Dobi1972 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Jak to dobrze, że mamy SBD z CVT - może lepiej uznać, że komputer wie lepiej i o tym jak jeździć Subaru (bo nie jest to proste) będzie można zapomnieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Obniza, wielokrotnie juz bylo tutaj pisane ze taka jazda powoduje spore obciążenie panewek... Jezeli dołożymy do tego olej po 15kkm rozrzedzany paliwem z regeneracji dpf to nie trudno wydedukowac jak to wplywa na smarowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 No i CVT podobno troche zawyza obroty ... czyli cos w tym jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 swoja droga jakie obroty utrzymuje SBD z CVT przy np. 60 km/h "po płaskim" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 to chyba benzyna i jakich obciazen wiecej zniesie ? Ja zaryzykuje stwierdzienie ze diesel od 1800-3500 jest w swiom zywiole. Z tymi silami dzialajacymi na wal w jednostce czasu to owszem ale zelezy tez jak system jest zwymiarowany. Sa silniki co sie kreca 900 u/min przez 500 tkm i wiecej Nie mówię o zakresie obrotów, kiedy silnik generuje największy moment obr. tylko w jaki zakresie obrotów silnik jest mocniej obciążony. I rozpatrujemy średniej wielkości diesle do aut osobowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 to chyba benzyna i jakich obciazen wiecej zniesie ? Ja zaryzykuje stwierdzienie ze diesel od 1800-3500 jest w swiom zywiole. Z tymi silami dzialajacymi na wal w jednostce czasu to owszem ale zelezy tez jak system jest zwymiarowany. Sa silniki co sie kreca 900 u/min przez 500 tkm i wiecej Nie mówię o zakresie obrotów, kiedy silnik generuje największy moment obr. tylko w jaki zakresie obrotów silnik jest mocniej obciążony. I rozpatrujemy średniej wielkości diesle do aut osobowych. ... a nie silniki okrętowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 ... a nie silniki okrętowe... Nie kuś licha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 czyli co i jak ? bo juz nic nie wiadomo Z tego co wyczytalem sa silniki SBD, ktore sa stuningowane do 180 KM i 400 Nm i maja sie dobrze Problem jest w tym, ze SBD to ma blok z aluminiu, ktory jest wrazliwszy na rozszerzalnosc termiczna od bloku z zeliwa. Podstawa to odpowiednio rozgrzac SBD a potem normalnie lecimy. Wiekszos zniszczonych SBD ma przytarte zylindry (rowniez ten nieszczesny XV) co moze swiadczyc tez o problemach termicznych. Jednostka nie do konca dopracowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 swoja droga jakie obroty utrzymuje SBD z CVT przy np. 60 km/h "po płaskim" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) co sie stalo w 5:40 ze nie mogl zahamować tylko auto zdjechalo na pelnej predkosci w dol-mina testujacego jakby mial pelne portki:) Edytowane 19 Listopada 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Kto tam to zrozumie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 czyli co i jak ? bo juz nic nie wiadomo Z tego co wyczytalem sa silniki SBD, ktore sa stuningowane do 180 KM i 400 Nm i maja sie dobrze Problem jest w tym, ze SBD to ma blok z aluminiu, ktory jest wrazliwszy na rozszerzalnosc termiczna od bloku z zeliwa. Podstawa to odpowiednio rozgrzac SBD a potem normalnie lecimy. Wiekszos zniszczonych SBD ma przytarte zylindry (rowniez ten nieszczesny XV) co moze swiadczyc tez o problemach termicznych. Jednostka nie do konca dopracowana.Jeżeli tuner ustawił charakterystyke silnika tak, żeby ten swoje maksymalne wartości momentu i mocy uzyskiwał w wyższych partiach obrotów to nie powinno być problemu. Inna sprawa czy seryjna turbosprężarka jest w stanie utrzymać wydajność przy wysokich obrotach. Trzeba pamiętać, że ta sama wyzwolona energia ze spalenia paliwa, cieplnie mniej obciąży silnik, który w tym momencie kręci się szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Trzeba pamiętać, że ta sama wyzwolona energia ze spalenia paliwa, cieplnie mniej obciąży silnik, który w tym momencie kręci się szybciej.(...) I tu Tommo dowiódł tego, o czym mówimy od początku: ta sama energia bardzo obciąża silnik, który "wolniej się kręci". To prawda. Działa niszcząco powodując przyspieszone zużycie mechaniczne układu korbowo - tłokowego. Tak nie wolno jeździć. Rozwiązanie? Gdy silnik "wolniej się kręci" należy dostarczać mu nieco mniej energii, czyli mniej go obciążać. Mniej paliwa --> mniej energii --> mniejsze obciążenia termiczne i mechaniczne --> brak szkód --> a zupełnie gratis: niskie zużycie paliwa. Taka strategia doskonale sprawdza się do utrzymywania stałej prędkości jazdy (po płaskim i twardym...) C.B.D.O. (Co Było Do Okazania) Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) No z takim tokiem rozumowania nie można się nie zgodzić. Jeżeli ekodriving rozumiemy jako dynamiczne przyspieszenie do żądanej prędkości a następnie utrzymywanie prędkości przy niskich obrotach silnika gdy obciążenie jest małe , a także umiejętne wykorzystywanie energii kinetycznej samochodu tzn. przewidywanie sytuacji na drodze tak aby jak najczęściej hamowować silnikiem. Wtedy nie powinno to szkodzić silnikowi przy założeniu że wszystko, a w szczególności dwumasa, jest sprawne. Natomiast ekodriving w wykonaniu większości kierowców polega na powolnym przyspieszaniu i jak najszybszej zmianie biegu na wyższy. W efekcie zmiana biegu na wyższy następuje już przy 1500 obr/min, piąty bieg mamy wbity przy 50km/h a na wyjeździe z ulicy podporządkowanej rusza się z drugiego biegu. I na koniec podstawowe pytanie ile paliwa można przy tym zaoszczędzić? Z moich doświadczeń wynika że na ekodriving najbardziej podatne są jednostki benzynowe gdyż to właśnie w tych silnikach rozrzut w zużyciu paliwa jest największy. W SBD jak jadę wolno na tempomacie to zużyję 6l /100km a jak jadę b.dynamicznie to 8 l/100. Moim zdaniem w SBD na zużycie paliwa większy wpływ ma ilość tzw.zimnych rozruchów niż styl jazdy. Dla porównania jeździłem foresterem 2.0 wolnyssak. W trasie na tempomacie mógł zejść do 8l/100 km natomiast jak zacząłem nim jeździć tak jak jeżdżę SBD to średnie spalanie wyszło 11,5l/100km (vs średnie 7l/100km w SBD). Dla mnie największą zaletą diesla nie jest to, że potrafi być oszczędny przy delikatnym traktowaniu bo to potrafią także jednostki benzynowe, ale to że spala rozsądne ilości paliwa przy dynamicznej jeździe. Edytowane 19 Listopada 2014 przez lembke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Kto tam to zrozumie Ja zrozumiałem tyle, że chłop nie miał za co złapać, choć uparcie szukał ręcznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 I dobrze że go nie znalazł, bo mogło być gorzej. W takich sytuacjach zapinasz szybko wsteka i puszczasz pedały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 dobrze wiedzieć. Chociaż instynktownie pewnie odruchowo próbowałbym w takiej sytuacji znaleźć metodę zatrzymania auta podobnie do pana na filmie. Fajnie, że tego nie wycięli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Kto tam to zrozumie Ja zrozumiałem tyle, że chłop nie miał za co złapać, choć uparcie szukał ręcznego. Hmm a noznym hamulcem nie lepiej mu bylo hamowac, zamiast recznego szukac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Mnie się wydawało, że nożny kopnął, tylko ABS puścił koła, w efekcie auto nie zwalniało i stąd to paniczne poszukiwanie wajchy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 20 Listopada 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Mnie się wydawało, że nożny kopnął, tylko ABS puścił koła, w efekcie auto nie zwalniało i stąd to paniczne poszukiwanie wajchy. Jak już się ślizga w dół po błocie, to nie ma mocnych. Jedyne co, to odpuścić hamulec i kierować tam, gdzie najbezpieczniej ... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 A co na to skrzynia biegów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 A co na to skrzynia biegów? Nic. Hamuje na biegu silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 A co na to skrzynia biegów?Nic. Hamuje na biegu silnikiem. Tylko logicsys chodziło chyba o to, co się dzieje, gdy samochód stacza się tyłem na wrzuconym D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Ze skrzynią AT lub CVT? Zjeżdża w slajdzie, co widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Ze skrzynią AT lub CVT? Zapewne z chęcią się dowiemy jak to wygląda w obu przypadkach . O ile to nie będzie jakiś straszny OT . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się