Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Karas napisał:

1,5 ecoboost +awd z rodowodem foki rs + zapewne dobra cena jak to w fordzie i ludziska będą kupować

Sensowna cena i sam się zastanowię :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Karas said:

1,5 ecoboost +awd z rodowodem foki rs + zapewne dobra cena jak to w fordzie i ludziska będą kupować

No właśnie podobno ma nie być awd, w każdym razie nie ma nic na ten temat w oficjalnym komunikacie prasowym, a na pewno Ford by się pochwalił. Co więcej, pojawiają się spekulacje, że RS też nie ma mieć awd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, peteres napisał:

No właśnie podobno ma nie być awd, w każdym razie nie ma nic na ten temat w oficjalnym komunikacie prasowym, a na pewno Ford by się pochwalił.

 

Też tak myślę, bo przecież zdają sobie sprawę, że potem i tak 95% ludzi kupuje takie auta bez AWD, więc szkoda w takie rozwiązania inwestować. A samochodzik fajny. Tu piszą wprost, że Ford skopiował koncept Crosstreka https://www.autoblog.com/2018/04/10/ford-focus-active-crossover-everything-we-know/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, peteres napisał:

No właśnie podobno ma nie być awd, w każdym razie nie ma nic na ten temat w oficjalnym komunikacie prasowym, a na pewno Ford by się pochwalił. Co więcej, pojawiają się spekulacje, że RS też nie ma mieć awd.

a po co dzisiejszej grupie docelowej awd? żeby pod krawężnik podjechać? próg zwalniający pokonać? chodzi tylko o WIZUALNE atrybuty.... szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem Suzuki. Jako, że SX4 S-Crossa 1.4 A/T ze świecą szukać do jazd testowych to pojeździłem Vitarą z takim samym silnikiem i napędem. SX4 S-Cross był niezarejestrowany więc obejrzałem go tylko. Opiszę i porównam z XV elementy, które mnie interesują.

 

Układ napędowy: naprawdę bardzo dobrze. Lepiej niż się spodziewałem. Jak dla mnie XV 2.0 N/A nie ma podejścia. Dobra reakcja na gaz, odjeżdża z niskich obrotów - coś za co lubię silniki turbo. Jeśli chodzi o dynamikę to odczuwalnie jest to mniej więcej na poziomie Levorga 1.6 DIT (sprawdzałem w dopuszczalnym zakresie prędkości za miastem + alfa).

I teraz wiem jedno: CVT kastruje niemiłosiernie parametry Subaru. Teoretycznie jest ok: trzymać obroty w okolicach maksymalnego momentu. Jednak w praktyce coś poszło nie tak.

Suzuki odeszło od CVT i teraz jest klasyczny automat - naprawdę szybko zmienia biegi (nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa). Dodatkowo można wspomagać się łopatkami. Napęd jest dołączany. Nie miałem okazji przetestować, ale z tego co czytam to działa dobrze - tzn. spięcie jest dość mocne. Można go spiąć do 60 km/h. Poza tym tryby Auto, Snow, Sport.

W zakrętach zachowanie auta dobre, ale prędkości nie były jakieś specjalnie duże więc ciężko ocenić jak na limicie by się zachowywało.

 

Wnętrze: ilość miejsca podobna, jednak bagażnik większy w Suzuki. Jakość niektórych plastików gorsza niż w XV.  Z tyłu brakuje mi nawiewów (chociaż są na stopy) oraz gniazdka - jest w bagażniku. Ogólnie wnętrze na plus dla XV. Wersja którą oglądałem to Premium. Być może w Elegance po dojściu skór wyglądałoby to lepiej. 

System infotainment posiada Apple Car Play więc reszta mnie w nim  nie interesowała :)  Siedzenia wygodne, z dobrym trzymaniem bocznym.  W wersji Premium nie ma adapcyjnego tempomatu i systemu ostrzegania o aucie w martwym polu. Kamera cofania jest oraz lusterko fotochromatyczne także.

 

Cena: wersja premium z 2017 95 000 PLN. Ja pododawałem sobie co nieco (hak, system mocowania w bagażniku, płyta aluminiowa pod silnik, czujniki parkowania przednie, rejestrator jazdy DRV - 410, osłony przeciwsłoneczne na tylne szyby i wyszło 98 0000  z 5 letnią gwarancją.

Jak dla mnie rewelacja i w zestawieniu XV vs S-Cross zdecydowanie brałbym Suzuki. 

 

Na koniec bonus - wdepnąłem do salonu Skody, otworzyłem drzwi Karoku i spojrzałem na podłogę. Teraz wiem czego mi w Subaru także brakuje :P

IMG_8010.thumb.jpg.81268b580da2ab4fafb6853c70349f22.jpg

Edytowane przez RoadRunner
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, KEJ napisał:

Czy ceny w suzuki są do negocjacji czy to co wychodzi z cennika - 1%

Są do negocjacji. Ok -10% na auto dostępne od ręki bez większych turbulencji. Chociaż nie wiem ile by było na modele podstawowe. Najszybciej schodzą "golasy" więc tam może być mniejsze pole manewru.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...