Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

pierwsza "awaria" w FXT (mam nadzieje, ze i ostatnia zarazem! :) )

 

jeden rog zaslepki "wyjezdza" w gore, mysle co z tym zrobić

Nie da się tej maskownicy wcisnąć?

 

 

Wysłano z Xperia Z3

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pierwsza "awaria" w FXT (mam nadzieje, ze i ostatnia zarazem! :) )

 

jeden rog zaslepki "wyjezdza" w gore, mysle co z tym zrobić

Nie da się tej maskownicy wcisnąć?

 

 

Wysłano z Xperia Z3

 

 

no wlasnie, ze nie - po kilku sekundach od wcisniecia jeden rog wysuwa sie do gory... najwazniejsze, ze wiem iz nic nie bylo grzebane przy tej zaslepce i od razu po odebraniu auta wszystko bylo ok (i z lewej strony nadal jest dobrze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 rozwiazania:

 

1 Gwarancja

2 Kupic za grosze nowa

3 Scotch 3 M tape (VHB szary lub czarny)

4 Dogiac-uformowac po ogrzaniu suszarka

 

... a najlepiej to poslac Japonczykow do Europy lub Korei zeby zobaczyli dobrze wykonane auta.

 

Made in Japan przypomina coraz bardziej made in China z lat 90-tych

A service subaru... Polmozbyt z 70 -tych :toobad:

Edytowane przez J23
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie wyskakiwały, ale trzeszczały. W serwisie podkleili taśmą i był spokój. Mocowanie tych ramek ma jakiś feler. Choć w levorgu na razie cisza. :)

Edytowane przez przemekka
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Eddie, mam tak w swoim XV. Wyskakuje często, a na dziurach klepie. Doprowadza mnie to do szału. 

 

czyli nic nowego pod sloncem... :toobad:

probowales jakos z tym walczyc?

 

 

maskownica montowana jest na "klik" mam ich u siebie trochę akurat prawych więcej jak lewych  ;)

 

29184639506_656eab0c4d_c.jpg

 

u siebie używałem dwa zestawy, obecnie po degradacji audio znowu mam fabryczne płaskie przykrywające fabryczne "sweetersy" 

 

ściągasz je podnosząc od wnętrza auta po czym wysuwasz do siebie (na załączonym zdjęciu jest właśnie prawy, lewa strona na zdjęciu do płaszczyzna "od szyby"

 

jedne lekko poprawiałem podklejając taśmą z meszkiem bolce wsuwane, czyli od strony szyby

obecne chyba siedzą bez żadnych poprawek "mniej więcej" na swoich miejscach

 

więcej problemu miałem w wyskakującym samoczynnie lewym nawiewem na szybę, który znajduje się w desce zaraz poniżej tych maskownic

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Eddie, mam tak w swoim XV. Wyskakuje często, a na dziurach klepie. Doprowadza mnie to do szału.

czyli nic nowego pod sloncem... :toobad:

probowales jakos z tym walczyc?

Tak jak Ketivv napisał, wyciagnąłem, podkleiłem taśmą i na jakiś czas wystarczyło, tzn. do kolejnej wymiany szyby, gdzie znów po wyciągnięciu słupków trzeszczenie powróciło.

Irytujące jak brzęczące muchy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na szybko odciąłem skrawek materiału ze starej koszulki i wcisnąłem pomiędzy kratkę a plastik słupka. Ot, szmatka w Subaru ma sens i przyszłość.

 

PS: cały czas po głowie chodzą mi dwa samochody: Forester SBD CVT lub Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT.

 

Dwa podobne, ale jakże odmienne samochody. Po kilku jazdach próbnych mam ciągle dylemat: S-AWD/CVT vs 4WD w Hyundaiu czyli FWD(+RWD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: cały czas po głowie chodzą mi dwa samochody: Forester SBD CVT lub Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT.

 

Dwa podobne, ale jakże odmienne samochody. Po kilku jazdach próbnych mam ciągle dylemat: S-AWD/CVT vs 4WD w Hyundaiu czyli FWD(+RWD).

 

Zależy w jakich warunkach jeździsz jak dużo lekkiego terenu, czy kopnego śniegu to S-AWD zdaje się będzie skuteczniejsze. Jak bym przetestował o ile się da na śliskiej nawierzchni  jak skuteczny jest ten dołączany napęd czy Ci będzie odpowiadał czy nie. Jak nie zobaczysz różnicy to wybieraj to ładniejsze, cichsze, mniej pali itp.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

PS: cały czas po głowie chodzą mi dwa samochody: Forester SBD CVT lub Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT.

 

Dwa podobne, ale jakże odmienne samochody. Po kilku jazdach próbnych mam ciągle dylemat: S-AWD/CVT vs 4WD w Hyundaiu czyli FWD(+RWD).

Zależy w jakich warunkach jeździsz jak dużo lekkiego terenu, czy kopnego śniegu to S-AWD zdaje się będzie skuteczniejsze. Jak bym przetestował o ile się da na śliskiej nawierzchni jak skuteczny jest ten dołączany napęd czy Ci będzie odpowiadał czy nie. Jak nie zobaczysz różnicy to wybieraj to ładniejsze, cichsze, mniej pali itp. :)
Pytanie tylko czy Hyundaia naprawisz szmatka w razie potrzeby :P

Ciekawi mnie co Kodiaq zaoferuje

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Christoph, bierz Subaru.

Obecnie mamy XT2016. Musze powiedzieć, że przy ostatnim lifcie dużo zmieniono na plus. Badzo dobre reflektory, do tego skrętne, dopieszczone wnętrze, dużo ciszej. No i przecież fajniej mieć kultowe Subaru niż koreańskie wynalazki. Jedynie co do silnika, to może warto przemysleć sprawę i wybrać jednak benzynę? Zwyczajnie prostsza, trwalsza, bardziej bezobsługowa konstrukcja, w przeciwieństwie do wsólczesnych silników wysokoprężnych (wszystkich marek).

SBD też mocą i osiągami nie urywa czterech liter. Dodatkowo 2,0i jest tańszy. Mieliśmy z żoną forka My13 2,0 wolnossącą benzynę i złągo słowa o aucie nie dam powiedzieć, nie zawiódł nas ani nie rozczarował w żadnym aspekcie. Osobiście uważam, że do tandemu z CVT wolny ssak jest za słaby jednak są tu na forum zadowoleni właściciele, więc to też zależy od oczekiwań - wg suchych danych dynamika manualnej wersji wypada lepiej.

Wybór oczywiście należy do Ciebie..

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym mieszkał w Polsce, wybór byłby bardzo prosty - wybrać kolor lakieru do Forestera XT. Ale w Austrii jeździ się dieslami i takie się potem łatwiej odsprzedaje na rynku wtórnym. Po prostu każdy Bauer ma traktor i wielki zbiornik na ropę w garażu - jeździ się więc dieslami. Benzyna to "egzotyka" :D

 

Mieszkam na skraju wielkiego lasu z krętymi drogami czwartej kategorii odśnieżania, więc AWD i podwyższony prześwit ułatwia życie. Natomiast od silnika oczekuję wysokiego momentu obrotowego - teren mocno pofałdowany. Wolnossący silnik odpada.  

 

Dylematy mam już długo, bo nie widzę alternatywy dla XV SBD, a chcę automat - dla wygody. Levorg ma fajny silnik, ale jest za niski. Jest jeszcze inny paradoks, że Subaru XV SBD to najszybszy diesel z całej gamy Subaru. Każdy większy model jest wolniejszy :D

 

Jeździłem Foresterem 2015 i 2016 SBD CVT oraz Outbackiem. CVT z jednostkami doładowanymi to bardzo przyjemne w jeździe połączenie, stąd takie parcie na Forestera SBD. Wyciszenie, wykonanie poprawiono, auto fajnie się prowadzi, ale patrząc na różnorodność i obszerność oferty Hyundaia (w tym 177KM turbobenzyna i 7-biegowa przegładnia dwusprzęgłowa z całym pakietem wyposażenia i asystentów), płakać się chcę, że w poza wersją Exclusive w Subaru nawet nie ma składanego kluczyka (jest szpikulec do jajek), czy nawet przyciemnionych szyb w wersji Comfort, a osiągi są ledwie wystarczające. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym się zastanowił. Jesli jesteś wymagający to nawet dwa razy. Moj FXT spisuje sie tak sobie, ma sporo spraw gwarancyjnych, duzo lepszy jest stary Outback. Na pewno po zakonczeniu gwarancji się pożegnamy...

Jak widać bywa i tak.

Jak już kilka razy wspomniałem na forum, z wolnossącego Forestera byliśmy z żoną bardzo zadowoleni. 73000 km, zero problemów, wiele kilometrów poza utwardzonymi drogami i zero jakichkolwiek problemów z elementami zawieszenia.

Dodatkowo korzystna sprzedaż, praktycznie na pniu, bez targowania, bardzo duże zainteresowanie autem.

Teraz XT, poza oczywistym zapasem mocy, dynamiką zauważalny jest ostatni lifting, poprawki wizualne, ale też poprawione wyciszenie, reflektory LED. Zauważyłem, że pojawiła się chłodnica oleju przekładni...

Ogólnie same pozytywne doświadczenia w obu przypadkach.

 

Wysłano z Xperia Z3

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...