Roburtek Opublikowano 2 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 o pękaniu nie słyszałem:wacko:, ale twarde są tak , że przy zakładaniu nabijają 4,5AT by się ranty na felgę ułożyły... PS : drugi sezon i jest ok... a mam made in russia... Ok. Dzięki za info.A masz wersję wzmocnioną XL czy standard? Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 W dniu 2.10.2018 o 19:14, Roburtek napisał: A masz wersję wzmocnioną XL czy standard? A tego to Ci na szybko nie powiem, bo lato jeszcze na aucie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Poszukuję zimówek do Forka 2.0XT 2005. 215/60 R16 Poza jak najlepszym właściwościami zależy mi na tym, żeby były możliwie ciche. Co polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek444 Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Standardowy rozmiar zimowek u mnie na słupku to 215/60r16 i takie do tej pory stosowałem. Na chwile obecną rozważam Opony Nexen Winguard Snow G WH2 w takim rozmiarze. Tylko zastanawia mnie jedna kwestia mianowicie: opony Nexen w takim rozmiarze mają etykietę E droga hamowania na mokrym. Natomiast ten sam model opony o profilu 65 lub 55 ma już etykietę B drogi hamowania na mokrym. Co byście zrobili? Edytowane 9 Listopada 2018 przez Krzysiek444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volo Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 (edytowane) Cytat o pękaniu nie słyszałem:wacko:, ale twarde są tak , że przy zakładaniu nabijają 4,5AT by się ranty na felgę ułożyły...PS : drugi sezon i jest ok... a mam made in russia... To jak ktoś nie słyszał, to mogę foty przysłać. Też Russia zaraz po premierze kupione, reklamacja odrzucona "zbyt niskie ciśnienie podczas użytkowania..." itp bzdury. Nadmieniam, iż opony zawsze pompuję ok 2,4-2,8 (wolę dobrze dobite gumy). Wersja XL, żeby w przypadku strzału w krawężnik, była większa pewność, że nie zrobi się bula. Bieżnik wyszczerbiony, jak by go coś powygryzało. Aha i bzdury o "zbyt dynamicznej jeździe" wkładam między baje, wyszczerbienia na tyle i przodzie, silnik 2,0 traktowany przez chemicznego Alego (LPG) więc jakiegoś szału z mocą nie ma. Tylko ostrzegam, bo podobno te z Rosji miały jakąś wadę fabryczną, sporo tego jest na necie, a walą głupa o niskim ciśnieniu. Teraz skłaniam się do Dunlop Winter Sport 5 lub Yokohama BluEarth Winter V905 Oczywiście trakcyjnie, OK, hamowanie super, łuki trzyma, tylko problem bo wyszczerbiona i na przeglądzie się diagnosta rzucał że nie podbije (miał oczywiście racje). Edytowane 14 Listopada 2018 przez Volo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Pacjent: Subaru Legacy 2005 Spec B - letnie OEM Enkei 18" plus opony 215/45r18. Nie wiem co założyć na zimę? Myślałem o 17" stockowych obręczach z wersji poliftowej (takie jak kiedyś miałem w 2.0 RA HID 2008 MY09). Jaką oponę można założyć bezpiecznie do takiej felgi. Z jakiegos kalkulatora wyszło mi, że powinienem celować w 205/50r17, ale mam pytanie, czy 225/50r17 też się nada - chodzi o kwestię, czy wszystko się pomieści i na dodatek nie będzie gdzieś obcierać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baki Opublikowano 17 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Jaka szerokość felgi 17"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 17 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 10 godzin temu, kudlatypawelek napisał: Jaką oponę można założyć bezpiecznie do takiej felgi. Z jakiegos kalkulatora wyszło mi, że powinienem celować w 205/50r17, ale mam pytanie, czy 225/50r17 też się nada - chodzi o kwestię, czy wszystko się pomieści i na dodatek nie będzie gdzieś obcierać? Opony homologowane przez producenta - 215/45 R17 Możesz założyć: 205/50 215/50 225/45 225/50 (powinno się wszystko ładnie zmieścić, ale niech lepiej się wypowie jakiś użytkownik tych opon ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 17 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 (edytowane) felga ma oznaczenie 7jj więc zakładam, że jest to siódemka. No i jeszcze pytanie, czy 17" stock wejdzie na zacisk ze Spec B. BTW: upatrzyłem sobie młodsze siostry moich Enkei montowane na WRXy: https://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-2-5t-felgi-komplet-17-oem-05-i7387428070.html. Nadadzą się do Legacy, ET niby pasuje, otwór to wiadomo i jest 5x100? Edytowane 17 Listopada 2018 przez kudlatypawelek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Jakie ciśnienie powinno być w kołach o rozmiarze 205/55/r16? Wcześniej miałem legacy na 195/65/r15 i tam miałem 2.1/2.2 bar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki84 Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Hej. Jakie opony zimowe do ośki polecacie w rozmiarze 195/65 R15 ? Wstępnie zastanawiam się nad -Nokian WRD4 -Kleber Krisalp HP3 A może coś lepszego w zbliżonej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Mialem krisalpy w 2 autach i dawaly rade. Nie mam wielkiego porownania, ale bylo spoko, a kilka lat mialy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Ponowię pytanie, czy te felgi będą pasowały do Legacy Spec B 2005: https://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-2-5t-felgi-komplet-17-oem-05-i7387428070.html ? Chciałbym założyć na nie standardowe zimówki 215/45 R17, żeby się nie tresować tą całą homologacją... Chyba, że macie jakieś lepsze pomysły? Kupowanie 18" opon i zakładanie ich na aktualne felgi chyba nie ma sensu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baki Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 W dniu 17.11.2018 o 00:26, kudlatypawelek napisał: Nie wiem co założyć na zimę? Na drzwiach powinna być wlepa z rozmiarami opon. W dniu 17.11.2018 o 19:07, kudlatypawelek napisał: felga ma oznaczenie 7j Jeśli felga ma 7 cali i założysz opone szerszą niż 215, to zrobi się "balon" i nie będzie to wyglądało dobrze W dniu 19.11.2018 o 11:20, kudlatypawelek napisał: czy te felgi będą pasowały do Legacy Spec B 2005: To felgi od Hawka Imprezy, wię wchodzą pod czterotłoka, pod złote brembo bez dystansu nie wejdą. Jakie masz hamulce u siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatypawelek Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Wlepa jest, ale tam tylko 18" wpisali, na zime z tego co pamiętam 215/55 albo 50. Jeśli chodzi o zacisk to tam jest "normalny" specowy zacisk, nie złote brembo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volo Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 18.11.2018 o 22:43, niebieskiultras napisał: Jakie ciśnienie powinno być w kołach o rozmiarze 205/55/r16? Wcześniej miałem legacy na 195/65/r15 i tam miałem 2.1/2.2 bar Z wlepy Legacy: Front 2.3 Rear 2.2 dociążony plus bagaż F 2.6 R 2.6 z przyczepą F 2.6 R 2.7 Edytowane 21 Listopada 2018 przez Volo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Do Forysia MY17 na zimę przeszedłem na felgi 16 i opony 215/70/16 (niecały % różnicy od letnich 17) Fulda Kristall Control SUV 100T. Po 800 bezśnieżnych kilometrach stwierdzam, że to dobry wybór. Jest sztywno, nie ma balona, idzie równo, nie buja i duży komfort. Za stickerem odp. C, B, 69 dB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 (edytowane) Które z tych opon brać? DUNLOP WINTERSPORT 5 NOKIAN WR D4 KLEBER KRISALP HP3 Edytowane 27 Listopada 2018 przez raveout Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 (edytowane) Zależnie od budżetu Jak chcesz drożej to Continental WinterContact TS860, Goodyear UltraGrip 9, lub powyższe dunlopy. Budżetowo klebery. Edytowane 29 Listopada 2018 przez Panther Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 (edytowane) @Panther a w czym np. Continentale są lepsze od Dunlop Wintersport? wedle rankingów, na które trafilem Dunlopy wygrywają Edytowane 27 Listopada 2018 przez raveout Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 To co zawracasz głowę, jak masz dobre rankingi wybierz co Ci odpowiada. Mało kto z nas ma jednoczesną możliwość przetestowania kilku opon. Opony, które Ci zaproponowałem to wszystko bardzo porządne produkty. Zresztą w zimówce najważniejsze jest żeby była jak najnowsza, miała jak najwięcej bieżnika oraz żeby nie była używana w tem. powyżej 8 st. Co do parametrów - powyższe mają odpowiednio (przynajmniej dla mego rozmiaru): C/B/72 - CC/69 oraz C/B/69 także dunlopy są jak najbardziej o.k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 W dniu 27.11.2018 o 19:09, raveout napisał: Które z tych opon brać? DUNLOP WINTERSPORT 5 NOKIAN WR D4 KLEBER KRISALP HP3 Ja wziąłem Nokiany WR D4. Na mokrym mają klasę A i są naprawdę ciche. Polecam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 W dniu 27.11.2018 o 19:09, raveout napisał: Które z tych opon brać? DUNLOP WINTERSPORT 5 NOKIAN WR D4 KLEBER KRISALP HP3 Miałem zmieniać w tym roku, ale dotyram jeszcze Nokiany A3 (NIGDY WIĘCEJ NOKIANÓW). Po sezonie zamierzam kupić yokoham-y v905 bluearth winter. Rewelacyjny stosunek cena / jakość, przynajmniej w interesującym mnie rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 16 godzin temu, Giresse napisał: (NIGDY WIĘCEJ NOKIANÓW) a jakie masz powody? szybkość zużycia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 6 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 6 godzin temu, AdaSch napisał: a jakie masz powody? szybkość zużycia? Jeżeli chodzi o ścieralność, to nie ma zastrzeżeń, a wynika, to z faktu, że guma szybko traci elastyczność (twardnieje). Ponadto po jednym sezonie pojawiły się, mikro pęknięcia (na barku i czole), których z każdym następnym rokiem przybywa. Pytałem gumiarza, czy, to normalne, odpowiedział - "Panie, Nokiany tak mają". Na żadnej zimówce tego nie miałem, a zjeździłem już kilkanaście kompletów (Znajomi mają ten sam problem z Nokianami). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się