Jump to content

sewa

Użytkownik
  • Content Count

    706
  • Joined

  • Last visited

About sewa

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Auto
    BRZ, Levorg GT-S

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Okazuje się ze przez jakiś czas jeździłem na słabym akumulatorze. Wczoraj go wymieniłem ponieważ raz odpalał, raz nie i to po przejechaniu kilkuset kilometrow. Poczytałem trochę na temat elektroniki w nowoczesnych autach. Sporo ludzi pisze o problemach ESP gdzie winowajca była słaba bateria.Zastanawiam się wiec czy VDC nie zaczął mi strajkować z powodu niedoladowanego akumlatora...
  2. sewa

    Akumulatory w subaru

    ...no wiec lokalny warsztat nie był w stanie sprowadzić akumlatora AGM/EBF dlatego póki co mam nowy aku, który nie jest przystosowany do systemu start/stop. Zaprojektowałem wiec wyrafinowany sposób na stała deaktywacje start/stop:
  3. sewa

    Akumulatory w subaru

    W moim Levorgu akumulator Panasonica wyzionął ducha po niespełna 3 latach. Faktem jest, ze na przestrzeni lat dzieci kilka razy zostawiły światło w kabinie co wydrenowało baterie tak, ze w końcu nie dała się naładować powyżej 11,5 V. Sęk w tym ze akumulator osłabł w czasie ferii we Włoskich alpach. Wczoraj byłem u lokalnych fachowców, którzy otworzyli maskę, spisali parametry i zamówili nowy akumulator. Dziś pojechałem po odbiór. Okazało się, ze ‚fachowcy’ nie wiedzieli co to jest akumulator AGM. Wyguglalem im na telefonie, mam przyjść ponownie jutro.
  4. Tego akurat nie zrobiłem. Si drive był w trybie sport, VDC off, skrzynia w trybie D. ------------------------ To co najbardziej mnie w tym wszystkim martwi to fakt, że w pewnych warunkach z AWD robi się OWD (one wheel drive). Na płaskim terenie (moja działka pokryta grubym śniegiem) wszystkie koła mają podobną trakcję i auto idzie po śniegu niczym pług. Scenariusz, który tu opisuję był nieco inny albowiem asfaltowa droga, przy której się zakopałem, była wąska i nieco wyprofilowana, opadająca na poboczach. Gruby śnieg to wszystko wyrównał jednak po wjechaniu część podwozia osiadała na puchu. Tym niemniej, przynajmniej dwa koła po prawej stronie stały na twardym, ubitym śniegu. Pod te koła podłożyłem patyki oraz zapasowy but (znaleziony w bagażniku). Pomimo gazowania, układ przednie koło-patyczki pozostał bez zmian. Pod prawym, tylnym kołem (które pracowało, kiedy żona usiadła za kółkiem) podłożyłem but. Koło owszem - złapało but ale jak tylko poczuło trakcję to się zatrzymało... Cała ta sytuacja mocno mnie rozczarowała, do tego stopnia, że zastanawiam się nad instalacją LSD, takiego jak ten: https://rzcrewgarage.com/products/cusco-japan-type-mz-1-way-1-2way-rear-lsd-subaru-levorg-vmg-applied-a-to-c-cvt-vmg-applied-a-to-c-lsd-183-a Póki co umówiłem się na inspekcję w ASO. Będę Was informował na bierząco. ------------------------------ Byłem dziś w ASO i umówiłem się na kontrolę. Goście byli średnio zorientowani, mówili coś o braku X-mode w Levorgu dlatego poszperałem nico w sieci. Oto co znalazłem: -funkcją 'standardowego' VDC jest również system o nazwie Limited Slip Device; jest to symulacja dyferencjału (dlatego 'device'), system współpracuje z ABSem i hamuje koło pozbawione trakcji. https://www.subaru.co.nz/why-subaru/safety - X-mode ma tzw. "Enhanced LSD Control" czyli zasadniczo taki sam system, który jednak pracuje szybciej, mocniej, lepiej itp. https://www.sportsubaru.com/subaru-x-mode.htm Rozumiem to w ten sposób, że Levorg, który jest wyposażony w VDC powinien również mieć Limited Slip Device. Napisałem do ASO, że proszę o diagnostykę całego systemu VDC (auto jest jeszcze na gwarancji). Nawet jeżeli zakopałem się za głęboko, przynajmniej wszystkie koła powinny były pracować i próbować się (i mnie) wydostać.
  5. Mam wrażenie jakby w moim modelu AWD raz działał raz nie. Przykładowo, kręcenie bączków na działce nie stanowi problemu (załączony filmik) ale raz już nie mogłem ruszyć z przyczepa na mokrej trawie (boksował przód) i dopiero po półgodzinnej przerwie samochód się ‚zresetował’ i ruszył. Dziś było podobnie. Co ciekawe, analogiczna sytuacje (bok w zaspie) przerobiłem kiedyś w Legacy 09. Wyjechałem wówczas bez problemu. 27091F4F-17D9-41E8-9CDF-10EC6999DDAF.MOV
  6. Z tego co mówicie wynika, ze w moim przypadku sprzęgło wielopłytkowe powinno dać większość mocy na tylna oś, co ewidentne nie nastąpiło. Pojadę do dealera na aktualizacje oprogramowania/diagnostykę.
  7. Probowalem wszystkiego, również rozbujania przód/tył ale z cvt okazało się to niemożliwe. Ciekawe jest to co piszecie o różnicy między E-LSD oraz active vectoring... Szacunek, moje zakopanie to przedszkole w porównaniu z tym!
  8. U mnie VDC dławi moc tak by uniknąć boksowania kół które straciły przyczepność. Na śniegu zaleca się wyłączanie tej funkcji w przeciwnym razie elektronika podcina obroty silnika. Próbowałem wyjechać z VDC on/off. Przy włączonym stałem w miejscu, po wyłączeniu tylko się zakopałem (jednym kołem).
  9. W Levorgu jest torque vectoring dlatego dzisiejsza przygoda mocno mnie zastanawia. Nawet jezeli częściowo osiadłem na brzuchu to boksowały nie te koła co powinny. Problem w tym ze tym wszystkim zarządza elektronika; zastanawiam się wiec czy po prostu nie zresetować/zrestartowac u dealera odpowiedniego oprogramowania.
  10. Fakt, zaczynam się przekonywać do wyższego zawieszenia.
  11. Tak właśnie jest; tym niemniej Levorg ma jeszcze torque vectoring system, który powinien regulować moment obrotowy wysyłany do kół (w zależności od warunków drogowych). W powyższej sytuacji ten system albo nie działał albo nie wiem co. Lewe, przednie koło grzęzlo a prawe przednie nawet nie drgnęło. Tylna oś pracowała ale niezbyt mocno. Coś mi tu nie gra bo przecież cały sens AWD polega na tym by moment obrotowy wysłać do kół z najlepsza trakcja....kilka miesięcy temu zauważyłem coś podobnego i poprosiłem ASO o diagnostykę. Podłączyli auto do komputera i nie znaleźli błędu..
  12. sewa

    spalanie

    W Niemczech na autostradzie spalam 11,6 l/100. W Miejskich korkach Levorg bierze do 16 L/100. Na drodze krajowej faktycznie potrafi spalać 6,5 L/100 ale taka jazda nie trafia mi się zbyt często.
  13. Hej, troche nie wypada się chwalić ale cóż, utknąłem Levorgiem w zaspie. Próbowałem łopaty, gałęzi itp ale ostatecznie pomógł hak z tylu, łańcuch i traktor. Wróciłem już do domu i choć popijam koniaczek przy kominku, sprawa nie daje mi spokoju. Otóż obserwowałem auto z zewnątrz i niestety koło z największym uslizgiem kręciło się najmocniej...wiem ze Levorg 1.6 nie ma dyferencjału prawa/lewa tym niemniej sądziłem ze ABS powinien spełniać ta role hamując koło pozbawione przyczepności. Zastanawiam się wiec czy moje auto ma defekt czy tem model tak po prostu ma. Mieliście podobne przypadki?
  14. sewa

    BRZ a GT86

    Moim zdaniem największa różnica to nieco inne sprężyny amortyzujące. GT86 łatwiej zarzuca tyłem, co jest kwestią gustu. Poniżej wklejam info z forum FT86: https://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=10416 Car: Front OE Spring Rate: Subaru BRZ 27 N/mm (153 lbs/in) Scion FR-S 23 N/mm (131 lbs/in) Rear OE Spring Rate: Subaru BRZ 34 N/mm (195 lbs/in) Scion FR-S 37 N/mm (211 lbs/in)
  15. Cześć, niedawno zamontowałem filtr powietrza Perrina-a (ten sam który wymaga demontażu zderzaka by wyczyścić filtr) oraz sprężyny Tein, które nieco obniżają zawieszenie. Perrina zamonotwałem dla dźwięku, w moich uszach brzmi znacznie lepiej: Natomiast sprężyny Tein są nieco 'niższe' ale również i nieco miększe. Moim zdaniem upodabniają BRZta do dryftującego GT86: Mnie się podoba więc polecam. :-) S. https://www.perrin.com/shop/air-induction/cold-air-intake-for-fr-s-brz https://www.fensport.co.uk/parts/toyota/gt-86/zn6/chassis-tuning/gt86-brz-25mm-tein-high-tech-luxury-master/
×
×
  • Create New...