Jump to content

Matiz

Użytkownik
  • Content Count

    1699
  • Joined

  • Last visited

About Matiz

  • Rank
    ..:: Subarofanatoholik ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Chorzów
  • Auto
    Rdzabaru Rostpreza
    TommyKaira March#R(UST)
    ChorŻuk
  • Zainteresowania
    Bmx,Nippon Toys,Making movies

Contact Methods

  • Website URL
    http://vimeo.com/channels/jesiotrpictures

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. czołem ludzie, jak temat sie tak rozrósł to mam coś ciekawego. trafiałem już na to parokrotnie,ale ignorowałem, bo wole auta w "klasycznym" madmaxowym wydaniu post-apo. Garbusy z przyklejoną bazooką jakoś do mnie nie przemawiają... (zombie apocalypse itp) Ale w koncu dowiedziałem sie o co chodzi- to modele do GRY PLANSZOWEJ Gaslands! W skrócie- poruszasz sie autkami po polu i strzelasz za pomoca kostek i kart. Gra wyglada na skomplikowaną i wymagającą zgłebienia systemu (coś jak te wszystkie bitewne warhammery itp) ale "Kolejka" też wydawała m sie mega skomplikowana na poczatku.. nie wiem, dziś to dopiero znalazłem, moja mała jeszcze za mała na takie coś, poza tym dziewczynka, ale jak macie synów nieco starszych to moze ich to zainteresuje. Niestety chyba nie ma polskiego wydania. Dla mnie nie problem, bo od lat jestem zdania że nic nie uczy angola lepiej niż gry. Ale dla innych moze być przeszkoda... a pisze o tym bo za pionki robią auta w skali 1:64, czyli popularne resoraki. A do tego kustomizacja, przeróbki, osłony post apo to będzie niezła frajda zarówno dla młodego i starego poza tym fajny wstęp do modelarstwa. W necie jest multum poradników jak przerobić autka na post apo, czuje pismo nosem, że latorośle załapią dzieki temu zajawke w trymiga ech żeby tylko mieć na to wszystko czas... kiedyś było prosciej- gdy nie było netu to człowiek poprostu NIE WIEDZIAŁ= nie żałował... Recenzja/krótki opis czym jest gaslands, po polsku: http://kostkadomina.blogspot.com/2018/04/gaslands.html
  2. tylko tyle chciałem wiedzieć, myslałem że robiłeś coś w stylu "była sprawdzana kompresja- na słuch" test robi sie na ciepłym silniku. No niestety, remont. Tak jak chłopaki piszą, warto zrobić to porządnie. Aha coś mi tam migneło o portingu: znalazłem kiedyś ciekawą rzecz- chropowata powierzchnia odlewu alu pomaga w atomizacji mieszanki. Dlatego czesto polerowanie kanałów nie daje oczekiwanych efektów. Co innego kanały przed wtryskiem- dla powietrza "im gładziej tym lepiej". Tak na szybko
  3. przeleciałem na szybko 1. dlaczego tak kombinujesz z tym robieniem na aucie? Bedzies robił sam? Remont boxera bez wyciagania, to troche jak wymiana przegubu za wszelką cene bez ściagania koła Da sie. ale na cholere tak sobie utrudniać. Tymbardziej że już wielokrotnie słyszałem że wolnossaka da sie wytargać w godzine... 2. (najwazniejsze) Jak wyglądał ten test po którym wiesz, że upg?
  4. Zazwyczaj drobnostka która nie da takich objawów. Chyba że nieszczelność jest ZA przepływką/MAP (lewe powietrze nie jest zmierzone) Karkołomnie napisane- czujnik polożenia przepustnicy jest zintegrowany z przepustnicą= niewymienny. Ale tak: jest obencny. Chyba sie nie da bez tps przy takim zaawansowaniu ukladu wtryskowego. no ale wiemy co było? brak adaptacji? Moze jakaś kostka z wyposażenia innej wersji którego nie ma u ciebie. Choć dwa piny to pewnie jakiś czujnik. Sprawdz probówką czy jest na niej plus. Zazwyczaj na niepotrzebnym fragmencie wiązki nie ma napięcia, np moja micra ma fragment wiązki do kompresora klimy, ale nie ma tam prądu bo fabryka nie włożyła bezpiecznika. Może też nie być pinów w kostce bezpiecznikowej, gdy nie ma tego podzespołu, chyba vw tak robi. Z tego co widze czasem producenci nie modyfikują takich drobnostek i główna wiązka jest jedna do wszystkich modeli (np zdarzają wtyczki do el lusterek, klimy, brakujących włączników itp.) zależy od taktyki czy woli ponieść koszty drutu, czy koszty spowolnienia produkcji Tak czy owak dobrze że sie udało, gratulacje choć moze lepiej powstrzymać entuzjazm i dobrze przetestować
  5. może to podzespół który nie daje chcecka. Ale może go być widać w diagnostyce komputerowej. Może go tez nie być widać nigdzie, jak teraz skanuje auta w robocie to zdarzaja sie takie kwiatki. np wiemy że jest uwalony krokowy ,ale nie daje błędu (np fiat chyba) ALE TO JEST nic w porównaniu z francuzami! Trafic 2 PH2- stały błąd ESP niedający sie skasować, znany pewnie multiplex connection blablabla pół szychty trzepałem wiązke, przy okazji zajałem sie przetartą wiązką z dmuchawy (uwaga darmowe info- w traficach Passenger które mają klime na tył przeciera sie wiązka z dmuchawy ciepłego powietrza pod podłogą, zaraz za akumulatorem. I to w każdym jednym (robilem już 6 w przeciagu roku!) Posiadaczą radzę sie przyjrzeć. Gdy wam nie działa dmuchawa na tył, to raczej na stówe to jest tam. Przy okazji pali sie tez bezpiecznik i opornica) Po naprawieniu wiązki z dmuchawy, błąd esp znikł. nie mam pojęcia, nie pytajcie, ja to sobie tłumacze "było na jednej wiązce, może miało znaczenie" W nowych traficach ('15) komunikat o błedzie z działu "silnik" bije po oczach tak: SPRAWDŹ WTRYSK! A to poprostu żywcem przetłumaczony dział "injection" co ciekawe chyba ktoś sie tym zajął (update?) bo już tego nie widuję, zmieniło sie na "sprawdź układ wtryskowy" Ech, musze przyznać że "nieznanie" sie na elektronice komplikuje zycie z ówczesnymi autami
  6. Nie niestety nie noo tak, to wszystko może mieć związek. Ja osobiscie lubie mieć negatywne podejście do takich sytuacji- żeby w razie czego pozytywnie sie zaskoczyć. Jednak ludzie wolą miec podejscie "będzie dobrze". Błąd- nigdy nie jest dobrze. Dwa przykłady z przed miesiąca. Jaguar XE, nowe auto- 2015 zwrócony do komisu bo coś zaczeło stukać. Tutaj diagnozy pominę zasłoną milczenia, jestem najmłodszy stażem więc sie nie znam. Zaklinanie rzeczywistości typu: TO PEWNIE WTRYSKI TAK KLEPIĄ. Zrobili wszytskie 6 wtrysków (oczywiście że nie pomogło) tydzień później Jaguar połamał korbowód. Master 2005, 2.5 Iveco Coś klepie idzie tam sprawdzić "łoo tu wtryski pływają w wodzie to pewnie wtryski klepią" Planowanie naprawy "Matiz przestaw mastera na umycie silnika (bedziemy szukać czego innego bo klient chciałby żeby to nie była panewka") Przy przestawianiu Master ledwo jedzie i sam gaśnie "(imie szefa) ten Master sie zaciera wiesz o tym?" <oczy w nicość> Nastepnego dnia Master już nie odpalał Tylko negatywne podejście uchroni was przed wrzodami od napraw samochodów. Nie może być gorzej niż kapa silnika, więc lepiej od razu ją zakładać niż mydlić oczy. ---------------------- Dobra ale do sedna, czego szlify? Był robiony remont silnika czy nie? bo ta przypowieść nie jest bezcelowa- moze wymieniasz podzespoły i czujniki, trzeba wymienić silnik? Samochód jeździ normalnie poza tym spadaniem obrotów? (tak-szukać dalej w elektronice) (nie-wziąc pod uwagę grubsze rzeczy) Bo np biorąc wybiórczo z Twoich usterek: Picie oleju, nierówną pracę i telepanie można ją zebrać w grupę przyczyn mechanicznych wewnątrzsilnikowych
  7. hm Dlatego lepiej samemu bandażem z dolnej półki A ceramika? To też ponoć odłazi, szukałem jednego wieczoru w necie zanim kupiłem bandaż i wniosek: nikt w PL nie potrafi zrobić trwalej ceramiki Is dys statement trułe?
  8. noo to trochę przesadziłeś ,jak z takiej pierdoły nie masz już siły, to pozostaje zaproponować komunikację miejską nie przesadzajmy (dopóki nie gaśnie po wysprzegleniu) Przedewszystkim kable i świece to pierwsza bezsensowna stówa (lub więcej!), bo to pomaga w 2 przypadkach na 50. Poza tym ... świece/kable dają zazwyczaj totalnie inny objaw- telepanie, nierówna praca, poszarpywanie przy dynamicznym przyspieszaniu itp. a wszystkie pozostałe podzespoły które wspomniałeś dało sie zmierzyć/sprawdzić przed wymianą. aha no i cierpliwość sie przydaje. Elektronika to parszywa dziedzina... są podobne tematy na forum ,ale raczej ich nie śledzę (pisałem chyba z 5 lat temu). Moze tam coś znajdziesz. Kojarze że jest coś takiego jak czujnik biegu jałowego, może tą drogą. Komputer pobiera dane z różnych źródeł, podejrzewam że w aucie z 2006 uzbierało by sie z 10. czasem nawet prędkość auta z czujnków abs, zależy od stopnia zaawansowania elektroniki sterowania silnikiem...
  9. Matiz

    Co to są za felgi

    To jedyna "grawerka"? Ja ostatnio dorwałem "Meister Lookalike" do Micry. Na rant mozna przymknąć oko, bo nie ma szans w najbliższym 20 leciu na oryginalne meistry, ani do micry, ani do imprezy ale do czego zmierzam, felga miała grawerke która po wpisaniu w google pozowloła zlokalizowac marke, model i oczywiście inne auta na tym kole. Z tym że faktycznie, na razie wszystkie felgi które tak znalazłem były niemieckie (AEZ, R.O.D Atura itp)
  10. Niby są sedany pastikowe do konwersji ,ale ciężko by było wystrugać ze względu na lampy i krzywizne szyb.... ... ale już nie takie rzeczy widziałem u azjatów, także sie nie zdziwię się że ktoś już zrobił
  11. Jestem to w stanie zrozumiec jezeli chodzi o SVXa- klasyka, 100% oryginał ,zabytek itd. ale ja już jakiś czas temu odpuściłem taką walke z wiatrakami. Np w micrze włącza mi sie "terkotka" absu nawet bez dotykania pedału (sic!). Myśle czy nie wywalić całego absu (bo waga), bo znalezienie absu do przedlifta to będzie coś jak niepekniętą blendą klapy do BH a objaw wskazuje na uwalony sterownik... Wiedziałeś ze przedlifowe K11 miało dwie fazy? Np. najstarsze miały lampy z silniczkami Ichikoh, nowsze Valeo. To samo jest z manetką do świateł (a czesto sie upalają styki, bo leci +12 bez przekaźnika) i jedno do drugiego nie pasuje.
  12. Pany HotWheelsy czasami są też powieszone na "zrywce" żeby dziecko przy okazji kupna chipsów kupiło tez HW. Najczesciej w Tesco na dziale z chipsami, ale zdarza sie też na słodyczach i napojach gazowanych. Beleguś dezaktywuj te airbagi,albo może masz we wiązce problem jak Ci woda właziła... Kris mamy tego Wrx, babcia kupiła bo miało otwierane drzwi, nawet nie widziała że kupiła subaru apropo majorette to wam chyba jutro zrobie zdjęcie Simci 1307 chyba z 1980 i tego WRX z 2019. To jest przepaść, można zaryzykowac stwierdzenie, że te zabawki kiedyś to były małe dzieła sztuki :/ NO I zawieszenie w Majorette! to był prawdziwy resorak! można było godzinami odgrywać skoki z filmów z deFunesem
  13. własnie leci 99 godzin z damską ekipą budująca rajdowa celice. Nie moge dobrze obejrzeć bo dzieciu śpi :/ na razie idzie im chyba marnie... ALE NIE O TYM , NIE ZACZYNAJMY ZNOWU O RÓWNOUPRAWNIENIU ITP. ale był jakiś kawał czy nawet badanie naukowe, były dwa zespoly, męski i żeński, miały te samo zadanie.... skoczyło sie... ehm ------------------------------ CHODZI O TO ŻE JEDNA Z PAŃ MIAŁA KOSZULKE SUBAROWĄ, czy pani sie ujawni jak faktycznie jest "subarowa" i opowie troche o kulisach programu? nie umiem wkeić linka do postu z fb ,ale na górze fanpagu jest od razu zwiastun, a odcinek leci jeszcze 30min https://www.facebook.com/tvnturbo/ CIEKAWE nie zebym coś miał do samochodowych kobiet ale ciekawe co z tego wyjdzie
×
×
  • Create New...