sjak Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Kiedyś (2004) ukradli mi Mercedesa Viano zabezpieczonego jakimś dozorem satelitarnym (nie pamiętam typu). Najciekawsze było to, że samochód zniknął w Warszawie, a po niespełna 20 min sygnał odezwał się z ... Radomia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Szybki był, znaczy się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 GPS spoofing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2r Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-warto-kupic-subaru-z-dieslem-wszystko-o-silniku-2-0-d/15qz3#fp=as podsumowanie całkiem pozytywne pozdrawiam, MR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 O zaworze EGR: "Sama procedura wymiany nie jest skomplikowana – może ją przeprowadzić każda osoba, która zna się na mechanice". A ja (z dwóch źródeł) słyszałem, że do nowego zaworu trzeba 'przyuczyć' ECU. Nie do zrobienia w warunkach domowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-warto-kupic-subaru-z-dieslem-wszystko-o-silniku-2-0-d/15qz3#fp=as podsumowanie całkiem pozytywne pozdrawiam, MR chyba na zasadzie: nie jest źle bo u innych bywa jeszcze gorzej Ja, jako ktoś nie mający do czynienia z SBD po tym artykule jakoś ciężko miałbym się przekonać (chociaż ogólnie charakterystyka diesli mi bardzo odpowiada) Edytowane 24 Października 2014 przez RadziejS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 chyba na zasadzie: nie jest źle bo u innych bywa jeszcze gorzej Tak rozumują pragmatycy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 O zaworze EGR: "Sama procedura wymiany nie jest skomplikowana – może ją przeprowadzić każda osoba, która zna się na mechanice". A ja (z dwóch źródeł) słyszałem, że do nowego zaworu trzeba 'przyuczyć' ECU. Nie do zrobienia w warunkach domowych. W interfejsie istnieje taka procedura aczkolwiek w samym zaworze egr nie ma zadnej elektroniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Wyniki testu długodystansowego Subaru XV 2.0D. Przy 52 kkm padło sprzęgło. Na końcu testu rozebrano silnik i okazało się, że górne części tłoków 1 i 3 cylindra były stopione prawie do krawędzi a na ściankach pojawiły się wyraźne rysy. Najprawdopodobniej złe dawki paliwa pod częściowym obciążeniem. Za kilka kkm silnik by zrobił papa. Zmienione sprzęgło też już powoli dogorywało. Aby nie było, że Niemcy się uwzięli ma biedne Subaru to jeszcze gorzej wypadło Audi A4 2.0 TDI (2012) - tam bodajże dwa razy skrzynię zmieniali. Co do SBD: czy komputer zapamiętuje największe korekty dawek paliwa czy tylko można je na bieżąco czytać ? Bo podpięcie pod kompa na przeglądzie i zczytanie na biegu jałowym chyba niewiele daje jak wtryskiwacz zaczyna lać przy jakimś obciążeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) @Sławek1 - ale właśnie po obszernej lekturze wielu wątków dotyczących ew. przypadłości SBD doszedłem do wniosku, że żadnej wtopy producenta nie ma, a poziom usterkowości jest porównywalny (jeśli nie niższy) z innymi współczesnymi silnikami wysokoprężnymi. Edycja moderatora: powyższy cytat pochodzi z postu zamieszczonego w wątku: Czy Forum zniechęca potencjalnych nabywców do kupna Subaru ? Nie do konca; 5 biegowa skrzynia ktora ma np. model '09 po prostu nie pasuje do tej jednostki napedowej. Przelozenia sa takie ze na niskich obrotach bardzo latwo zdlawic silnik, zwlaszcza ruszajac nieco pod gore. To wymaga wyzszych obrotow, co z kolei zuzywa sprzeglo. To nie jest moj pierwszy diesel wiec nie kupuje wyjasnien o zlej technice ruszania. Z nowymi, 6 biegowymi skrzyniami SBD podobno funkcjonuje lepiej. Osobiscie jezdzilem tylko dieslem z CVT, ta kombinacja jest o niebo lepsza niz to co mam w swoim SBD '09. Edytowane 3 Listopada 2014 przez Urabus Informacja o przeniesieniu postu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) Nie do konca; 5 biegowa skrzynia ktora ma np. model '09 po prostu nie pasuje do tej jednostki napedowej. Przelozenia sa takie ze na niskich obrotach bardzo latwo zdlawic silnik, zwlaszcza ruszajac nieco pod gore. To wymaga wyzszych obrotow, co z kolei zuzywa sprzeglo. To nie jest moj pierwszy diesel wiec nie kupuje wyjasnien o zlej technice ruszania. No tu się nie zgodzę. Rzeczywiście prawidłowe ruszenie przy większych oporach ruchu nie jest łatwą sprawą dla świeżo upieczonego kierowcy, a przynajmniej trudniejsze niż w przypadku konkurencji, ale jak najbardziej do ogarnięcia i absolutnie nie określiłbym skrzyni jako niepasującej do jednostki napędowej. Generalnie w każdych (poza naprawdę ekstremalnymi) warunkach ruszam nie przekraczając 1200 - 1300 rpm, i nie stanowi to żadnej konieczności wzmożonej uwagi. Robię to absolutnie automatycznie. Natomiast w pozostałych sytuacjach drogowych przełożenia są zupełnie bez zastrzeżeń Nie zakładam oczywiście, że nie potrafisz - natomiast jeśli masz takie obserwacje, to może kwestia jakiś problemów z konkretnym egzemplarzem Edytowane 3 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 @sjak a wiec zgodzmy sie co do tego ze sie nie zgadzamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Co do tego, że się nie zgadzamy, mogę się zgodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Moja żona nie chce jeździć hondą,bo przy ruszaniu zawsze jej gaśnie(sprzęgło ponad 220 tys ) natomiast przy ruszaniu Legacem-NIGDY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Zanim kupiłem legacy to miałem też jazdę testową octavią 1.9 Tdi i gasła mi prawie przy każdej próbie ruszania. Dużo łatwiej ruszało mi się legacy. Jednak muszę przyznać że przy dużych oporach ruszania łatwiej spalić sprzęgło w AWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 znowu temat sprzęgła w sbd - ja się naczytałem w forum, najadłem się strachu i zrobiłem na tym sprzęgle około 126 kkm, i sprzedałem auto ale myślę że jeszcze bym spokojnie pojeździł na nim bo nie przejawiało żadnych oznak zużycia. Dla mnie temat rozdmuchany i dziwi mnie że ciągle powraca. Miałem skrzynie 5 biegową, 6 nie jeździłem ale dal mnie 5 też była OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) U mnie się pojawił dziwny problem... gdy samochód jest zimny tzn, po nocy i ruszam spod domu to tak gdzieś przez pierwsze dwa km zdarza się, że przy puszczaniu sprzęgła samochód zalicza kangura i to nie jest moja wina bo nigdy takiego objawu nie miałem... wygląda to jak by mu brakowało paliwa, nie wiem czy to od sprzęgła czy od silnika jak wysprzęglę i ruszę raz jeszcze to rusza normalnie, oj zaczyna mnie to irytować zgłoszę to przy najbliższym przeglądzie, ciekawe czy coś wydumają Edytowane 6 Listopada 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Niestety tak to jest z tym autem, to wina sprzęgła. Edytowane 6 Listopada 2014 przez maric1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Hmm.. sprzęgło by padło po 26tyś km? To by był trochę śmiech bo ani nie kręcę "bąków" pod tesco, ani nie strzelam ze sprzęgła, ruszam max z 1500obr/min i ani raz nie czułem spalenizny sprzęgła, nie przyśpieszam też od 1200obr by nie męczyć dwumasy (ogólnie to stosuje całe to voodoo które powinno się stosować wg forum) serio jak się okaże, że rozsypało się sprzęgło z dwumasą po gwarancji to założę w necie bloga "moje-boje z sbd" i wypozycjonuje go tak, że po wpisaniu subaru diesel w google będzie na pierwszej stronie bo już za dużo zaczyna mnie kosztować ten samochód... zarówno pieniędzy jak i nerwów. Samochód półtora roku temu kupiony z przebiegiem 7kkm: - wysrał się egr - 1100zł - jak jest chłodno i wilgotno to "szarpie" silnikiem na wolnych obrotach - czasami jak samochód jest zimny a na zewnątrz w olkicach 10st. C to przy przyspieszaniu na 2-3 biegu w okolicach 2-3k/rpm wtryski wydają taki dzwięk jak by ktoś nawrzucał do cylindrów gwoździ (stosuje dodatki do paliwa zalecane przez Krakowskie ASO) prócz tego wlewałem AR... - teraz to sprzęgło już pominę jakość plastików i wyciszenie które daje w kosć przy wyższych prędkościach bo na to akurat byłem przygotowany tak samo audio które trza było zmienić bo było tragiczne - to są rzeczy na które się godzimy przy zakupie ale pozostałe problemy które generuje ta jednostka są dość irytujące, wszelkie zalety które niewątpliwe ma ten samochód i rodzaj napędu skutecznie przysłaniają wymienione wyżej wady. By nie było tak smutno to kawał o kozie Chyba rozumiecie moje zirytowanie, różne samochody w życiu miałem od francuskich przez koreańskie po niemieckie, żaden nie sprawiał tyle problemów w tak krótkim czasie i przy tak niskich przebiegach, zazwyczaj jeżdżę samochodem tak do 100tyś km i zmieniam ale jak tak dalej pójdzie z subaru to będzie to krótka przygoda. Edytowane 6 Listopada 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Slavok, to nie jest wina sprzęgła: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63615-szarpie-na-zimnym/#entry2130580 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 ja niestety kangurka mam na cieplym silniku wyraznie wyczuwalny na 1 i 2 biegu w zakresie 2100-2500 obr/min jak wpadnie w "rezonans" to albo trzeba gaz odpuscic albo wyraźnie przyspieszyc ale jazda w kolumnie aut bywa udręką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stablo Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Nie kupujcie diesla u mnie było napraw za 80 tys na gwarancji Plus na koniec padł silnik W serwisie silników leżało kilka wszystkie Diesla panewki wały urwanie ., pękniete bloki szmelc Jeśli potrzebujecie pomocy porady piszcie dzwoncie Nawet po gwarancji można wymienić silnik Kilku osobom odradzilem to gówno o nazwie diesel i naprawdę są wdzięczni i szczęśliwi ze nie dali sobie wcisnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Slavok, to nie jest wina sprzęgła: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63615-szarpie-na-zimnym/#entry2130580 To jakies jaja... Kilka samochodow, ten sam objaw, ten sam przebieg czyżby ujawnil sie kolejny feler sbd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Jeśli potrzebujecie pomocy porady piszcie dzwoncie podaj adres... Nawet po gwarancji można wymienić silnik poważnie ? ..niemożliwe... Kilku osobom odradzilem to gówno o nazwie diesel i naprawdę są wdzięczni i szczęśliwi ze nie dali sobie wcisnąć jak wdzięczni i szczęśliwi.....? jest jakaś korespondencja... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Oj Panie Andrzeju zasugerował by pan cos utrapionym szarpaniem a nie wdawal się w bezsensowną polemikę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się