Jump to content
GeFo555

Awaryjność Boxer Diesel

Recommended Posts

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu imprezy diesel.

W zwązku z tym mam pytanie odnośnie awaryjności tegoż silnika. Ponoć silniki przed 2010 były bardziej narażone na awarię niż od 2010 wzwyż. Mam na oku fajną imprezkę z 45tyś przelotu 6mt tylko własnie z 2009 roku.....

Btw. szukałem informacji na forum, ale za wiele się nie dowiedziałem....

 

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam - właśnie jestem w trakcie awarii silnika z forestera z 2008 roku , podczas jazdy na autostradzie 140km/h strzelił wał korbowy - to są właśnie te silniki z 2008 rok - ogólnie auto bardzo fajne super się jeździ - dodaje , że auto po gwarancji - nowy silnik ok 30tys

 

z tego co wiem to koniec 2009 roku to silniki są już poprawione

Edited by arsvet

Share this post


Link to post
Share on other sites

mój diesel w Legacy ma przebieg 55tys. narazie nie zauważam jakichkolwiek problemów.Teraz to już nawet prawie nie bierze oleju.No ale to jest model rocznikowy 2010.Znajomy ma Legacy z pierwszych roczników i mówił że były problemy z obrotami silnika na jałowym.Najlepiej sprawdzić w ASO.

Zaraz padną pytania : a na cholere Ci diesel i to używany? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja kolezanka ze studiow ma Impreze 2.0D , wgrany program na 180ps , przyjemnie to autko jezdzi:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O awaryjności jednostek trochę znajduje się tutaj. Odnośnie zmian, wprowadzone zostały w silniku, który spełnia normę Euro5, czyli w większości modeli od MY10/MY11 (szczegóły zobacz tutaj).

Edited by subleo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

Jeżdże legacy 2008. Po 100tys km strzelił wał

Wymieniłem shortblock i jeździ :)

Generlanie auto zajebiste tylko z silnikami 2008 różnie bywa.

Teraz już jest lepiej silnik na allegro można za 10-15 k kupić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Posiadam 2.0 D w foresterze z końcówki roku 2011 - ale modelowo 2012 - na liczniku przejechane 42tyś i nic - tylko dolewam paliwa na Shellu ;)

Więc jeśli jakaś awaryjność to pewnie te wczesne modele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 60tys. i oprócz ekologi nic się niedzieje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 tys w rok i nic . Nawet filtr mi się nie zaświecił . Teraz mam 78 tys i dalej nic . Raz wymienione klocki , no i oczywiście łączniki stabilizatora przód .

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 000 bez problemów. Nawet sprzęgło i filtr działają. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic tylko diesel! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejny wątek :) tym razem na głównym :P

180 tysięcy, rocznik 2008, jeździ ;) awarii nie było (i mam nadzieję że nie będzie :rolleyes: )

Edited by slesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy silnik padł po 9 tys. km. Po wymianie na nowy kompletny, przejechane 106 tys. i nic się nie dzieje. Rocznik 2008.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wniosek prosty - diesel tylko od 2010 w górę bo mniejsze ryzyko awarii !

Share this post


Link to post
Share on other sites

MY 2010 120kkm swinia na 180kucy, jazda nie tylko po buleczki i wsio gra

Share this post


Link to post
Share on other sites

2008 rocznik. Przy około 30tys. wymiana silnika ;P Obecnie ponad 160tys. i jak narazie brak problemów :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

krótko opisze subaru forester 2010 rok 2.0 diesel kolegi - 70 tys przebiegu problem z filtrem cząstek ( wymiana wiązek kabli, wymiana filtra) filtr dalej się załącza 2 razy w tyg, czyszczenie filtra serwis dalej niewie jaki problem - okazuje się , że czujnik zepsuty po wymianie wszystko się uspokoiło przebieg 120 tyś strzelila panewka silnik zatarty - auto 2 miesiące po gwarancji - dobry gest subaru uznali wadę fabryczną wymienili silnik , przy okazji wymiana sprzęgła bo przecież auto ma już 120 tyś to po sprzęgle ( w ASO stwierdzono , że za autem nie wolno nic ciągnąć ajuz napewno niema mowy o holowaniu innego a sprzedali koledze hak do auta za 3 tyś ) tarcze przód i tyl zmieniono już dwa razy koszt ok. 4 tyś ale nie jestem pewny , teraz przy 130 tyś poszła skrzynia jakaś plastkiowa część - koszt 2500zł , awaria świateł - jeszcze niewiadomo ile kosztów- dodam , że auto w roku 2012 przestało ok 2 miesiące w ASO Nowy Sącz - Pozdrawiam

Edited by arsvet

Share this post


Link to post
Share on other sites
diesel kolegi
a twoj??

Share this post


Link to post
Share on other sites
przy okazji wymiana sprzęgła bo przecież auto ma już 120 tyś to po sprzęgle ( w ASO stwierdzono , że za autem nie wolno nic ciągnąć ajuz napewno niema mowy o holowaniu innego a sprzedali koledze hak do auta za 3 tyś )
dobre :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma problemu ze sprzęgłami w subaru :)

Dzisiaj będąc w salonie po wycieraczki stały only 2 sztuki z powodu sprzęgła

Tak więc problem jest rozdmuchany :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

w ASO stwierdzono , że za autem nie wolno nic ciągnąć ajuz napewno niema mowy o holowaniu innego a sprzedali koledze hak do auta za 3 tyś

 

nie wiem po co komuś takie rzeczy gadają , ale ja jakoś spokojnie zaciągnąłem skuter do Chorwacji - 1200 km - do tego w aucie 4 osoby + pełne załadowanie i jakoś problemów nie miałem ze sprzęgłem . Delikatnie ruszamy jak coś ciągniemy i po sprawie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Fordach Focusach też padały sprzęgła, w "Wieśwagenach" również , Toyoty tez mają te problemy. To nie problem Subaru ale nowych diesele z dużym momentem i wsadzenie tych dwumas aby "poprawić" komfort, ale mi się zdaję że to po prostu ma się psuć aby serwis miał z czego żyć. Ja swoim Forkiem ciągnąłem przyczepę kempingową i spory jacht i jak na razie sprzęgło działa bez zarzutu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...