Andrzej Koper Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Oj Panie Andrzeju zasugerował by pan cos utrapionym szarpaniem a nie wdawal się w bezsensowną polemikę ja się nie spotkałem z takim szarpaniem w czasie jazdy , jedynie jak jest zimny silnik to pierwsze ruszania moga byc z poszarpywaniem ....normalne. co do poszarpywania w czasie jazdy sugeruje wizytę w aso , zgranie programu w czasie występowania usterki i wysłanie pliku do działu technicznego.... Edytowane 7 Listopada 2014 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 No tak, pierwsze sa z poszarpywaniem przy zimnym silniku o czym pisalem. Aso odwiedze ale warto zasiegnac rady innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 moze tez szarpac np. jadac w korku na 2 biegu kilkaset m zaczyna szarpac. jedyne wyjscie to wysprzeglic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 jedynie jak jest zimny silnik to pierwsze ruszania moga byc z poszarpywaniem .... Panie Andrzeju - jaka jest dokładna geneza tego zjawiska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Panie Andrzeju - jaka jest dokładna geneza tego zjawiska? według mnie -okładzina tarczy w kontakcie z dociskiem . widocznie musi być "ciepła"... jak pamiętam w każdym to występowało , najbardziej w wrx-ach mówię oczywiście o dwóch /trzech pierwszych ruszaniach...Dawniej nie było problemu bo azbest był dozwolony... Edytowane 7 Listopada 2014 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan subaru Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Zależy kiedy sprzedawałeś, teraz fama poszła po rynku taka że hoho. Forum Subaru jest dobrze spozycjonowane w googlach, bardzo to pomaga poczytać o SBD Auto warte może 30 k a koszt potencjalnej naprawy 25 k. Ubaw po pachy normalnie 2 tygodnie temu, 2008 rok, 160000 km przebiegu. ciekawe za ile poszedł? a tak poważnie, czy może mi ktoś w skrócie powiedzieć o co w końcu chodzi z tym dieslem? mam przelatane 78kkm. nie miałem nigdy problemu ze sprzęgłem (przy ok 40kkm wymienił poprzedni właściciel ), czasami paliła mi się kontrolka DPF, ale od ponad rou cisza - może nauczyłem się jeździć? przebieg zrobiony ok. 50/50 trasa/miasto. jeździć dalej? wymienić profilaktycznie shortblock/zestaw naprawczy? to w końcu chodzi o defekt wału czy panewki? może mi ktoś po 40 stronach tematu wyklarować w końcu w czym problem? z góry dziękuję za rzeczową pomoc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Chcesz podsumowania 40 stron? No to przynajmniej zaczne zwięźle: 1. Jeżdzić normalnie. To nie jest typowy diesel co "lubi" niskie obroty (o ile w ogóle jakiś lubi). Po rozgrzaniu i powyżej II biegu w zasadzie nie należy schodzić poniżej 2000rpm, tak żeby silnik nie drgał / rzęził. 2. Dolewać do baku coś poza paliwem. To coś to najlepiej dobry uszlachetniacz/środek czyszczący. Na kiepskie szkoda pieniędzy. 3. Wymienić dwumasę po 100-120kkm 4. Dbać o olej silnikowy. Wymieniać co ok. 10kkm lub (nie wierzę, że to piszę) stosować modyfikator tarcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 stosować modyfikator tarcia Nano-biedronki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Nano-biedronki ? Masz na myśli boże krówki? Coś w tym stylu, właśnie czekam na 'kwity'. Jeśli pokazą, że nie pomaga to odszczekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 @ pochwal się coś nawyczyniał i podolewał. Może być na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Po co PW? Najwyżej zostanę odsądzony od czegokolwiek Otóż w chwili słabości dodałem czegoś-tam nano do oleju. Zrobiłem prawie wbrew sobie bo jestem bardzo sceptyczy wobec takich szuwaksów. No ale analiza oleju przepracowanego pokazała spadek zawartości metali (aluminium, cynk, miedż itp.) o ponad 50%. Żeby sprawdzić, czy to nie jednorazowe fajerwerki, zrobilem analizę po kolejnej wymianie oleju. Tym razem nieco inne nano. Jak przyjdą wyniki to napiszę. A mowa o AR9300 i AR9100. No to chłopaki idę, bo żelazko zostawiłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan subaru Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Chcesz podsumowania 40 stron? No to przynajmniej zaczne zwięźle: 1. Jeżdzić normalnie. To nie jest typowy diesel co "lubi" niskie obroty (o ile w ogóle jakiś lubi). Po rozgrzaniu i powyżej II biegu w zasadzie nie należy schodzić poniżej 2000rpm, tak żeby silnik nie drgał / rzęził. 2. Dolewać do baku coś poza paliwem. To coś to najlepiej dobry uszlachetniacz/środek czyszczący. Na kiepskie szkoda pieniędzy. 3. Wymienić dwumasę po 100-120kkm 4. Dbać o olej silnikowy. Wymieniać co ok. 10kkm lub (nie wierzę, że to piszę) stosować modyfikator tarcia Hmm, Ad1. kiedyś jak zadałem takie pytanie to dostałem odpowiedź od typeR: "nie lubi wysokich obrotów, lubi świeży olej i filtry, sprzęgło nienawidzi jazdy na półsprzęgle. To nie jest auto do pałowania." no to zacząłem jeździć na wolnych obrotach śr 2000-2500rpm (choć zdarzało mi się wolno toczyć na 1500 ale bez podrygiwania). Masakra - 150KM a wykorzystywany spokojnie - jak mały fiat Dobre podsumowanie - co ten silnik w końcu lubi??? Ad 2. dolewać do baku co konkretnie i jak często? Ad 4. Olej wymieniam z filtrem śr. co 12kkm, a o raport AR9300 i AR9100 poproszę jak ujrzy światło dzienne (może być priv co by wątku nie zaśmiecać) No i w końcu co myślicie o profilaktycznym wsadzeniu zestawu naprawczego/wału żeby nie jeździć z duszą na ramieniu? A może to przesada z tym pękającym wałem? Edytowane 16 Listopada 2014 przez fan subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) "Pałowania" bez głowy i jazdy na półsprzęgle,żadne auto nie lubi.SBD można jeździć w całym zakresie obrotów,odpowiednio dobierając przełożenia skrzyni.Oczywiście poza czasem koniecznym do rozgrzania silnika i oleju. Do paliwa dolewałbym "czyścika" do wtrysków,ale też nie przy każdym tankowaniu,choć tu wiele zależy od stanu wtrysków i jakości paliwa,jeśli nie "klekoce" głośno na zimnym czy ciepłym silniku,to raczej okresowa profilaktyka. Co do zestawu naprawczego,to raczej zbyt daleko posunięta zapobiegliwość.Wystarczy dobrze określić stan silnika,jeśli nie ma luzu wzdłużnego na wale korbowym,nie ma wycieku na tylnym uszczelniaczu wału,po rozcięciu filtra oleju nie widać drobinek metalu,stan sprzęgła i dwumasy jest dobry,to jeździć i się nie przejmować. Edytowane 16 Listopada 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Ad 2. dolewać do baku co konkretnie i jak często? Spośród środków, które próbowałem polecam AR6800 lub Injector Clean Amsoila. Podarowałbym sobie natomiast dodatki BG bo jakoś 'nie ma chemii'... Ja dolewam do każdego tankowania od ponad 80kkm. no to zacząłem jeździć na wolnych obrotach śr 2000-2500rpm (choć zdarzało mi się wolno toczyć na 1500 ale bez podrygiwania). Masakra - 150KM a wykorzystywany spokojnie - jak mały fiat Tak to na pewno nie... Na III i wyższych biegach przy 2500rpm silnik dopiero zaczyna dobrze znosić wyższe obciążenia. Nierzadko zdarza mi sie dokręcać go do 4000rpm podczas wyprzedzania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Z własnego doświadczenia - a liczy ono 137 kkm ... Jazda najzwyczajniej na świecie - normalna. Praca sprzęgłem - świadoma, bez jazdy na "półsprzęgle", utrzymywanie obrotów pow. 2000, bez szaleństw "na zimno". Nie udaję że to sprinter na 1/4 mili, ale nie emeryt. Paliwo - jeżdżę na BP Diesel Ultimate - wynik własnych obserwacji. Pracuje najrówniej, najciszej, bez klekotu , najlepsza dynamika. Oleje zmieniane podczas przeglądów okresowych - czyli co 15 kkm + dolewki w miarę potrzeb (z regułu ok 0.3 - 0.5 l w połowie "przelotu" między przeglądami). Uszlachetniacze - dolany raz, przy ok. 90 kkm, - AR9100 ... Oddałem olej do badania, jak dostanę wyniki - napiszę. Póki co działa, jeździ, nie chce się nic ukręcić ani wybuchnąć. Dwumasa wymieninona razem ze sprzęgłem przy 120 kkm. ponoć komplet mógł jeszcze 5-7 kkm przelatać , ale jak już było "otwarte" do weryfikacji to uznałem że nie ma co czekać i za "chwilkę" znów wszystko rozbebeszać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Chcesz podsumowania 40 stron? No to przynajmniej zaczne zwięźle: 1. Jeżdzić normalnie. To nie jest typowy diesel co "lubi" niskie obroty (o ile w ogóle jakiś lubi). Po rozgrzaniu i powyżej II biegu w zasadzie nie należy schodzić poniżej 2000rpm, tak żeby silnik nie drgał / rzęził. 2. Dolewać do baku coś poza paliwem. To coś to najlepiej dobry uszlachetniacz/środek czyszczący. Na kiepskie szkoda pieniędzy. 3. Wymienić dwumasę po 100-120kkm 4. Dbać o olej silnikowy. Wymieniać co ok. 10kkm lub (nie wierzę, że to piszę) stosować modyfikator tarcia ad 1. Zgadza się SBD wyraźnie nie lubi niskich obrotów. Przy obciążeniu nie schodzić poniżej 2000 rpm ad 2. Też się zgadza. Można dolewać środki czyszczące wtryski albo czyścić w serwisie specjalnym urządzeniem. Jest to bezwzględnie wskazane po stwierdzeniu nieprawidłowych korekt wtryskiwaczy i zalecane profilaktycznie. ad 3. Dwumasę trzeba traktować jako część eksploatacyjną i wymieniać razem ze sprzęgłem. ad 4. W typowo miejskiej eksploatacji trzeba wymieniać częściej niż co 15 kkm ale przy takich warunkach eksploatacji diesel jest bez sensu. Wystarczy dobrze określić stan silnika,jeśli nie ma luzu wzdłużnego na wale korbowym,nie ma wycieku na tylnym uszczelniaczu wału,po rozcięciu filtra oleju nie widać drobinek metalu,stan sprzęgła i dwumasy jest dobry,to jeździć i się nie przejmować. Luz wału, uszczelniacz, stan sprzęgła i dwumasy to można chyba tylko po odkręceniu skrzyni stwierdzić. W czasie przeglądu to można opiłki w filtrze sprawdzić, osłuchowo silnik i korekty wtrysków. Niestety jak dwumasa nie jest skrajnie zużyta to często nie daje objawów. A poza tym to jeździć, nie przejmować się i przynajmnej od czasu do czasu butować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shiba Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Obecny przebieg 127tys na fabrycznym sprzęgle które pracuje jak należy - tak się publicznie zastanawiam - czy dla św.spokoju wymienić profilaktycznie dwumase i sprzęgło czy też czekac na niepokojące objawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) czekac na niepokojące objawy Dokładnie tak Jak będą objawy możesz jeszcze z nimi sporo pojeździć Edytowane 16 Listopada 2014 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Luz wału, uszczelniacz, stan sprzęgła i dwumasy to można chyba tylko po odkręceniu skrzyni stwierdzić Tylko drobnego wycieku na uszczelniaczu nie da się sprawdzić bez demontażu skrzyni,ale ten pada gdy pojawia się luz na wale.Sprzęgło i dwumasa o swoim stanie,informuje odgłosami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan subaru Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Co do zestawu naprawczego,to raczej zbyt daleko posunięta zapobiegliwość.Wystarczy dobrze określić stan silnika,jeśli nie ma luzu wzdłużnego na wale korbowym,nie ma wycieku na tylnym uszczelniaczu wału,po rozcięciu filtra oleju nie widać drobinek metalu,stan sprzęgła i dwumasy jest dobry,to jeździć i się nie przejmować. dzięki wszystkim za podzielenie sie doświadczeniem i wiedzą. oczywiście proszę o jeszcze... co do powyższego trochę mnie zmartwiły posty forumowiczów w stylu "wszystko dobrze i nagle kabum pod maska na autostradzie" i dalsza droga podziwiana z lawety... proszę o info na priv gdzie serwisujecie wasze diesle w okolicach Lublina? Edytowane 16 Listopada 2014 przez fan subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Luz wzdłużny na wale można sprawdzić odkręcając miskę olejową, wał mamy jak na dłoni, wystarczy użyć trochę siły poprzez dźwignie podpartą i przyłożyć w odpowiednim miejscu czujnik zegarowy by ocenić luz na wale korbowym, tylko nikt nie podał jaka jest norma Wycieki na uszczelniaczu pojawiają się zazwyczaj przy luzie poprzecznym. W swoim życiu rozłożyłem i złożyłem kilka silników ze względu na zamiłowanie do offroadu a tam często się coś ukręca, obraca, urywa w silniku, co prawda nie mam doświadczenia z SBD ale to silnik jak silnik tylko z innym układem cylindrów niż r czy v... Edytowane 16 Listopada 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Wycieki na uszczelniaczu pojawiają się zazwyczaj przy luzie poprzecznym. Też mi się tak wydaje. Zastanawiam się czy przy luzie wzdłużnym wału da się zaobserwować ruch koła pasowego przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 czekac na niepokojące objawy Dokładnie tak Jak będą objawy możesz jeszcze z nimi sporo pojeździć U mnie było tak: jedynym objawem był sporadycznie występujący stuk podczas uruchamiania silnika. Ze wszystkich hałasów jakie wtedy występują dość trudno było go 'wyłowić' (nawet mnie). Jednak otrzymałem wówczas także wyniki dorocznej analizy oleju, które pokazywały wzrost zawartości alu (z ok. 20ppm na ok. 40ppm). Pewne osoby z tego forum po konsultacji z innymi osobami zaleciły wymianę dwumasy. Krakowskie ASO było nastawione dość sceptyczne (najdelikatniej mówiąc) więc udałem się w podróż do Nowego Sącza. Tam jazda próbna zakończyła się stwierdzeniem "no, w sumie lepiej byłoby już wymienić". Dopiero po wyjęciu sprzęgła okazało się, że był na to najwyższy czas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Chcesz podsumowania 40 stron? No to przynajmniej zaczne zwięźle: 1. Jeżdzić normalnie. To nie jest typowy diesel co "lubi" niskie obroty (o ile w ogóle jakiś lubi). Po rozgrzaniu i powyżej II biegu w zasadzie nie należy schodzić poniżej 2000rpm, tak żeby silnik nie drgał / rzęził. 2. Dolewać do baku coś poza paliwem. To coś to najlepiej dobry uszlachetniacz/środek czyszczący. Na kiepskie szkoda pieniędzy. 3. Wymienić dwumasę po 100-120kkm 4. Dbać o olej silnikowy. Wymieniać co ok. 10kkm lub (nie wierzę, że to piszę) stosować modyfikator tarcia ad 1. Zgadza się SBD wyraźnie nie lubi niskich obrotów. Przy obciążeniu nie schodzić poniżej 2000 rpm (...) Chłopaki, z całym szacunkiem - co to znaczy "nie lubi niskich obrotów"? To znaczy, że co mu się dzieje? Skąd macie taką informację bądź na podstawie czego tak twierdzicie? 1500 obr./min to dużo czy mało? W jakim zakresie obciążeń silnika? Zdrówka Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Chłopaki, z całym szacunkiem - co to znaczy "nie lubi niskich obrotów"? To znaczy, że co mu się dzieje? Skąd macie taką informację bądź na podstawie czego tak twierdzicie? 1500 obr./min to dużo czy mało? W jakim zakresie obciążeń silnika? Informacja wyłącznie na podstawie dźwięków z silnika i poziomu jego wibracji. 1500rpm jest OK przy ujemnych obciążeniach (hamowanie silnikiem). Przy dodatnich jest akceptowalne najwyżej na II biegu (moment na kołach spada na wyższych biegach). Pełne obciążenie od III biegu wzwyż (gaz w podłogę) jest dobrze tolerowane od 2300 - 2400rpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się