Jump to content

marhof

Użytkownik
  • Content Count

    1377
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

marhof last won the day on May 28 2014

marhof had the most liked content!

Community Reputation

222 Wspaniały

4 Followers

About marhof

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..
  • Birthday 07/28/1986

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Gdynia/Gdańsk
  • Auto
    Forek 2.5 XT/WRX STI
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, Gry planszowe, Muzyka Rockowa, Piesze wycieczki, góry, Łucznictwo sportowe

Recent Profile Visitors

1773 profile views
  1. Fajnie, dopisujemy się 1. Ajax + cudowna i najwspanialsza małżonka która tu czasem zagląda 2. marhof, 3 osoby dorosłe
  2. Wariant budżetowy, dla leniwych. Siedząc w aucie otwórz szybę, złap za górną część tego gumowego trójkąta z lusterkiem - narożnik i ściśnij palcami lekko pociągając do siebie. Potrzymaj tak z 3 sekundy, zamknij szybę. Problem rozwiązany na kilka godzin. Przy odrobinie wprawy można to zrobić nawet w czasie jazdy
  3. Edit: wszystko co napisałem do kosza, tak to jest jak nie doczytałem pierwotneog wątku że był swap Jeśli to automat 4EAT to nie ma tam centralnego dyfra - jest sprzęgło wielopłytkowe. Zdarza się, że w tych skrzyniach pada jeden z elektrozaworów odpowiedzialny właśnie za rozpinanie/luzowanie tego sprzęgła. Niestety nie pamiętam już szczegółów technicznych co do tego ktory to dokładnie zawór, swojego Subaraka z 4EAT sprzedałem już 7 lat temu... Tylny dyfer na 95% będzie otwarty, raczej nie jest źródłem problemu. NIektóre tylko egzemplarze miały visco z tyłu, ale to margines.
  4. STI zniknęło z oferty sprzedażowej praktycznie w całej Europie, nie kupisz już nowego w salonie (normy spalin), więc w takim wypadku pozostaje Ci tylko rynek wtórny, a swojego WRX'a znasz. Piszę o tym na wszelki wypadek, bo napisałeś, że mieszkasz obecnie w US. Edit: Trochę WRXów US po PL już jeździ i raczej ludzie problemów nie mają. Z ewentualną sprzedażą w Polsce WRXa później raczej też problemów nie będzie - egzemplarz US z mienia przesiedleńczego (a nie utopiony rozbitek ) to rodzyn
  5. Miałem Mondeo - przez ostatnie lata użytkowania był problem z sezonową wymianą opon, bo nie było za co auta podnieść... Forek to w porównaniu niebo, a ziemia
  6. Szkoda psich zaprzęgów... to była super atrakcja. 2 lata temu w Kudamie było -16 stopni wieczorem Onega zamarźnięte?
  7. Też jeździłęm wersją Veloce i zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie, jednak banan na twarzy był większy po jeździe próbnej STI. Pewnie w życiu codziennym taka alfa jest bardziej praktyczna, ale jadąc 'normalnie' nie czuć zupełnie tego sportowego ducha. Natomiast w STI nawet jak stoję w miejsu, to się gęba cieszy, choćby przez widok za tylnią szybą i garb na masce. Najmilej z Alfy wspominam skrzynię biegów i bajeczne łopatki za kierownicą
  8. Nie spotkałem się jeszcze z krytyką dot. Subariad (a byłem już na 6) taką jak opisana w tym artykule. Wręcz przeciwnie - znajomi zachęcali mnie i prosili o dokładne relacje lub nawet prelekcje dla szerszego grona osób. Mając na uwadze obecne trendy ekologiczne (spalenie tony, a czasem i więcej paliwa podczas takiej wyprawy, przejazdy przez brody itp. - są osoby które odbierają to bardzo źle) oraz świadomość istnienia takich strażników cudzych podróży ograniczałem swoje relacje jedynie do osób które dobrze znam i które znają mnie, więc nigdy mnie taka ocena nie spotkała, ani nie dotknęła. Przede wszystkim podróżuję dla własnej przyjemności i ciekawości, niespecjalnie przejmując się tym co o tym sądzą inni. Subariady w moim gronie znajomych uchodzą za coś osobliwego, wymagającego, czasem ekstremalnego (tak np. jest odbierana wyprawa na Nordkapp) i ludzie dziwią się, że z takiej wyprawy mogę wrócić wypoczęty i szczęśliwy (jak to możliwe, skoro połowa noclegów była pod namiotem bez prądu i musiałeś tyle tyś km przejechać?!) Jednocześnie część osób z pewną tęsknotą mówi "też bym chciał/chciała kiedyś coś takiego zrobić", bo miejsca które odwiedzamy są często trudno dostępne dla turysty 'zorganizowanego' albo takiego, który jedzie gdzieś po raz pierwszy i zwyczajnie nie wie o miejsowych cudach. Co ciekawe, te same osoby, które chciałyby coś takiego przeżyć wymyślają później mnóstwo powodów dlaczego to się nie może udać (nie raz proponowałem im udział w naszych eskapadach) - ostartecznie nie jechały. Myślę, że do krytyki cudzych podróży/urlopów pierwsi ustawiają się ludzie którzy sami podróżują, bo próbują komuś coś udowodnić albo oczekują uznania. Zwyczajnie obawiają, się, że inny model podróżowania może być odebrany przez otoczenie jako lepszy, bardziej efektowny, spektakularny czy coś w tym rodzaju co może podkopać ich 'osiągnięcia' w tej dziedzinie, stąd atak. Jak ktoś podróżuje bo lubi, to reaguje uśmiechem i zaciekawieniem na inną formę spędzania czasu i tego co można dzięki temu zobaczyć. Widocznie mam znajomych tylko z tej drugiej grupy, co bardzo mnie cieszy
  9. Regulacja temperatury w Forku jest skopana, bo w zasadzie są tylko 3 ustawienia: skrajnie w lewo - zimno, skrajnie w prawo - piekarnik, wszystko pomiędzy - gorąco. Czujnik temperatury w środku masz z prawej strony pod kierownicą na desce rozdzielczej. Taka mała kratka (ok. 2x2 cm, ale to z pamięci podaję) - za nią jest sensor. Ktoś kiedyś chwalił się, że po zainstalowaniu małego wentylatora który naprowadza powietrze z kabiny na tę kratkę temperaturę w Forku dało się lepiej kontrolować...
  10. Mi Forek SG 2.5 XT bierze ok 1.5L - 2L na 10000 km. Przebieg 242000 km STI nie bierze nic między przeglądami. Przebieg 45000 km.
  11. Obstawiam Keratronic+ parkowanie w hali garażowej
  12. Dziękuję! Forek się nie psuje, tylko się zużywa...
  13. marhof

    Wrx 2015+

    Jak zamawiałem swoje to dostałem mały rabacik
  14. Czyli osłony brak... Wydaje mi się, że STI seryjnie wychodziły bez tego, podobnie jak z gołą blachą w suficie bagażnika. Taka domyślna redukcja masy
×
×
  • Create New...