Jump to content

pajac_am

Użytkownik
  • Posts

    1109
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

pajac_am last won the day on January 6 2019

pajac_am had the most liked content!

About pajac_am

  • Birthday 04/28/1987

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Tychy
  • Auto
    Jest:
    Impreza GC8 MY97
    Spuścizna BP5 MY03
    Był:
    Forester SF5 MY99
  • Zainteresowania
    Sex, drugs i takie tam

Recent Profile Visitors

1798 profile views

pajac_am's Achievements

..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

..:: Uzależniony(a) od Subaru ::.. (5/13)

250

Reputation

  1. Ja moze przytocze jedna wspolna ceche przed i po lifta: TYLNE KIELICHY :p
  2. Nie wiem czy to moze miec wplyw na przedwczesne palenie sie zarowek, ale ja juz chyba w kazdym moim subaru wymienialem wtyczke, bo jak sie troche przytopi od temperatury to zaciski zaczynaja slabiej trzymac i psikanie sprejami kontaktowymi nic nie da Obejrzyj te wtyczki czy nie sa nadpalone.
  3. Tak ogolnie to kazdy z nas jest konsumentem i powinien sie z tym zapoznac: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/ Ale w tym przypadku nic nie poradzisz, bo nie ma tu bezczynnosci gwaranta, a jest problem z dostepnoscia czesci, co niestety jest na porzadku dziennym w kazdej branzy od poczatku pandemii. Powodzenia
  4. @Piskoor Zalezy z jakiego tytułu skladales reklamacje? Jezeli z tytulu gwarancji to: A jezeli z tytulu rekojmi to:
  5. Co prawda w starym forku, ale mialem kiedys tez takie objawy, ze przy roznych predkosciach w sroduku objawialo sie jako trzaski, a okazalo sie ze przyczyna jest na zewnatrza auta:
  6. Moze to z naprezen, czy korozji, ale grzania tez bym nie wykluczal. Mi pare dnie temu strzelilo lusterko od grzalki, a nie wydaje mi sie, zeby brala je ruda
  7. Ta sniezynka to chyba jakis zart na tych oponach. Gdybym nadal mial Forka na tych oponach to w obecnych warunkach balbym sie wyjechac z osiedla.
  8. Mialem Geolandery we Forku i w sumie jedyne warunki w jakich spisywaly sie na prawde dobrze to sychy asfalt Aczkolwiek jezeli nie bedziesz go topil na mokradlach, tylko jezdzil polnymi sciezkami to pewnie wystarcza i geolandery. Profil do Forka jak dla mnie im wyzszy tym lepiej.
  9. Dokladnie jak pisze @lutek34, najpierw zamiana kol miejscami, choć taka propozycja powinna wyjsc od mechanika, ktory robila zawieszenie albo od goscia, ktory robil geometrie, zanim wydales jakiekolwiek pieniadze na uslugi Zakladam, ze takie oczywistosci jak cisnienie to byly sprawdzone
  10. https://www.instagram.com/p/CKI6T_-AU_I/?igshid=1b2wp0ml1bdx3
  11. @WOJO i @ewemarkam dzięki za zainteresowanie. Nie odzywałem się prawie przez miesiąc, bo auto stało u moich "specjalistów" od Subaru. Nie będę się rozwodził nad tematem, bo teorii poza cewką było w międzyczasie milion. Tak czy inaczej finalnie wymiana cewki "ożywiła" silnik i pracuje w sumie normalnie. Teraz mając moją starą cewkę w rękach chciałbym z ciekawości sprawdzić czy faktycznie jest uszkodzona. Mam multimetr, ale elektronik ze mnie żaden, więc poniżej zdjęcia co pomierzyłem. Nie wiem, które piny we wtyczce odpowiadają za który cylinder, ale zaczynając od lewej: 1+2 1+3 2+3 Natomiast pomiar 4 pinu nie daje żadnego wyniku w połączeniu z innymi pinami. Pytanie czy coś wam to mówi i czy mogę zmierzyć jeszcze coś nie instalując tej cewki w aucie? Pozdro
  12. @ewemarkam bardzo dziekuje za propozycje. Jezeli nie uda sie dzis uruchomic i nie bedzie innych pomyslow to moze sie odezwe.
  13. W skrócie: Czy ktoś z Forumowiczów wymieniał cewkę Hitachi o numerze 22435AA020 na zamiennik? Jak tak to będę mega wdzięczny za info na jaki, aby był kompatybilny? A rozwijając temat: Mam Legaca od 2 miesięcy. Od razu zaznaczę, że NIE MA LPG. Odkąd go kupiłem miałem mały problem z tempomatem, który czasami się wyłączał. Na początku myślałem, że może jadę na za niskich obrotach, ale to raczej nie było to... Mogło chodzić o wypadanie zapłonu. Ostatnio podczas spokojnej jazdy ze stałą prędkością ok. 100 km/k silnik lekko szarpnął na ułamek sekundy, ale dalej pracował normalnie. Niestety tylko przez ok. 1 km... Szarpnął jeszcze raz i zaczął migać Check i Cruise, silnik stracił moc oraz zaczęły falować obroty na jałowym. Przy okazji poczułem lekki smrodek, jakby palonej elektryki/elektroniki. Zajrzałem pod maskę, ale nic ciekawego nie odkryłem: Płyny w normie, żadnych dymów itp. W trybie awaryjnym dotoczyłem się jakoś do domu, sprawdziłem kody błędów i wyszło P0303 i P0304, czyli wypadanie zapłonów na 3 i 4 cylindrze. Po 2 dniach postoju zawiozłem Legaca do mechanika (do chłopaków co wiedzą co to Subaru ;)) Pomimo moich obaw silnik odpalił i pracował normalnie, a check nie migał, ale świecił na stałe. Niestety po przejechaniu ok. 10 km, silnik znowu stracił moc, bo przeszedł w tryb awaryjny (migał check i cruise) Po wstępnej diagnozie i wymianie świec, chłopaki stwierdzili: "Najprawdopodobniej padła cewka" Jak tak zgłębiłem temat, połączyłem wszystkie objawy to faktycznie powinna to być cewka i tu zaczynają się schody Chciałbym kupić nową najlepiej OEM, ale pomijając już fakt ceny, która sięga 1/4 wartości samochodu to i tak jest niedostępna. Pozostają 2 opcje: 1. Zamiennik, ale chłopaki w serwisie przestrzegli mnie, że mieli złe doświadczenia z cewką bodajże Blue Print'a u innego klienta, która niby miała działać, a nie działała. Dopiero jak klient kupił oryginalną używkę, to auto ożyło. Faktycznie coś jest w oznaczeniach i dopasowaniu tych zamienników, bo widziałem też podobny temat dotyczący cewki we Forku. 2. Używany oryginał znaleziony po numerze oryginału, ale tu jest ryzyko, że nie zadziała bo handlarze zazwyczaj sami nie wiedzą co sprzedają. Na razie wybrałem opcję nr 2. Znalazłem po taniości, więc zaryzykowałem. Wg. sprzedającego auto normalnie jeździło do momentu rozbiórki, ale przyznał też, że ta cewka trochę im już leży. W jakich warunkach? Tego nie wiem, ale podejrzewam, że nie trzymali jej pod ciepłym kocykiem :p Cewka przyszła, ale oczywiście nie działa Z tego co zrozumiałem mojego mechanika, to na tej "nowej" cewce nie udało się nawet uruchomić silnika, ale mieli jeszcze pokombinować i jutro będę wiedział więcej... Albo mniej Tak czy inaczej, wracając do meritum: Czy ktokolwiek to czytający wymieniał w swoim Subaraku cewkę Hitachi o numerze 22435AA020 na zamiennik, jak tak to na jaki dokładnie? W jednym ze sklepów po VIN'ie znaleziono mi cewkę marki Bremi, a w innym zaś gościowi pokazało 3 opcje: Magneti marelli, NGK i jeszcze jakaś, której nazwy nie pamiętam. Może któraś z nich pasuje, ale nie będę ryzykował kilku setek bez pewności. Jak ktoś z Was ma taką oryginalną sprawną używkę na zbyciu i nie leżał 10 lat pod chmurką to chętnie kupię Pozdrawiam
  14. GD to sedan, a GX to kombi. Na reszte musi Ci odpowiedziec sprzedawca. Poza tym porownaj sobie zdjecia kombi i sedana; tylne blotniki roznia sie tak znacznie, ze tylko slepy by nie rozroznil
  15. Tak w koncu zrobie, tylko chcialem ulatwic im troche zadanie.
×
×
  • Create New...