Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, BiP napisał:

Mógłbyś doprecyzować, o której yoko masz takie odczucia?

Postaram się sprawdzić, bo to na Forku kolegi były. Dobrze, że wtedy skrzyżowanie było puste i obszerne, bo muzyczka z "Tokyo Drift" już grała w tle ;)

 

No i sprawdziłem - to były Geolandar A/T-S (mają oznaczenie M+S), które... zimówkami nie są :P Yokohama za zimowe uznaje jedynie I/T+

Edytowane przez PR7EMEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, PR7EMEK napisał:

Postaram się sprawdzić, bo to na Forku kolegi były. Dobrze, że wtedy skrzyżowanie było puste i obszerne, bo muzyczka z "Tokyo Drift" już grała w tle ;)

 

No i sprawdziłem - to były Geolandar A/T-S (mają oznaczenie M+S), które... zimówkami nie są :P Yokohama za zimowe uznaje jedynie I/T+

Dzięki, tak myślałem.

AT-S zostały rok temu poprawione, straciły w oznaczeniu -S, ale dodali zimowych lamelek. Oczywiście m+s zostało. Mam jedne i drugie na takich samych obk-ach, więc do testów mogę udostępnić. Jedne i drugie w porównaniu z np. matadorem wykazują jakąś tam plastyczność na mrozie.

 

Panther, najlepiej zrobisz, jak podpytasz uczestników jakiegoś spędu 4x4. Skończyły się czasy, kiedy wszyscy przyjeżdżali na BFG (+10 do lansu z białymi napisami:D), teraz panuje różnorodność, wręcz czasami egzotyka.

Kiedyś poddałem się ślepej modzie, kupiłem bridgestony polecane na forum. Opony fajne, ale tylko na asfalt. W błotkach codziennych jakoś dawałem radę, ale jak zajechałem na Błędowską i zapakowanego trzeba było pchać, przelała się czara, poszły na śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, BiP napisał:

Dzięki, tak myślałem.

AT-S zostały rok temu poprawione, straciły w oznaczeniu -S, ale dodali zimowych lamelek. Oczywiście m+s zostało. Mam jedne i drugie na takich samych obk-ach, więc do testów mogę udostępnić. Jedne i drugie w porównaniu z np. matadorem wykazują jakąś tam plastyczność na mrozie.

miałem podobne podejrzenia czytając te posty,

że ktoś Yokohamy wrzuca do jednego worka...

moje to W.driveV905 BlueEarth Winter i jak na razie jest super...

na cieple (ostatnio +8stC) kleją się do asfaltu i głośne się robią, ale wystarczy 0 czy -1stC i jest dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BiP  Typowych opon terenowych nie potrzebuję, ale dzięki za wskazówkę :)

Jeszcze a.d. Geolandar'ów wiem, że w nowszych wersjach coś tam niby zmienili, niemniej "naczytawszy się" opinii  krytycznych jestem na nie. Martwą mnie te niby jednostkowe przypadki, niestabilnego zachowania na mokrej nawierzchni (długa droga hamowania).  Żeby nie być tak całkiem na "nie" przynajmniej przeciwko producentowi - miałem kilka lat temu zimówki od yokohamy w osobówce i były całkiem o.k. .

Na ten moment rozważam zmianę zimówek na nowsze oraz jakieś uniwersalne (asfalt + zjazdy na gruntówki) opony letnie. Prawie byłem zdecydowany na wr d4 (nokian), niemniej to typowy śniegowiec. Chyba zakupię bfgoodrich g-force winter 2  i odpuszczę dalsze poszukiwania ...

14 godzin temu, BiP napisał:

Mam jedne i drugie na takich samych obk-ach, więc do testów mogę udostępnić.

Szkoda, że mam tak daleko ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2017 o 20:38, kokos napisał:

Może ktoś ma wiedzę na temat Hankook Winter * cept evo2 SUV. Czy ta opona jest coś warta ?

Mam te opony od miesiąca w OBK, co prawda nie w wersji SUV, ale to chyba różnica tylko w rozmiarze. Generalnie póki co ok, na mokrym i lekkim śniegu nie mam zastrzeżeń, cicha i komfortowa opona, zdecydowanie bardziej komfortowa niż poprzednie WR A2. Wulkanizator zwrócił mi uwagę ze wyjątkowo dobrze się wyważyły.

 

W dniu 12.12.2017 o 22:31, Karas napisał:

montowane seryjnie w kia'ch . Są ok

Zimówki seryjnie montują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2017 o 12:22, Panther napisał:

wr d4 (nokian), niemniej to typowy śniegowiec

Nie wiem skąd ta opinia... 

typowy śniegowiec to Nokian Hakkapeliitta!

a linia opon A i WR to opony konstruowane pod typowe warunki środkowo-europejskie. Z tym że A to bardziej opona autostradowa, a WR to bardziej opona uniwersalna... Ale może się czegoś nie wiem...

Edytowane przez GÓRAL z Łodzi
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, AdaSch napisał:

Jak dla mnie nokian to oszuści i tyle. Nie miałem i nie planuję mieć.

Nie miałeś, ale krytykujesz? Słabo... Mógłbyś rozwinąć też tezę o oszustach.

 

11 godzin temu, AdaSch napisał:

chyba koledzy nie mają domku w lesie i nie muszą się przebijać przez zaspy śniegu sięgających tablice rejestracyjne

Jak śnieg jest głęboki/zmrożony, to się jeździ "górą", ale do tego to już służą gąsienice... Trudno winić jakiekolwiek zimówki za to, że auto, które nie ma z przodu pługa nie przebija się przez zaspy ;)

 

W dniu 16.12.2017 o 13:44, GÓRAL z Łodzi napisał:

linia opon A i WR to opony konstruowane pod typowe warunki środkowo-europejskie

WR występuje w  wersji A (asymetryczny bieżnik) i D (kierunkowy). Jeździłem na WR D3, potem na WR D4 i nigdy nie miałem problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, PR7EMEK napisał:

Nie miałeś, ale krytykujesz? Słabo... Mógłbyś rozwinąć też tezę o oszustach.

Google nie gryzie - nie muszę mieć skoro sami się przyznali

6 minut temu, PR7EMEK napisał:

Jak śnieg jest głęboki/zmrożony, to się jeździ "górą", ale do tego to już służą gąsienice... Trudno winić jakiekolwiek zimówki za to, że auto, które nie ma z przodu pługa nie przebija się przez zaspy

w takich warunkach bdb sprawują się polskie opony Debica czy jak to się się tam nazywa - mają bardzo wysoka siłę ciągu na wysokim śniegu czego wiele zimowych szosówek nie ma - są testy z tym parametrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AdaSch napisał:

w takich warunkach bdb sprawują się polskie opony Debica czy jak to się się tam nazywa

Pewnie mówisz o Frigo 2, które również posiadam i też jestem zadowolony. Uciąg na śniegu będą miały dobry głównie opony z bieżnikiem kierunkowym. Czy są lepsze od Nokianów "D"? Wg mnie nie (ale są za to tańsze), a do tego mają bardzo cienką i miękką ściankę boczną (musiałem wymienić jedną oponę po przejechaniu dosłownie 50km - udało mi się ją przeciąć o betonowy krawężnik). Żeby było ciekawiej, to zeszłej zimy jeździłem tym samym autem na Nokian WR D4 i Dębicy Frigo 2, więc doskonale wiem o czym mówię porównując te dwie opony :)

 

2 godziny temu, Dobi1972 napisał:

Podobno już tego nie robią ...

Nawet jeśli robili, to i tak ich opony były wtedy niezłe. Poza tym bez info co to za model, co to za test i ile różniła się "oszukana" opona od "sklepowej", to w dalszym ciągu niewiele mówi o tym jak poważny był przekręt ;)

 

2 godziny temu, AdaSch napisał:

wiele zimowych szosówek

Proszę, oświeć mnie w takim razie co to są "prawdziwe" zimowe opony, takie nieszosowe? Kolec, na którym w PL nie można legalnie wjechać na drogę publiczną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie pytanko mam o model WR A4 (nokian). Czy ktoś może się wypowiedzieć? https://www.abmoto.pl/nokian-wr-a4 W opisach sklepów zawsze są "Ochy i Achy" a mi zależy na opinii kogoś kto miał to u siebie. 

Abstrahując od tematu troszkę to czy polskie prawo w ogólnie (w żadnych okolicznościach) nie dopuszcza opon z kolcami?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Vercyngetoryx napisał:

Panowie pytanko mam o model WR A4 (nokian)

jeżeli chcesz miec dobrą zimówkę bierz taką która  ma bieżnik w kształcie jodełki <<<<< -nokiany też mają takie modele. Modele asymetryczne w  śniegu, błocie po śniegowym  czy deszczu sprawują gorzej - za to są cichsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Vercyngetoryx napisał:

Abstrahując od tematu troszkę to czy polskie prawo w ogólnie (w żadnych okolicznościach) nie dopuszcza opon z kolcami?  

 

Można używać tylko na rajdach za zgodą odpowiedniego organu . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dobi1972 napisał:

 

Można używać tylko na rajdach za zgodą odpowiedniego organu . 

Nie tylko. Można używać wszędzie, gdzie na drodze jest ubity śnieg lub lód.

 

Dobra zimówka, wg. mnie, bardziej powinna wykazać się dobrą przyczepnością na mokrym, bo w końcu taki asfalt mamy przez większość zimy. Są opony świetne na śniegu, ale fatalne na mokrym. Trzeba być tego świadomym. Wiadomo, że jak ktoś co weekend musi wdrapać się na ośnieżoną górkę, to jest sens założyć zimówki typowo śniegowe i ostrożnie jeździć na asfalcie, ale kupowanie śniegowych opon, żeby skorzystać z nich kilka razy, ale kosztem bezpieczeństwa na mokrym uznaję za bezsensowne ryzyko.

@Karas, wybacz, ale zaufanie oponie, bo ma bieżnik w jodełkę, jest......hmmm.... nieco dziwnym kryterium. To po co wymuszono na producentach podawanie indeksu przyczepności, skoro wystarczy indeks jodełkowatości?

Edytowane przez suberet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dobi1972 napisał:

 

W Polsce? Zdaje się takich opon mogą używać tylko rowery (aby nie na suchym).

Z tego, co pamiętam, kolce można używać tak samo jak łańcuchy. Chyba, że coś się zmieniło.

W Skandynawii jeżdżą na kolcach nawet cały rok, jak ktoś chce i jakoś im nie żal dróg. Drogi o sporym natężeniu mają czasem niezłe koleiny wyskrobane przez kolce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, suberet napisał:

Z tego, co pamiętam, kolce można używać tak samo jak łańcuchy. Chyba, że coś się zmieniło.

W Skandynawii jeżdżą na kolcach nawet cały rok, jak ktoś chce i jakoś im nie żal dróg. Drogi o sporym natężeniu mają czasem niezłe koleiny wyskrobane przez kolce.

 

W 2010 zmieniło się, że jest wyjątek z rajdami. W przepisach chodzi o elementy antypoślizgowe trwale związane z oponą. Łańcuchy można używać na śniegu (są demontowane). W Skandynawii zimą jest problem z utrzymaniem dróg, dlatego lepiej zezwolić na kolce i darować sobie czarny asfalt. Latem chyba za kolce można dostać  tam mandat . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dobi1972 napisał:

 

W 2010 zmieniło się, że jest wyjątek z rajdami. W przepisach chodzi o elementy antypoślizgowe trwale związane z oponą. Łańcuchy można używać na śniegu (są demontowane). W Skandynawii zimą jest problem z utrzymaniem dróg, dlatego lepiej zezwolić na kolce i darować sobie czarny asfalt. Latem chyba za kolce można dostać  tam mandat . 

Ale mam zaległości :facepalm:

 

Może nie latem, ale wiosną, kiedy już o śniegu dawno zapomnieli, nie raz w Norwegii słyszałem kolce. Zresztą, na południu Norwegii to oni od kilku lat śniegu dłużej niż 3 dni nie widzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, suberet napisał:

Nie tylko. Można używać wszędzie, gdzie na drodze jest ubity śnieg lub lód.

W Polsce? Podaj na podstawie jakiego przepisu, bo jedyne co widzę, to Prawo o ruchu drogowym Art. 65a. ust. 3 pkt 7a gdzie jest napisane, że organizator imprezy jest obowiązany uzyskać zgodę na użycie opon z trwale umieszczonymi elementami przeciwślizgowymi... bo normalnie to wcześniej też nie było wolno ;)

 

2 godziny temu, suberet napisał:

zimówki typowo śniegowe

Zaczynam powoli łapać o co chodzi... opona najczęściej powtórnie bieżnikowana, gdzie mieszanka to skała, ale bieżnik jest zimowy, z lamelkami itp. więc na śniegu jeszcze daje to radę bo jakoś tam się "wgryza", ale jak wjedziemy na mokry asfalt to jest Tokyo Drift. A ja naiwny myślałem, że opona zimowa to ma jeździć po każdej nawierzchni (sucho, mokro, śnieg, błoto pośniegowe) i to wszystko w niskich temperaturach. No i jeszcze posłuchałem kolegi ze Szwecji i na wyprawę tam przygotowałem koła i opony z kolcami, na skandynawskiej mieszance (które założę dopiero po wjechaniu do Szwecji) - tutaj organoleptycznie stwierdzam, że skandynawska guma jest bardziej miękka (w dotyku) od polskiej zimówki tego samego producenta :)

 

 
Edytowane przez PR7EMEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Vercyngetoryx napisał:

W opisach sklepów zawsze są "Ochy i Achy" a mi zależy na opinii kogoś kto miał to u siebie. 

to samo jest na temat chińskich. Potem opis kierowcy "skoda fabia sport 1.2 HTP" styl jazdy szybki i agresywny. Opinie to badziew. Jechałem ostatni na hankook - o matko, tak to reklamują, że jakich to nie ma technologii a do GY UG 7+ z przed paru ładnych paru lat to daleko im do trzymania bocznego na mokrej jezdni jaki reprezentuje GY UG 7+

 

Zakładam, że od zimówek oczekuje siew pierwszej kolejności:

trzymania na mokrej nawierzchni w tym hamowanie

siły ciągu na śniegu

 

inne jak trwałość, cena, hałas, ekonomia jazdy, komfort itd to pierdoły.

 

7 godzin temu, suberet napisał:

@Karas, wybacz, ale zaufanie oponie, bo ma bieżnik w jodełkę, jest......hmmm.... nieco dziwnym kryterium. To po co wymuszono na producentach podawanie indeksu przyczepności, skoro wystarczy indeks jodełkowatości?

Jedełka nie trzyma tak prosto na autostradach jak asymetryczna opona - Ktoś już to kiedyś tłumaczył dlaczego.

 

9 godzin temu, PR7EMEK napisał:

Proszę, oświeć mnie w takim razie co to są "prawdziwe" zimowe opony, takie nieszosowe? Kolec, na którym w PL nie można legalnie wjechać na drogę publiczną?

Agresywna zimówka ma najczęściej symetryczny bieżnik i głębokie nacięcia pod 9mm+ ale wymaga kierowani na autostradach, szybciej się zużywa, inaczej hamuje.

Asymetryczne jak pirelli sottozero świetnie się prowadzą, ale bieznik to około 8mm asymetryczny i świetnie nadają się na długie trasy. Wolniej też się zużywają - tyle w teorii

Taką fajną kompromisowa oponą był dunlop M3. Michalil Alpin A2 lub A3 - nie pamiętam. Teraz już nie wiem jak jest na rynku, bo na na 3 autach siedzą GY głownie z powodów doświadczeń z GY UGW 3 i jej trwałości. Oponę tą mam od sezonu 2009/2010 i miałą ponad 9mm. po siedmiu latach jednak bardzo delikatnego użytkowania mają ponad 6,5mm i nie maja żadnych objawów starzejących się opon (pękniecia) chociaz na poewno guma nie jest jużtaka miękka jak przy zakupie

Wiele razy byłem na zimowych treningach i ślizgawkach ale na lodzie i w głębokim śniegu opona raczej nie obrywa. To dla mnie ważna sprawa bo opony tanie nie są a w raz z Forkiem kupiłem Micheli Alpin A2 (tanio nie było) i po dwóch latach bieżnik był 5,5mm i 5mm głownie z mojej winy bo fajnie się auto "uślizgiwało"

 

tyle ode mnie. Pewnie następne to będą albo GY albo Michelin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2017 o 18:39, PR7EMEK napisał:
W dniu 18.12.2017 o 16:16, suberet napisał:

 

Zaczynam powoli łapać o co chodzi... opona najczęściej powtórnie bieżnikowana

Jak w tamtym roku dojechałem w okolice Korbielowa z bułą na oponie to w wulkanizacjach mieli tylko nalewki! "Panie jak to ciągnie"

po długich negocjacjach ściągnęli i kupiłem Nokiany WR D3 i są ok...

tylko przy zakładaniu klną , nabijają ciśnienie 4,2atm, bo na felgę wejść nie chcą, takie mają twarde boki...

PS to Nokiany Made in Russia :biglol: ponoć tak mają....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2017 o 23:34, AdaSch napisał:

Agresywna zimówka ma najczęściej symetryczny bieżnik i głębokie nacięcia pod 9mm+ ale wymaga kierowani na autostradach, szybciej się zużywa, inaczej hamuje.

To się chyba fachowo nazywa  opona zimowa "nordycka"

opo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...