Skocz do zawartości

hero

Nowy
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdańsk
  • Auto
    Subaru Forester 11MY 2.0 FB20
  • Zainteresowania
    Sporty motorowe i motorowodne, windsurfing, speleologia, majsterkowanie.

Ostatnie wizyty

533 wyświetleń profilu

Osiągnięcia hero

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

5

Reputacja

  1. Przy 170 000 km zaświecił się Check engine + ESP oraz zaczął mrugać Cruise. Zakupiłem interfejs diagnostyczny OBD z bluetooth. Po sprawdzeniu kodu błędu okazało się, że to P0031 - Faulty Heated Oxygen Sensor (H2OS) Bank 1 Sensor czyli pierwsza sonda przed katalizatorem (kod producenta 22641aa610). Wymieniłem więc sondę lambda na Denso DOX-0623. Koszty: - interfejs 65 PLN - sonda 456 PLN Czas pracy: 1 h Trudności sprawiło mi odczepienie kostek elektrycznych i wykręcenie starej sondy. Musiałem zdjąć pokrywę silnika, wlot powietrza i jeden wentylator chłodnicy aby móc się dobrze zaprzeć. Najpierw opryskałem WD-40 i odczekałem 10 min., potem rozgrzałem delikatnie silnik, a okolice sondy oblałem zimną wodą i ostatecznie gwint ustąpił. Błędy zniknęły, silnik pracuje prawidłowo. Dodatkowo wymieniłem pióra wycieraczek przedniej szyby.
  2. U mnie Made in Poland. Wiem, że na rynku są dostępne Dębice innego kraju pochodzenia bo sprawdzałem to przed zakupem, ale o ile się nie mylę do ten właśnie model jest krajowy. Początkowo chciałem Nokian bo mam tej marki laczki zimowe z Finlandii i sobie chwalę, ale wszystkie które znalazłem były RUS... BTW pytanie do niektórych sprzedawców o kraj produkcji wywołuje lekkie zdziwienie i kończy się odpowiedzią w stylu "nie wiem".
  3. Kupiłem nowe opony 225/55/17, 101 Y rant ochronny, wzmocnienie (XL). Po analizie parametrów i zapoznaniu się z opiniami zdecydowałem się na wspieranie rodzimej produkcji. Przyczepność kat. A, opór toczenia kat.B i poziom hałasu 71 dB. Co ciekawe jedna opona jest lżejsza od Yo...ma GEO...ER o prawie 3 kg . Do tego cena atrakcyjna. Ciekaw jestem jak się będą spisywały. Wymieniłem też aku (70Ah/630A) i wyczyściłem felgi ALU od środka z brudu.
  4. hero

    "Filmowe" Subaru

    Wanted 2016 Ray Stanton jeździł forkiem z wypożyczalni :-)
  5. wymieniłem dzisiaj baterie w kluczykach, od początku niezmieniane (a w sumie 9 lat:-), padły jednocześnie nigdzie nie mogłem dostać cr1620, czekałem na przesyłkę i przez tydzień czułem się dziwnie podczas otwierania/zamykania mojego dyliżansu
  6. Badanie techniczne. Przebieg 161 630 km. Jak zawsze pewnie, jak zawsze ...
  7. Tarcze i klocki- tył. Przebieg 162 000 km. W połączeniu z przodem, który robiłem kilkanaście dni temu auto staje w miejscu :-)
  8. hero

    Uszkodzona opona

    Dzięki Wam za wszystkie komentarze i sugestie. Pomysł z łabędziem wydaje się dość ciekawy z kolei zwulkanizowanie gumy proponowane przez 4444 oldschoolowy, ale bardzo praktyczny. Wymaga jednak znalezienia odpowiednio przygotowanego warsztatu, któremu można zaufać. Znalazłem nawet jeden w swojej okolicy. Jak wynika z opisu to jedyny :-( zakład w moim rejonie, który przeprowadza naprawy opon „na gorąco” przy uszkodzeniach bocznych. Szczerze przyznam, że podchodzę do tego sceptycznie, ale podjadę z czystej ciekawości sprawdzić jak dokładną inspekcję uszkodzenia przeprowadzą. Pomyślałem, że może warto przy takich laczkach pomyśleć o jakimś dodatkowym ubezpieczeniu, ale raczej ze względu na sporadyczny charakter tego typu uszkodzeń to chyba gra nie warta świeczki. Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?
  9. hero

    Uszkodzona opona

    Witajcie, Na ostatniej wycieczce śruba o rozmiarze 8 mm przebiła oponę w miejscu dość nietypowym i jak twierdzi wulkanizator - opona nadaje się do wyrzucenia. Czy taktycznie nie da się lub nie warto ze względów bezpieczeństwa jej naprawić? NOKIAN WR A3 97H 225/55 17 - drugi sezon, przebieg 5000 km ;-(
  10. hero

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrowienia dla niebieskiego Forestera SH widzianego dziś rano na Kijowskiej w Bydgoszczy
  11. Też własnie zmieniałem olej. Nie mogłem nigdzie znaleźć pierścienia uszczelniającego pod korek spustowy. W hurtowni nie było, w żadnym sklepie podobnie.W internecie są podawane różne rozmiary. Ostatecznie kupiłem w hurtowni z przewodami hydraulicznymi i to w dodatku za 1 PLN, a nie za 6 jak w sklepach :-) BTW okazało się, że wymiar tej podkładki to 16/20, a nie 20/24 dla Forka SH 2011 N/A. Może się komuś przyda ta informacja...
  12. Mam ten sam problem, ale z tego co widzę bez rozbierania bocznych paneli i siedzeń nie uda się raczej tego dobrze zrobić. Poszperałem po sieci i udało mi się znaleźć podobny wątek http://www.subaruforester.org/vbulletin/f77/rear-seats-recline-436146/ Myślę,że mogą nam pomóc te schematy: http://www.subaruforester.org/vbulletin/attachments/f77/208010-rear-seats-recline-screenshot_2015-01-24-17-22-11.jpg http://www.subaruforester.org/vbulletin/attachments/f77/208002-rear-seats-recline-screenshot_2015-01-24-17-22-04.jpg http://www.subaruforester.org/vbulletin/attachments/f77/207994-rear-seats-recline-screenshot_2015-01-24-17-21-58.jpg http://www.subaruforester.org/vbulletin/attachments/f77/207986-rear-seats-recline-screenshot_2015-01-24-17-21-04.jpg http://www.subaruforester.org/vbulletin/attachments/f77/207978-rear-seats-recline-screenshot_2015-01-24-17-20-46.jpg Chyba, że w SH jest trochę inaczej. Może ktoś ma inne schematy lub zna prostszy sposób na rozwiązanie tego problemu ? Pytanie też, czy po demontażu paneli bocznych uda się je prawidłowo z powrotem złożyć ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...