Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, respect napisał:

A jak trwałość- czy po np. 4 latach jeszcze są ok?

@suberetjakie masz doświadczenia trwałościowe. Przy moich b. małych przebiegach ma to znaczenie .

pozdr.

Nie jeżdżę 4 lata na jednych, tylko od 4 lat nie zakładam letnich. Przez te ponad 4 lata dokończyłem Nokiany WR D3 raz zdejmowane na lato, potem WR D4, 2 x pełny cykl letnio-zimowy, a teraz mam drugą zimę Pirelli. Mniej więcej 70tys. na Nokianach WR D4, bo tylko na nich zrobiłem dwa pełne sezony. Pirelli podobno ścierają się szybciej, zaczynam z nimi drugą zimę i bieżnika jest sporo. Zobaczymy.

Tak jak pisałem, nie zajeżdżam opon do wskaźnika, ale jak tylko czuję pogorszenie trakcji na mokrym, zmieniam na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, respect napisał:
2 godziny temu, tedimy99 napisał:

 

A jak trwałość- czy po np. 4 latach jeszcze są ok?

Właśnie to w nich jest najlepsze,że teraz trzeci sezon i wciąż są miękkie,  jak nowe. Wcześniej miałem Michelin i po trzech sezonach zrobiły się plastikowe . Pomimo bieżnika 6mm ciężko się było zatrzymać na śliskim .

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tedimy99zobacz na to, choć to opinia jednostkowa.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=31618

 

18 godzin temu, tedimy99 napisał:

Wcześniej miałem Michelin i po trzech sezonach zrobiły się plastikowe

MiIałeś więcej goodride  niz jeden komplet? może tam mówią o letnich.

Miałem zimowe dunlop wintersport. Po 4 czy 5 blatach plastik nawet w lecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, respect napisał:

@tedimy99zobacz na to, choć to opinia jednostkowa.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=31618

 

MiIałeś więcej goodride  niz jeden komplet? może tam mówią o letnich.

Miałem zimowe dunlop wintersport. Po 4 czy 5 blatach plastik nawet w lecie.

W Obku 2 sezon a w Fxt 3 zima i 27kkm przejechane i bez uwag. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, respect napisał:

@tedimy99zobacz na to, choć to opinia jednostkowa.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=31618

Chyba po tylu latach coś firma zmieniła? Nie wierzę, żeby tyle lat można było sprzedawać taką tandetę. :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2018 o 14:16, suberet napisał:

       No, wybacz, ale piszesz tak, jakby WSZYSTKIE opony WSZYSTKICH producentów miały JEDNAKOWE  parametry. Tak nie jest, co udowadniają testy. Nie jedna zimówka w lecie lepiej hamuje na mokrym niż nie jedna letnia. Poza tym..., Vredstein nie jest dla mnie wiarygodną marką. W większości testów lądują zwykle poniżej średniej.

      Nie mam zamiaru negować, że są letnie opony lepiej spisujące się na mokrym od moich zimówek. Cóż....., są też auta lepsze niż Subaru, a mimo to wybraliśmy właśnie tę markę. Dlaczego? Bo ma pewne niezaprzeczalne zalety. Dla mnie również niezaprzeczalne zalety ma jazda na zimówkach cały rok. I zapewniam cię, nie chodzi mi oszczędzanie.

      Gdybym chciał oszczędzać, nie kupował bym do dwudziestoletniego auta opon Pirelli. Jeśli dla ciebie te kilka metrów różnicy (których brak jest mało prawdopodobny) jest tak bardzo istotne, to mniemam, iż jeździsz zawsze na oponach z najwyższej półki bez względu na ich cenę. ;)

     Mając na uwadze tylko i wyłącznie bezpieczeństwo, kupił bym Volvo i nie przekraczał nim 30k/h, i nie ruszał bym się z domu w zimie jak pada śnieg. :)

Widzę dalej brniesz. Naprawdę polecam dobrą szkołę jazdy i jazdę na torze a przekonasz się o czym mówię. Dla mnie zatrzymanie się w awaryjnej sytuacji o te kilka metrów może oznaczać czyjeś życie lub moje zdrowie, zatem nie jest kłopotem wymiana 2 razy opon (oczywiście dobrych).  

 

 

 

Edytowane przez Herostrates
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic w temacie??  

Gumiarz poleca mi  205/70/15 cooper weathermaster wsc, to trochę mniejsza średnica niż zalecana przez Subaru. Może lepiej zainwestować w koła 16? Pomóżcie bo już głupie a wydać kasę i się wkurzać że źle zrobiłem to średni układ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wypadlo na mnie. Mam w Levorgu Dunlop WinterSport 5 215/50/R17. 

Opony sa z 2016 roku, a wiec trzecia zima przed nimi. Przebieg 21.000 km, profil 5,8 przod i tyl. Mimo iz do przewidzianego prawem zakresu 4mm jeszcze troche zostalo, opony wykazuja slabosci na sniegu i blocie posniegowym, plywaja i droga hamowania wydluza sie niemilosiernie i nawet przy lekkim hamowaniu nie da rady bez terkotania ABSu. Jednym slowem: wymiana, bo nie mam do nich pelnego zaufania. 

 

Co polecicie z tych trzech?: 

- Dunlop WinterSport 5

- GoodYear UltraGrip 9

- Continental WinterContact T860

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie reprezentują segment premium i są godne polecenia. Dunlop to w zasadzie, to samo co GOODYEAR (jedna firma, więc pewnie mieszanki te same), Miałem ten sam dylemat, i pojawił się nieoczekiwanie dodatkowy gracz, który właśnie dzisiaj doszedł:

 

IMG_0936.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2018 o 11:53, GREGG napisał:

 

Ale w tym porównaniu nie jest wspomniane, jakie opony były porównywane...

 

Z wielosezonowych najlepsze opinie zbierają teraz Goodyear Vector 4seasons, to jest opona bardziej 'zimowa' niż Crossclimate który jest nastawiony głównie na letnie warunki. Ciekawe czy ktoś z was tego Goodyeara miał okazję w zimie potestować?

Ja kupiłem Forka i mam w nim świeże (2017r) Nokian weatherproof całoroczne i niestety nie uważam ich za wybitne opony na śnieg czy błoto pośniegowe- uslizgi i pływanie powodują taki brak zaufania do auta, ten sezon się przemęcze ale za rok kupuję niezłą śniegowa zimówkę, zwłaszcza, że lubię pojechać w góry etc a tam często drogi na biało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamowilem kolejny raz te same opony: Dunlop WinterSport 5. 

 

Moje "prawie nowki" zimowki maja przebieg niecale 22.000 km (2016), 5,7mm profilu (wymagane 4mm), ale nie zapewniaja juz dobrego prowadzenia. Na brzegach stracyily juz polowe lameli i zrobily sie twarde, te lamele, ktore pozostaly, sa juz tak plytkie, ze nie maja sie czym wgryzc w nawierzchnie. Auto prowadzi sie po suchym i mokrym asfalcie nadal bardzo dobrze, ale w sniegu i blocie posniegowym plywa wystarczajaco, by nie miec do nich zaufania pelnego zaufania. Nawet lekkie hamowanie uruchamia od razu ciagle terkotanie ABS-u, a warunki na drogach trudne. 

Mam takie wrazenie, ze guma wykonana jest z conajmniej dwoch mieszanek: srodkowa jest dosyc miekka, klocki szybciej sie zaokraglaja, mieszanka na brzegach jest twardsza - klocki pozostaja ostre

DunlopWS5-02.thumb.jpg.e111106a163f7cfb1a65a5ced9095ae8.jpgDunlopWS5-01.thumb.jpg.1ac02003d48af657b895aeed3b70a783.jpg

 

Jesli mialbym sie pokusic o jakas recenzje, to krotko: 

(+) fantastyczna opona do ruchu mieszanego: miejsko-pozamiejsko-austostradowego z akcentem na dynamiczna jazde po lekko zasniezonych drogach

(+) bardzo dobry komfort toczenia - bardzo ciche, elementy opony nie wpadaja w zadne rezonanse i "buczenie" oraz dobrze tlumia nierownosci,

(+) bardzo dobra trakcja na suchym i mokrym asfalcie 

(+) Bardzo dobra trakcja w warunkach zimowych: snieg, bloto posniegowe, deszcz ze sniegiem, zmrozone nawierzchnie. 

(+) swietne odprowadzanie wody (jesli profil jest odpowiednio wysoki)

 

(--) opona wrazliwa na wysokie temperatury, stad szybkie zuzycie na nagrzanych asfaltach jesienn / wiosna. 

(--) stosunkowo plytkie lamele na brzegach opon nie wystarczaja do osiagniecia zakresu granicznego (4mm) - twarda mieszanka na brzegach po utracie lameli slizga na zakretach

 

----------

Levorg na tych oponach prowadzi sie wysmienicie w kazdych warunkach. Przez dwie zimy bylo go ciezko sprowokowac do wyjechania bokiem z zakretu. Przy tym stanie opon ciezko go w zakrecie zatrzymac :D 

 

Przy temperaturach rzedu 15-20 stopni - ciepla jesien albo wczesna wiosna - opony plywaja w zakretach, a bieznik znika w oczach. Taka uwaga na wypadek, gdyby ktos zechcial ich uzywac jako calo/jednoroczne. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą oponę w Giulietta i uważam ja za świetną gumę. Mam druga zimę i na razie nie zauważyłem spadku skuteczności na śniegu, u mnie ciagle jest genialnie. Dunlopy uchodzą za szybko ścierającą się gumę, mam też letnie i szybko się zużywają. No cóż, coś za coś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Christoph napisał:

dwie zimy tez bylo doskonale. Na poczatku trzeciej juz nie jest tak rozowo

Gdzieś  pisałem ,że dunlopy wintersport tak mi stwardniały ,że w lecie nawet na suchym slisko. takiego plastiku nie widziałem nigdy. Ale to było ponad 10 lat temu, bieżnik b. podobny do tego jak na Twoim foto, Christoph.

mam małe przebiegi i morduję temat trwałości mieszanki (szukam opini )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 godzin temu, respect napisał:

mam małe przebiegi i morduję temat trwałości mieszanki

 

Niestety. Ja tez szukam czegos rozsadnego, ale z tych gum, ktore do tej pory mialem, to chyba Goodyear UG7 mialem najdluzej (sredni przebieg zimowy w roku 10-12 tys. km)

Goodyear UltraGrip 7 - 4 zimy. 

Continental WinterContact T830 - 3 zimy

Dunlop WinterSport 4D - 3 zimy

Nokian WR-D3 - 2 zimy

Nokian WR-D4 - 2/3 zimy

Dunlop Wintersport 5D - 2/3 zimy

 

U ojca, ktory malo jezdzi Fuldy wytrzymaly 5 sezonow, a  UG8 ma juz 6 zime:hi:i nie sa tak twarde, jak moje dunlopy po dwoch i pol roku. Nie mniej zrzuta na nowe w trakcie. 

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...