Skocz do zawartości

Forester XT vs konkurencja w 2016 roku


mirciob

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Czy w takim razie biorąc pod uwagę fakt że FXT kosztuje przy dzisiejszym kursie około 170 000 - Tiguan jest drogi czy adekwatnie wyceniony?

 

forek xt w platynie 165k pln, forek w comforcie 147k pln . Mimo wszystko Xt ma te 240 rumakow ( 20 koni wiecej niz Tiguan) i mimo ze pewnie do 100km/h bedzie sie gorzej zbieral niz Tiguan to powyzej tej predkosci nie byl bym taki pewien. Badz co badz XT  jest bardzo konkurencyjnie wyceniony i nawet nie ma co dyskutowac :) - zreszta widac to po naszych drogach gdzie jak widzisz nowe Subaru to w 90% jest to wlasnie forek XT, co raz wiecej tez zaczyna pokazywac sie Levorgow. Co do wyciszenia to w modelach 2016 jest podobno lepiej niz w poprzenich. Natomiast pozostale modele Subaru sa imo za drogie w porownaiu z tym co oferujai  dlatego tez brak ich na naszych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczysz co będzie się działo z Tiguanem w kwestii sprzedaży. Co do osiągów- z pewnością będą filmy z przyspieszeń- ocenimy. Wyciszenia w Forku praktycznie nie ma więcej Tiguan nie musi dużo by wygrać. Wykończenie w VW niestety też lepsze - to pewne. Wyposażenie bogatsze. Sam napęd nie tak dzielny jak w FXT. Także 2.0 TSI 220 KM moim zdaniem to dobry konkurent Subaru. I nie patrz tak na te 240 w FXT bo one są głównie na papierze niestety. Już 180 TSI w Tiguanie ma podobne osiągi co Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, że się wtrącę odnośnie Tiguana ale patrząc w cennik znajduję 

 

Highline 2.0 TSI BMT, 4MOTION* 220 KM (162 kW) DSG 7 - stopniowa 158 080,- PLN

 

nie jest to auto słabo wyposażone w tej cenie jest już

- navi z mapą Europy (nie wiem jak z aktualizacjami ale może się okazać, ze atrakcyjnie) z Car-Net: Guide & Inform (bezpłatnie przez 3 lata) dostęp do mobilnych usług on-line w samochodzie

- aktywny tempomat do 160 km/h

- Reflektory główne LED Top z dynamiczną regulacją zasięgu reflektorów

- Reflektory LED Top z Dynamic Light Assist
- Reflektory przeciwmgielne, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
- System "Lane Assist" - asystent utrzymywania pasa ruchu
- Keyless acces
- Fotele przednie Top-Komfort
 
o pierdołach nie wspominam ale też są
 
panoramiczny dach szklany kosztuje 4410,- PLN i nawet jakby go dodać to i tak daleko do 180 lub 200 k PLN
 
do tego koszty wymaganych serwisów też pewnie będą mniej kosztowały jak w Subaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodałem m.in. gwarancje do 3 lat jak w Subaru, przeglady, szklany dach, adaptacyjne zawieszenie, R line i kilka duperel w tym lakier i będzie ze 180-200.

żeby oddac sprawiedliwość przy porownaniu trzeba uwzględnić subiektywnie, że z Fałweja wieje stylistyczną nudą i będzie ich więcej na ulicy. Forek daje z pewnością więcej oryginalności na drodze.

 

Ale konkurent wyrósł konkretny. Chyba pojadę pomacać i pojeździć :D

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dodałem m.in. gwarancje do 3 lat jak w Subaru, przeglady, szklany dach, adaptacyjne zawieszenie, R line i kilka duperel w tym lakier i będzie ze 180-200.
 

 

jeśli mamy porównywać to możliwie zbliżone wersje wyposażeniowe

 

jeśli z przeglądami to dodajmy je też do Subaru 


 

 

Ale konkurent wyrósł konkretny. Chyba pojadę pomacać i pojeździć
 

 

wyjściowa cena Tiguna 2.0 TSI 220 KM jest niemalże taka sam jak Yeti które kupiłem parę lat temu a patrząc na wyposażenie jest zdecydowanie atrakcyjniejsze, jeśli od ceny VW można odjąć choćby połowę upustu jaki miałem okazję dostać w Skodzie to można powiedzieć, że jest to HIT CENOWY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak można nie dodać adaptacyjnego zawieszenia jak można?

 

można, tylko po co wtedy porównywać do Forka, jeśli już do Forka XT to w Tiguanie "sportowe zawieszenie" kosztuje 770 PLN

 

ze swojego doświadczenia dodam tylko, że jeśli obsługa gwarancyjna jest "zaledwie tak dobra jak w Skodzie" to Subaru przy nich to Polmozbyt w latach 80-tych XX wieku

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Faktycznie troche na stronie VW posiedzialem i na chwile obecna to mocny konkurent dla XT.
 

 

ja się za bardzo Tiguanem nie interesowałem skupiając się na Golfie Alltrack ale teraz z silnikiem 220 KM to już inna bajka, tylko dzięki tej dyskusji na forum przeglądnąłem cennik Tiguana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkim zachwyconym Alltrackiem/Tiguanem, itp. - na drodze może i fajnie i wygodnie i nudno. Na równym placyku w lekkim śniegu - ok. Jak tylko wpadło mi to bokiem do rowu (myślałem, że to takie... "terenowe") - napęd się skończył. Przednie koła mieliły, tył zapomniał, że ma pracować. Ot, taki to ten "inteligentny" Haldex.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 w kodiaqu zapowiadaja 2.0tsi 280 koni dsg...


 

 

(myślałem, że to takie... "terenowe"

bo to drogowy a nie terenowy naped jest. Wiec zle myslales :)


wszystkie napedy czy haldex czy xdrive czy 4 matic maja sie bardzo dobrze. Jakos nie widac tlumow w szturmujacych salony Subaru bo pozostale napedy sa "do kitu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wszystkim zachwyconym Alltrackiem/Tiguanem, itp. - na drodze może i fajnie i wygodnie i nudno. Na równym placyku w lekkim śniegu - ok. Jak tylko wpadło mi to bokiem do rowu (myślałem, że to takie... "terenowe") - napęd się skończył. Przednie koła mieliły, tył zapomniał, że ma pracować. Ot, taki to ten "inteligentny" Haldex.
 

 

"Overall, six of the eight engine variants with 4MOTION available, four of which are factory direct.The new Tiguan comes first called 4MOTION Active Control for use with which the driver can use the four-wheel drive even more targeted. It ensures an optimal adaptation of the all-wheel drive on the driving mode chosen. Available while onroad, offroad, snow and off-road are individual."

 

http://automobilist-2016.blogspot.com/2016/02/fahrbericht-new-vw-tiguan-4motion-2016.html

 

neuer-vw-tiguan-fahrbericht-offroad-4mot

 

odrobinę starego Haldexa gen. IV poznałem i akurat w "terenie" gorszy od tego co mam w XV MT nie jest, jeśli w Tiguanie można wybrać scenariusze jego pracy też to złe nie będzie, użyję słowa "wystarczające"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiguan jest mniejszy od Forestera. Jeśli ktoś chce kupić samochód rodzinny, to bagażnik Tiguana ostudzi jego zapał tak jak fotele w Foresterze ostudziły mój. ;-). Tiguan jest jakieś 10 cm któtszy od forestera. To nie jest mało.

No i jest jeszcze kwestia tego, że nie wiem co musiałoby się stać, żebym kupił samochód od oszustów... Praktyki VW niczym się nie różnią od praktyk Wieśków usuwających dpfy "w stodołach". Wiem wiem, nie tylko oni tak robią, ale zasłużyli sobie na bojkot ich produktów.

 

A co do dynamiki forestera xt to nie ma się już czym podniecać. Aktualnie Octavia scout w najtańszej wersji przyspiesza podobnie. Świat idzie do przodu...

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez dziubek_ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako osoba jeżdżąca Nowym Tiguanem dodam, że prowadzi się gorzej niż FXT (może to moje odczucia bo wszystkie gazety ... + np. Zachar, są zdecydowanie zadowoleni). Bagażnik to już nie problem- zdecydowanie urósł.

 

Co do upustów- taka polityka całej grupy. Kto o tym wie może sporo ugrać. Ci co nie ... cóż, idealni klienci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagażnik urósł ale nie jest zadowalający. Jest ok tylko jak się przesunie tylne siedzenia do przodu. A Zachar lubi Vaga - pewnie z wzajemnością...

Przykład: zjechał outbacka 2.5, że muł aż strach. O nowym Tiguanie 150 KM mówi, że dynamikę ma optymalną. Tymczasem 80 -120 Outback ma o 0,7 s szybsze...

 

Trochę ostatnio pooglądałem Zachara, bo szukam samochodu... i mam już mętlik w głowie... Albo za mało kasy.

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez dziubek_ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

615 przy tylnej kanapie przesuniętej tak, że z tyłu nie da się w ogóle usiąść. Wiem co mówię :-(

 

Natomiast konia z rzędem temu, kto znajdzie dane jaka jest pojemność gdy siedzenia tylne są maksymalnie cofnięte.

 

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez dziubek_ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie dziwią te upusty. Skoro każdy na dzień dobry ma upust, to po co se dupę zawracać i tracić czas na pseudo negocjacje? nie lepiej obniżyć cenę w katalogu?

 

Chodzi o zadowolenie klienta, że niby dużo zyskał przy transakcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...