respect Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 2 godziny temu, tedimy99 napisał: przekonałem się bardzo do opon Goodride SW 608. A jak trwałość- czy po np. 4 latach jeszcze są ok? @suberetjakie masz doświadczenia trwałościowe. Przy moich b. małych przebiegach ma to znaczenie . pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 Teraz, respect napisał: A jak trwałość- czy po np. 4 latach jeszcze są ok? @suberetjakie masz doświadczenia trwałościowe. Przy moich b. małych przebiegach ma to znaczenie . pozdr. Nie jeżdżę 4 lata na jednych, tylko od 4 lat nie zakładam letnich. Przez te ponad 4 lata dokończyłem Nokiany WR D3 raz zdejmowane na lato, potem WR D4, 2 x pełny cykl letnio-zimowy, a teraz mam drugą zimę Pirelli. Mniej więcej 70tys. na Nokianach WR D4, bo tylko na nich zrobiłem dwa pełne sezony. Pirelli podobno ścierają się szybciej, zaczynam z nimi drugą zimę i bieżnika jest sporo. Zobaczymy. Tak jak pisałem, nie zajeżdżam opon do wskaźnika, ale jak tylko czuję pogorszenie trakcji na mokrym, zmieniam na nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 Tak, ale mi chodziło o trwałość mieszanki ,żeby szybko nie twardniała. Ty nie zdążysz tego pewnie sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 39 minut temu, respect napisał: 2 godziny temu, tedimy99 napisał: A jak trwałość- czy po np. 4 latach jeszcze są ok? Właśnie to w nich jest najlepsze,że teraz trzeci sezon i wciąż są miękkie, jak nowe. Wcześniej miałem Michelin i po trzech sezonach zrobiły się plastikowe . Pomimo bieżnika 6mm ciężko się było zatrzymać na śliskim . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 @tedimy99zobacz na to, choć to opinia jednostkowa. https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=31618 18 godzin temu, tedimy99 napisał: Wcześniej miałem Michelin i po trzech sezonach zrobiły się plastikowe MiIałeś więcej goodride niz jeden komplet? może tam mówią o letnich. Miałem zimowe dunlop wintersport. Po 4 czy 5 blatach plastik nawet w lecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Dziś dunlopy miały chrzest na śniegu bo w trójmieście padało. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, 120 na ekspresówce w błocie śniegowym, auto jak na szynach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 20 minut temu, respect napisał: @tedimy99zobacz na to, choć to opinia jednostkowa. https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=31618 MiIałeś więcej goodride niz jeden komplet? może tam mówią o letnich. Miałem zimowe dunlop wintersport. Po 4 czy 5 blatach plastik nawet w lecie. W Obku 2 sezon a w Fxt 3 zima i 27kkm przejechane i bez uwag. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 20 minut temu, tedimy99 napisał: W Obku 2 sezon a w Fxt 3 zima i 27kkm przejechane i bez uwag. A możesz przy okazji zobaczyć jaki jest na nich rok produkcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 2 godziny temu, respect napisał: @tedimy99zobacz na to, choć to opinia jednostkowa. https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=31618 Chyba po tylu latach coś firma zmieniła? Nie wierzę, żeby tyle lat można było sprzedawać taką tandetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Jeden komplet jest 2016, drugi 2017. Kupowałem w Bochni w dużej firmie oponiarskiej , jest pisemna gwarancja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 (edytowane) W dniu 19.12.2018 o 14:16, suberet napisał: No, wybacz, ale piszesz tak, jakby WSZYSTKIE opony WSZYSTKICH producentów miały JEDNAKOWE parametry. Tak nie jest, co udowadniają testy. Nie jedna zimówka w lecie lepiej hamuje na mokrym niż nie jedna letnia. Poza tym..., Vredstein nie jest dla mnie wiarygodną marką. W większości testów lądują zwykle poniżej średniej. Nie mam zamiaru negować, że są letnie opony lepiej spisujące się na mokrym od moich zimówek. Cóż....., są też auta lepsze niż Subaru, a mimo to wybraliśmy właśnie tę markę. Dlaczego? Bo ma pewne niezaprzeczalne zalety. Dla mnie również niezaprzeczalne zalety ma jazda na zimówkach cały rok. I zapewniam cię, nie chodzi mi oszczędzanie. Gdybym chciał oszczędzać, nie kupował bym do dwudziestoletniego auta opon Pirelli. Jeśli dla ciebie te kilka metrów różnicy (których brak jest mało prawdopodobny) jest tak bardzo istotne, to mniemam, iż jeździsz zawsze na oponach z najwyższej półki bez względu na ich cenę. Mając na uwadze tylko i wyłącznie bezpieczeństwo, kupił bym Volvo i nie przekraczał nim 30k/h, i nie ruszał bym się z domu w zimie jak pada śnieg. Widzę dalej brniesz. Naprawdę polecam dobrą szkołę jazdy i jazdę na torze a przekonasz się o czym mówię. Dla mnie zatrzymanie się w awaryjnej sytuacji o te kilka metrów może oznaczać czyjeś życie lub moje zdrowie, zatem nie jest kłopotem wymiana 2 razy opon (oczywiście dobrych). Edytowane 21 Grudnia 2018 przez Herostrates 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek444 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 Moje zdanie jest analogiczne, zimówka w warunkach letnich nie ma prawa sprawować się optymalnie. Deszcz i niskie temperatury to jedno ale susza i wysokie temperatury pow. 30 stopni... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaziorek Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 Witajcie, mam sprawę. Posiadam w forku 2008r 15 calowe felgi i chciałbym kupić zimówki. Na słupku zalecenie opony 215/70/15. Czy ktoś zakładał inne niż zalecenie? Szerokość, profil? Jak się to ma do jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaziorek Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Nikt nic w temacie?? Gumiarz poleca mi 205/70/15 cooper weathermaster wsc, to trochę mniejsza średnica niż zalecana przez Subaru. Może lepiej zainwestować w koła 16? Pomóżcie bo już głupie a wydać kasę i się wkurzać że źle zrobiłem to średni układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 imho nie ma o czym pisać. Różnice 215/70 a v205/70 są kosmetyczne (7 mm?), puryści znajdą sto powodów że jest inaczej. Możesz kupić za dobrą cenę Coopery - kupuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Osobiście wolałbym szerszą oponę i wyższą, czyli celowałbym w zalecaną przez Subaru lub większa (oponiarz proponuje o 2.1% mniej czyli -14mm średnicy) . Co do zimówek Cooper'a - mam bardzo pozytywne wspomnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 No i wypadlo na mnie. Mam w Levorgu Dunlop WinterSport 5 215/50/R17. Opony sa z 2016 roku, a wiec trzecia zima przed nimi. Przebieg 21.000 km, profil 5,8 przod i tyl. Mimo iz do przewidzianego prawem zakresu 4mm jeszcze troche zostalo, opony wykazuja slabosci na sniegu i blocie posniegowym, plywaja i droga hamowania wydluza sie niemilosiernie i nawet przy lekkim hamowaniu nie da rady bez terkotania ABSu. Jednym slowem: wymiana, bo nie mam do nich pelnego zaufania. Co polecicie z tych trzech?: - Dunlop WinterSport 5 - GoodYear UltraGrip 9 - Continental WinterContact T860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 Wszystkie reprezentują segment premium i są godne polecenia. Dunlop to w zasadzie, to samo co GOODYEAR (jedna firma, więc pewnie mieszanki te same), Miałem ten sam dylemat, i pojawił się nieoczekiwanie dodatkowy gracz, który właśnie dzisiaj doszedł: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaziorek Opublikowano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 Yokohamy kupiłem wczoraj, te same co w poście powyżej tylko mniejszy rozmiar, dzisiaj wyjeżdżałem na dość spora górkę pod Korbielowem. Dały radę, ciężko nawet na nich forkiem zmielić koła na śniegu. Zakup uważam za bardzo dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Zioła Opublikowano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 W dniu 18.12.2018 o 11:53, GREGG napisał: Ale w tym porównaniu nie jest wspomniane, jakie opony były porównywane... Z wielosezonowych najlepsze opinie zbierają teraz Goodyear Vector 4seasons, to jest opona bardziej 'zimowa' niż Crossclimate który jest nastawiony głównie na letnie warunki. Ciekawe czy ktoś z was tego Goodyeara miał okazję w zimie potestować? Ja kupiłem Forka i mam w nim świeże (2017r) Nokian weatherproof całoroczne i niestety nie uważam ich za wybitne opony na śnieg czy błoto pośniegowe- uslizgi i pływanie powodują taki brak zaufania do auta, ten sezon się przemęcze ale za rok kupuję niezłą śniegowa zimówkę, zwłaszcza, że lubię pojechać w góry etc a tam często drogi na biało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Zamowilem kolejny raz te same opony: Dunlop WinterSport 5. Moje "prawie nowki" zimowki maja przebieg niecale 22.000 km (2016), 5,7mm profilu (wymagane 4mm), ale nie zapewniaja juz dobrego prowadzenia. Na brzegach stracyily juz polowe lameli i zrobily sie twarde, te lamele, ktore pozostaly, sa juz tak plytkie, ze nie maja sie czym wgryzc w nawierzchnie. Auto prowadzi sie po suchym i mokrym asfalcie nadal bardzo dobrze, ale w sniegu i blocie posniegowym plywa wystarczajaco, by nie miec do nich zaufania pelnego zaufania. Nawet lekkie hamowanie uruchamia od razu ciagle terkotanie ABS-u, a warunki na drogach trudne. Mam takie wrazenie, ze guma wykonana jest z conajmniej dwoch mieszanek: srodkowa jest dosyc miekka, klocki szybciej sie zaokraglaja, mieszanka na brzegach jest twardsza - klocki pozostaja ostre Jesli mialbym sie pokusic o jakas recenzje, to krotko: (+) fantastyczna opona do ruchu mieszanego: miejsko-pozamiejsko-austostradowego z akcentem na dynamiczna jazde po lekko zasniezonych drogach (+) bardzo dobry komfort toczenia - bardzo ciche, elementy opony nie wpadaja w zadne rezonanse i "buczenie" oraz dobrze tlumia nierownosci, (+) bardzo dobra trakcja na suchym i mokrym asfalcie (+) Bardzo dobra trakcja w warunkach zimowych: snieg, bloto posniegowe, deszcz ze sniegiem, zmrozone nawierzchnie. (+) swietne odprowadzanie wody (jesli profil jest odpowiednio wysoki) (--) opona wrazliwa na wysokie temperatury, stad szybkie zuzycie na nagrzanych asfaltach jesienn / wiosna. (--) stosunkowo plytkie lamele na brzegach opon nie wystarczaja do osiagniecia zakresu granicznego (4mm) - twarda mieszanka na brzegach po utracie lameli slizga na zakretach ---------- Levorg na tych oponach prowadzi sie wysmienicie w kazdych warunkach. Przez dwie zimy bylo go ciezko sprowokowac do wyjechania bokiem z zakretu. Przy tym stanie opon ciezko go w zakrecie zatrzymac Przy temperaturach rzedu 15-20 stopni - ciepla jesien albo wczesna wiosna - opony plywaja w zakretach, a bieznik znika w oczach. Taka uwaga na wypadek, gdyby ktos zechcial ich uzywac jako calo/jednoroczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Mam tą oponę w Giulietta i uważam ja za świetną gumę. Mam druga zimę i na razie nie zauważyłem spadku skuteczności na śniegu, u mnie ciagle jest genialnie. Dunlopy uchodzą za szybko ścierającą się gumę, mam też letnie i szybko się zużywają. No cóż, coś za coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 (edytowane) U mnie dwie zimy tez bylo doskonale. Na poczatku trzeciej juz nie jest tak rozowo. Nie mniej zamowilem drugi raz ten sam komplet opon, co nie mialo by miejsca, jesli do opon nie mialbym przekonania. Edytowane 7 Stycznia 2019 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 9 minut temu, Christoph napisał: dwie zimy tez bylo doskonale. Na poczatku trzeciej juz nie jest tak rozowo Gdzieś pisałem ,że dunlopy wintersport tak mi stwardniały ,że w lecie nawet na suchym slisko. takiego plastiku nie widziałem nigdy. Ale to było ponad 10 lat temu, bieżnik b. podobny do tego jak na Twoim foto, Christoph. mam małe przebiegi i morduję temat trwałości mieszanki (szukam opini ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 (edytowane) 17 godzin temu, respect napisał: mam małe przebiegi i morduję temat trwałości mieszanki Niestety. Ja tez szukam czegos rozsadnego, ale z tych gum, ktore do tej pory mialem, to chyba Goodyear UG7 mialem najdluzej (sredni przebieg zimowy w roku 10-12 tys. km) Goodyear UltraGrip 7 - 4 zimy. Continental WinterContact T830 - 3 zimy Dunlop WinterSport 4D - 3 zimy Nokian WR-D3 - 2 zimy Nokian WR-D4 - 2/3 zimy Dunlop Wintersport 5D - 2/3 zimy U ojca, ktory malo jezdzi Fuldy wytrzymaly 5 sezonow, a UG8 ma juz 6 zimei nie sa tak twarde, jak moje dunlopy po dwoch i pol roku. Nie mniej zrzuta na nowe w trakcie. Edytowane 8 Stycznia 2019 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się