Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

O zaworze EGR: "Sama procedura wymiany nie jest skomplikowana – może ją przeprowadzić każda osoba, która zna się na mechanice".

 

A ja (z dwóch źródeł) słyszałem, że do nowego zaworu trzeba 'przyuczyć' ECU. Nie do zrobienia w warunkach domowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba na zasadzie: nie jest źle bo u innych bywa jeszcze gorzej :)

Ja, jako ktoś nie mający do czynienia z SBD po tym artykule jakoś ciężko miałbym się przekonać (chociaż ogólnie charakterystyka diesli mi bardzo odpowiada)

Edytowane przez RadziejS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zaworze EGR: "Sama procedura wymiany nie jest skomplikowana – może ją przeprowadzić każda osoba, która zna się na mechanice".

 

A ja (z dwóch źródeł) słyszałem, że do nowego zaworu trzeba 'przyuczyć' ECU. Nie do zrobienia w warunkach domowych.

W interfejsie istnieje taka procedura aczkolwiek w samym zaworze egr nie ma zadnej elektroniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki testu długodystansowego Subaru XV 2.0D. Przy 52 kkm padło sprzęgło. Na końcu testu rozebrano silnik i okazało się, że górne części tłoków 1 i 3 cylindra były stopione prawie do krawędzi a na ściankach pojawiły się wyraźne rysy. Najprawdopodobniej złe dawki paliwa pod częściowym obciążeniem. Za kilka kkm silnik by zrobił papa. Zmienione sprzęgło też już powoli dogorywało.

Aby nie było, że Niemcy się uwzięli ma biedne Subaru to jeszcze gorzej wypadło Audi A4 2.0 TDI (2012) - tam bodajże dwa razy skrzynię zmieniali. 

 

Co do SBD: czy komputer zapamiętuje największe korekty dawek paliwa czy tylko można je na bieżąco czytać ? Bo podpięcie pod kompa na przeglądzie i zczytanie na biegu jałowym chyba niewiele daje jak wtryskiwacz zaczyna lać przy jakimś obciążeniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

@Sławek1 - ale właśnie po obszernej lekturze wielu wątków dotyczących ew. przypadłości SBD doszedłem do wniosku, że żadnej wtopy producenta nie ma, a poziom usterkowości jest porównywalny (jeśli nie niższy) z innymi współczesnymi silnikami wysokoprężnymi.

 

Edycja moderatora: powyższy cytat pochodzi z postu zamieszczonego w wątku:

Czy Forum zniechęca potencjalnych nabywców do kupna Subaru ?

 

Nie do konca; 5 biegowa skrzynia ktora ma np. model '09 po prostu nie pasuje do tej jednostki napedowej. Przelozenia sa takie ze na niskich obrotach bardzo latwo zdlawic silnik, zwlaszcza ruszajac nieco pod gore. To wymaga wyzszych obrotow, co z kolei zuzywa sprzeglo. To nie jest moj pierwszy diesel wiec nie kupuje wyjasnien o zlej technice ruszania.

 

Z nowymi, 6 biegowymi skrzyniami SBD podobno funkcjonuje lepiej. Osobiscie jezdzilem tylko dieslem z CVT, ta kombinacja jest o niebo lepsza niz to co mam w swoim SBD '09.

Edytowane przez Urabus
Informacja o przeniesieniu postu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca; 5 biegowa skrzynia ktora ma np. model '09 po prostu nie pasuje do tej jednostki napedowej. Przelozenia sa takie ze na niskich obrotach bardzo latwo zdlawic silnik, zwlaszcza ruszajac nieco pod gore. To wymaga wyzszych obrotow, co z kolei zuzywa sprzeglo. To nie jest moj pierwszy diesel wiec nie kupuje wyjasnien o zlej technice ruszania.

No tu się nie zgodzę. Rzeczywiście prawidłowe ruszenie przy większych oporach ruchu nie jest łatwą sprawą dla świeżo upieczonego kierowcy, a przynajmniej  trudniejsze niż w przypadku konkurencji, ale jak najbardziej do ogarnięcia i absolutnie nie określiłbym skrzyni jako niepasującej do jednostki napędowej. Generalnie w każdych (poza naprawdę ekstremalnymi) warunkach ruszam nie przekraczając 1200 - 1300 rpm, i nie stanowi to żadnej konieczności wzmożonej uwagi. Robię to absolutnie automatycznie. Natomiast w pozostałych sytuacjach drogowych przełożenia są zupełnie bez zastrzeżeń :)

Nie zakładam oczywiście, że nie potrafisz - natomiast jeśli masz takie obserwacje, to może kwestia jakiś problemów z konkretnym egzemplarzem :)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim kupiłem legacy to miałem też jazdę testową octavią 1.9 Tdi i gasła mi prawie przy każdej próbie ruszania. Dużo łatwiej ruszało mi się legacy.

Jednak muszę przyznać że przy dużych oporach ruszania łatwiej spalić sprzęgło w AWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu temat sprzęgła w sbd - :)  ja się naczytałem w forum,  najadłem się strachu i zrobiłem na tym sprzęgle około 126 kkm, i sprzedałem auto ale myślę że jeszcze bym spokojnie pojeździł na nim bo nie przejawiało żadnych oznak zużycia. Dla mnie temat rozdmuchany i dziwi mnie że ciągle powraca. Miałem skrzynie 5 biegową,  6 nie jeździłem ale dal mnie 5 też była OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie się pojawił dziwny problem... gdy samochód jest zimny tzn, po nocy i ruszam spod domu to tak gdzieś przez pierwsze dwa km zdarza się, że przy puszczaniu sprzęgła samochód zalicza kangura :o i to nie jest moja wina bo nigdy takiego objawu nie miałem... wygląda to jak by mu brakowało paliwa, nie wiem czy to od sprzęgła czy od silnika :huh: jak wysprzęglę i ruszę raz jeszcze to rusza normalnie, oj zaczyna mnie to irytować ;) zgłoszę to przy najbliższym przeglądzie, ciekawe czy coś wydumają :rolleyes:

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. sprzęgło by padło po 26tyś km? To by był trochę śmiech bo ani nie kręcę "bąków" pod tesco, ani nie strzelam ze sprzęgła, ruszam max z 1500obr/min i ani raz nie czułem spalenizny sprzęgła, nie przyśpieszam też od 1200obr by nie męczyć dwumasy (ogólnie to stosuje całe to voodoo które powinno się stosować wg forum) serio jak się okaże, że rozsypało się sprzęgło z dwumasą po gwarancji to założę w necie bloga "moje-boje z sbd" i wypozycjonuje go tak, że po wpisaniu subaru diesel w google będzie na pierwszej stronie bo już za dużo zaczyna mnie kosztować ten samochód... zarówno pieniędzy jak i nerwów.

Samochód półtora roku temu kupiony z przebiegiem 7kkm:

 

- wysrał się egr - 1100zł

- jak jest chłodno i wilgotno to "szarpie" silnikiem na wolnych obrotach

- czasami jak samochód jest zimny a na zewnątrz w olkicach 10st. C to przy przyspieszaniu na 2-3 biegu w okolicach 2-3k/rpm wtryski wydają taki dzwięk jak by ktoś nawrzucał do cylindrów gwoździ (stosuje dodatki do paliwa zalecane przez Krakowskie ASO) prócz tego wlewałem AR...

- teraz to sprzęgło :rolleyes:

 

już pominę jakość plastików i wyciszenie które daje w kosć przy wyższych prędkościach bo na to akurat byłem przygotowany tak samo audio które trza było zmienić bo było tragiczne - to są rzeczy na które się godzimy przy zakupie ale pozostałe problemy które generuje ta jednostka są dość irytujące, wszelkie zalety które niewątpliwe ma ten samochód i rodzaj napędu skutecznie przysłaniają wymienione wyżej wady.

 

 

By nie było tak smutno to kawał o kozie ;)

 

 

Chyba rozumiecie moje zirytowanie, różne samochody w życiu miałem od francuskich przez koreańskie po niemieckie, żaden nie sprawiał tyle problemów w tak krótkim czasie i przy tak niskich przebiegach, zazwyczaj jeżdżę samochodem tak do 100tyś km i zmieniam ale jak tak dalej pójdzie z subaru to będzie to krótka przygoda. :wacko:

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupujcie diesla u mnie było napraw za 80 tys na gwarancji

Plus na koniec padł silnik

W serwisie silników leżało kilka wszystkie Diesla panewki wały urwanie ., pękniete bloki szmelc

Jeśli potrzebujecie pomocy porady piszcie dzwoncie

Nawet po gwarancji można wymienić silnik

Kilku osobom odradzilem to gówno o nazwie diesel i naprawdę są wdzięczni i szczęśliwi ze nie dali sobie wcisnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli potrzebujecie pomocy porady piszcie dzwoncie

 

podaj adres...

 

 

 

Nawet po gwarancji można wymienić silnik

 

poważnie ? ..niemożliwe... :rolleyes:

 

 

 

Kilku osobom odradzilem to gówno o nazwie diesel i naprawdę są wdzięczni i szczęśliwi ze nie dali sobie wcisnąć

 

jak wdzięczni i szczęśliwi.....? jest jakaś korespondencja... :)  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...