Jump to content

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Recommended Posts

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu imprezy diesel.

W zwązku z tym mam pytanie odnośnie awaryjności tegoż silnika. Ponoć silniki przed 2010 były bardziej narażone na awarię niż od 2010 wzwyż. Mam na oku fajną imprezkę z 45tyś przelotu 6mt tylko własnie z 2009 roku.....

Btw. szukałem informacji na forum, ale za wiele się nie dowiedziałem....

 

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

witam - właśnie jestem w trakcie awarii silnika z forestera z 2008 roku , podczas jazdy na autostradzie 140km/h strzelił wał korbowy - to są właśnie te silniki z 2008 rok - ogólnie auto bardzo fajne super się jeździ - dodaje , że auto po gwarancji - nowy silnik ok 30tys

 

z tego co wiem to koniec 2009 roku to silniki są już poprawione

Edited by arsvet
Link to comment
Share on other sites

mój diesel w Legacy ma przebieg 55tys. narazie nie zauważam jakichkolwiek problemów.Teraz to już nawet prawie nie bierze oleju.No ale to jest model rocznikowy 2010.Znajomy ma Legacy z pierwszych roczników i mówił że były problemy z obrotami silnika na jałowym.Najlepiej sprawdzić w ASO.

Zaraz padną pytania : a na cholere Ci diesel i to używany? ;)

Link to comment
Share on other sites

O awaryjności jednostek trochę znajduje się tutaj. Odnośnie zmian, wprowadzone zostały w silniku, który spełnia normę Euro5, czyli w większości modeli od MY10/MY11 (szczegóły zobacz tutaj).

Edited by subleo
Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

Jeżdże legacy 2008. Po 100tys km strzelił wał

Wymieniłem shortblock i jeździ :)

Generlanie auto zajebiste tylko z silnikami 2008 różnie bywa.

Teraz już jest lepiej silnik na allegro można za 10-15 k kupić

Link to comment
Share on other sites

60 tys w rok i nic . Nawet filtr mi się nie zaświecił . Teraz mam 78 tys i dalej nic . Raz wymienione klocki , no i oczywiście łączniki stabilizatora przód .

Link to comment
Share on other sites

kolejny wątek :) tym razem na głównym :P

180 tysięcy, rocznik 2008, jeździ ;) awarii nie było (i mam nadzieję że nie będzie :rolleyes: )

Edited by slesz
Link to comment
Share on other sites

krótko opisze subaru forester 2010 rok 2.0 diesel kolegi - 70 tys przebiegu problem z filtrem cząstek ( wymiana wiązek kabli, wymiana filtra) filtr dalej się załącza 2 razy w tyg, czyszczenie filtra serwis dalej niewie jaki problem - okazuje się , że czujnik zepsuty po wymianie wszystko się uspokoiło przebieg 120 tyś strzelila panewka silnik zatarty - auto 2 miesiące po gwarancji - dobry gest subaru uznali wadę fabryczną wymienili silnik , przy okazji wymiana sprzęgła bo przecież auto ma już 120 tyś to po sprzęgle ( w ASO stwierdzono , że za autem nie wolno nic ciągnąć ajuz napewno niema mowy o holowaniu innego a sprzedali koledze hak do auta za 3 tyś ) tarcze przód i tyl zmieniono już dwa razy koszt ok. 4 tyś ale nie jestem pewny , teraz przy 130 tyś poszła skrzynia jakaś plastkiowa część - koszt 2500zł , awaria świateł - jeszcze niewiadomo ile kosztów- dodam , że auto w roku 2012 przestało ok 2 miesiące w ASO Nowy Sącz - Pozdrawiam

Edited by arsvet
Link to comment
Share on other sites

przy okazji wymiana sprzęgła bo przecież auto ma już 120 tyś to po sprzęgle ( w ASO stwierdzono , że za autem nie wolno nic ciągnąć ajuz napewno niema mowy o holowaniu innego a sprzedali koledze hak do auta za 3 tyś )
dobre :biglol:
Link to comment
Share on other sites

w ASO stwierdzono , że za autem nie wolno nic ciągnąć ajuz napewno niema mowy o holowaniu innego a sprzedali koledze hak do auta za 3 tyś

 

nie wiem po co komuś takie rzeczy gadają , ale ja jakoś spokojnie zaciągnąłem skuter do Chorwacji - 1200 km - do tego w aucie 4 osoby + pełne załadowanie i jakoś problemów nie miałem ze sprzęgłem . Delikatnie ruszamy jak coś ciągniemy i po sprawie .

Link to comment
Share on other sites

W Fordach Focusach też padały sprzęgła, w "Wieśwagenach" również , Toyoty tez mają te problemy. To nie problem Subaru ale nowych diesele z dużym momentem i wsadzenie tych dwumas aby "poprawić" komfort, ale mi się zdaję że to po prostu ma się psuć aby serwis miał z czego żyć. Ja swoim Forkiem ciągnąłem przyczepę kempingową i spory jacht i jak na razie sprzęgło działa bez zarzutu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...