Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w nocy wróciliśmy z zasłużonego urlopu naszym FXT. Zrobiliśmy w sumie ok 2200km.

Była to pierwsza tak daleka podróż forkiem, wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne.

Subiektywne odczucia:

1. Jest to zdecydowanie najwygodniejszy samochód w trasie jakim miałem okazję jeździć.

2. Po przejechaniu 1000km wysiadam bez bólu pleców, nóg czy innych kończyn ;)

3. Światła bez podnoszenia świecą bardzo dobrze. Sprawdzone nocą, zarówno na drogach krajowych jak i autostradach. Nie wiem, może mam popsuty samochód :), albo być może skarżący się tutaj powinni zbadać swój wzrok :P

4. Spalanie bardzo przyzwoite 8.8l/100km. Prędkości możliwe maksymalne zgodne z przepisami ;) (80% autostrady)

To mój też jest popsuty, bo mam dokładnie takie same odczucia i bardzo podobne spalanie :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzisiaj w nocy wróciliśmy z zasłużonego urlopu naszym FXT. Zrobiliśmy w sumie ok 2200km.

Była to pierwsza tak daleka podróż forkiem, wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne.

Subiektywne odczucia:

1. Jest to zdecydowanie najwygodniejszy samochód w trasie jakim miałem okazję jeździć.

2. Po przejechaniu 1000km wysiadam bez bólu pleców, nóg czy innych kończyn ;)

3. Światła bez podnoszenia świecą bardzo dobrze. Sprawdzone nocą, zarówno na drogach krajowych jak i autostradach. Nie wiem, może mam popsuty samochód :), albo być może skarżący się tutaj powinni zbadać swój wzrok :P

4. Spalanie bardzo przyzwoite 8.8l/100km. Prędkości możliwe maksymalne zgodne z przepisami ;) (80% autostrady)

To mój też jest popsuty, bo mam dokładnie takie same odczucia i bardzo podobne spalanie :)

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

I ja też z dwoma zastrzeżeniami, po pierwsze światła ustawione, po drugie "prędkości zgodne z przepisami" dlatego w Czechach pali mi mniej niż w RP. W te wakacje ponad 6000km za nami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

SIP moglby oznowu wprowadzic do oferty BBK (zestaw Brembo na przod) do tak popularnego w Polsce FXT. To skutecznie wyeliminuje drazniace stuki z "plywajacych" zaciskow + znaczaco poprawi skutecznosc hamowania w tak dynamicznym auci
 

 

u mnie nic nie stuka albo głuchy jestem ale haulce lepsze to by się przydały - sam bym wymienił chętnie,  jak się przesiadam z colta żony to mam subiektywne wrażenie  wrażenia że forek nie hamuje. Ale  i tak jest lepiej niż w legacy bo tam to był dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam bezpośrednie porównanie z MY2016 i jest bardzo wyraźna różnica in plus, już pomijam, że światła są skrętne.
 

 

Światła sa lepsze XT 2016
Nie jeździłem MY16, ale wierzę wam na słowo, że światła są w nim lepsze. 

 

 

 

Z czym porównujesz?

To nie jest kwestia porównania, ale subiektywnego odczucia oraz komfortu jazdy nocą. Jest po prostu bardzo dobrze. 

Ale może ja mam małe wymagania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam zrobiłem na raz 1000km i także nie byłem połamany. FXT jest wygodny.

U mnie bylo prawie 4000 km w ciagu 4 dni i tez bylem w jednym kawalku, ale... prawa noga nie miala latwo, bo kolanem upieralem sie w twardy plastik

 

No i fotele nie zapewniaja normalnej "fiksacji" ciala w zakretach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 5 miesiącach od zakupu FXT 2016 Platinum, dojrzałem do uzewnętrznienia się ws wrażeń z użytkowania:

Jazda i stabilność ok, demonizowane fotele na długiej trasie bardzo wygodne, w szybkich zakrętach dają rade. W mieście duża widoczność.

Wnętrze ok, ale jak to w przypadku Subaru sto lat za konkurencją. Okno dachowe przyciemniłem, w podobnym odcieniu jak tylne szyby i teraz nie razi już w pełnym słońcu.

Silnik niby 240 KM, a wydaje się, że lekko mułowaty i turbo dziura. Mam porównanie do silnika Audi A5 2.0 TFSI i tam wyraźnie większa dynamika (ta sama masa auta).

Spalanie w mieści ponad 12 l, na trasie typu DK ok 10 l, autostrada 11 l, praktyczny zasięg na pełnym baku przy mix jeździe max 400 km.

Napęd 4x4 nie testowany, bo w teren nie jeżdżę, szkoda auta. Zima dopiero nadejdzie to pewnie się sprawdzi.

Oświetlenie rewelacyjne, dzienne światła LED i skrętne światła mijania ostre i duży zasięg, tylne światła LED słabo widoczne.

Największym rozczarowaniem wg mnie jest system audio i system nawigacji i zbędna ilość wyświetlaczy.

Radio i muzyka z iPhona gra w miarę ok, ale cały UI dotykowego radia z archaicznym sterowaniem, opóźnieniem podczas zmiany stacji radiowych i zbędnymi bajerami typu nagrywanie radia i dzielenie ekranu, które na szczęście da się wyłączyć. Radio cały czas miesza stacje radiowe i najbardziej denerwujące jest opóźnienie w przełączaniu stacji. Dużym plusem muzyka z iPhona poprzez BT, w miarę dobrze gra, np. Spotify (ma ustawienia EQ). Brak możliwości sterowania korektą dźwięku, bo te 3 opcje to za mało. Sterowanie z kierownicy kompletnie nie przemyślane, za dużo przełączników i brak intuicji, brak pokrętła do dźwięku. 

Nawigacja ok, czytelna, łatwo znajduje trasę, duża baza stacji paliw i POI. Mapa jest z 2014 r. więc w miarę aktualna.     

Kamera cofania bardzo dobra, ale do tego duży minus w braku fabrycznych czujników parkowania. W salonie zainstalowali mi jakieś czujniki no-namy i chyba je zaraz wyłączę bo dziadostwo niemiłosierne piszczą.

Teraz największą irytacje budzi we mnie ilość wyświetlaczy, jeden centralny (radio, navi), na desce rozdzielczej (prędkość, brakuje np. info z navi, lub info z radia) i ten na górze z klimą i info o aucie. Nie będę opisywać jak powinno to wyglądać bo każdy kto jechał obojętnie jakim modelem Audi od mniej więcej 2006 r. wie, że te rozwiązania w Subaru są archaiczne.

Dodatki w audio typu, Starlink słabizna w dobie smartfonów, Mirrorlink z iPhonami nie działa. Dziwie się, żę Subaru które głownie stawia na rynek USA nie wszedł we współpracę z CarPlay Apple'a. (ale na liście jest Impreza 2017, więc może będzie możliwość wymiany na system CarPlay).

 

Takie są moje wrażenia i odczucia z pierwszych miesięcy użytkowania FXT 2016 Platinum. Auto jeździ bardzo przyjemnie, ale jest kilka małych denerwujących szczegółów, które obecnie są doskonale rozwiązane w innych samochodach np w Skodzie Fabii za 40 tys. zł. Proszę mi nie pisać, że mogłem kupić Audi. Mogłem bo rozważałem Q5 i Tiguana, wybrałem FXT. Takie mam odczucia i chciałbym się podzielić z innymi użytkownikami Subaru, ew. pomóc w wyborze lub zniechęceniu tego auta potencjalnym kupcom. Auto jest warte tych 160 tys. zł. ale ani grosza więcej ;)    
 

Edytowane przez rafforester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Silnik niby 240 KM, a wydaje się, że lekko mułowaty i turbo dziura. Mam porównanie do silnika Audi A5 2.0 TFSI i tam wyraźnie większa dynamika
   Hmm, to już któraś wypowiedź tego typu użytkownika MY16. Co ciekawe, nie pokrywa się to z odczuciami z MY 13/14. Coś popsuli?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Silnik niby 240 KM, a wydaje się, że lekko mułowaty i turbo dziura. Mam porównanie do silnika Audi A5 2.0 TFSI i tam wyraźnie większa dynamika
   Hmm, to już któraś wypowiedź tego typu użytkownika MY16. Co ciekawe, nie pokrywa się to z odczuciami z MY 13/14. Coś popsuli?

 

No, może określenie mułowaty, to przesada, ale inni potrafią uzyskać więcej ostrości z 240 koni. Q5 211km wydaje się reagować znacznie szybciej. XT fajnie się rozpędza np. 120-160, ale depnięcie przy 80 rozczarowuje - ewidentnie skrzynia jest chroniona przed przeciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Silnik niby 240 KM, a wydaje się, że lekko mułowaty i turbo dziura. Mam porównanie do silnika Audi A5 2.0 TFSI i tam wyraźnie większa dynamika
   Hmm, to już któraś wypowiedź tego typu użytkownika MY16. Co ciekawe, nie pokrywa się to z odczuciami z MY 13/14. Coś popsuli?

 

Ja mam doświadczenie z oboma wersjami jako że oba te samochody mam w garażu :)

Mój MYU14 i MY16 żonowóz :)  Na początku miałem wrażenie że MY16 jest bardziej "spokojny" niż MY14 ale teraz twierdze że to tylko odczucie, bo "cyfry" temu przeczą. Jest bardziej "kulturalny" w swojej pracy i stąd może odczucie że jest nieco "mułowaty".

 

 

Silnik niby 240 KM, a wydaje się, że lekko mułowaty i turbo dziura. Mam porównanie do silnika Audi A5 2.0 TFSI i tam wyraźnie większa dynamika
   Hmm, to już któraś wypowiedź tego typu użytkownika MY16. Co ciekawe, nie pokrywa się to z odczuciami z MY 13/14. Coś popsuli?

 

No, może określenie mułowaty, to przesada, ale inni potrafią uzyskać więcej ostrości z 240 koni. Q5 211km wydaje się reagować znacznie szybciej. XT fajnie się rozpędza np. 120-160, ale depnięcie przy 80 rozczarowuje - ewidentnie skrzynia jest chroniona przed przeciążeniem.

 

Pytanie - w jakim trybie - "I" , "S", czy "#S" ??Bo zachowania samochodu w każdym z tych trybów są różne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - w jakim trybie - "I" , "S", czy "#S" ??Bo zachowania samochodu w każdym z tych trybów są różne ...

   Słuszna uwaga. Są jednocześnie bardzo mylące. Najostrzejszy wydaje się być w S#, ale cyfry jednoznacznie pokazują, że właściwie nie jest w nim szybszy niż w I. Za to lepsze wyniki wykręca w S, czego z kolei w ogóle się nie odczuwa

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sterowanie z kierownicy kompletnie nie przemyślane, za dużo przełączników i brak intuicji, brak pokrętła do dźwięku. 
 

Fakt przycisków jest sporo, ale czy są nie przemyślane....?  Dość szybko je ogarnąłem i są dla mnie dość funkcjonalne, zwłaszcza sterowanie tempomatem.

Natomiast do regulacji głośności chyba najlepsze jest pokrętło jak w audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo droższe Audi do dziś nie wprowadziło ekranów dotykowych, do tego stosuje się wystające a'la tablety, które nie w każdym modelu chcą się chować zasłaniając na stałe spory kawałek drogi niższym osobom. Sterowanie MMI też nie jest idealne i odbiega ergonomią od iDRIVE w BMW.

 

O wirualnym kokpicie nawet nie wspomnę bo kto ma więcej niz 180 cm wzrostu i testował to rozwiązanie wie, o czym pisze.

 

Co do mocy Masters robi w XT 280 KM także jeśli brakuje zawsze mozna myśleć ;)

 

Z ciekawości - dlaczego nie wybrałeś bawarki?

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytanie - w jakim trybie - "I" , "S", czy "#S" ??Bo zachowania samochodu w każdym z tych trybów są różne ...

Słuszna uwaga. Są jednocześnie bardzo mylące. Najostrzejszy wydaje się być w S#, ale cyfry jednoznacznie pokazują, że właściwie nie jest w nim szybszy niż w I. Za to lepsze wyniki wykręca w S, czego z kolei w ogóle się nie odczuwa
Sport # trzyma wyraźnie wyższe obroty, więc moment jest wyższy, jednak skrzynia pracuje wówczas jako ośmio biegowa, co sprawia że sprint do setki jest dłuższy. Jednak na sport # reakcja na depnięcie jest szybsza i dynamiczniejsza.

Uważam, że poliftowy Forek może sprawić inne wrażenia gdyż jest sporo cichszy. Czytałem że zmiany wprowadzone w CVT również obniżyły dźwięki jej pracy.

 

Wysłano z Xperia Z3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zgodzę, że odczucia a osiągi to dwie różne sprawy. Ssangyong natychmiast po wciśnięciu gazu odzywa się gromkim warkotem - jest wrażenie natychmiastowej reakcji, ale rozpędza się jak barka wiślana. Forester nie warczy.

 

W XT wrażenie osiągów uzyskuję na dwa sposoby - ręczna zmiana biegów i przyśpieszanie z już podniesionych obrotów, albo głośne radio i zdziwienie jak ciągnie (choć po chwili).  Natomiast normalnie skrzynia zasługuje na nazwę lineartronic - moc przyrasta liniowo. Czytałem, że w Azji (i w pewnym stopniu USA) najważniejszą cechą automatu jest gładka praca, natomiast w Europie - szybkie redukcje. Przyznacie, że w DSG wskazówka obrotomierza przeskakuje po skali, a nie przesuwa się, ale DSG potrafi szarpnąć.

 

Ponadto q5, które jest większe i cięższe wystarczy 225 koni do lepszych cyferek w przyśpieszaniu, zaś X3 mające 5 koni więcej jest już znacznie szybsze. CVT nie jest optymalną transmisją.

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z forumowiczów zwiększał moc w FXT?

było zdzwoń do nie aso w pn-u

bez problemów zrobisz moc ,,japońską" za niewielkie pieniążki i .....podobno bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A czy ktoś z forumowiczów zwiększał moc w FXT?

było zdzwoń do nie aso w pn-u

bez problemów zrobisz moc ,,japońską" za niewielkie pieniążki i .....podobno bajka

 

Ale czy ta "bajka" nie przysporzy problemow w przypadku potrzeby skorzystania z gwarancji auta???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A czy ktoś z forumowiczów zwiększał moc w FXT?

było zdzwoń do nie aso w pn-u

bez problemów zrobisz moc ,,japońską" za niewielkie pieniążki i .....podobno bajka

Ale czy ta "bajka" nie przysporzy problemow w przypadku potrzeby skorzystania z gwarancji auta???
Nie, żadnych. Gwarancji po prostu nie będzie, więc nie będziesz miał takich rozterek :P

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

 

 

Ponadto q5, które jest większe i cięższe wystarczy 225 koni do lepszych cyferek w przyśpieszaniu, zaś X3 mające 5 koni więcej jest już znacznie szybsze. CVT nie jest optymalną transmisją.

 

już to wklejałem w tym wątku, ale dla przypomnienia. Dane nie marketingowe, a rzeczywiste.

 

 

 

FXT spec EU, MY2014

Acceleration:

0-30 km/h (s): 2,0

0-50 km/h (s): 3,2

0-70 km/h (s): 4,6

0-100 km/h (s): 7,2

0-130 km/h (s): 12,0

0-160km/h (s): 17,6

 

BMW X3 28i spec EU, MY2014

Acceleration:

0-30 km/h (s): 1,4

0-50 km/h (s): 2,3

0-70 km/h (s): 3,8

0-100 km/h (s): 6,8

0-130 km/h (s): 11,4

0-160km/h (s): 18,4

 

Audi Q5 spec EU, TFSI 225 Model od sierpnia 2012 do lipca 2014

Acceleration:

0-30 km/h (s): 1,5

0-50 km/h (s): 2,4

0-70 km/h (s): 4,1

0-100 km/h (s): 7,1

0-130 km/h (s): 11,8

0-160km/h (s): 19,4

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Starlink to co innego. To dziala bez problemu. Krawietz

A jak to podłączyć ? Iphona mam podłączonego przez Bluetooth, włączam ta apke, wybieram na telefonie wyświetlanie na Car Multimedia i .... NIC :(

 

Miałem podobne problemy z łączeniem smartfona przez bluetooth, sms nie pobierał. W instrukcji adio znalazłem drobnym druczkiem, że gdy w smartfonie włączone są optymalizacje aplikacji w celu mniejszego użycia baterii, może zrywać połączenie. Po wyłączeniu w smartfonie wszystkich "optymalizacji aplikacji" wszystko działa bezbłędnie  - może to jest u ciebie ten problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Proszę mi nie pisać, że mogłem kupić Audi. Mogłem bo rozważałem Q5 i Tiguana, wybrałem FXT.

 

Muszę Ciebie dopytać dlaczego zrezygnowałeś z Q5. Planujemy takiego zakupić wymieniając go za Legacy GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...