Skocz do zawartości

FXT vs OBK


tikemi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

 

pozwolę sobie odświeżyć odwieczny temat - który lepszy 

FXT 2018 vs OBK 2018 - nowe

 

zastosowanie - wypady weekendowe po kraju (przewaga XT przy wyprzedzaniu) i wypady parę razy do roku dalej (przewaga outback na autostradzie - wygodniej i chyba trochę ekonomiczniej)

lekki offroad (na pewno dostanie płyty, ale z opinii wynika że oba wjadą w te same miejsca - OBK może bez zderzaka, ale wjedzie)

 

parę pytań - 

 

spalanie - znalazłem sporo opinii co do spalania XT, i  jakieś w miarę wiarygodne testy dla OBK. Fajnie byłoby dowiedzieć się ile palą przy przelotowej 150-170.

głośność - wiem że parę osób miało okazję jeździć obydwoma modelami autostradowo - czy można prosić o subiektywne wrażenie przy prędkościach 140+ ? 

 

przeniesienie napędu - znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi. Czy tak samo jest w wersji 2018 (i ogólnie gdzie mogę doczytac o rozwiązaniach w poszczególnych modelach = na stronie subaru nic nie znalazłem...)

 

dzieki wielkie za pomoc przy wyborze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, tikemi napisał:

przeniesienie napędu - znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi

Przód też nie ma LSD wiec jeżeli jedno przednie koło by miałoby przyczepność to zwykłe subaru nie da rady. STI każde z jednym kołem da radę. LSD w foresterze też nie jest jakieś mocarne ale daje radę.

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
39 minut temu, tikemi napisał:

znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi

Ten Outback to wersja z manualną skrzynią biegów. Nie posiada w tej wersji też X-Mode.

Wersja A/T ma pryncypialnie ten sam system napędu, co FXT. Sprawdzałem A/T  na tej samej próbie i dawał radę.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, tikemi napisał:

znalazłem sporo opinii co do spalania XT, i  jakieś w miarę wiarygodne testy dla OBK. Fajnie byłoby dowiedzieć się ile palą przy przelotowej 15

 

Mam OBK 2,5 MY15 i przejechałem nim 65 000 km - nie jeżdżę szybciej niż licznikowe 150 km/h na autostradzie. przy takich prędkościach pali od 9,5 - 10,5l /100 km. (realne liczone pod dystrybutorem).

Nigdy nie odnotowałem wyższego spalania niż 11 l/100 km (zaraz po tankowaniu i kasowaniu silnika przejazd przez zakorkowaną Warszawę w godzinach szczytu).

Zazwyczaj w trybie mieszanym poniżej 10 l/ 100 km. Rekord na wyjeździe wakacyjnym bocznymi drogami nad morze przy bardzo dużym ruchu - 7,2 l/100 km z całej trasy.

 

46 minut temu, tikemi napisał:

głośność - wiem że parę osób miało okazję jeździć obydwoma modelami autostradowo - czy można prosić o subiektywne wrażenie przy prędkościach 140+

 

Żona ma Forka NA z ubiegłego roku - różnica zauważalna na korzyść OBK, choć tragedii nie ma.

 

46 minut temu, tikemi napisał:

znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi

 

Outback na filmie, to poprzedni model - aktualny ma X-mode i poradzi sobie bez problemu z takimi przeszkodami. Porównując aktualne modele forestera i OBK  z CVTdzielność napędów jest taka sama.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
12 minut temu, AdaSch napisał:

Przód też nie ma LSD wiec jeżeli jedno przednie koło by miałoby przyczepność to zwykłe subaru nie da rady

Daje rady bez problemu ( ponieważ przy A/T inicjalnie więcej momentu jest na przednich kolach, to jest nawet łatwiej, niż gdy tylko jedno tylne koło ma przyczepność). Aktualne Forestery A/T nie mają generalnie LSD - tą funkcję przejmuje kontrola trakcji ( uzupełniona przez X-Mode w Foresterach, OBK oraz XV )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z AT to inna sprawa, miałem na myśli jeszcze wersje ze skrzynią manualną. A czy to prawda, że na wstecznym już nie wiadą bo te systemy nie działają tak samo do przodu i do tyłu? przy okazji zapyta, Impreza My09 6MT z SBD ma LSD? Czy kontrola trakcji stara się coś robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, AdaSch napisał:

A czy to prawda, że na wstecznym już nie wiadą

Ostatnio miałem taki problem. Pacjent FXT MY15. Musiałem podjechać tyłem na dosyć wysoki krawężnik - nie wiem jak wysoki, nie mierzyłem, ale na oko był to najwyższy krawężnik w mieście ;-) Miałem problem z podjechaniem. Próbowałem przytrzymać hamulec, wciąnąć na obroty i puścić hamulec - nie pomogło. Pamiętam, że @Dyrekcja kiedyś wrzucała tutorial jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie wróciłem z jazd porównawczych w Mitcar i wcale nie jestem mądrzejszy

forester zdecydowanie głośniejszy przy prędkości autostradowej (trzeba podnieść głos podczas rozmowy, w OBK do 140 nie) - wiec na długie trasy dość oczywisty wybór

charakter nie do porównania - FXT to terier z ADHD i z każdego zakrętu chce się wyjść z gazem w podłodze. OBK wręcz przeciwnie - zachęca do spokojnej jazdy i zwalniania przed ostrymi łukami

FXT ma teraz promocje, ale co się oszczędzi na kupnie to się zainwestuje w paliwo :)

 

+ forester mniej ciekawe wnętrze. jakby subaru uznało że dobry silnik i układ jezdny można opakować trochę na odwal

 

Edytowane przez tikemi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
2 godziny temu, tikemi napisał:

forester mniej ciekawe wnętrze. jakby subaru uznało że dobry silnik i układ jezdny można opakować trochę na odwal

Forester jest po prostu starszym modelem ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Miałem problem z podjechaniem. Próbowałem przytrzymać hamulec, wciąnąć na obroty i puścić hamulec - nie pomogło. Pamiętam, że @Dyrekcja kiedyś wrzucała tutorial jak to zrobić.

Z tego co pamiętam to nie była instrukcja tylko pokaz, że problemu nie ma. Być może wymagało to poprawki w oprogramowaniu sterującym skrzynią CVT - pierwotnie za mały moment obrotowy był na wstecznym. Jako remedium można też spróbować wyłączyć kontrolę trakcji. Aktualizacja softu lepsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT odebrany tydzień temu. Poprzednim dieslem z 2011 zrobiłem 261 tys. Wszystko na duży plus poza fotelami i związaną z tym pozycją za kierownicą. To jest dramat. Ale ogólnie jestem bardzo zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, haubi65 napisał:

przy 260 tkm to wstawilbym siedzenia od Levorga :)

Mam na myśli siedzenia w nowym XT. Wydaje mi się, że w poprzednim modelu były wygodniejsze... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Gdy jest bardzo trudno - j.w.

 

Pozdrowienia

Innymi słowy, w większości przypadków samochód powinien "po prostu" sam sobie poradzić a jeśli to nie działa to metoda jak wyżej jest rozwiązaniem ... przynajmniej ja tak to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2018 o 10:06, tikemi napisał:

Fajnie byłoby dowiedzieć się ile palą przy przelotowej 150-170.

Wczoraj godz. 6:00 trasa Śląsk- Zakopane, 1:40h średnie spalanie 14l, na A4 max 170, zakopianka też gaz. Tym autem nie da się jeździć wolno, jak cię nie stać lub jesteś oszczędny to kup Boxer Diesel, tyle samo NM a mniej pali. Auto wygodne na wyjazdach na wakacje, załadowany po dach, trumna, rowery na haku.  Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafforester napisał:

 na A4 max 170, zakopianka też gaz. Tym autem nie da się jeździć wolno,

Tam z Zakopanego o do sąsiadów blisko - przeleć się tak na maksa do Budapesztu, albo do Szwajcarii przez Austrię zobaczymy czy nadal Cię będzie Cię "stać" na szybką jazdę ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rafforester napisał:

Wczoraj godz. 6:00 trasa Śląsk- Zakopane, 1:40h średnie spalanie 14l, na A4 max 170, zakopianka też gaz. Tym autem nie da się jeździć wolno, jak cię nie stać lub jesteś oszczędny to kup Boxer Diesel, tyle samo NM a mniej pali. Auto wygodne na wyjazdach na wakacje, załadowany po dach, trumna, rowery na haku.  Pzdr

to wynik FXT, średnie 14, w trasie? Przy max 170?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...