Jump to content

Bosman

Użytkownik
  • Content Count

    805
  • Joined

  • Last visited

About Bosman

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    W-wa,Olsztyn
  • Auto
    LGT, Giulia, 318is, 126WRC

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Budar sugeruje, że Seb zerwał umowę wbrew jej warunkom (za Motorsport.com): - Kontrakt miał obowiązywać do końca 2020, więc został zerwany - powiedział Budar. - Mogliśmy albo pójść z tym do sądu, albo wypracować jakieś porozumienie z Ogierem. PRowo przekaz Citroena jest fatalny i obraźliwy dla większości kierowców poza "wielką trójką", niemniej jest prawdziwy patrząc na wyniki 3 ostatnich sezonów. Ciekaw jestem czy Thierry znajdzie wystarczającą motywację w 2020. 5 krotny wicemistrz,w tym 4 ostatnie lata z rzędu zawsze drugi.... Swoja drogą, to decyzja Tanaka wydaje się nieco dziwna (chyba że zwyczajnie zdecydowały finanse), ale dzięki temu w 2020 zobaczymy czy jego przewaga prędkości w 2019 wynikała bardziej ze sprzętu czy jego własnej topowej formy. Ja szczerze mówiąc w 2020 stawiałbym jednak na Seba w Toyocie, ale tak czy inaczej będzie ciekawie.
  2. Wielka szkoda. Lata 2017-2019 i walka Ogiera, Neuvilla i Tanaka to był jeden z najlepszych okresów WRC ever moim zdaniem. 3 zespoły,w tym 2 fabryczne to jednak trochę mało jak na najbardziej prestiżową serię rajdową :-( Decyzja Citroena oficjalnie uzasadniona odejściem Ogiera pokazuje też, że WRC to nadal sport gdzie najważniejszy jest kierowca, w przeciwieństwie do np F1 czy WEC. Ale przy takich rewolucjach w składach zespołów 2020 zapowiada się nadal ciekawie.
  3. Bosman

    Kubica w F1

    O ile w poprzednich latach nie byłem do Sainza przekonany, to w tym sezonie jest dla mnie jednym z najlepszych kierowców, o ile nie najlepszym jeśli chodzi o wyciąganie maxa z tego czym się dysponuje. Regularnie zbiera znacznie więcej punktow od Norrisa, punktowo jest na równi z drugimi kierowcami Red Bulla, a jeszcze zalicza takie spektakularne występy jak ten w Brazylii.
  4. Bosman

    Kubica w F1

    No akurat Lewisa Robert ciut długo przytrzymał przy dublowaniu, nawet to w głównej transmisji pokazywali
  5. Bardzo ładny wpis Ogiera na jego FB (nie umiem linkować do FB, więc cytat): "No one deserved more than you to be WRC Champion this year! Very well done Ott Tänak and welcome to the club!" Przyznaje, że za czasów VW nie przepadałem za Ogierem, ale odkąd przeszedł do MSportu szczerze mu kibicuję.
  6. Wiadomo, co w tym BMW nie pasuje. Silnik ma nie tam gdzie trzeba (poprzecznie przed przednią osią), więc długi zwis przedni, czyli wygląda jak nie BMW.
  7. Miałem kilka lat temu jeszcze lepszą sytuację na dk7, która dobrze pokazuje co tam się wyprawia. Noc. Wyjeżdzam zza zakrętu, a tu walą na mnie 2 tiry obok siebie. Chcąc nie chcąc uciekam na pobocze. Mijam się z wyprzedzającym tirem (ja poboczem, on moim pasem), a zza niego w ostatniej chwili wychyla się jeszcze osobówka, która rozwala mi lusterko.... Czyli jakiś debil uznał, że tego wyprzedzającego tira można jeszcze wyprzedzić poboczem.... Koleś oczywiście uciekł.
  8. Bosman

    Kubica w F1

    Może F1 jest najbardziej prestiżowa, ale ścigania to tam za dużo nie ma. Same szachy, strategie, oszczędzanie opon, oszczędzanie paliwa, lift&coast, odpuszczanie żeby schłodzić, itp zamiast jazdy na maxa i prawdziwego ścigania. To jakiś cyrk a nie ściganie, jak w takim np. Singapurze czołówka jedzie 3s/okr wolniej niż by mogła, bo sobie obliczyli, że tak się opłaca. RK mógłby się w końcu trochę pościgać dla własnej i naszej przyjemności. Niech to nawet będzie DTM, gdzie przynajmniej jest walka drzwi w drzwi. A potem WRC, które od 2017 roku jest najlepsze ever, a przede wszystkim jest sportem gdzie różnicę robi kierowca.
  9. niezła masakra w GB, odpadnięcia i przerwane odcinki np. JML
  10. Bosman

    Kubica w F1

    Chodzi Ci o niską masę? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  11. Z tymi masami to zawsze jest cyrk. Niemcy (jak to Niemcy) raczej trzymają się norm EU (kretyńskich) i podają w katalogach masę powiększoną nie wiedzieć po co o 75kg (kierowca i mały bagaż), a np Subaru czy Alfa Romeo podają "bez kierowcy". Większość podaje z 90% zbiornikiem (EU), ale ile paliwa zakłada np Subaru nie wiadomo. Do tego jeszcze te masy katalogowe nie uwzględniają wyposażenia, a np. tylko dach otwierany i opcjonalne większe koła to może być z +50kg. Np. Alfa dla Giulii Veloce podaje czasem 1450kg (raczej błąd w jednym z katalogów), a zwykle 1530kg (tyle też mam w dowodzie). Chociaż mam też dokument "EC Certificate of Conformity", gdzie w rubryce "Mass in running order" jest 1605kg, co jeszcze rozumiem (1530 + 75 z normy EU), ale jest jeszcze rubryka "actual mass of the vehicle", gdzie jest napisane ..... 1725kg i na to już nie mam pomysłu skąd się wzięło Jak widać rozstrzał jest niezły... Także z tymi masami katalogowymi to jest dokładnie tak jak z katalogowym zużyciem paliwa.....
  12. Bosman

    Kubica w F1

    Napisał że zostaje w F1 oraz że zostaje z Kubicą. Nie napisał natomiast że zostaje z Kubicą w F1, co wg mnie niestety przesądza, że w 2020 roku RK nie będzie kierowcą podstawowym w żadnym teamie. Ekspertem nie jestem, ale gdyby poskładać dostępne klocki do tzw kupy, (w tym także wizytę pana z Racing Point w Orlenie oraz dobre, z tego co kiedyś mówiono, relacje z papą Strollem) to może testowy w Racing Point + prawdziwe ściganie w jakiejś innej serii. Albo Orlen sponsorujący Racing Point + RK z Orlenem ścigający się w innej serii. To w końcu wyścigi, a RK jest kierowcą wyścigowym. Chyba czas najwyższy, żeby zamiast jeździć w kółko po torze bez celu przez 1,5h, miał możliwość się ścigać czyli walczyć z innymi zawodnikami. Tego najbardziej brakuje w tym sezonie.
  13. Bosman

    Kubica w F1

    Tymczasem RK wykazał sie niezłym refleksem na tym zepsutym pit-stopie (sprawdziłem na onboardzie, miał zielone na lizaku jak ruszał):
  14. Niezły onboard Gryazina: Trzeba przyznać że on, Kopecki i Lukjaniuk nie brali jeńców w tym rajdzie....
  15. Dzięki za relację! Ja uwielbiam szutry i dla mnie Finlandia niezmiennie jest najlepszym rajdem w sezonie, ale jednak raczej w WRC+ niż na żywo. Byłem 2 razy i o ile cała otoczka, klimat i dojazdówki :-) zawsze mi się bardzo podobały, to nigdy nie był to tani ani łatwy rajd do oglądania na żywo. Problemy to: - harmonogram i trasa tak ułożone, że ciężko obejrzeć zadowalającą liczba OS, a i tak trzeba się strasznie najeździć; - punkty dla kibiców do których łatwo dojechać zwykle były w niezbyt atrakcyjnych miejscach, a jak się chciało zobaczyć np. słynne hopy Ouninpohji, to trzeba było siedzieć cały dzień tylko tam. - rajd idzie w większości przez lasy (tam też jest większość słynnych hop), więc auta zwykle widać bardzo krótko i po przejeździe 10 aut czołówki robi się nudnawo. Tu rewelacyjny był Rajd Polski, gdzie jak się stało na jakiejś górce łące to każdą załogę było widać po kilkadziesiąt sekund. Niemniej na pewno warto ten rajd zobaczyć co najmniej raz. Ja się chyba wybiorę w przyszły roku, bo nie byłem za czasów obecnych aut WRC. Co do cen, to Finlandia jest bardzo drogim krajem, więc nie ma się co dziwić, że jest bardzo drogo.
×
×
  • Create New...