowe napisał:

najpierw hamulec, gaz i ściągnięcie hamulca?

Gdy jest bardzo trudno - j.w.

 

Pozdrowienia

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Gdy jest bardzo trudno - j.w.

 

Pozdrowienia

Innymi słowy, w większości przypadków samochód powinien "po prostu" sam sobie poradzić a jeśli to nie działa to metoda jak wyżej jest rozwiązaniem ... przynajmniej ja tak to widzę.

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.01.2018 o 10:06, tikemi napisał:

Fajnie byłoby dowiedzieć się ile palą przy przelotowej 150-170.

Wczoraj godz. 6:00 trasa Śląsk- Zakopane, 1:40h średnie spalanie 14l, na A4 max 170, zakopianka też gaz. Tym autem nie da się jeździć wolno, jak cię nie stać lub jesteś oszczędny to kup Boxer Diesel, tyle samo NM a mniej pali. Auto wygodne na wyjazdach na wakacje, załadowany po dach, trumna, rowery na haku.  Pzdr

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rafforester napisał:

 na A4 max 170, zakopianka też gaz. Tym autem nie da się jeździć wolno,

Tam z Zakopanego o do sąsiadów blisko - przeleć się tak na maksa do Budapesztu, albo do Szwajcarii przez Austrię zobaczymy czy nadal Cię będzie Cię "stać" na szybką jazdę ;)

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, rafforester napisał:

Wczoraj godz. 6:00 trasa Śląsk- Zakopane, 1:40h średnie spalanie 14l, na A4 max 170, zakopianka też gaz. Tym autem nie da się jeździć wolno, jak cię nie stać lub jesteś oszczędny to kup Boxer Diesel, tyle samo NM a mniej pali. Auto wygodne na wyjazdach na wakacje, załadowany po dach, trumna, rowery na haku.  Pzdr

to wynik FXT, średnie 14, w trasie? Przy max 170?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...