Skocz do zawartości

Forester XT vs konkurencja w 2016 roku


mirciob

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

i jakieś inne drobiazgi by się znalazły.

 

Generalnie sporo opcji ... jak to w grupie VAG. Z fajnych to jeszcze można wspomnieć o DCC (z tego co pamiętam to w FXT nie ma SLS nawet), pełne okno dachowe, wszystkie systemy oparte o kamery i czujniki, aktywny tempomat ... itd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i jakieś inne drobiazgi by się znalazły.

 

Generalnie sporo opcji ... jak to w grupie VAG. Z fajnych to jeszcze można wspomnieć o DCC (z tego co pamiętam to w FXT nie ma SLS nawet), pełne okno dachowe, wszystkie systemy oparte o kamery i czujniki, aktywny tempomat ... itd :)

 

 

Dokładnie. Nie wiem jak z wyciszeniem w porównaniu do Forka znają życie będzie lepiej. 

ale nie zrozumieliśmy się - moim zdaniem nie warto dokładać do TIGUANA powyżej pułapu 120-130 bo to zwykły Golf 4x4 na podwyzszeniu jest. To za te 170 zdecydowanie bardziej do mnie przemawia R kombi.

 

Zależy od oczekiwań, jak ktoś chce Golfa z większym prześwitem i dobrym wypasem to czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano temu, ze to nadal Golf a w cenie 170 jest Passat na takim samym wypasie. Generalnie bazuje się w cenniku na MODZIE na Suvy i winduje sie ceny takich podwyzszonych opcji do poziomy klasy wyższej - Tiguan to swietny przyklad jak kupić Golfa w cenie Paska - takie moje zdanie po macaniu Tiguana z przed chwili. Obok stał Passat - też wsiadłem, choć znam to auto. Wrażenie olbrzymie na plus dla Paska. Tyle w temacie :)

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano temu, ze to nadal Golf a w cenie 170 jest Passat na takim samym wypasie. Generalnie bazuje się w cenniku na MODZIE na Suvy i winduje sie ceny takich podwyzszonych opcji do poziomy klasy wyższej - Tiguan to swietny przyklad jak kupić Golfa w cenie Paska - takie moje zdanie po macaniu Tiguana z przed chwili. Obok stał Passat - też wsiadłem, choć znam to auto. Wrażenie olbrzymie na plus dla Paska. Tyle w temacie :)

Który Golf ma TDI 240 KM

Aktywny ekran zamiast liczników

HUD

 

Tiguan jest gdzieś pomiedzy, choć oczywiście moda na SUV-y jest do tego sam Golf to świetne auto w wielu wersjach

 

Zapytam inaczej co takiego ma Forester ?

 

Przecież to nie Outback, wciskają go klientom bo jest moda na SUV-y ? ;)

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano temu, ze to nadal Golf a w cenie 170 jest Passat na takim samym wypasie. Generalnie bazuje się w cenniku na MODZIE na Suvy i winduje sie ceny takich podwyzszonych opcji do poziomy klasy wyższej - Tiguan to swietny przyklad jak kupić Golfa w cenie Paska - takie moje zdanie po macaniu Tiguana z przed chwili. Obok stał Passat - też wsiadłem, choć znam to auto. Wrażenie olbrzymie na plus dla Paska. Tyle w temacie :)

 

Na to wychodzi, ale zależy od oczekiwań. Ktoś chce mieć SUV a ktoś kombi. Zdaje się SUV będzie miał większy prześwit niż Alltrack. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketiv nie wiem - może piszę nie wyraźnie ;), napiszę raz jeszcze :

 

siedziałem w 2.0 TDI 150 KM, nie 240 KM...

 

Co do Forka - mój kosztował około 150 i w tej cenie dawał mi konkretne mechaniczne rozwiązania i moc 240 KM. Jak już pisałem - siedziałem w Tiguanie za prawie 180 000 zł z mocą 150 KM i ciaśniejszym wnętrzem.

Ketiv - jedź do VW i pomacaj a potem chętnie podyskutujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paradoksalnie właśnie dzięki temu watkowi zainteresowałem się Tiguanem 2.0 TSI + DSG7 + 4x4 wersja Highline cena wyjściowa 162 k pln nie jest to golas

 

 

Highline 2.0 TSI BMT, 4MOTION* 220 KM (162 kW) DSG 7 - stopniowa 158 080,- PLN
 

 

to był mój wpis z 09 czerwca

 

w obecnym cenniku ten sam Tiguan odrobinę podrożał 

2.0 TSI BMT, 4MOTION** 220 KM (162 kW) DSG 7 - stopniowa 162 380

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale że miałem okazję zobaczyć na żywo - zobaczyłem i się wyleczyłem.

 

+1 ;) ... do tego polecam przejechać się bardziej dynamicznie (testowałęm zarówno 2.0 TDI i 2.0 TSI, ale bez DCC) ... dla mnie przy "ostrzejszym" traktowaniu zachowuje się nie do końca przewidywalnie. Mimo, że ogólnie cenię samochody grupy VAG (szczególnie Skodę ... żona ma nową Fabię), a Subaru to dla mnie nowość (i trochę rozczarowanie detalami) , to jakoś FXT był bliższy sercu i "potrzebom" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też. Ale że miałem okazję zobaczyć na żywo - zobaczyłem i się wyleczyłem.

 

rozumiem, (prawie) wyleczyłem się z Subaru tylko niestety po zakupie ;)

 

bez wątpienia trzeba "dotknąć, poczuć, doświadczyć" żeby móc powiedzieć coś więcej ale bez przesady cennik Tiguana nie odbiega od Forestera

a możliwości konfiguracji są bardzo szerokie

 

nie twierdzę, że Forester jest złym autem, FXT pewnie nawet bardzo dobrym z dostępnej palety Subaru ale na rynku są tez inni gracze i akurat VW z Tiguanem postarał się mocno

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Subaru ale na rynku są tez inni gracze i akurat VW z Tiguanem postarał się mocno

Myślę, że jak pojawią się testy użytkowników (w szczególności "terenowe") i będą pozytywne to faktycznie Tiguan może mocno namieszać na rynku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale z tą ceną to chyba nie na polskim ?

Czy ja wiem? Konkurencja też nie jest tania. Tylko w tym wątku pojawiały się kilka razy wątpliwości (w tym moje :D ) czy FXT to najlepszy wybór. Wersja Platinum to ponad 165k zł na chwilę obecną, a jeśli Tiguan jest w stanie przekonać ludzi mocnym silnikiem (TSI 220KM na pewno daje radę) oraz dobrym 4x4 (wyjdzie z czasem) to różnice wielkości (na korzyść FXT) są zaniedbywalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jak pojawią się testy użytkowników (w szczególności "terenowe")

Co do tych testów terenowych Tiguana, to nie spodziewałbym się. Terenowe zajawki ma tylko nieliczna grupa klientów, a ci raczej wybierają inne marki.

A jeśli ktoś już naprawdę chce szaleć w terenie autem ze znaczkiem VW bierze Amaroka.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę, że jak pojawią się testy użytkowników (w szczególności "terenowe")

Co do tych testów terenowych Tiguana, to nie spodziewałbym się. Terenowe zajawki ma tylko nieliczna grupa klientów, a ci raczej wybierają inne marki.

A jeśli ktoś już naprawdę chce szaleć w terenie autem ze znaczkiem VW bierze Amaroka.

Amarok to ma wiele wspólnego z Foresterem ;)

 

Forester XT to pewnie taki sam "terenowiec" jak Tiguan 2.0 TSI

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do tych testów terenowych Tiguana, to nie spodziewałbym się.

Sądzę, że dla przeciętnego użytkownika różnica między tym co oferuje Tiguan a FXT jest zaniedbywalna a wiadomo, że jeden i drugi to nie terenówka. Chodziło mi bardziej o porównanie tych zalet FXT w stosunku do (na przykład) Tiguana, które zwykle są podkreślane w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Forester XT to pewnie taki sam "terenowiec" jak Tiguan 2.0 TSI
Zgadzam się omal całkowicie :) .

Mam wrażenie jednak, że taka grupa osób jak nasi Forumowicze, Plejadowicze i Subariadowicze jeżeli wogóle zdażają się wsród klientów salonu VW (zainteresowani zakupem SUVa) to jest to raczej bardzo wielka rzadkość i wyjątek. Takiej jest moje skromne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie jednak, że taka grupa osób jak nasi Forumowicze, Plejadowicze i Subariadowicze jeżeli wogóle zdażają się wsród klientów salonu VW (zainteresowani zakupem SUVa) to jest to raczej bardzo wielka rzadkość i wyjątek. Takiej jest moje skromne zdanie.

Ile widujecie nowych aut marki Subaru na drodze a ile nowych aut marki VW :) ? Napewno istnieje jakas zagorzala grupa fanow aut marki Subaru ale nie oszukujmy sie nie jest ona liczna. Zadajmy sobie tez pytanie kto kupuje nowe auta kosztujace te 110k pln+ ? 90% tych samochodow to auta wziete na dzialalnosc gospodarcza - a VW warunki finansowania ma po prostu lepsze. Po moim XV napewno nie bede sie bal odwiedzic salonu VW i jezeli panowie skusza mnie dobra oferta ( ktorych w Subaru brak bo oprocz XT i moze Levorga tak naprawde nie ma w  nic ciekawego a STI czy BRZ to nie auta do jazdy na co dzien ) to takiego Tiguana kupie  z duza checia  :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile widujecie nowych aut marki Subaru na drodze a ile nowych aut marki VW :)

Idąc dalej tym tropem - zaraz dojdziemy do jedynego, słusznego i prawdziwego twierdzenia: jako, że najwięcej po naszych drogach jeździ Skód - zatem najlepszym autem jest ... ( mamy już tutaj taki wątek ) :P.

Podejrzewam, że w takim Opolu jeździłoby zdecydowanie więcej samochodów marki Subaru - ale jak ma jeździć, skoro nie ma salonu i serwisu ? Bliskość serwisu i salonu to dla wielu Odbiorców ważny argument. Druga sprawa - dla wielu jeszcze Subaru to marka niszowa, nieznana, a zatem - w pewnym sensie - niepewna. Ośmiu na dziesięciu przypadkowo zapytanych osób stwierdzi, że Subaru ... to chyba auto koreańskie, podobnie jak KIA i Hyundai. Jakby nie patrzeć - obie koreańskie marki w ogólnej świadomości ludzi - są bardziej znane.

 

Ale czy my chcemy, żeby Subaru było kolejną Skodą czy VW ?

 

Ja nie chcę ! Niech jest inne, ze swoimi wszystkim szmatkami, przyciskami Bright i SLS-ami . Lubię je za przyjemność z jazdy !

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Druga sprawa - dla wielu jeszcze Subaru to marka niszowa, nieznana, a zatem - w pewnym sensie - niepewna. Ośmiu na dziesięciu przypadkowo zapytanych osób stwierdzi, że Subaru ... to chyba auto koreańskie, podobnie jak KIA i Hyundai

no prosze Cie... Chyba zyjemy na 2 roznych planetach bo  nie znam mezczyzny ktory nie zna marki Subaru i ktory mysli ze  jest to auto koreanskie.  Ktos kto chce kupic auto powyzej 100k pln szuka, czyta testy, internet. A Subaru na chwile obecna oprcz XT i Levorga nie ma nic ciekawego do zaoferowania. SBD kupowac ludzie nie chca bo sie boja, 2.0i czy 2,5i to silniki tylko wystarczajace do XV, Forka czy OBK i zadnej frajdy z jazdy nie daja... XV posiadam - auto srednie i 2 raz bym nie kupil. Forek auto warte zainteresowania ale silniki tylko wystarczajace ( oprocz xt ) , OBK-wysoki pulap cenowy z silnikami jak w forku... Zestawiajac oferte Subaru z Tiguanem to IMO tylko XT sie jakos broni.


I wcale mnie nie dziwi ze jak widze nowe Subaru na drodze to w 99% jest to wlasnie XT

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Druga sprawa - dla wielu jeszcze Subaru to marka niszowa, nieznana, a zatem - w pewnym sensie - niepewna. Ośmiu na dziesięciu przypadkowo zapytanych osób stwierdzi, że Subaru ... to chyba auto koreańskie, podobnie jak KIA i Hyundai

no prosze Cie... Chyba zyjemy na 2 roznych planetach bo  nie znam mezczyzny ktory nie zna marki Subaru i ktory mysli ze  jest to auto koreanskie.  Ktos kto chce kupic auto powyzej 100k pln szuka, czyta testy, internet. A Subaru na chwile obecna oprcz XT i Levorga nie ma nic ciekawego do zaoferowania. SBD kupowac ludzie nie chca bo sie boja, 2.0i czy 2,5i to silniki tylko wystarczajace do XV, Forka czy OBK i zadnej frajdy z jazdy nie daja... XV posiadam - auto srednie i 2 raz bym nie kupil. Forek auto warte zainteresowania ale silniki tylko wystarczajace ( oprocz xt ) , OBK-wysoki pulap cenowy z silnikami jak w forku... Zestawiajac oferte Subaru z Tiguanem to IMO tylko XT sie jakos broni.

I wcale mnie nie dziwi ze jak widze nowe Subaru na drodze to w 99% jest to wlasnie XT

 

Ja stoję przed problemem kupna auta w przyszłym roku. Forek zostaje dla żony, a dla siebie....nie ma co kupić w Subaru :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kumam tego ciśnienia na duże moce i momenty w aucie do tzw codziennego użytku... wcisnąć gaz, automat i turbina zrobią swoje, prawie 2 tony idą po nie całych 10s ponad 100 km/h

 

tak naprawdę w większości współczesnych aut kierowca ma nie wiele informacji co tak naprawdę się dzieje z maszyną

 

po STi my'05 przesiadłem się do nie najszybszego turbodiesla (163 KM, 400 Nm) z nieśpiesznym automatem i pierwsze co zauważyłem to, że przy tych samych prędkościach, w tych samych warunkach otrzymuję dużo mniej informacji zwrotnych od auta co mocno usypia czujność

 

mój forek 2.0i mi zupełnie wystarcza a jak go przycisnąć to jest naprawdę ciekawie - choć wiem, że moje umiejętności kierowcy lokują mnie raczej w drugiej połowie ogółu - a możliwość przejażdżki z kilkoma zawodowcami tylko obniżyła moją samoocenę na tym polu  <_<  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...