Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

obiecałem "dwa słowa" po opadach śniegu:

PEŁNA KONTROLA...

 

Yokohamy nawet w balonie 195/80/15 trzymają jak dzikie,

nie strach jechać, hamować nawet złapać pobocza...

cały czas pewnie,

a i bączki dziś rano a'la Hołek  bez uczucia, że guma z opony zjeżdża...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz lepiej jakiej wysokości był fabryczny bieżnik

 

GY w tym rozmiarze ma wg suwmiarki ma wysokość 9,1mm

 

Wysokość bieżnika w głównej mierze decyduje o odczuciach na śniegu,

GY Ultra Grip 7+ w rozmiarze 215/55R16 ma wysokość 8,1mm ale jako jedna z niewielu ma rant ochronny na flegi co dla mnie w zimę  est super krytyczne w imprezie. W foresterze przy 215/60R16 przy szerokości felgi 6,5J to guma bardzo wystaje na zewnątrz i w trochę naturalny sposób chroni felgę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z Was jeździ na nokianach wr d4 i chciałby się podzielić opinią o zachowaniu opony na mokrej nawierzchni? Znalazłem kilka opinii o długiej drodze hamowania. Opona w niektórych rozmiarach ma klasę A (wg etykiety) na mokrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Panther napisał:

Może ktoś z Was jeździ na nokianach wr d4 i chciałby się podzielić opinią o zachowaniu opony na mokrej nawierzchni? Znalazłem kilka opinii o długiej drodze hamowania. Opona w niektórych rozmiarach ma klasę A (wg etykiety) na mokrym.

WRD4 to jedna z najlepszych opon zimowych na jakich miałem okazję jeździć. I masz rację, że w niektórych rozmiarach ma klasę A na mokrym (mam takie w Octavi). I prawdą jest też, że ta opona lepiej sprawuje się na Octavi niż na Forku. Musisz jednak pamiętać, że to zupełnie inny rozmiar opony. Pomimo klasy B na Forku sprawuje się również rewelacyjnie w moim odczuciu. Musisz ją wyczuć na początku i nie panikować przy pierwszym "ugięciu" w łukach. Pomimo tego "ugięcia" opona dalej trzyma nawet przy dalszym dokręcaniu na łukach.  A jeżeli chodzi o hamowanie to sam Forek nie jest mistrzem hamowania ale opona mu w tym na pewno nie przeszkadza. :mrgreen:

Edytowane przez GÓRAL z Łodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Panther napisał:

Znalazłem kilka opinii o długiej drodze hamowania.

Nie potwierdzam. Bardzo przewidywalna opona, świetna w warunkach zimowych. Zapewnia na śliskim świetną trakcję przy przyspieszaniu, a to może powodować, że ludzie jeżdżą szybciej i pewniej, a potem jest zdziwienie jak chcą zahamować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z Was jeździ na nokianach wr d4 i chciałby się podzielić opinią o zachowaniu opony na mokrej nawierzchni? Znalazłem kilka opinii o długiej drodze hamowania. Opona w niektórych rozmiarach ma klasę A (wg etykiety) na mokrym.
Teraz już drugi sezon mam założone te opony i plecam.

Zachowanie jest bardzo przewidywalne, a jazda bezpieczna.

Wyraźnie cichsze od aktualnych letnich i bardziej komfortowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2017 o 23:39, AdaSch napisał:

Napisz lepiej jakiej wysokości był fabryczny bieżnik

 

Wezwany do raportu, melduję, Yokohamy:   8,5 mm wg mojej mało profesjonalnej suwmiarki

(nie sugerować się zdjęciem tu jest jakieś 6,5 na boku bieżnika złapane i dociśnięte za mocno, ponowny pomiar był 8,5-8,6mm)

2017-12-04-1654.jpg

Edytowane przez Herbert
uściślenie co do opon - Yokohamy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również potwierdzam pozytywne opinie odnośnie WR D4. Opona świetnie trzyma się drogi zarówno na mokrym jak i śniegu. Dzisiaj nawet trochę smutny byłem bo wszyscy zachwalali warunki drogowe: tablice świetlne nad drogą :"uwaga śliska nawierzchnia", w radiu: "uwaga ślisko", sms od żony : "na drogach mnóstwo wypadków, jest bardzo ślisko" i co? I d^pa a nie ślisko. Naobiecywali a nic z tego nie wyszło ; )

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również potwierdzam - mam na Legacu WR D4 od zeszłego sezonu. O tym że jest ślisko dowiedziałem się dopiero jak wsiadłem do samochodu żony (na Michelinach) i nie byłem w stanie ruszyć. Na mokrym przy niższych temperaturach również dużo lepsze niż letnie Pirelli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezwany do raportu, melduję, Yokohamy:   8,5 mm wg mojej mało profesjonalnej suwmiarki
(nie sugerować się zdjęciem tu jest jakieś 6,5 na boku bieżnika złapane i dociśnięte za mocno, ponowny pomiar był 8,5-8,6mm)
2017-12-04-1654.thumb.jpg.eeff600c74395069ea2479f597c51f95.jpg
Super, cenne info

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2017 o 20:29, Herbert napisał:

Wezwany do raportu, melduję, Yokohamy:   8,5 mm wg mojej mało profesjonalnej suwmiarki

(nie sugerować się zdjęciem tu jest jakieś 6,5 na boku bieżnika złapane i dociśnięte za mocno, ponowny pomiar był 8,5-8,6mm)

 

hm....., Pirelli Cinturato Winter ma 8,5 na bokach, a 9,5 na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za opinie o nokianach wr d4. Znalazłem b. negatywny wpis n.t. tych opon m. in. na wulkaniście - stąd pytanie. Ostatecznie, jak w dowolnym sklepie internetowym  prześledzimy opinie klientów np. o geolanderach - będą jak najbardziej  pozytywne.

Wr d 4 wygląda mi na typową oponę śniegową. Polecicie jakąś zimówkę na obecne warunki pogodowe (niekiedy typowo zimowe, jak zjedziemy z asfaltu dużo błota i to wcale nie pośniegowego, wieczorem lub nad ranem szklanka na czarnym)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Panther napisał:

Dzięki bardzo za opinie o nokianach wr d4. Znalazłem b. negatywny wpis n.t. tych opon m. in. na wulkaniście - stąd pytanie. Ostatecznie, jak w dowolnym sklepie internetowym  prześledzimy opinie klientów np. o geolanderach - będą jak najbardziej  pozytywne.

Wr d 4 wygląda mi na typową oponę śniegową. Polecicie jakąś zimówkę na obecne warunki pogodowe (niekiedy typowo zimowe, jak zjedziemy z asfaltu dużo błota i to wcale nie pośniegowego, wieczorem lub nad ranem szklanka na czarnym)?

 

WR D4 to znakomity kompromis dla wszystkich nawierzchni. Miałem WR D3 i było podobnie, ale czwórki są cichsze i lepiej trzymają na mokrym

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Panther napisał:

Dzięki bardzo za opinie o nokianach wr d4. Znalazłem b. negatywny wpis n.t. tych opon m. in. na wulkaniście - stąd pytanie. Ostatecznie, jak w dowolnym sklepie internetowym  prześledzimy opinie klientów np. o geolanderach - będą jak najbardziej  pozytywne.

Wr d 4 wygląda mi na typową oponę śniegową. Polecicie jakąś zimówkę na obecne warunki pogodowe (niekiedy typowo zimowe, jak zjedziemy z asfaltu dużo błota i to wcale nie pośniegowego, wieczorem lub nad ranem szklanka na czarnym)?

Geolander  to cała rodzina opon. od H/T zakładanych na pierwszy montaż, przez AT, At-s, MT po I/T. 

Na H/T G0 40 osobiście nie wyhamowałem:rolleyes: na błocie pośniegowym, ale w kategorii na lato + częste zjazdy w lekki teren spisywała się b. dobrze. Na letnie wypady na Bałkany opony szyte na miarę.

Systematycznie, co roku kupuję nowy komplet geolandarów, teraz auta stoją na AT-s, AT i IT i każdy komplet oceniam bardzo wysoko. Wszystkie moje samochody zjeżdżają w teren 10-60%

 

Na szklankę najlepszym lekarstwem są kolce albo sól.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lojszczyk napisał:

WR D4 to znakomity kompromis dla wszystkich nawierzchni. Miałem WR D3 i było podobnie, ale czwórki są cichsze i lepiej trzymają na mokrym

 

Pewnie na niego pójdę. Choć, ze względu na częstą konieczność zjazdu z asfaltu na drogi gruntowe, które odcinkowo nadają się dla aut z oponami terenowymi, zastanawiam się nad oponami (że tak stworzą kategorię ;) ) zimowo- błotnymi. Rozważam jeszcze BF Goodrich g-Force Winter 2, które nieźle wypadają na teście opon zimowych ADAC'a

 

1 godzinę temu, BiP napisał:

Geolander  to cała rodzina opon. od H/T zakładanych na pierwszy montaż, przez AT, At-s, MT po I/T. 

Na H/T G0 40 osobiście nie wyhamowałem:rolleyes: na błocie pośniegowym, ale w kategorii na lato + częste zjazdy w lekki teren spisywała się b. dobrze. Na letnie wypady na Bałkany opony szyte na miarę.

Systematycznie, co roku kupuję nowy komplet geolandarów, teraz auta stoją na AT-s, AT i IT i każdy komplet oceniam bardzo wysoko. Wszystkie moje samochody zjeżdżają w teren 10-60%

 

Geolandery prezentują się b. zachęcająco, niemniej na ten moment nie zaryzykuję. Mają b. kiepską opinię na mokrej nawierzchni. Znam też jeden przypadek dachowania auta na oponach tej marki (fakt, że na śliskim). Kolega zamienił na jakieś zimowe hankooki i bardzo sobie chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Panther napisał:

zimowo- błotnymi

trochę trudno to pogodzić, bo błotne mają się szybko samooczyszczać... klasyczne zimówki chętnie obklejają się błotkiem i po zawodach ;) Geolandar'y (mówimy o tych, które mają być niby zimowe) na zimę odradzam - wrażenia jak przy jeździe na letnich :P

Edytowane przez PR7EMEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PR7EMEK napisał:

trochę trudno to pogodzić, bo błotne mają się szybko samooczyszczać... klasyczne zimówki chętnie obklejają się błotkiem i po zawodach ;) Geolandar'y (mówimy o tych, które mają być niby zimowe) na zimę odradzam - wrażenia jak przy jeździe na letnich :P

Mógłbyś doprecyzować, o której yoko masz takie odczucia? Bo ja o g071 mam przeciwne. Śnieg gryzą jak wściekłe, błoto śniegowe odprowadzają wystrzykując je na dwa metry w bok. W terenie odstają od klasycznych AT, ale nie dlatego, że się zaklejają. Wzdłużne rowy "deszczowe" ograniczają powierzchnię pracy protektora. Używane na obk i aktualnie suzuki jimny.

 

Możecie nie uważać tej firmy za te opony z pierwszego montażu. W zasadzie też się powinienem na nie obrazić. Jedno trzeba im przyznać, są ponadprzeciętnie trwałe. Widziałem komplet AT po syberyjskiej przejażdżce, sam właściciel był zaskoczony. Konkurencja pozostaje w tyle. Nie piszę o jakichś dziurach, rozdarciach tylko o fizycznym zużyciu bieżnika. Kiedyś takie były michelin alpin.

 

Tu o wiarygodności m.in ADAC

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/15068/producent-opon-falszowal-wyniki-testow

Edytowane przez BiP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...