Skocz do zawartości

Sebix_VW

Nowy
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Bytom
  • Auto
    Subaru Legacy IV ST 2007
    Passat OPC

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Sebix_VW

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

6

Reputacja

  1. Witam Forumowiczów. Legacy ma się świetnie. Mam go już rok czasu i póki co nie sprawia problemów. Póki co awarii uległ alternator, który został zregenerowany i znów ładuje tak jak trzeba. Ja wziąłem się za konserwację, gdyż samochód w żaden sposób nie był zabezpieczony antykorozyjnie. Starałem się to zrobić najlepiej jak potrafię. Zacząłem od wnęk nadkoli i progów. Przyznam, że w żadnym poprzednim samochodzie nie miałem tyle pracy z pozbywaniem się nalotu rdzy z powierzchni blachy. Powierzchnię przygotowałem dokładnie wymywając brud szczotką na wiertarce. Do czyszczenia używałem wody, środka do czyszczenia silników i deironizatora. Następnie pozbywałem się rdzy przy pomocy multiszlifierki. Wyczyszczoną powierzchnię odtłuściłem i potraktowałem preparatem Forcha (Korroplex 237). Po nałożeniu kilku warstw i wyschnięciu zastosowałem cynk w sprayu. Tak to wyglądało na tym etapie: Całość już wyczyszczoną i wstępnie zabezpieczoną pomalowałem dwuskładnikową farbą epoksydową Strona prawa wyglądała jeszcze gorzej... Poniżej już po pomalowaniu farbą epoksydową: Następnie zajrzałem pod tylny zderzak, przy okazji demontując hak. Jego również należało oczyścić i ponownie pomalować. W wszelkich dostępnych miejscach zaaplikowałem środek do profili zamkniętych Hak wrócił na miejsce z nową dedykowaną wiązką 13PIN. W razie czego moja oryginalna wiązka 7PIN jest na sprzedaż W miejscach niezakrytych zakolami nałożyłem dodatkowo warstwę elastycznego środka antykorozyjnego Demontując zakola zauważyłem na tylnych rantach błotników nałożone osłony krawędziowe. Było to chyba oryginalne rozwiązanie, które bardzo mi się podobało, niestety stan tych osłon krawędziowych był mocno przeciętny. Natchniony, postanowiłem zrobić coś swojego. Zakupiłem gumową osłonę krawędziową i zabezpieczyłem wszystkie ranty nadkoli. Przyszła pora na demontaż przedniego zderzaka. Tam również wyczyściłem co się dało i w tej samej kolejności co poprzednio nałożyłem wszelkie warstwy kończąc na farbie epoksydowej. Przy okazji założyłem nowe przewody masowe między karoserią a silnikiem Oczywiście miejsce styku przewodu z blachą zostało oczyszczone Wymieniona została również przednia prawa piasta, gdyż jeszcze oryginalna dość głośno dawała o sobie znać. Korzystając z okazji, pomalowałem osłonę przeciwkurzową oraz zwrotnicę na czarno. A tu już całość na swoim miejscu: Pozostała mi konserwacja podłogi pod osłonami. W przyszłym miesiącu czeka mnie jeszcze wymiana oleju silnikowego. Z racji słabego stanu końcowych tłumików, na wiosnę szykuje się wymiana. Na pewno chcę uzyskać bardziej "sportowe brzmienie", więc nie będę zakładał dedykowanych zamienników. Fajnie jakby się trafiły jakieś przelotowe tłumiki już przygotowane do montażu. Jeśli nic nie znajdę, to samemu trzeba będzie coś porzeźbić
  2. Witam, póki co mocno trzymam się zasady, że w nowym daily nie będzie modów W związku z tym, za dużo się nie dzieje. Nadal zapoznaję się z samochodem i póki co jestem zadowolony z zakupu. Niedawno założyłem koła letnie z nowymi oponami od Dębicy: Pierwszą rzeczą, którą dołożyłem jest moduł świateł dziennych z funkcją doświetlania zakrętów i C/L Home. Zauważyłem, że podczas włączania kierunkowskazów odpalają się oba halogeny, więc trzeba będzie dołożyć diody prostownicze na instalacji idącej do modułu. Przy okazji podłączania, pod deską rozdzielczą znalazłem kilka niepodpiętych wtyczek. Może ktoś wie do czego powinny być wpięte? 1. kable są tak jakby obcięte, zaizolowane i zakończone termokurczką. Z drugiej strony biegną przewody niebieskie i czerwone (widoczne na zdjęciach) 2. Niebieska wtyczka jest również niepodpięta, tylko zabezpieczona taśmą parcianą, aby nie wisiała pod deską: 3. Biała wtyczka - również jest niepodpięta 4. Czarna wtyczka, która również została owinięta taśmą 5. Na słupku A od strony kierowcy znalazłem dwie rozpięte wtyczki. Gdy złączę je razem, zaczyna migać lampka na podsufitce i przestaje działać centralny zamek. Mam nadzieję, że ktoś pomoże rozwikłać zagadkę niepodpiętych wtyczek. Z góry dziękuję za pomoc
  3. Witam, Czy ktoś ma rozpiskę pinów tej kostki z RCA lub ma taką na zbyciu?
  4. Dzięki. Mimo wszystko postaram się utrzymać go w formacie daily cara. Jak dobrze pójdzie, to w tym roku Passat pójdzie na sprzedaż i kolejne auto ma być już docelowo zabawką, a nie najpierw dailycarem, który przeistacza się w projekt. W Legacy na pewno chcę pogrzebać przy audio, dołożyć czujniki parkowania z kamerkami przód i tył, a co dalej to się zobaczy
  5. Sebix_VW

    Uchwyt na telefon IV

    https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione/9a6ab654-8d1d-3cdd-8419-2e346b163e98 i do tego pierścień na plecki telefonu: https://allegro.pl/oferta/joyroom-pierscienie-magnetyczne-2-szt-do-smartfona-12737080586?snapshot=MjAyMi0xMi0wN1QyMzowNDowNS4yNzVaO2J1eWVyO2ZlNmQ4ZDQ1YTg2MWY5NWE5MzNkOWRmNzEyYWE2ZTAyZTkzNDdiZmVlYmYwMTlhOTY0ZWM1ODZlOTUxMTYzY2I%3D testowane na S21 Ultra i póki co trzyma jak przyklejone
  6. No to lipa. W takim razie będę szukał dalej czegoś rozsądnego
  7. Bardzo ładna sztuka. Ja bałem się tej jednostki ze względu na spalanie i koszty w razie awarii. Żałuję, że zajrzałem tutaj, bo oglądając czyjeś modyfikacje, nabieram ochoty by zacząć dokładać co nieco od siebie do mojego Legacy To już jest choroba Te lampy z tyłu mnie rozbroiły. Chcę zobaczyć jak świecą
  8. Znalazłem fajny zestaw na OLX jeśli chodzi o OEM radio. W zestawie jest jednostka DVD/Navi wraz z ekranem, ramką i całym okablowaniem. Po okablowaniu widzę, że jest jedno wyjście na wzmacniacz, jest wyjście video na monitor, więc i dam radę podłączyć subwoofer i dam radę podłączyć kamerkę cofania. Bluetooth do tej pory łączę przez transmiter FM Mojietu (czy jakoś tak), nawigacja leci z telefonu, więc myślę, że taki zestaw mi wystarczy. Zauważyłem jednak, że część pochodzi z anglika, ale to chyba w niczym nie będzie przeszkadzało (poza tym, że climatronik jest na odwrót, ale jego pewnie da się przełożyć z mojej ramki, a przycisk z awaryjnych będzie po mojej stronie). Poniżej link: https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-outback-dvd-nawigacja-gps-86271ag210-ID6EVPsm.html?
  9. hola hola! Też jestem z Bytomia ;D Teraz na topie są wszystkie illegale, owszem. W Bytomiu mamy Illegal sideways Poza tym, jak kiedyś naklejkowy tuning był w modzie, tak teraz pops & bangs w co drugim samochodzie... Co do miejscówek, to nie wiem jaka jest na chwilę obecną sytuacja, ale ładne parkingi są na Auchanie w Kato przy DTŚ, Plejada w Bytomiu, Kaufland w Bytomiu, Intermarche/Brico no i jeszcze plac przy stadionie Szombierek
  10. Bardzo fajne rozwiązanie. Teoretycznie mogę spróbować najpierw wypiąć oryginalne radio by sprawdzić, czy info o spalaniu/temperaturze/ilości paliwa nadal będzie się wyświetlać. Jeśli tak, to pokusiłbym się o duży wyświetlacz z wersji z navi, by wyświetlać więcej niż jeden parametr na raz. Póki co zacznę rozglądać się za dolną ramką, bo z tego co widzę ceny zaczynają się od 300zł w górę. Trochę dużo jak za ramkę
  11. no mod będzie na mojej liście na pewno. Dokładałem multi w Passacie, tu brakuje mi tych przycisków po lewej stronie, więc będę szukał konkretnego info w tym temacie To jeszcze jedno pytanko. Skoro zostanie mi info o spalaniu itp, to czy mogę wrzucić ekran z wersji od navi i nadal mieć podgląd tych informacji o spalaniu, godzinie, temperaturze itp?
  12. póki co obserwuję jedno konto na insta z pięknym legacy i korci mnie niesamowicie, by coś zacząć robić... no ale miało być na daily nooooo no i chyba w tym kierunku pójdę. Pytanie, czy jak wywalę fabryczne radio, to będzie nadal działało info o temperaturze/spalaniu itp?
  13. Witam, od niedawna stałem się posiadaczem Subaru Legacy IV generacji w nadwoziu kombi. Wcześniej jako daily służył mi Volkswagen Passat B5 FL. Niestety, jestem jednym z tych ludzi, którzy nie potrafią NIC nie robić przy swoim aucie, tak więc moje poprzednie daily całkiem przypadkowo stało się tak jakby projektem Z racji wielu godzin pracy, nerwów i pieniędzy włożonych w "fałweja", postanowiłem kupić NOWE DAILY Koncepcja była taka, by znaleźć coś brzydkiego by nie korciło mnie znowu dokładać swoich pięciu groszy. Warunkiem był sedan/kombi i skrzynia automatyczna. Moje wybory konsultowałem z @Matiz, a on generalnie większość moich pomysłów starał się wybijać mi z głowy. W końcu trafiło się ogłoszenie z Subaru Legacy, Matiz w końcu przytaknął na mój wybór i pojechaliśmy zobaczyć sztukę. Niestety, jak zwykle na żywo czar prysł, bo przysłowiowe "nie wymaga wkładu finansowego" zamieniło się w wsadzenie jakichś 5000zł-7000zł aby pozbyć się większości bolączek tego egzemplarza. Auto odrzuciłem i zacząłem się rozglądać za innymi Subaru. Niestety, wszystkie wozidła, które do mnie trafiały bywały na drugim końcu Polski. Zgłosiłem więc swoje zapotrzebowanie na facebookowych grupach Subaru i w ten oto sposób odezwał się do mnie jeden z posiadaczy Legacy IV. Chłop od dobrych kilku lat mieszkał w Szwecji i rozmyślał nad zmianą samochodu, a że zobaczył moje ogłoszenie to chciał spróbować zagadać. Rozmowy trwały długo, ale od samego początku graliśmy w otwarte karty. Dostałem wgląd do wszelkich faktur i rachunków na samochód od pierwszego właściciela, miałem numer VIN, numery tablic rejestracyjnych, dostałem również spore portfolio zdjęć a wisienką na torcie była prezentacja wideo samochodu na żywo. W końcu podjąłem decyzję i sprzedający przyjechał Legacy z Szwecji do Polski, a z Matizem pojechaliśmy aż do Sierpca na oględziny sfinalizowane zakupem. W samochodzie zostały założone aluminiowe felgi 16" na zimę wraz z rocznymi oponami (na oponeo ten model kosztował jakieś 3100zł). W bagażniku znajdował się drugi komplet felg aluminiowych 17" (OEM Subaru), nowe relingi dachowe (OEM), odpinany hak (OEM), drugi komplet śrub do kół. W aucie były nowe dywaniki gumowe, a uprzejmy poprzedni właściciel opuszczając prom w Gdańsku, zahaczył o tamtejsze ASO w celu zakupu nowej kratki halogenu prawego, spryskiwacza reflektora i jego zaślepki (części oscylowały na kwotę +/-800zł. Była faktura, ale nie pamiętam dokładnej kwoty). Wszystkie te elementy dostałem w cenie. No właśnie, odnośnie ceny, to myślę że w tym budżecie nie znalazłbym lepszego egzemplarza. Póki co nie widać nigdzie rdzy, więc szybko wpadnie konserwacja z mojej strony. Warto by było doprecyzować, co udało się kupić: Subaru Legacy IV Station Vagon Rok produkcji 2007 Silnik 2.0 165KM (niestety dopiero zaczynam przygodę z Subaru, więc nie pamiętam oznaczenia) Skrzynia biegów automatyczna, czterobiegowa (j.w.) Kolor szary? (trudno mi powiedzieć bo to zależy od światła) Wyposażenie: - światła bixenonowe - elektrycznie składane, podgrzewane lusterka - podgrzewana sekcja wycieraczek szyby przedniej - tempomat - podgrzewane fotele Na chwilę obecną nie mam zdjęć auta, bo pogoda nie dopisuje, szybko robi się ciemno, ale przy najbliższej okazji coś cyknę by uzupełnić temat. Planów na samochód nie ma, poza utrzymaniem go w jak najlepszej kondycji. Po prostu będę się starał, by przez przypadek nie powstał kolejny projekt Jednak jest kilka rzeczy, które nie dają mi spokoju i coś w tym temacie będę chciał zrobić: 1. montaż modułu DRL, by zrobić światła do jazdy dziennej z świateł przeciwmgielnych - szkoda katować w dzień te bixenony 2. radio. obecna jednostka niby gra, ale podświetlenie jednostki działa sporadycznie. Zastanawiałem się, czy jest sens wstawić najwyższy model OEM z ekranem, czy lepiej kupić ramkę 2DIN? Chciałbym mieć możliwość podłączenia wzmacniacza i kamerki cofania 3. Na pewno wymiana głośników z przodu, bo obecne wyzionęły ducha. Mam jeszcze audio z poprzedniego auta (nie z Passata), więc na przód wpakowałbym Rainbowy SLX (może z wygłuszeniem drzwi, bo maty mi zostały), mam też subwoofer 12" RE Audio i do tego monoblocka Cervin Vega XL 300.1. Fajnie by było to spiąć z oryginalnym radyjkiem, ale jeśli nie ma takiej opcji, to będę szukał jakieś alternatywy 2DIN 4. Montaż czujników parkowania na przód i tył + 2 kamerki (samochodem ma też jeździć żona :D) Na razie to tyle z mojej strony. Pozdrawiam
  14. Sebix_VW

    Uchwyt na telefon IV

    Witam, od niedawna jestem w posiadaniu Legacy IV. Również brakowało mi uchwytu na telefon. Z racji iż toleruję tylko uchwyty poza szybą, postawiłem na montaż w kratkę nawiewu. Szukałem czegoś tylko z ładowaniem indukcyjnym no i udało się zakupić poniższy uchwyt: Bardzo mocno trzyma się kratki, telefon można wkładać i wyciągać jedną ręką. Dodatkowo o mocny chwyt dba specjalny pierścień magnetyczny i elektryczne "łapki" uchwytu. Polecam, choć to wydatek w okolicach 150zł
×
×
  • Dodaj nową pozycję...