Jump to content

pajac_am

Użytkownik
  • Content Count

    1061
  • Joined

  • Last visited

About pajac_am

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..
  • Birthday 04/28/1987

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Tychy
  • Auto
    Impreza GC8 MY97 + Forester SF5 MY99
  • Zainteresowania
    Sex, drugs i takie tam

Recent Profile Visitors

1143 profile views
  1. pajac_am

    Filmy

    Jak wszystko co jest 2, 3 lub 4 wydaniem tego co bylo idealem Nie przypominam sobie filmu, ktorego kolejne czesci bylyby lepsze niz pierwsza, tak bylo i tym razem
  2. Nawet jak wejda to bedzie wygladac strasznie i bedzie na styk. Mam w piwnicy obok siebie komplet kol z Imprezy i Forka i roznica w srednicy jest ogromna. We forku jest tarcza 276 i 2 tloczek z przodu, wiec jezeli w GD nie ma wiecej to wejdzie bez problemu.
  3. pajac_am

    Filmy

    Bylem ostatnio w kinie na Toy Story 4... W jednej z pierwszych scen jest ujecie z Foresterem SF
  4. Na krecenie licznika nie ma zasady - najlepiej unikaj handlarzy. Ja w roku robie ok. 20k k i nie jest to duzo. Auta nie mam zagazowanego i nie zarabiam w euro. Moj Forek pochodzi z Niemiec i zakladajac, ze pierwsi wlasciciele jezdzili co najmniej te 20k km rocznie, to przez te 20 lat powinno sie nazbierac 400k km, a jakims dziwnym trafem dzis na liczniku jest 250k km :p Wydaje mi sie, ze reduktor nie moze nie dzialac poprawnie. Albo dziala, albo nie W skrocie, to reduktor zmienia glowne przelozenie na lzejsze: skraca wszystkie biegi o ok. 30% Latwo to sobie zobrazowac porownujac to z rowerem: Przejedz sie pod gorke na rowerze z przerzutka z przodu i z tylu. Najpierw podjedz na 2. biegu z przodu, a z tylu zacznij od 1. i w miare nabierania predkosci zmieniaj tylne przelozenia az do 5. Pozniej zrob ten sam podjazd, ale z przodu na 1. biegu i z tylu znowu przelec od 1. do 5. Roznica ktora zobaczysz nazywa sie reduktorem w Subaru :p Jak sie przekonac czy reduktor dziala?: jedz na dowolnym biegu utrzymujac stale obroty np. 2k -> wcisnij sprzeglo i podnies dzwignie reduktora w gore (tak jakbys zwyczajnie zmienial bieg) -> pusc powoli sprzeglo (mozesz ewentualnie zrobic miedzygaz, bo obroty po puszczeniu sprzegla podniosa sie do ok. 3-3,5k) Po co go uzywac? Z zalozenia producenta powinno stosowac sie go do wolnej jazdy w terenie, do ciagania przyczep, do podjezdzania pod strome wzniesienia (chodzi o uzyskanie wiekszego momentu). W praktyce, poza wyzej wymienionymi, ja uzywam go prawie zawsze do jazdy po miescie, w korkach (jezeli wiem ze predkosc nie przekroczy 50 km/h to mozna caly czas na reduktorze jezdzic) do rozpedzania, niekiedy do sprawnego wyprzedzania (jak sie to dobrze opanuje, to mozna zyskac jakby skrzynie 6-biegowa), do parkowania, do wdrapywania sie na krawezniki i pewnie do wielu innych czynnosci, ktore staly sie dla mnie tak oczywiste, ze teraz nie przychodza mi do glowy. Generalnie reduktor nie jest niezbedny, ale jak przesiade sie do Imprezy to czesto zdarza mi sie siegac po wajche ktorej tam nie ma
  5. Czesto tak bywa, dlatego trzeba sie naszukac. Jak od poprzedniego wlasciciela na odchodne uslyszalem: "Bardzo lubilem ten samochod" - prawie z łezką w oku Po trzech latach bezproblemowego uzytkowania, wiem ze to bylo szczere
  6. Ja zanim kupilem mojego Forka, to obejrzalem blisko 10 egzemplarzy w cenach od 5 do 15k i prawie kazdy z tych najtanszych byl lepszy od tych drogich. Z Impreza mialem identycznie, stad wniosek, ze cena uzywanego samochodu nie jest w zaden sposob adekwatna do jego stanu. Biorac pod uwage to co widzialem: Tak, o ile nie kupisz pierwszego lepszego od handlarza, to mozesz trafic na ideał nawet za tak niewielkie pieniadze. A co do samego modelu jakim jest Forek, to przed zakupem twierdzilem, ze "co jest do wszystkiego, to jest do niczego". I w wielu przypadkach tak jest, ale Forek jest tego totalnym zaprzeczeniem. To auto jest brzydkie jak noc, a jednoczesnie moze sie podobac. Jest przecietne, a zarazem wyjatkowe. Wjedzie w lekki teren, a i nie meczy podczas jazdy po autostradach. Na zewnatrz w miare kompaktowy, a w srodku jest na prawde sporo miejsca. Sprzedalbym Ci mojego, ale nie widze zadnej alternatywy na co mialbym zmienic
  7. Odswieze temat, bo akurat jestem na zmianie tarcz z przodu. Przy czym w odroznieniu od przedmowcow nie interesuje mnie to czy beda piszczec czy pylic na felge; maja hamowac i nie pokrzywic sie po pierwszym przejechaniu przez wode! Fajnie jakby przy okazji nie byly za drogie. Pytanie za jaka marka tarcz sie rozgladac?
  8. Nie wiem jak w gh, ale w moich zabytkach jest osobny przycisk. Czy pompke kupiles nowa, czy uzywke? Jak uzywana to podlacz ja bezposrednio do aku i sprawdz czy jest sprawna.
  9. Dokladnie. Sam ostatnio wrocilem z trasy 3000 km po niemieckich autostradach (czyt. Kilkaset km po niemieckich plytach) I przy takiej predkosci jak opisujesz, zwlaszcza na dlugich lukach po betonowych plytach wystepuje drzenie / bicie wyczuwalne na kierownicy. Wiem, ze to sa przednie tuleje, przednich wahaczy, bo tuz przed wyjazdem wyczaili mi to chlopaki na warsztacie gdy auto bylo na podnosniku (tydzien wczesniej bylem na przegladzie w skp i diagnosta przyczepil sie do ledowych postojowek, ale gigantycznych luzow na tulejach nie zauwazyl, choc wspominalem, ze cos mi stuka w przednim zawiasie i zeby solidnie mi go wyszarpal) Oczywiscie jak masz jajowate kola to bedzie bilo, wiec zacznij od wulkanizacji, a pozniej zawias.
  10. Przed zakupem Subarakow zgłębiałem temat dotyczacy zamulania wynikajacy ze "stukowca" aby uniknąć zakupu auta z tym problemem. Jechalem kilkoma Imprezami i Forkami do 2000r z objawem zamulania miedzu 2-3 k rpm i kupilem takie bez tego syndromu, aczkolwiek we Forku raz na jakis czas zaswieci mi sie check zwiazane ze stukowcem, natomiwast nie wplywa to na prace silnika i po chwili gasnie, wiec olewam. Nasilenie czestotliwosci wyskakiwania bledu zauwazam po zmianie oleju i ftrow, a gdy ostatnio podopinalem cybantami wszystkie oslony termiczne kolektora, to od tamtej pory check nie zaswiecil sie ani razu. W miedzy czasie w watku o zamulaniu jeden z forumowiczow stwierdzil, ze problem nie dotyczy silnikow sohc, wiec sam juz nie wiem Sprobuj wlasnie wyciszyc to co moze brzeczec i obserwuj efekty.
  11. @elmot dzieki. Wyposazenie auta juz zaktualizowalem (gdzies jeszcze wyczytalem, ze chyba czesi wymagaja kompletu zarowek w zapasie ) Co do fajek i alko - to ja nie z tych To mi ulzylo, tylko czy beda tam honorowac recepte od mojego lekarza? bo nie wiem czy przezyje ty pare dni bez moich lekarstw :p Co do neta i rozmow to wiem, bo w Szwajcarii jestem co roku, tylko po raz pierwszy jade tam autem. Dzieki za info i juz nie smiecimy.
  12. @Fala przepraszam, ze zasmiecam Ci wwatek, ale mam do Ciebie pytanko jako do eksperta od podrozy po europie. A mianowicie, za 2 tygodnie jade do Szwajcarii Forkiem i mam duzo watpliwosci: W co powinienem miec wyposazone auto, gdzie kupic winiety i przede wszystkim ktoredy jechac. Jakbys dal mi kilka wskazowek, ktore oszczedza mi problemow po drodze to bylbym mega wdzieczny.
  13. Mialem Civica z 96r i tam byl taki czujnik, wiec watpie zeby tu go nie bylo ;)
  14. Nie przedlozylbym checi posiadania skory nad mozliwosc regulacji oparcia, ktora w polifcie chyba nie wystepuje.
  15. Pozdro dla kierownika srebrnego Forka SG na blachach SB...., ktorego nie moglem wczoraj dogonic na łuku przed zjazdem na Tychy. Kierowcy Forkow to jednak nie sa normalni
×
×
  • Create New...