mirciob Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Może się podepnę. Pytanie do użytkowników CVT. Jak stoicie dłużej na światłach, czy w korkach, to przełączacie na "P", czy zostawiacie "D" i zaciągacie ręczny, czy może po prostu trzymacie nogę na hamulcu? Ja również jestem ciekaw .... bo może N? Pewnie jest odpowiedź na to pytanie w instrukcji obsługi, ale minie kilka dni zanim do tego dotrę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 (edytowane) Chyba instrukcji nie czytałeś . Powyżej (jak dobrze pamiętam) z 15km/h nie pozwala na włączenie tej opcji - piśnie i nic. Przetestowane. bo tak jak pisalem wczesniej: Ten naped jest : "idiotoodporny " Konstruowany z mysla pod glowny rynek FHI czy USA gdzie ludzie do ogarnietych nie naleza . Nie da sie tego zepsuc jazda. Edytowane 21 Czerwca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes124 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Ja również jestem ciekaw .... bo może N? Pewnie jest odpowiedź na to pytanie w instrukcji obsługi, ale minie kilka dni zanim do tego dotrę No właśnie nie jestem pewien czy w instrukcji jest coś na ten konkretny temat. Czytałem, ale może coś pominąłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Może się podepnę. Pytanie do użytkowników CVT. Jak stoicie dłużej na światłach, czy w korkach, to przełączacie na "P", czy zostawiacie "D" i zaciągacie ręczny, czy może po prostu trzymacie nogę na hamulcu? Ja również jestem ciekaw .... bo może N? Pewnie jest odpowiedź na to pytanie w instrukcji obsługi, ale minie kilka dni zanim do tego dotrę Ten temat już był poruszany na forum i to jakoś niedawno. Przełączanie z D stojąc w korku nie wpływa dobrze na trwałość skrzyni i to samo mówił jakiś spec od automatów na tvn turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirciob Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 en temat już był poruszany na forum i to jakoś niedawno. Przełączanie z D stojąc w korku nie wpływa dobrze na trwałość skrzyni Ok, czyli powinno zostać na D + hamulec ręczny lub nożny ... dzięki W taki wypadku, kiedy wypada stosować N? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes124 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 (edytowane) W taki wypadku, kiedy wypada stosować N? Chyba tylko w jakiś sytuacjach serwisowych. Ten temat już był poruszany na forum i to jakoś niedawno. Przełączanie z D stojąc w korku nie wpływa dobrze na trwałość skrzyni i to samo mówił jakiś spec od automatów na tvn turbo. Dobrze wiedzieć, w salonie dostałem informację, że przy dłuższych postojach w korkach, można dać "P" Czyli najlepiej "D" i ręczny, żeby nie świecić innym po oczach? Inna sytuacja: Podjeżdżam pod dom. Muszę otworzyć bramę i garaż. Wtedy też lepiej zostawić na "D" i zaciągnąć ręczny? Edytowane 21 Czerwca 2016 przez grzse124 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 W taki wypadku, kiedy wypada stosować N? Ja stosuję, gdy zmieniam z D na R i na odwrót. Inna sytuacja: Podjeżdżam pod dom. Muszę otworzyć bramę i garaż. Wtedy też lepiej zostawić na "D" i zaciągnąć ręczny? Ze względów bezpieczeństwa proponuję P. Jak trzeba zapiąć P to trzeba, a jak nie trzeba (np. światła na skrzyżowaniu) to lepiej trzymać na D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Inna sytuacja: Podjeżdżam pod dom. Muszę otworzyć bramę i garaż. Wtedy też lepiej zostawić na "D" i zaciągnąć ręczny? Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale w takiej sytuacji to najlepiej zgasić silnik i zabrać kluczyki (może to paranoja, ale cóż, ja tak mam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 A propos N, to jedyne co przychodzi mi do głowy, to sytuacja,m gdy auto trzeba przepchnąć albo holować (generalnie niepolecane, bo skrzynia nie ma wtedy smarowania, ale czasem nie ma innej możliwości) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes124 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale w takiej sytuacji to najlepiej zgasić silnik i zabrać kluczyki (może to paranoja, ale cóż, ja tak mam). Trafna uwaga. Nawet nie pomyślałem, że ze mnie taki ryzykant ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 (edytowane) A propos N, to jedyne co przychodzi mi do głowy, to sytuacja,m gdy auto trzeba przepchnąć albo holować (generalnie niepolecane, bo skrzynia nie ma wtedy smarowania, ale czasem nie ma innej możliwości) Ja używam 2 razy do roku jak wymieniają mi opony Na wyłączonym silniku Edytowane 21 Czerwca 2016 przez kordynator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Chyba nie bardzo kumam (sorki) ... będę wdzięczny za krótkie rozwinięcie tej kwesti. Nie podcinać ręcznym podczas jazdy, bo się napęd nie "rozpina", w manualu wciskasz sprzęgło, a tutaj "no can do..." jak to mówią arabowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Co konkretnie ma się zepsuć i dlaczego, jeśli auto stoi na włączonym silniku w pozycji N, np podczas dłuższego postoju na światłach. Czy przypadkiem N, to nie jest dokładnie to samo co P, tylko, że na P skrzynia jest dodatkowo zablokowana? Dottore, to trochę oftop tutaj, ale jesli nie masz manuala z DCCD (który odcina tył przy ręcznym), to wciśnięcie sprzęgła w zwykłym manualu Subarowym nie rozłącza przecież tylnego napędu. Zaciągając rękaw w czasie jazdy np do nawrotu mocno męczysz centralną wiskozę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Co konkretnie ma się zepsuć i dlaczego, jeśli auto stoi na włączonym silniku w pozycji N, np podczas dłuższego postoju na światłach. Sama zmiana z D na N lub odwrotnie obciąża układ olejowy skrzyni (chodzi chyba o zmiany ciśnienia oleju) Dottore, to trochę oftop tutaj, ale jesli nie masz manuala z DCCD (który odcina tył przy ręcznym), to wciśnięcie sprzęgła w zwykłym manualu Subarowym nie rozłącza przecież tylnego napędu. Zaciągając rękaw w czasie jazdy np do nawrotu mocno męczysz centralną wiskozę. Jeśli jest DCCD to jest też centralny dyfer, więc nie ma "odpięcia" tyłu. DCCD pełni rolę wiskozy i mówiąc kolokwialnie "otwiera" dyfer. Wciskanie sprzęgła w manualu powoduje, że koła nie są napędzane przez silnik, więc obciążenie wiskozy jest dużo mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Jako ciekawostkę, powiem Wam, że w instrukcji obsługi automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej TCT (Alfa Romeo), jest wyraźnie napisane, że przy dłuższym postoju z włączonym silnikiem, aby nie obciążać zbytnio skrzyni, należy przełączyć na "N" i zaciągnąć ręczny. Po, bodajże ok.10 minutach trzymania hamulca na "D" (przy włączonym silniku oczywiście), sterownik sam spowoduje "wyskoczenie" z "D". - ale to dot.skrzyni TCT. Sama zmiana z D na N lub odwrotnie obciąża układ olejowy skrzyni (chodzi chyba o zmiany ciśnienia oleju) Myślę, że to jest niemożliwe aby przełączanie na Neutral w jakikolwiek sposób miałoby skrzyni szkodzić. Nie dało by się utrzymywać długo pracującego silnika na postoju bez jednoczesnego szkodzenia skrzyni??? Wtedy też lepiej zostawić na "D" i zaciągnąć ręczny? Moim zdaniem tak nie należy robić. Po to tak jest "Drive" skonstruowany, żeby wystarczyło trzymanie hamulca głównego, a jego zwolnienie powodowało tzw."pełzanie" a następnie jazdę. "P" z całą pewnością powoduje zablokowanie kół napędzanych i raczej przypomina "N" tyle, że jednocześnie blokuje koła. Nie wpływa to na jakieś obciążenia skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Mam obecnie w firmie 5 samochodów z różnej maści automatami. Największy przebieg to prawie 500 kkm. Pozycji N używam często - właściwie przy każdym zatrzymaniu powyżej kilkunastu sekund. Nigdy nie miałem żadnej awarii skrzyni, więc nie wiem, czy roztrząsanie tego tematu nie jest nieco (niepotrzebnym) dmuchaniem na zimne i tworzeniem na siłę potencjalnych problemów 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Achitofel Gilonita Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 popieram sjaka 100%. Ja też, gdy zanosi się na dłuższe stanie np na czerwonym to zapinam N i zaciągam ręczny...toż od takiego długiego trzymania na hamulcu noga zdrętwieć może... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 a można włączyć X-mode podczas jazdy ? Sam nie próbowałem ale może znajdzie się odważny Chyba instrukcji nie czytałeś . Powyżej (jak dobrze pamiętam) z 15km/h nie pozwala na włączenie tej opcji - piśnie i nic. Przetestowane nie czytałem ale mam zdrowie przyzwyczajenia i wszelkie "spinanie napędów" włącza się przy pełnym zatrzymaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Może się podepnę. Pytanie do użytkowników CVT. Jak stoicie dłużej na światłach, czy w korkach, to przełączacie na "P", czy zostawiacie "D" i zaciągacie ręczny, czy może po prostu trzymacie nogę na hamulcu? tu różnie mówią. Czytałem jak mechanik odradzał N bo wg niego skoki ciśnienia płynu prowadzą kiedyś tam do awarii (!) Dziwne. Ja i tak zrzucam na N bo na D ciągnie i wkurza. Jak jest równo to bryka stoi spokojnie i nie bryka. P odradza wielu samochodowych myślicieli bo gdyby ktoś w tym czasie stuknął z tyłu (a w korkach bywa) to rozwali przekładnię. Wówczas tylko D+ręczny albo noga na hamulcu - wrażliwcy wrzeszczą że światła stopu ich drażnią i potem źle śpią. Mazda CX5 i wielu innych mają przycisk i ham się zaciąga elektrycznie a po naciśnięciu gazu sam się zwalnia - XTekowi radzę to samo i ogłosić jako znaczący fejslifting. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Mazda CX5 i wielu innych mają przycisk i ham się zaciąga elektrycznie a po naciśnięciu gazu sam się zwalnia - XTekowi radzę to samo i ogłosić jako znaczący fejslifting. Funkcja zwana 'auto hold', szkoda, że w Subaru jej jeszcze nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 W Mercedesach z kolei wciska się mocniej pedał hamulca i zapala się komunikat HOLD a skrzynia oczywiscie czeka na ustawieniu "D" - super to działa Potem przy gaszeniu silnika skrzynia sama wrzuca "P" i automatycznie zaciąga się hamulec ręczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Krótki test Forka po liftingu https://www.youtube.com/watch?v=BnuvBOS54V4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Nie wiem jak w Forku z CVT, ale w LGT AT ręczny też się sam zwalnia przy naciśnięciu gazu, pod warunkiem, że skrzynia na D i ... zapięte pasy bezpieczeństwa. Więc ta funkcja w Subaru jak najbardziej jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes124 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 W Forku jest zwykły ręczny, nie zwalnia się sam, a przynajmniej mi nic nie wiadomo o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 (edytowane) Nie wiem jak w Forku z CVT, ale w LGT AT ręczny też się sam zwalnia przy naciśnięciu gazu, pod warunkiem, że skrzynia na D i ... zapięte pasy bezpieczeństwa. Więc ta funkcja w Subaru jak najbardziej jest. Jeszcze musi się sam zaciągać. W OBK jest hillholder który tak działa tyle, że tylko na odpowiedniej górce. W innych markach zdaje się jest to realizowane nie przez ręczny co przez hamulec zasadniczy. W Forku jest zwykły ręczny, nie zwalnia się sam, a przynajmniej mi nic nie wiadomo o tym. Dotyczy to samochodów z "elektrycznym" ręcznym. Edytowane 22 Czerwca 2016 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się