ted58 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Czy użytkownicy Foresterów mogli by się podzielić swoimi uwagami na temat występowania korozji w swoich autach. Które to elementy są najbardziej wrażliwe jeżeli chodzi o blach zewnętrzne oraz podwozie, po ilu latach eksploatacji zaczynają się problemy. Wiem ,że będzie to uwarunkowane tym gdzie pojazd jest eksploatowany ale można to też uwzględnić w swoich informacjach. Myślę ,że taki temat zainteresuje tych wszystkich którzy zamierzają stać się właścicielami Foresterów jak również tych co już je posiadają i będą wiedzieli na co zwrócić uwagę i jakie podjąć działania które pozwolą nam uniknąć zbędnych napraw oraz związanych z tym kłopotów. http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=17758# 0 gwiazdek Auto: brak http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=17758#wraphttp://forum.subaru.pl/viewtopic.php?mu=490706 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hero Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) Czy użytkownicy Foresterów mogli by się podzielić swoimi uwagami na temat występowania korozji w swoich autach. Które to elementy są najbardziej wrażliwe jeżeli chodzi o blach zewnętrzne oraz podwozie, po ilu latach eksploatacji zaczynają się problemy. Wiem ,że będzie to uwarunkowane tym gdzie pojazd jest eksploatowany ale można to też uwzględnić w swoich informacjach. Myślę ,że taki temat zainteresuje tych wszystkich którzy zamierzają stać się właścicielami Foresterów jak również tych co już je posiadają i będą wiedzieli na co zwrócić uwagę i jakie podjąć działania które pozwolą nam uniknąć zbędnych napraw oraz związanych z tym kłopotów. http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=17758# 0 gwiazdek Auto: brak http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=17758#wraphttp://forum.subaru.pl/viewtopic.php?mu=490706 Wersja SH - korozja układu wydechowego. Ponadto zauważyłem pod maską kilka śladów korozji np. na śrubie kielicha od amortyzatora, uchwytach przewodów itp. Wyglądało to nieciekawie, ale po małym zabiegu odmładzającym jest znacznie lepiej.Póki co zabrałem się za końcowe tłumiki i drobiazgi pod maską, ale jak będzie cieplej to wybiorę się na kanał i zadbam o pozostałe elementy. Na koniec chcę użyć jeszcze srebrzanki odpornej na wysoką temperaturę. Do odrdzewiania powierzchni ze stali i żeliwa świetnie sprawdza się odrdzewiacz w płynie. Koszt to ok. 8 PLN za 500ml, ale nie można go stosować na powierzchnie wykonane ze stali ocynkowanej. Czyszczenie za pomocą drucianej okrągłej szczoteczki i czyściwa do spawania dało efekt. Poniżej zdjęcie przed i po czyszczeniu. Edytowane 4 Marca 2016 przez hero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irek200 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) Czy użytkownicy Foresterów mogli by się podzielić swoimi uwagami na temat występowania korozji w swoich autach przypuszczam, że temat już wielokrotnie wałkowany na forum... ale co tam. W SF nadkola tył łapią korozję i doły drzwi pod plastikowymi osłonami. Czasami także tylna klapa. Ostatnio się także dowiedziałem, że spód auta ma tendencję do korodowania a pewne elementy nawet gnicia U mnie szczególnie uwidoczniło się to na belce pod skrzynią biegów oraz na wahaczach. pozdr Edytowane 4 Marca 2016 przez irek200 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 A to zależy chyba jak kto dba, gdzie i kiedy jeżdzony. Ja mam forka SF z 2000r, nie ma ani grama rdzy, ale kupiłem od rodziny, która przez 9 lat jeździła autem w lato, natomiast w zimę stało w garażu, poza tym regularnie co dwa lata antykorozyjnie zabezpieczali dół samochodu. No i może dlatego auto ma 142 tyś km w tym momencie No ale powtarzam, ze auto nie wie co to rdza, tylna belka jest jak nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Forester 2011 rok 83 tys km. Rdzy nigdzie nie ma... po zimie myje specjalnie podwozie auta...auto garażowane... Edytowane 5 Marca 2016 przez Lukasz123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Forester SF tylne nadkola od środka (nie widać tego ale w jednym z serwisów pokazali mi że jest) Wydech to norma. 290 000 km nabite. Poza tym ładnie. Wielu mechaników się dziwi ale pewnie też był zabezpieczany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Forester SG "po lifcie" i tylne prawe nadkole/ rand nadkola, od wewnątrz - ma wiosne będę musial cos z tym zrobić. W lato zauwazylem nierówny rand nad tylnym prawym kolem, myslalem, ze naprawiany, ale to już jakie zaczynal "puchnac" bo z miesiąca na miesiąc efekt się pogłębiał, teraz po myciu już trochę "rudej" wycieka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Forester SF5 - mocowanie tylnych amortyzatorów. Od zewnętrznej strony, ( nadkole ), pięknie, super, anty-korozja. Pod wykładziną od środka bagażnika, orgia dla rudej. Na zgrzewach pomiędzy blachami, całe kielichy zdewastowane 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) Jak kupiłem swojego Forestera to podwozie było do natychmiastowej konserwacji. Tłumik wiadomo. Mocowanie siedzeń przednich jest jednym z wrażliwych miejsc. Po za tym klapa tylna w okolicach uchwytu otwierania coś się tam zaczyna dziać. Ponoć błotniki tylne lubi ruda zaatakować. To tyle z mojego doświadczenia Edytowane 6 Marca 2016 przez diamond Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sqbn Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Z mojego bardzo świeżego doświadczenia - tylne nadkola, tylne podłużnice, o dziwo słupki przednie i na górze szyby (choć ta oryginalna)... Przy zakupie warto mocno przeglądnąć samochód i przy tej porze roku ustawiać się na oględziny tylko w dzień lub dobrze oświetlonym garażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Forester SG po lifcie. Ranty tylnych nadkoli warto obserwować, szyny przednich foteli przy przednich śrubach (TTTM ), poza tym rdza pojawiała się tylko punktowo w miejscach uszkodzeń - odpryski lakieru nad przednią szybą, otwór do mocowania rejestracji z tyłu itp.. Warto sprawdzić progi w niektórych egzemplarzach. U mnie spokój. Auto ma 10 lat. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 forek sg - katastrofa pod osłanami progów itd generalnie po 10 latach wymaga juz interwencji lakierniczej w róznych miejscach u mnie: pod progami purchle - nie widać tego ale będzie pięknie zrobione na lata we wlewie paliwa purchle lewe przednie nadkole nie wiadomo od czego purchle od strony lakieru pod uszcezlką tylnej klapy na dole miale mrudą w zeszłym roku ale zrobiłem. w tym roku będzie reszta. generalie trzeba coś tam robić. Wg mnie największy problem to to co się dzieje pod progami a tego nie widać zupełnie z zewnątz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dunbar Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 U mnie dokładnie to samo. Ruda na progach, rdzawe bąble na tylnich błotnikach, a na klapie bagażnika pod plastikiem wytarł sie lakier i też powychodziło. Najbardziej martwią mnie błotniki, bo bardzo je widać. Reparaturek brak w obiegu. Czy są jakieś patenty poza przeszczepami z ćwiartek (które pewnie też wyglądają podobnie)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ada///m Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 U Kolegi AdaSch ruda strasznie chrupie te progi, może to kwestia klimatu nad morzem, ja zdejmowałem w moim przed zimą do czyszczenia i wszystko wyglądało jak fabryczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Ja chciałem zabezpieczyć progi, odpiąłem te progi z tworzywa i po przetarciu szmatą błysk lakieru, ani pół rdzawego ogniska . Forek 2003. Zrezygnowałem na razie z zewnętrznej konserwacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz80 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Oprócz zewnętrznej konserwacji ważna jest wewnętrzna. Trochę kosztuje, ale warto. To co widzimy na zewnątrz to zazwyczaj wynik postępowania rudej wewnątrz i niestety na konserwację jest już za późno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkwal Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 (edytowane) kupiłem niedawno forka 2.0 xt rocznik 2005 z przebiegiem ok 200 tys km mechanicznie wszystko sprawne ale niestety rdza na każdym nadkolu przy okazji możecie polecić jakiegoś blacharza/lakiernika od rdzy - okolice Warszawy albo Bielsko Biała? (poproszę o PW) Edytowane 19 Lipca 2016 przez Szkwal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Pw Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 U mnie klapa w SG od środka zardzewiała - widać to ładnie przez dziurki w dolych rogach - chyba jest to od tego, że ktoś mocujący tablice rejestracyjną zrobił to zwykłymi wkrętami. Reszta bez oznak korozji - no może coś zaczynało wychodzić na odpryskach w różnych miejscach ale poradziłem sobie z tym dość dobrze ps. w klapce wlewu paliwa jeszcze jak jest zawias - jest on zabezpieczony jakimś silikomen (coś ala silikon) to tam gdzie się on kończył wychodziło trochę ale też sobie poradziłem z tym. Dodam jedynie, że warto zainteresować się tylnymi nadkolami od wewnętrznej strony zbiera się tam mega błoto w zakamarkach - ja to regularnie wypłukuje wodą - za pierwszym razem jak ręką tam sięgnąłem - by zobaczyć czy nie czuć purchli / ubytków w zabezpieczeniu itp to błoto i niemiłosierny syf był. Płukanie raz na 2tyg wystarczy chyba bo już 2x mi się nie zbiera tam błotko tak bardzo jeydnie jakiś mały nalot piasku. Dużo syfu też mi się zbiera pod uszczelką przedniej szyby - myje te okolice myjką by wypłukać ten syf. Myślę, że przy lekkiej obcierce/odbiciu kamienia w tych miejscach, jak będzie ten syf ciągle to szybko pójdzie korozja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Od razu należy ściągnąć gumowa uszczelkę na tylnych błotnikach. To jest straszne zło! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForekXT Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Od razu należy ściągnąć gumowa uszczelkę na tylnych błotnikach. To jest straszne zło! Dokładnie. Pod uszczelką robi się niezłe bagno. Czy ktoś przerabiał inne zabezpieczenie rantów błotników przed poodbijaniem lakieru kamieniami? Folia jakaś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 W sumie... w spreyu coś zaaplikować jakąś folie nie było by to chyba jakieś głupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Przeglądając ogłoszenia to wydaje mi się że wszystkie starsze subaru mają problem z tylnymi nadkolami. Nie bardzo to rozumiem legacy I z 1991 i forek sg 2007 i przez taki szmat czasu inżynierowie subaru nie ogarnęli tematu. U mnie w SG robiłem dodatkowe wygłuszenie tylnych nadkoli-niby z zewnątrz wszystko oki i dziury w środku nadkola brak ale po zdjęciu wygłuszeń ze środka jest trochę rudych kwiatków na nadkolach. Myślę że za taki stan rzeczy może odpowiadać fabryczne wygłuszenie. Na próbę wrzuciłem kawałek do miski i naciągnęła wody. Poza tym standardem jest ruda w klapce paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opałka Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Cześć, mam forestera SG 2003 2.5, progi już są bardzo skorodowane, mieliście jakieś przerzuty na dalsze elementy czy tylko nadkola i progi korodują (oczywiście wlew też delikatnie skorodowany). Chciałem to bardziej kompleksowo zrobić żeby się nie martwić przez następne 2lata, zna może ktoś warsztat blacharsko/lakierniczy godny polecenia w trójmieście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 (edytowane) Poza tym standardem jest ruda w klapce paliwa. Potwierdzam, u mnie w SG jest dokładnie tak jak piszesz. Rudy nalot przy dolnym rancie, widoczny po otwarciu klapki wlewu wachy. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, jak bardzo pilny jest to temat? Robić już, czy można jeszcze poczekać? Czy sytuację w odniesieniu do ewentualnej naprawy (bo nie znam się na naprawach blacharskich / lakierniczych) bardzo komplikuje fakt bliskiej obecności wlewu paliwa? Edytowane 27 Września 2016 przez Malyboss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się