Skocz do zawartości

Korozja w Foresterze


ted58

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Bobek666 napisał:

Jak dla mnie cena z kosmosu. U mnie, dwie reperaturki nadkoli, wszystko oczyszczone, wspawane, zabezpieczone - 650zł, z lakierowaniem byłoby 750zł, ale to nie Warszawa;)

 

Kiedy robiłeś nadkola i w jakim zakresie? Posypał się rant od dołu czy kielichy? Może porównamy stan blach po zimie? Nie zrozum mnie źle, nie jestem złośliwy ale chciałbym wiedzieć jak to jest z taką robotą.. Kilka tygodni szukałem w miarę zdrowych ćwiartek bo praktycznie każda buda nie nadawała się jako materiał do przeszczepu.. W kilku warsztatach w Krakowie, do których wjechałem z ulicy słyszałem ceny 1-2kpln za wszystko. W tych 3 "poważniejszych", które znalazłem na forach ceny zaczynały się od 5kpln na "dzień dobry". Plus materiał..

Edytowane przez Kotton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, nielipa napisał:

Witam wszystkich, czy ma ktoś w okolicach Warszawy doświadczenie z zakładami blacharskimi ? U mnie standard Forkowy, tylne nadkola. Lewe rdza na wysokość dwóch palców, prawe troche mniejsza ...

Jestem  zielony w tym temacie, ale po pierwszej rozmowie z większym zakładem blacharskim w stolicy, wstępna wycena wyszła po około 2 tys za stronę, a stron do zrobienia mam dwie i wydaje mi się że to troche drogo, chyba że się mylę ...

Czy  znacie jakiś kontakt w okolicach Warszawy ? Byłbym wdzięczny za info na priv. Pozdrawiam

Ten gość jest z Góry Kalwarii. To co robi przy swoim Foresterze wygląda naprawdę dobrze. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2018 o 23:56, Kotton napisał:

 

Kiedy robiłeś nadkola i w jakim zakresie? Posypał się rant od dołu czy kielichy? Może porównamy stan blach po zimie? Nie zrozum mnie źle, nie jestem złośliwy ale chciałbym wiedzieć jak to jest z taką robotą.. Kilka tygodni szukałem w miarę zdrowych ćwiartek bo praktycznie każda buda nie nadawała się jako materiał do przeszczepu.. W kilku warsztatach w Krakowie, do których wjechałem z ulicy słyszałem ceny 1-2kpln za wszystko. W tych 3 "poważniejszych", które znalazłem na forach ceny zaczynały się od 5kpln na "dzień dobry". Plus materiał..

Nadkola zrobione prawie rok temu. Tragedii nie było, ranty + 2-3cm w górę blacha była przegnita. Kielichy i okolice całkowicie zdrowe. Jako, że rantów nie warto było ratować to zdecydowałem się na nowe nadkola. Całych ćwiartek nie potrzebowałem. Spójrz w moim profilu jest temat "zielony pocztowóz" i tam na początku są zdjęcia jak zostało to zrobione. Miałem kłaść powłokę Raptor na całe auto dlatego po zabiegu lakiernik nie malował mi na oryginalny kolor, tylko zabezpieczył. Po roku wszystko cacy, ruda nigdzie w okolice nie włazi i cena jak pisałem 650zł razem z nadkolami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, markos007 napisał:

Jaki podkład epoksydowy najlepiej położyć na oczyszczone progi? Ktoś może coś polecić?

 

Jako że na co dzień zajmuje się renowacją zabytków mogę polecić produkty Novol for classic car, z tym że to jest tylko zatrzymanie korozji na jakiś czas, po dwóch czy trzech latach i tak wylezie a czasem prędzej, dlatego najpewniejszym rozwiązaniem jest wycięcie i wstawienie nowej blachy plus cynowanie. Jeśli jednak nie chcecie aż tak ingerować w progi to; oczyścić z rdzy ile jesteście w stanie potem fertan (czytać instrukcje), podkład epoksydowy grubo i na pare lat spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś podpowiedzieć  od czego zacząć rozbieranie tapicerki żeby się dobrać  do kielichów z tylu ? Chce tam zerknąć przed zimą . Z zewnątrz to wyglada ok ale nie wiadomo co w środku . 

Co trzeba w pierwszej kolejności rozkręcić ? Może są jakieś spinki ukryte żeby nie pourywać . 

Z góry dzięki B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Krzyhu555 napisał:

Jeśli jednak nie chcecie aż tak ingerować w progi to; oczyścić z rdzy ile jesteście w stanie potem fertan (czytać instrukcje), podkład epoksydowy grubo i na pare lat spokój.

dzięki za informację, tak też zrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2018 o 20:02, sherman napisał:

Ten gość jest z Góry Kalwarii. To co robi przy swoim Foresterze wygląda naprawdę dobrze. 

 

Zauważcie proszę ile godzin zajmuje rozebranie forka do takiego stanu a następnie poskładanie żeby nic nie połamać i za dużo nie zostało na koniec.

Wymaga to ogromnej cierpliwości i staranności.

To musi kosztować

Dopiero do tego naprawa blacharska.

Kogoś kto połamie lub popali wszystko dookoła a na koniec zabezpieczy tylko to co z wierzchu widać można pewnie taniej znaleźć

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 1.10.2018 o 06:06, Krzyhu555 napisał:

ile jesteście w stanie potem fertan (czytać instrukcje),

Szkoda kasy na Fertan, Cortanin F to to samo a tańsze 100x. Te środki działają na rdzę, trzeba usunąć luźną rdze a resztę tym posmarować. One nie zabezpieczają gołej, nie zaatakowanej przez rudę blachy. Jak ktoś chce to mogę odsprzedać butelkę fertanu ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć!

 

To ja się "pochwalę" swoim dzisiejszym odkryciem w moim SG z 2007 roku, 220kkm (zdjęcie w załączniku) :D

 

Szczerze mówiąc jestem bardzo niemile rozczarowany Subaru w tym aspekcie :( Za projekt nadkoli konstruktor powinien zostać wyrzucony z biura i nigdy nie wracać do tego fachu :D

 

A tak na poważnie - kojarzycie kogoś kto by mi to wyciął i wspawał jakąś wstawkę w województwie pomorskim, najlepiej w trójmieście?

 

P.S. generalnie ta perofracja to efekt trzykrotnego lekkiego stuknięcia młotkiem, wcześniej niby nie było dziury, ale wilgoć i tak przedostawała się do środka...

 

perforacja.jpg

Edytowane przez Mad_Gda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...