Jump to content

Malyboss

Użytkownik
  • Content Count

    734
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Malyboss last won the day on December 31 2016

Malyboss had the most liked content!

Community Reputation

249 Wspaniały

About Malyboss

  • Rank
    ..:: Profi ::..
  • Birthday 02/20/1976

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Tarnobrzeg
  • Auto
    Forester SG 2007
    2.0 NA & LPG
    Getz 1.1 2003
    Punto 1.8 HGT 2000
  • Zainteresowania
    automatyka, elektronika i informatyka przemysłowa (zawodowo), motoryzacja, sport, realizacja i obróbka dźwięku, turystyka górska (Tatry), turystyka rowerowa;

Recent Profile Visitors

1134 profile views
  1. Podłączę się, i odświeżę nieco temat. Sprawa dotyczy Forestera SG, rocznik 2007. Prawdopodobnie będę musiał wymienić tylne tuleje wahacza przedniego. Prawa ma delikatny luz, a przy wymianie prawej należy wymienić też i drugą stronę, czyli również i lewą. Czy na obecną chwilę jest dostępny jakiś sensowny zamiennik? OEM - owe tuleje aktualnie to koszt = 280 zł/szt. Zamienniki są po około 60-90 zł/szt, ale czy warto? Czy ktoś, kto montował u siebie takie zamienniki może coś powiedzieć o ich trwałości? Polecić, odradzić? I ostatnie pytanie: czy trzeba po wymianie tych tulei regulować zbieżność?
  2. Podłączę się, i odświeżę nieco temat. Sprawa dotyczy Forestera SG, ale może ktoś coś podpowie. Prawdopodobnie będę musiał wymienić tylne tuleje wahacza przedniego. Prawa ma delikatny luz, a przy wymianie prawej należy wymienić też i drugą stronę, czyli również i lewą. Czy tak? Pytanie numer dwa - czy na obecną chwilę jest dostępny jakiś sensowny zamiennik? OEM - owe tuleje na obecną chwilę to koszt = 280 zł/szt. Zamienniki są po około 60 - 90 zł/szt, ale czy warto? I pytanie numer trzy: czy trzeba po wymianie tych tulei regulować zbieżność?
  3. Może nie tyle że "odwołane" co przeniesione w wirtualną rzeczywistość
  4. A ja się zastanawiałem, skąd ta "wtyka" tak dobrze ogarnia tematy motoryzacyjne od strony technicznej
  5. No to wszystko jasne... Konto na Fb mimo wszystko trzeba mieć, żeby widzieć grupę. Jak widziałem na grupie, @gekoniasty już ogarnął temat z sukcesem
  6. A masz konto na Fb, czy nie? Grupa jest - jak widać - "publiczna" więc chyba (?) nawet bez "bycia członkiem" powinno być ją widać.
  7. Koledzy @lucas363 i @gekoniasty - z takimi pytaniami najlepiej jest uderzyć tutaj - znacznie szybciej ktoś wam odpowie Subaru Klub Podkarpacie - Grupa Dyskusyjna: https://www.facebook.com/groups/1796837933686982
  8. Proszę bardzo, już jest. Pasuje ??
  9. Malyboss

    Audio w subaru

    Spróbujemy coś doradzić Z radyjkiem dostarczana jest zwykle wiązka przewodów, zakończona z jednej strony kostką pasującą do gniazda z tyłu (zasilanie, głośniki, etc.) a z drugiej strony mamy swobodnie wiszące przewody - więc trzeba sobie dokupić przejściówkę do złącza Subaru i wszystko razem połączyć. Dla mnie taką wiązkę przygotował forumowicz @recki, któremu jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuję za wszystkie porady, i fachową pomoc Jeżeli ktoś ma fabryczne sterowanie z kierownicy, a radio jest wyposażone w funkcję "uczenia się" (co trzeba sprawdzić w instrukcji / specyfikacji, bądź w menu radia) - nie potrzeba dokładać żadnych magicznych pudełek i interfejsów, żeby urządzenia się dogadały. Odnajdujemy wiązkę idącą od kierownicy zakończoną czarną kostką - wetknięcie w gniazda kostki jak na zdjęciu poniżej miernika ustawionego na pomiar rezystancji powinno nam dać jakiś odczyt oporności: A przyciśnięcie któregokolwiek z przycisków na kierownicy powinno w efekcie dać zmianę tej wartości: Tak jak pisałem wyżej - sprawdź w instrukcji, w specyfikacji, bądź menu radia. W menu mojego radia jest taka ikonka z kierownicą, podpisana jako "Steering Wheel". Po wejściu w tą opcję jest możliwość "przyporządkowania" poszczególnych przycisków kierownicy do odpowiednich funkcji radia.
  10. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na drugi w tym roku spot podkarpackich Subaromaniaków
  11. A podłączę się i odgrzebię temat sprzed lat, może komuś się przyda. Niespełna miesiąc temu przegnałem Forka po ekspresówce, jadąc tak 140 - 150 km/h. Po zatrzymaniu się widzę jakieś dymy i opary spod maski, a w kabinie charakterystyczny, słodkawy zapach płynu chodzącego. Otwieram maskę, a tam wszystko od góry zabryzgane płynem: Okazało się, że chłodnica rozszczelniła się u góry - podobno to dość standardowy problem... Na szczęście z wymianą nie ma żadnego problemu, jest to dość prosta operacja. Na miejsce starej miała wlecieć nowa chłodnica Nissens. Przyszła, ale do jakiejś innej wersji, więc zwróciłem. Ponieważ zależało mi na czasie, zamiast niej zamontowana została ostatecznie chłodnica NRF (podobna cena do Nissens, a też podobno OK).
  12. @Maciek Niemy => zmieniłeś, widzę, awatarek... bardzo ładny Hawk
  13. Dziękuję bardzo... Przystępuję do lektury !!
×
×
  • Create New...