tikemi Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Cześć, pozwolę sobie odświeżyć odwieczny temat - który lepszy FXT 2018 vs OBK 2018 - nowe zastosowanie - wypady weekendowe po kraju (przewaga XT przy wyprzedzaniu) i wypady parę razy do roku dalej (przewaga outback na autostradzie - wygodniej i chyba trochę ekonomiczniej) lekki offroad (na pewno dostanie płyty, ale z opinii wynika że oba wjadą w te same miejsca - OBK może bez zderzaka, ale wjedzie) parę pytań - spalanie - znalazłem sporo opinii co do spalania XT, i jakieś w miarę wiarygodne testy dla OBK. Fajnie byłoby dowiedzieć się ile palą przy przelotowej 150-170. głośność - wiem że parę osób miało okazję jeździć obydwoma modelami autostradowo - czy można prosić o subiektywne wrażenie przy prędkościach 140+ ? przeniesienie napędu - znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi. Czy tak samo jest w wersji 2018 (i ogólnie gdzie mogę doczytac o rozwiązaniach w poszczególnych modelach = na stronie subaru nic nie znalazłem...) dzieki wielkie za pomoc przy wyborze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Doświadczeń w Polsce z OBK 2018 jeszcze raczej nie ma - model dopiero wejdzie do sprzedaży na wiosnę. Trzeba porównywać póki co z OBK 2017. Co ważne OBK 2018 będzie sporo zmieniony względem 2017. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikemi Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 nieprecyzyjnie się wyraziłem porównanie z 2017 natomiast co do napędu to pytanie konkretnie o 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) 32 minuty temu, tikemi napisał: przeniesienie napędu - znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi Przód też nie ma LSD wiec jeżeli jedno przednie koło by miałoby przyczepność to zwykłe subaru nie da rady. STI każde z jednym kołem da radę. LSD w foresterze też nie jest jakieś mocarne ale daje radę. Edytowane 18 Stycznia 2018 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 18 Stycznia 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 39 minut temu, tikemi napisał: znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi Ten Outback to wersja z manualną skrzynią biegów. Nie posiada w tej wersji też X-Mode. Wersja A/T ma pryncypialnie ten sam system napędu, co FXT. Sprawdzałem A/T na tej samej próbie i dawał radę. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) 46 minut temu, tikemi napisał: znalazłem sporo opinii co do spalania XT, i jakieś w miarę wiarygodne testy dla OBK. Fajnie byłoby dowiedzieć się ile palą przy przelotowej 15 Mam OBK 2,5 MY15 i przejechałem nim 65 000 km - nie jeżdżę szybciej niż licznikowe 150 km/h na autostradzie. przy takich prędkościach pali od 9,5 - 10,5l /100 km. (realne liczone pod dystrybutorem). Nigdy nie odnotowałem wyższego spalania niż 11 l/100 km (zaraz po tankowaniu i kasowaniu silnika przejazd przez zakorkowaną Warszawę w godzinach szczytu). Zazwyczaj w trybie mieszanym poniżej 10 l/ 100 km. Rekord na wyjeździe wakacyjnym bocznymi drogami nad morze przy bardzo dużym ruchu - 7,2 l/100 km z całej trasy. 46 minut temu, tikemi napisał: głośność - wiem że parę osób miało okazję jeździć obydwoma modelami autostradowo - czy można prosić o subiektywne wrażenie przy prędkościach 140+ Żona ma Forka NA z ubiegłego roku - różnica zauważalna na korzyść OBK, choć tragedii nie ma. 46 minut temu, tikemi napisał: znalazłem filmik i Forester nie ma problemów a outback nie daje rady - brak LSD tylnej osi Outback na filmie, to poprzedni model - aktualny ma X-mode i poradzi sobie bez problemu z takimi przeszkodami. Porównując aktualne modele forestera i OBK z CVTdzielność napędów jest taka sama. Edytowane 18 Stycznia 2018 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 18 Stycznia 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 12 minut temu, AdaSch napisał: Przód też nie ma LSD wiec jeżeli jedno przednie koło by miałoby przyczepność to zwykłe subaru nie da rady Daje rady bez problemu ( ponieważ przy A/T inicjalnie więcej momentu jest na przednich kolach, to jest nawet łatwiej, niż gdy tylko jedno tylne koło ma przyczepność). Aktualne Forestery A/T nie mają generalnie LSD - tą funkcję przejmuje kontrola trakcji ( uzupełniona przez X-Mode w Foresterach, OBK oraz XV ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Tak z AT to inna sprawa, miałem na myśli jeszcze wersje ze skrzynią manualną. A czy to prawda, że na wstecznym już nie wiadą bo te systemy nie działają tak samo do przodu i do tyłu? przy okazji zapyta, Impreza My09 6MT z SBD ma LSD? Czy kontrola trakcji stara się coś robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 4 godziny temu, AdaSch napisał: A czy to prawda, że na wstecznym już nie wiadą Ostatnio miałem taki problem. Pacjent FXT MY15. Musiałem podjechać tyłem na dosyć wysoki krawężnik - nie wiem jak wysoki, nie mierzyłem, ale na oko był to najwyższy krawężnik w mieście ;-) Miałem problem z podjechaniem. Próbowałem przytrzymać hamulec, wciąnąć na obroty i puścić hamulec - nie pomogło. Pamiętam, że @Dyrekcja kiedyś wrzucała tutorial jak to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Wlasnie od MY'16 poprawiono te kwestie (wsteczny bieg ma inne przelozenie chyba) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikemi Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) własnie wróciłem z jazd porównawczych w Mitcar i wcale nie jestem mądrzejszy forester zdecydowanie głośniejszy przy prędkości autostradowej (trzeba podnieść głos podczas rozmowy, w OBK do 140 nie) - wiec na długie trasy dość oczywisty wybór charakter nie do porównania - FXT to terier z ADHD i z każdego zakrętu chce się wyjść z gazem w podłodze. OBK wręcz przeciwnie - zachęca do spokojnej jazdy i zwalniania przed ostrymi łukami FXT ma teraz promocje, ale co się oszczędzi na kupnie to się zainwestuje w paliwo + forester mniej ciekawe wnętrze. jakby subaru uznało że dobry silnik i układ jezdny można opakować trochę na odwal Edytowane 18 Stycznia 2018 przez tikemi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 18 Stycznia 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 2 godziny temu, tikemi napisał: forester mniej ciekawe wnętrze. jakby subaru uznało że dobry silnik i układ jezdny można opakować trochę na odwal Forester jest po prostu starszym modelem ... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 5 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał: Miałem problem z podjechaniem. Próbowałem przytrzymać hamulec, wciąnąć na obroty i puścić hamulec - nie pomogło. Pamiętam, że @Dyrekcja kiedyś wrzucała tutorial jak to zrobić. Z tego co pamiętam to nie była instrukcja tylko pokaz, że problemu nie ma. Być może wymagało to poprawki w oprogramowaniu sterującym skrzynią CVT - pierwotnie za mały moment obrotowy był na wstecznym. Jako remedium można też spróbować wyłączyć kontrolę trakcji. Aktualizacja softu lepsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobej Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 XT odebrany tydzień temu. Poprzednim dieslem z 2011 zrobiłem 261 tys. Wszystko na duży plus poza fotelami i związaną z tym pozycją za kierownicą. To jest dramat. Ale ogólnie jestem bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 przy 260 tkm to wstawilbym siedzenia od Levorga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 17 godzin temu, tikemi napisał: FXT ma teraz promocje, ale co się oszczędzi na kupnie to się zainwestuje w paliwo Nie promocję a wyprzedaż rocznika - OUTBACK też jest objęty wyprzedażą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 19 Stycznia 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 13 godzin temu, aflinta napisał: Z tego co pamiętam to nie była instrukcja tylko pokaz, że problemu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobej Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 3 godziny temu, haubi65 napisał: przy 260 tkm to wstawilbym siedzenia od Levorga Mam na myśli siedzenia w nowym XT. Wydaje mi się, że w poprzednim modelu były wygodniejsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 17 godzin temu, Dyrekcja napisał: Dziękuje. Po prostu gaz w podłogę, czy najpierw hamulec, gaz i ściągnięcie hamulca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirciob Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 Nigdy nie zauważyłem problemów tego typu w FXT MY16 a zdarzało się podjeżdżać tylem. Jedynie nie jestem pewien czy kiedykolwiek kąt pomiędzy przeszkodą i samochodem wynosił 90 stopni co pewnie ma znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 21 Stycznia 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 W dniu 20.01.2018 o 03:58, Czarne_Koronkowe napisał: najpierw hamulec, gaz i ściągnięcie hamulca? Gdy jest bardzo trudno - j.w. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirciob Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 9 godzin temu, Dyrekcja napisał: Gdy jest bardzo trudno - j.w. Pozdrowienia Innymi słowy, w większości przypadków samochód powinien "po prostu" sam sobie poradzić a jeśli to nie działa to metoda jak wyżej jest rozwiązaniem ... przynajmniej ja tak to widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafforester Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 W dniu 18.01.2018 o 10:06, tikemi napisał: Fajnie byłoby dowiedzieć się ile palą przy przelotowej 150-170. Wczoraj godz. 6:00 trasa Śląsk- Zakopane, 1:40h średnie spalanie 14l, na A4 max 170, zakopianka też gaz. Tym autem nie da się jeździć wolno, jak cię nie stać lub jesteś oszczędny to kup Boxer Diesel, tyle samo NM a mniej pali. Auto wygodne na wyjazdach na wakacje, załadowany po dach, trumna, rowery na haku. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Godzinę temu, rafforester napisał: na A4 max 170, zakopianka też gaz. Tym autem nie da się jeździć wolno, Tam z Zakopanego o do sąsiadów blisko - przeleć się tak na maksa do Budapesztu, albo do Szwajcarii przez Austrię zobaczymy czy nadal Cię będzie Cię "stać" na szybką jazdę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 7 godzin temu, rafforester napisał: Wczoraj godz. 6:00 trasa Śląsk- Zakopane, 1:40h średnie spalanie 14l, na A4 max 170, zakopianka też gaz. Tym autem nie da się jeździć wolno, jak cię nie stać lub jesteś oszczędny to kup Boxer Diesel, tyle samo NM a mniej pali. Auto wygodne na wyjazdach na wakacje, załadowany po dach, trumna, rowery na haku. Pzdr to wynik FXT, średnie 14, w trasie? Przy max 170? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się