Jump to content

Forester 2,0 Diesel 2016r głuche buczenie


Recommended Posts

Witam w foresterze z 2016 roku 34 600km występuje głuche buczenie.

1) występuje tylko pod obciążeniem tzn podczas jazdy lub stałym przyspieszaniu (także jeździe na tempomacie)

2) występuje w okolicy 1650 1750 obr/min (i tylko w tym zakresie)

3) jako że pokrywa się to podczas stałej jazdy z prędkością ok 92 km /h jest niezmiernie uciążliwe

4) słyszalne głównie z przodu (z fotela pasażera prawie niesłyszalne)

5) jest odczuwalne delikatne drżenie podczas buczenia odczuwalne z pozycji pasażera

6) podczas stałego zwiększania obrotów silnika przy przechodzeniu przez ten zakres (ok 1700 obr/min) buczenie słyszalne

7) podczas ujmowania gazu i znalezienie się w zakresie (ok 1700 obr/min) buczenie słyszalne

8) przy jeździe na wstecznym nie próbowałem

9) buczenie pojawiło się po doszczelnieniu miski pomiędzy miską a kadłubem  (wiązało się to z wyjęciem silnika)

10) wszystkie połączenia sprawdzone brak luzów itd.

11) podczas pukania w tłumik brzęczenie w przep. egr 

więcej spostrzeżeń nie mam na chwilę obecną

Proszę o opinie w tym temacie

Pozdrawiam

Mateusz

 

Link to post
Share on other sites

Głuche buczenie.... Po tylu latach u mnie... Żona :mrgreen: 100% sie zgadza. Buczy pod obciążenie.  I fizycznym i psychicznym. 

 

Rozwiązanie są dwa;

1) zajmujesz jej czyms usta, jakis szejk z mcdonalda czy co kto lubi

2) stajesz, wysadzasz, odjezdzasz.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, topspin napisał:

Witam w foresterze z 2016 roku 34 600km występuje głuche buczenie.

1) występuje tylko pod obciążeniem tzn podczas jazdy lub stałym przyspieszaniu (także jeździe na tempomacie)

2) występuje w okolicy 1650 1750 obr/min (i tylko w tym zakresie)

3) jako że pokrywa się to podczas stałej jazdy z prędkością ok 92 km /h jest niezmiernie uciążliwe

4) słyszalne głównie z przodu (z fotela pasażera prawie niesłyszalne)

5) jest odczuwalne delikatne drżenie podczas buczenia odczuwalne z pozycji pasażera

6) podczas stałego zwiększania obrotów silnika przy przechodzeniu przez ten zakres (ok 1700 obr/min) buczenie słyszalne

7) podczas ujmowania gazu i znalezienie się w zakresie (ok 1700 obr/min) buczenie słyszalne

8) przy jeździe na wstecznym nie próbowałem

9) buczenie pojawiło się po doszczelnieniu miski pomiędzy miską a kadłubem  (wiązało się to z wyjęciem silnika)

10) wszystkie połączenia sprawdzone brak luzów itd.

11) podczas pukania w tłumik brzęczenie w przep. egr 

więcej spostrzeżeń nie mam na chwilę obecną

Proszę o opinie w tym temacie

Pozdrawiam

Mateusz

na Subaru są 3 lata gwarancji na diesla 5.Piszesz  ze masz auto z 2016 roku czyli na  gwarancji do 2019... W czym jest problem żeby podjechać  do ASO i  zostawić je tam żeby zdiagnozowali i naprawili ? Jeżeli jedno aso nie potrafi  umów się do  polecanego  np MTS  w Dzierżoniowie . Raczej nikt Ci przez internet auta nie naprawi zresztą  po to masz gwarancje...

Link to post
Share on other sites

W moim XV SBD tez wystepowalo takie buczenie, jakby rezonans. Ten silnik nie lubi tego zakresu obrotow, troche jakby chrype mial, narzekal, ze mu nie docisniesz :)

 

Najplynniej i najciszej chodzil od 1.800 - 2.600 rpm., dlatego podarowalem sobie jazde na szostym biegu, jesli predkosc byla mniejsza od 100-110 km/h. 

Edited by Christoph
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...