baki Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Ile użytkowników tyle opinii. Ja osobiście polecam Dębicę. Miałem w 2 autach i myślę, że za tą cenę ciężko coś lepszego. No może Uniroyal Rain Type parę dyszek droższe, ale mi szybko poleciały. Nokiany WR A3 kupiłem z autem. Po jednym sezonie 3 z 4szt. popękały z boków od wewnętrznej strony a miałe jeszcze z 6 mm bieżnika (made in Russia). Także do Nokiana mam trochę uraz. Choć myślę że Hakkapelita to jedna z lepszych opon na śnieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 3 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 18 godzin temu, baki napisał: Nokiany WR A3 kupiłem z autem. Po jednym sezonie 3 z 4szt. popękały z boków od wewnętrznej strony a miałe jeszcze z 6 mm bieżnika (made in Russia). Także do Nokiana mam trochę uraz. A nie były one czasem wyprodukowane po 2015? Może to skutek sankcji? Moje WR D3, też made in russia, z przed sankcji wytrzymują bez problemu do końca. Trzeba szukać Nokianów made in finnland. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Koledzy podpowiecie coś niecoś? Szukam opon do Legwana III (195/65(60)/R15). Mam kilku producentów zimówek do wyboru. Krótki opis moich warunków: Mieszkam w górzystym regionie, gdzie zimą raczej odcina mnie od świata i jestem zdany na napędy Subaraka, które bez dobrej opony raczej mało znaczą i w krytycznych momentach na łańcuchy. Więc trzeba liczyć ok 1,5km pod górę w różnych warunkach: śnieg/lód/błoto pośniegowe. Nie ukrywam, że sporo jeżdżę do pracy już po drogach odśnieżanych, na pewno jak wracam z pracy. Rano "solniczki" na drogach nie uświadczam zbyt często. Mam do wyboru: GOODYEAR UG 9 91T (KLASA NA MOKRYM "A"), KLEBER KRISALP HP3 (KLASA NA MOKRYM "B"),NOKIAN WR DR4 (KLASA NA MOKRYM "B"),DĘBICA FRIGO 2 (KLASA NA MOKRYM "B"). PIRELLI 91T Cinturato Winter (KLASA NA MOKRYM "B"), DUNLOP WINTER RESPONSE 2 (KLASA NA MOKRYM "B"), MICHELIN Alpin 5 (KLASA NA MOKRYM "B"). Te wytłuszczone, to marki o których myślałem bardziej konkretnie, tzn. sporo czytałem, ale fizycznie nie mam pojęcia jak to się spisuje w realnych warunkach, no, może z pominięciem Dębicy, siostra ma w Imprezie i całkiem nieźle sobie radzi. Ale biorę pod uwagę też fakt masy Imprezy a Legacy, która na pewno ma jakiś wpływ na przyczepność. Szukam opon, które nie polecą po jednym sezonie (wiem, zależy to też od stylu jazdy), ale dla przykładu, Michelin bardzo szybko ucieka z bieżnika, co nie zmienia faktu, że jest bardzo dobrą oponą. Ja niestety robię ok. 2500km-3000km miesięcznie i nie uśmiecha mi się zmiana opon po jednym sezonie na nowe. Nokian przekonuje mnie tym, że jest to fiński producent, więc wiedzą co to jest prawdziwa zima i mogą dobre opony robić. Drogą dedukcji do tego doszedłem. Wiem, że ww. opony kupie do 1100 pln. Słyszałem sugestię o nalewkach ale nie mam zdania na ten temat. Macie jakieś sugestie? Każda informacja będzie dla mnie cenna, bo wszystkie ww. oponki mają porównywalne oceny na niektórych "oponowych" stronach, a zima tuż, tuż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fidel25 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Dzięki za podpowiedz. zapomnialem o tej dobrej zasadzie Ponieważ jest to mój pierwszy suv i auto z 4x4 warto podpytać. Ceny opon są różne i tak sobie myśle że znalazłem coś dla siebie. Jezeli kupię te opony to po zimie dodam swoją opinie. p.s Nadal szukam złotego środka Ja właśnie zaryzykowałem i kupiłem Nexeny 205/70R15. Stoją na Felgach w garażu i czekają na śnieg. Bieżnika ponad 11mm,wzór wyglada bardzo dobrze. Dam znać jak przyjdzie zima. Gdyby ktoś chciał naprawdę porządna oponę zimowa na ciężkie warunki to polecam Dunlop SJ6 . Cena odstrasza, ale żaden śnieg jej nie zatrzyma. No i jest w rozmiarze do ForkaWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) Dnia 27.09.2017 o 22:23, thomson0073 napisał: NOKIAN WR DR4 (KLASA NA MOKRYM "B") Właśnie dojeżdżam takie oponki, tyle że w rozmiarze 195/65/15. To najlepsze opony na jakich do tej pory jeździłem. Rewelacyjnie trzymają na mokrym. Nie zmieniałem ich na lato i okazało się to dobrą decyzją, bo i w lecie spisywały się świetnie w każdych warunkach. Zrobiły równo dwa lata i jakieś 75kkm dość ostrej jazdy. Nie cackam się z oponami na krawężnikach, trochę były ciorane w terenie. Polecam! Jedno warto sprawdzić - kraj produkcji. Moje są z Rosji (trudno, nie dopilnowałem). ale i tak są świetne. Czytałem kilka opinii na różnych forach, że teraz te z Rosji mocno się popsuły. A teraz będę testował te. Zamówione. Pirelli Cinturato Winter 205/65/R15. Znalazłem po 350/szt. Ciekawy jestem tych 67dB. Takich cichych opon jeszcze nie miałem. Edytowane 29 Września 2017 przez suberet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 (edytowane) 12 godzin temu, suberet napisał: rozmiarze 195/65/15. W forku taki rozmiar miałeś? Tata ma o 5 profil większy, stąd pytanie. Może gdybyśmy wzięli dwa komplety Nokian to by taniej wyszło - bo też ma oponki do zmiany. Te Pirelli też widziałem, najgorsze jest to, że wszystkie te opony mają bardzo podobne opinie. Edytowane 29 Września 2017 przez thomson0073 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 11 godzin temu, thomson0073 napisał: W forku taki rozmiar miałeś? Tata ma o 5 profil większy, stąd pytanie. Może gdybyśmy wzięli dwa komplety Nokian to by taniej wyszło - bo też ma oponki do zmiany. Te Pirelli też widziałem, najgorsze jest to, że wszystkie te opony mają bardzo podobne opinie. Tak, w Forku. Od teraz przerzucam się na 205. Nastawiałem się na Nexeny, parametr na mokrym, dla mnie najważniejszy, mają B, czyli jak wiele w tej klasie. Głośność 71dB to jednak już spora różnica, choć w moim głośnowydechowym Forku pewnie nie do zauważenia. Do Nexenów zniechęciła mnie ich słaba trwałość. W kilku opiniach znalazłem, że dość szybko się ścierają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Czy ktoś używa Barum Bravuris 4x4? Da się tym jeździć w zimie - na jednych stronach figuruje jako letnia, na innych jako całoroczna (ma oznaczenie M+S)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 chyba większosc opon do suv / 4x4 mają oznaczenie M+S. Chcesz opone całoroczna która nadaje się do jazdy na sniegu kup taka z oznaczeniem 3PMSF (michelin crossclimate, vector4seasons itp ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Dnia 30.09.2017 o 23:11, Karas napisał: chyba większosc opon do suv / 4x4 mają oznaczenie M+S. Chcesz opone całoroczna która nadaje się do jazdy na sniegu kup taka z oznaczeniem 3PMSF (michelin crossclimate, vector4seasons itp ) Wiem że są lepsze opony od Baruma, ale moje mają rok (poprzedni właściciel przyoszczedził) i szkoda je wyrzucić wywalając ponad 2500 na inne (nie mówiąc o tym że wole kupić zimówki jak już coś). Chodzi mi "wyłącznie" o doświadczenie dot. Bravurisa i ich przydatności w zimowych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 W dniu 29.09.2017 o 21:14, remoo napisał: Czy ktoś używa Barum Bravuris 4x4? Da się tym jeździć w zimie - na jednych stronach figuruje jako letnia, na innych jako całoroczna (ma oznaczenie M+S)? Takich nie mam, ale mam barum bravuris letnie, cena ultra pasztet tak jak trzymanie na mokrym 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 8 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2017 A ja będę potrzebował opony do OTB 215/60/16 lub 217/55/17 Moje zimówki nadają się tylko na śmietnik ale mam trzy komplety felg Zastanawiam sie nad NOKIANAMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 (edytowane) Też kupuję zimówki (215/55 R17) do OBK. Jak to jest z tymi wzmacnianymi oponami? Chcę kupić Dunlop Winter Sport 5 98 V XL, MFS, ale nie wiem, czy przez to że są wzmacniane nie będą za twarde. Nie widzę z kolei wersji bez XL w tym rozmiarze. Edycja Wykopałem taką odpowiedź @lukass'a: Zatem chyba mogę bez obaw zakładać wzmacniane. Widzę zresztą, że w markach "premium" praktycznie wszystkie opony w tym rozmiarze mają oznaczenie XL, może w dzisiejszych czasach to już tylko marketing... Edytowane 11 Października 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 225/40R18 na zime poleccie do wrxa. Jazda asfalt, wyjazd na narty ewentualnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz12209 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Do outbacka mogę polecić na zimę Pirelli Sotto Zero 225/60 R18 Nie są to opony XL ani dedykowane do aut 4x4 (we wszelkich wyszukiwarkach na stronach internetowych są pomijane jeżeli nie dezaktywuje się filtra 4x4). Zdążyłem już sprawdzić na suchym i mokrym asfalcie we wczesnozimowych warunkach i wrażenia jak najlepsze. Opona są ciche, nie zauważyłem wzrostu spalania , auto zachowuje się jak na letnich bridgestonach dueller HP sport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Abstrahując od skuteczności, myślę o Geolandarach AT. Jaki będzie maks rozmiar w forku na fabrycznych pancernych felgach 16" i ironmanach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 2 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 215/65/16 powinno wejś bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 5 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 W dniu 1.11.2017 o 13:00, _ONE_ napisał: Abstrahując od skuteczności, myślę o Geolandarach AT. Jaki będzie maks rozmiar w forku na fabrycznych pancernych felgach 16" i ironmanach? W dniu 2.11.2017 o 07:05, GÓRAL z Łodzi napisał: 215/65/16 powinno wejś bez problemu 215/70/16 poprzecierały mi plastiki nadkola.... AT mam ale w zimie się ich boję...M+S to raczej muld+Sand nie snow.... mają śnieźynkę? czy przeoczyłem coś ? osobiście wybrałem Yokohamy BlueErth Winter V905 195/80/15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 22 godziny temu, Herbert napisał: 215/70/16 poprzecierały mi plastiki nadkola.... AT mam ale w zimie się ich boję...M+S to raczej muld+Sand nie snow.... mają śnieźynkę? czy przeoczyłem coś ? osobiście wybrałem Yokohamy BlueErth Winter V905 195/80/15 [...] AT to tylko w ramach eksperymentów, normalnie zimą ujeżdżam Bridgestone Blizzak LM25 ale na 15" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eex2 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Wiecie może jakie opony dają do nowych Foresterów w ramach Akcji Zima w salonach? Mój Forester jeździł na Pirelli Sotto-zero I, asymetryczne, już ich nie robią - było zaskakująco ciche. Potem kupiłem gdy już stwardniały na beton po 6 latach Goodyear UG Gen1 kierunkowe i ogólnie były ciche ale od czasu do czasu wzbudzały się i jakby okresowo dudniły najczęściej koło 90kmh Z nowym Foresterem kupiłem używane Nokian WR3 SUV 3-latki. Dobrze się spisały zeszłej zimy na śniegu ale od 60kmh słyszę je jakbym jechał ciężarówka. Inaczej niż UG hałas jest cały czas i dopiero prawie znika w szumie powyżej 90kmh. Mam wrażenie, że Forester jakby nie lubił kierunkowych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 W rozmiarze jaki chciałem tylko Bridgestone i Yokohamy (195/80/15) chętnie przeczytam jak Blizzak'i dają radę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Jeździłeś już może na takich "balonowych"oponach (profil 80) w zimę? Jak wrażenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 na 215/17/16 jeździłem już zimą i latem(a to podobny balon), AT Yokohamy mam j/w, ale wyprawowo, choć i na autostradach jedzie się pewnie... nie robię bączków a'la Hołek więc nie potrzebuje profilu 55... a na wiejskie drogi i szutry gdzie na co dzień jeżdżę balon jest jak znalazł... a i foryś wygląda zacnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Jeździł ktoś Imprezą na 215 \50\17? Chciałbym na zimę troszkę wyżej w trosce o dokładkę zderzaka. Buda GD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 W dniu 9.11.2017 o 14:19, Panther napisał: Jeździłeś już może na takich "balonowych"oponach (profil 80) w zimę? Jak wrażenia? wczoraj założyłem moje Yoko 195/80/15 i pierwsze co słyszę to CISZA.... oczywiście lekko na kierownicy bo 215, a 195 już czuć inny opór, (te 195 to mają bieżnika chyba max 185 ;-) może trochę miękko się zrobiło w zakrętach , ale sprawdzę ciśnienie za 100km, i jak to będzie gdy przyjdzie śnieg i mróz zobaczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się