Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

Jak podpowiada to wiem. Zmieniając tak biegi od razu mamy fotele z wibracją :D

Natomiast nie zauważyłem jakiś negatywnych reakcji przy jeździe ze stałą prędkością lub baaardzo delikatnym rozpędzaniu od 1700 - 1800 obr niezależnie od biegu. Stąd moje pytanie, jakie obroty utrzymuje CVT (nie przy dawaniu w pedał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Natomiast nie zauważyłem jakiś negatywnych reakcji przy jeździe ze stałą prędkością lub baaardzo delikatnym rozpędzaniu od 1700 - 1800 obr niezależnie od biegu.

 

Ja również nic takiego nie zauważyłem. Wydaje mi się, że przewaga skrzyni automatycznej nad manualną jest taka, że automat nie jest leniwy i jak się dociśnie gazu, żeby wyprzedzić, to zredukuje bieg a człowiek nie zawsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość automatów nie ma sprzęgła ciernego dzięki czemu drgania skrętne propagują zupełnie inaczej. Swoją drogą jestem ciekaw jakie rozwiązanie w tym zakresie mają subarowe CVT.

 

Oczywiście można 'bawić się' z baaardzo delikatne przyśpieszanie. Pytanie tylko po co? Bo że silnik bardziej dostaje wtedy w kość, to oczywiste. Akurat siedzę niedaleko takich gości co temat obciążenia vs. drgania (rozmaite) wału vs. kolejność zapłonów vs. tłumiki takie albo inne mają rozeznany jak mało kto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chodzi o przyspieszanie. Turlam się szosą na tempomacie z prędkością 100. Obroty na poziomie 1800. Czy jak mam lekko pod górkę to mam redukować ? :o;)  - zakładam, że silnik nie daje żadnych objawów przeciążenia

 

Patrząc z perspektywy obciążenia, przyśpieszanie jest tym samym do wzrost nachylenia drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nawet nie chodzi o przyspieszanie. Turlam się szosą na tempomacie z prędkością 100. Obroty na poziomie 1800. Czy jak mam lekko pod górkę to mam redukować ? :o;)  - zakładam, że silnik nie daje żadnych objawów przeciążenia

 

Patrząc z perspektywy obciążenia, przyśpieszanie jest tym samym do wzrost nachylenia drogi.

 

Wiem. Dlatego pytam. Fajnie byłoby, gdyby ktoś z SIP (DT?) zabrał w tej sprawie głos :pstryk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na 'ecodrivingowe podpowiadaczki' do skrzyń manualnych, spodziewałbym się niskich.

(...)

I słusznie.

"Ecodrivingowe podpowiadaczki" nie mają na celu zniszczenia silnika ani skrócenia jego trwałości, a jedynie zmniejszenie zużycia paliwa, obniżenie emisji etc :)

 

Wracając do wątku o (bez)awaryjności SBD: w tym jak i w każdym innym silniku, niska prędkość obrotowa nie jest szkodliwa, pod warunkiem, że obciążenie jest niewielkie.

Z drugiej strony: czy uparcie i bezrozumnie jeżdżąc na niskich obrotach można zabić silnik?

Tak, można. Każdy silnik.

Tak samo z wysokimi... ;)

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ecodrivingowe podpowiadaczki" nie mają na celu zniszczenia silnika ani skrócenia jego trwałości, a jedynie zmniejszenie zużycia paliwa, obniżenie emisji etc :)

 

Zbyt często to drugie jest osiągane kosztem pierwszego ;)

Z drugiej strony: czy uparcie i bezrozumnie jeżdżąc na niskich obrotach można zabić silnik?

Tak, można. Każdy silnik.

Tak samo z wysokimi... ;)

 

Większość osób (nie wyłączając mnie) nie ma zdolności pomiaru obciążenia na wale korbowym podczas jazdy ;) Dlatego lepiej zachować zdrowy margines. A i turbina przy tym skorzysta, i smarowanie będzie lepsze w całym silniku... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uparcie powtórzę pytanie. Czy ktoś wie,

 

w jakim zakresie utrzymuje obroty  skrzynia CVT?

np przy jeździe ze stałą prędkością 100 ?.

 

Przy jakim nachyleniu drogi? Przy jakim wietrze? Jazda po mokrej nawierzchni (pompowanie wody spod kół to tez opór) czy suchej? Klima włączona czy nie? A inne odbiorniki prądu (opór na alternatorze to też opór)?

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warunkach "normalnych" (bezwietrznie, 273,15 K, 1013,25 hPa :D ) - zwykła trasa, powiedzmy jak Warszawa - Gdańsk. Klima włączona (nie zauważyłem, aby w FXT klima, radio czy inne tego typu czynniki miały wpływ na obroty). Jedziemy z włączonym tempomatem. W jakim zakresie będą się utrzymywały obroty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warunkach "normalnych" (bezwietrznie, 273,15 K, 1013,25 hPa :D ) - zwykła trasa, powiedzmy jak Warszawa - Gdańsk. Klima włączona (nie zauważyłem, aby w FXT klima, radio czy inne tego typu czynniki miały wpływ na obroty). Jedziemy z włączonym tempomatem. W jakim zakresie będą się utrzymywały obroty ;)

 

 

nie wiem jak jest w SBD ale może, któryś z użytkowników wstawi.

W 2.5N/A CVT przy 160km/h jest to o prawie 500obr. mniej niż w MT.  Dzięki temu pali zdecydowanie mniej przy spokojnej jeździe z w miarę stałą prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w tym że niskie obroty przy dużym obciążeniu niszczą koło dumasowe które na dodatek zwykle nie daje objawów zużycia. A ciąg dalszy to zużycie panewki(panewek?) oporowych i luz na wale. Wał uderza w blok i pęka.

To jest jedna z prawdopodobnych teorii.

Nie da się odpowiedzieć jakie obroty szkodzą bo obciążenie silnika cały czas się zmienia. Ważne żeby nie sugerować się komputerem który podpowiada moment zmiany biegu i nie jeździć nim jakby to było HDI.

Swoją drogą ciekawe jak będzie się przedstawiała kwestia trwałości SBD  w połączeniu z CVT.

 

W warunkach "normalnych" (bezwietrznie, 273,15 K, 1013,25 hPa :D ) - zwykła trasa, powiedzmy jak Warszawa - Gdańsk. Klima włączona (nie zauważyłem, aby w FXT klima, radio czy inne tego typu czynniki miały wpływ na obroty). Jedziemy z włączonym tempomatem. W jakim zakresie będą się utrzymywały obroty ;)

Nie wiem jak będzie przy CVT w połączeniu z SBD ale jeździłem foresterem 2.0i z CVT. W trybie I skrzynia przy dużym obciążeniu ustawia obroty w okolice max momentu czyli 4000 ob/min a przy małym obciążeniu zbija obroty nawet poniżej 1500. Czyli dynamicznie dostosowuje obroty do obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko wiem. Chodzi mi weryfikację stanowczego zdania wyrażanego tu przez kilka osób, że właściwie niezależnie od obciążenia począwszy od II biegu trzeba obroty utrzymywać pow. 2 000. Patrząc w ten sposób, to na top gear (5 lub 6) nie wolno pod żadnym pozorem dopuszczać do spadku poniżej 2300-2400. O ile w manualu jest to możliwe, to w CVT już nie bardzo. W takim razie dlaczego jednym samochodom to ma szkodzić, innym nie ? ;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

właściwie niezależnie od obciążenia począwszy od II biegu trzeba obroty utrzymywać pow. 2 000

 

Nie chodzi o utrzymywanie obrotów, ale o przyspieszanie z tak niskich obrotów. CVT przy wciśnięciu gazu zmieni sobie przełożenie, żeby przyspieszać na wyższych (bardziej efektywnych i mniej obciążających silnik) obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

właściwie niezależnie od obciążenia począwszy od II biegu trzeba obroty utrzymywać pow. 2 000

 

Nie chodzi o utrzymywanie obrotów, ale o przyspieszanie z tak niskich obrotów. CVT przy wciśnięciu gazu zmieni sobie przełożenie, żeby przyspieszać na wyższych (bardziej efektywnych i mniej obciążających silnik) obrotach.

 

 

Możemy tutaj opracowywać strategie poruszania się SBD w zależności od szesnastu zmiennych albo przyjąć, że we wszystkich sytuacjach (poza hamowaniem silnikiem) utrzymuje się obroty powyżej 2000rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...