Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Ile użytkowników tyle opinii. 

Ja osobiście polecam Dębicę. Miałem w 2 autach i myślę, że za tą cenę ciężko coś lepszego. No może Uniroyal Rain Type parę dyszek droższe, ale mi szybko poleciały.

Nokiany WR A3 kupiłem z autem. Po jednym sezonie 3 z 4szt. popękały z boków od wewnętrznej strony a miałe jeszcze z 6 mm bieżnika (made in Russia). Także do Nokiana mam trochę uraz. Choć myślę że Hakkapelita to jedna z lepszych opon na śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, baki napisał:

 

Nokiany WR A3 kupiłem z autem. Po jednym sezonie 3 z 4szt. popękały z boków od wewnętrznej strony a miałe jeszcze z 6 mm bieżnika (made in Russia). Także do Nokiana mam trochę uraz.

A nie były one czasem wyprodukowane po 2015? Może to skutek sankcji? Moje WR D3, też made in russia, z przed sankcji wytrzymują bez problemu do końca. Trzeba szukać Nokianów made in finnland.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy podpowiecie coś niecoś? Szukam opon do Legwana III (195/65(60)/R15).  
Mam kilku producentów zimówek do wyboru.
Krótki opis moich warunków: Mieszkam w górzystym regionie, gdzie zimą raczej odcina mnie od świata i jestem zdany na napędy Subaraka, które bez dobrej opony raczej mało znaczą i w krytycznych momentach na łańcuchy. Więc trzeba liczyć ok 1,5km pod górę w różnych warunkach: śnieg/lód/błoto pośniegowe. Nie ukrywam, że sporo jeżdżę do pracy już po drogach odśnieżanych, na pewno jak wracam z pracy. Rano "solniczki" na drogach nie uświadczam zbyt często. :) 
Mam do wyboru: 
GOODYEAR UG 9 91T (KLASA NA MOKRYM "A"),
KLEBER KRISALP HP3 (KLASA NA MOKRYM "B"),
NOKIAN WR DR4 (KLASA NA MOKRYM "B"),
DĘBICA FRIGO 2 (KLASA NA MOKRYM "B").
PIRELLI 91T Cinturato Winter (KLASA NA MOKRYM "B"),
DUNLOP WINTER RESPONSE 2 (KLASA NA MOKRYM "B"),
MICHELIN Alpin 5 (KLASA NA MOKRYM "B").

Te wytłuszczone, to marki o których myślałem bardziej konkretnie, tzn. sporo czytałem, ale fizycznie nie mam pojęcia jak to się spisuje w realnych warunkach, no, może z pominięciem Dębicy, siostra ma w Imprezie i całkiem nieźle sobie radzi. Ale biorę pod uwagę też fakt masy Imprezy a Legacy, która na pewno ma jakiś wpływ na przyczepność. 
Szukam opon, które nie polecą po jednym sezonie (wiem, zależy to też od stylu jazdy), ale dla przykładu, Michelin bardzo szybko ucieka z bieżnika, co nie zmienia faktu, że jest bardzo dobrą oponą. Ja niestety robię ok. 2500km-3000km miesięcznie i nie uśmiecha mi się zmiana opon po jednym sezonie na nowe. 
Nokian przekonuje mnie tym, że jest to fiński producent, więc wiedzą co to jest prawdziwa zima i mogą dobre opony robić. Drogą dedukcji do tego doszedłem. 
Wiem, że ww. opony kupie do 1100 pln. Słyszałem sugestię o nalewkach ale nie mam zdania na ten temat. :) 

Macie jakieś sugestie? Każda informacja będzie dla mnie cenna, bo wszystkie ww. oponki mają porównywalne oceny na niektórych "oponowych" stronach, a zima tuż, tuż. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz.
zapomnialem o tej dobrej zasadzie 
 
Ponieważ jest to mój pierwszy suv i auto z 4x4 warto podpytać.
Ceny opon są różne i tak sobie myśle że znalazłem coś dla siebie.
Jezeli kupię te opony to po zimie dodam swoją opinie.
 
p.s Nadal szukam złotego środka 
IMG_3012.thumb.PNG.ce3d5eb0be376c0f0bf7fc6920cbd1ed.PNG


Ja właśnie zaryzykowałem i kupiłem Nexeny 205/70R15. Stoją na Felgach w garażu i czekają na śnieg. Bieżnika ponad 11mm,wzór wyglada bardzo dobrze. Dam znać jak przyjdzie zima.
Gdyby ktoś chciał naprawdę porządna oponę zimowa na ciężkie warunki to polecam Dunlop SJ6 . Cena odstrasza, ale żaden śnieg jej nie zatrzyma. No i jest w rozmiarze do Forka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.09.2017 o 22:23, thomson0073 napisał:


NOKIAN WR DR4 (KLASA NA MOKRYM "B")

Właśnie dojeżdżam takie oponki, tyle że w rozmiarze 195/65/15.

To najlepsze opony na jakich do tej pory jeździłem. Rewelacyjnie trzymają na mokrym. Nie zmieniałem ich na lato i okazało się to dobrą decyzją, bo i w lecie spisywały się świetnie w każdych warunkach. Zrobiły równo dwa lata i jakieś 75kkm dość ostrej jazdy. Nie cackam się z oponami na krawężnikach, trochę były ciorane w terenie. Polecam!

Jedno warto sprawdzić - kraj produkcji. Moje są z Rosji (trudno, nie dopilnowałem). ale i tak są świetne. Czytałem kilka opinii na różnych forach, że teraz te z Rosji mocno się popsuły.

 

 

A teraz będę testował te. Zamówione. :)

Pirelli Cinturato Winter 205/65/R15. Znalazłem po 350/szt. Ciekawy jestem tych 67dB. Takich cichych opon jeszcze nie miałem.

 

image.png.78dadfb12c8f9e047e5feeeb7b7f7844.png

 

Edytowane przez suberet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, suberet napisał:

rozmiarze 195/65/15.

W forku taki rozmiar miałeś? :)
Tata ma o 5 profil większy, stąd pytanie. Może gdybyśmy wzięli dwa komplety Nokian to by taniej wyszło - bo też ma oponki do zmiany. :D
Te Pirelli też widziałem, najgorsze jest to, że wszystkie te opony mają bardzo podobne opinie.

Edytowane przez thomson0073
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, thomson0073 napisał:

W forku taki rozmiar miałeś? :)
Tata ma o 5 profil większy, stąd pytanie. Może gdybyśmy wzięli dwa komplety Nokian to by taniej wyszło - bo też ma oponki do zmiany. :D
Te Pirelli też widziałem, najgorsze jest to, że wszystkie te opony mają bardzo podobne opinie.

Tak, w Forku. Od teraz przerzucam się na 205.

Nastawiałem się na Nexeny, parametr na mokrym, dla mnie najważniejszy, mają B, czyli jak wiele w tej klasie. Głośność 71dB to jednak już spora różnica, choć w moim głośnowydechowym Forku pewnie nie do zauważenia. Do Nexenów zniechęciła mnie ich słaba trwałość. W kilku opiniach znalazłem, że dość szybko się ścierają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2017 o 23:11, Karas napisał:

chyba większosc opon do suv / 4x4 mają oznaczenie M+S. Chcesz opone całoroczna która nadaje się do jazdy na sniegu kup taka z oznaczeniem  3PMSF (michelin crossclimate, vector4seasons itp )

 

Wiem że są lepsze opony od Baruma, ale moje mają rok (poprzedni właściciel przyoszczedził) i szkoda je wyrzucić wywalając ponad 2500 na inne (nie mówiąc o tym że wole kupić zimówki jak już coś). Chodzi mi "wyłącznie" o doświadczenie dot. Bravurisa i ich przydatności w zimowych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2017 o 21:14, remoo napisał:

Czy ktoś używa Barum Bravuris 4x4? Da się tym jeździć w zimie - na jednych stronach figuruje jako letnia, na innych jako całoroczna (ma oznaczenie M+S)?

 

Takich nie mam, ale mam barum bravuris letnie, cena ultra pasztet tak jak trzymanie na mokrym

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kupuję zimówki (215/55 R17) do OBK.

Jak to jest z tymi wzmacnianymi oponami? Chcę kupić Dunlop Winter Sport 5 98 V XL, MFS, ale nie wiem, czy przez to że są wzmacniane nie będą za twarde. Nie widzę z kolei wersji bez XL w tym rozmiarze.

 

Schowek01.thumb.jpg.40787760e8fd130dde39a42dba7f557e.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edycja

Wykopałem taką odpowiedź @lukass'a:

Zatem chyba mogę bez obaw zakładać wzmacniane. Widzę zresztą, że w markach "premium" praktycznie wszystkie opony w tym rozmiarze mają oznaczenie XL, może w dzisiejszych czasach to już tylko marketing...

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Do outbacka mogę polecić na zimę Pirelli Sotto Zero 225/60 R18 Nie są to opony XL ani dedykowane do aut 4x4 (we wszelkich wyszukiwarkach na stronach internetowych są pomijane jeżeli nie dezaktywuje się filtra 4x4). Zdążyłem już sprawdzić na suchym i mokrym asfalcie we wczesnozimowych warunkach i wrażenia jak najlepsze. Opona są ciche, nie zauważyłem wzrostu spalania , auto zachowuje się jak na letnich bridgestonach dueller HP sport.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2017 o 13:00, _ONE_ napisał:

Abstrahując od skuteczności, myślę o Geolandarach AT. Jaki będzie maks rozmiar w forku na fabrycznych pancernych felgach 16" i ironmanach?  

 

W dniu 2.11.2017 o 07:05, GÓRAL z Łodzi napisał:

215/65/16 powinno wejś bez problemu

215/70/16 poprzecierały mi plastiki nadkola.... AT mam ale w zimie się ich boję...M+S to raczej muld+Sand nie snow.... mają śnieźynkę? czy przeoczyłem coś ?

osobiście wybrałem Yokohamy BlueErth Winter V905 195/80/15350x350_21652_bluearth-winter-v905_1504082208.jpgYokohama BLUEARTH WINTER V905 195/80 R15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Herbert napisał:

 

215/70/16 poprzecierały mi plastiki nadkola.... AT mam ale w zimie się ich boję...M+S to raczej muld+Sand nie snow.... mają śnieźynkę? czy przeoczyłem coś ?

osobiście wybrałem Yokohamy BlueErth Winter V905 195/80/15 [...]

 

AT to tylko w ramach eksperymentów, normalnie zimą ujeżdżam Bridgestone Blizzak LM25 ale na 15"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może jakie opony dają do nowych Foresterów w ramach Akcji Zima w salonach?

 

Mój Forester jeździł na Pirelli Sotto-zero  I,  asymetryczne, już ich nie robią - było zaskakująco ciche.

Potem kupiłem gdy już stwardniały na beton po 6 latach Goodyear UG Gen1 kierunkowe i ogólnie były ciche ale od czasu do czasu wzbudzały się i jakby okresowo dudniły najczęściej koło 90kmh :)

 Z nowym Foresterem kupiłem używane Nokian WR3 SUV 3-latki. Dobrze się spisały zeszłej zimy na śniegu ale od 60kmh słyszę je jakbym jechał ciężarówka. Inaczej niż UG hałas jest cały czas i dopiero prawie znika w szumie powyżej 90kmh. Mam wrażenie, że Forester jakby nie lubił kierunkowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 215/17/16 jeździłem już zimą i latem(a to podobny balon),

AT Yokohamy mam j/w, ale wyprawowo, choć i na autostradach jedzie się pewnie...

nie robię bączków a'la Hołek więc nie potrzebuje profilu 55...

a na wiejskie drogi i szutry gdzie na co dzień jeżdżę balon jest jak znalazł...

a i foryś wygląda zacnie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2017 o 14:19, Panther napisał:

Jeździłeś już może na takich "balonowych"oponach (profil 80) w zimę? Jak wrażenia?

wczoraj założyłem moje Yoko 195/80/15 i pierwsze co słyszę to CISZA.... 

oczywiście lekko na kierownicy bo 215, a 195 już czuć inny opór, (te 195 to mają bieżnika chyba max 185 ;-) 

może trochę miękko się zrobiło w zakrętach , ale sprawdzę ciśnienie za 100km, i jak to będzie gdy przyjdzie śnieg i mróz zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...