Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z posiadaczy XV orientuje się czy jest możliwość 'deaktywacji' dostępu bezkluczykowego, chociażby tylko po to żeby zmniejszyć ryzyko kradzieży 'na walizkę' ?

I czy możliwa jest deaktywacja systemu start-stop lub jego inwersja żeby był włączony wyłącznie wtedy gdy tego sobie zażyczymy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z posiadaczy XV orientuje się czy jest możliwość 'deaktywacji' dostępu bezkluczykowego, chociażby tylko po to żeby zmniejszyć ryzyko kradzieży 'na walizkę' ?
I czy możliwa jest deaktywacja systemu start-stop lub jego inwersja żeby był włączony wyłącznie wtedy gdy tego sobie zażyczymy?

Klucz w odpowiedni pokrowiec i po problemie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelP76 napisał:

Czy ktoś z posiadaczy XV orientuje się czy jest możliwość 'deaktywacji' dostępu bezkluczykowego, chociażby tylko po to żeby zmniejszyć ryzyko kradzieży 'na walizkę' ?

I czy możliwa jest deaktywacja systemu start-stop lub jego inwersja żeby był włączony wyłącznie wtedy gdy tego sobie zażyczymy?

XV jest absolutnie nie atrakcyjnym autem dla amatorów cudzej własności. Nie chcą ich kraść nawet w Warszawaie. Podejrzewam że gdybyś zostawił otwarte drzwi na oścież z kluczykami w stacyjce to nikt tym autem by się nawet nie zainteresował. Zwyczajnie złodziej na takim XV nic nie zarobi- ultra niszowe auto więc rynek części praktycznie żaden duży problem z pozbyciem się ich, właściciele nowych Subaru raczej mają $$ więc i tak parts'y kupuja w ASO, silnik , skrzynia kompletnie bezawaryjne. Co innego jakbyś miał Subaru diesla lubforka.

 Ale to akurat jest dość dużą zaletą XV'a i bez stresu można go wszędzie zostawić. :) Więc ciesz się dostępem bez kluczykowym, wykup AC i się nie przejmuj że ktoś Ci XV'a zabierze

Edytowane przez Karas
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby się sytuacja odnośnie kradzieży nie zmieniła gdy XV v.2 stanie się bardziej popularny :-)

A jak wygląda sprawa z systemem start-stop? Czy jego wyłączenie działa jak w Jeep'ie tzn. aby zaczął działać ponownie trzeba go włączyć czy powraca do domyślnych ustawień?

Jeśli powraca do ustawień domyślnych to czy jest możliwość zmiany tych ustawień domyślnych (żeby domyślnie był wyłączony)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PawelP76 napisał:

Oby się sytuacja odnośnie kradzieży nie zmieniła gdy XV v.2 stanie się bardziej popularny :-)

A jak wygląda sprawa z systemem start-stop? Czy jego wyłączenie działa jak w Jeep'ie tzn. aby zaczął działać ponownie trzeba go włączyć czy powraca do domyślnych ustawień?

Jeśli powraca do ustawień domyślnych to czy jest możliwość zmiany tych ustawień domyślnych (żeby domyślnie był wyłączony)?

Wyłączenie start-stop działa tylko doraźnie, gdy odpalisz auto ponownie system będzie znów aktywny. Ponoć jest możliwość zmiany ustawień tego dziadostwa ale można też nauczyć się wyłączania go za każdym razem gdy się wsiada do auta. U mnie na razie nie działa, nie wiem czy akumulator nie doładowany czy za zimno na dworze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nawet po dłuższej trasie nie działał:o ale nic to, nie płaczę za dziadem:mrgreen: wiosna przyjdzie pewnie i SSman powróci poprzedniej zimy było to samo.

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie wyłączał silnika by było ogrzewanie kabiny? Z drugiej strony jeździłem nowym XV zimą i jednak kilka razy ten SS zadziałał - nie lubię jak nie pracuje silnik, ale może trzeba się będzie przyzwyczaić. Jak kogoś irytuje to jest układ umożliwiający podpięcie się pod oryginalny włącznik SS i automatycznie będzie ustawiał w trybie jakim był ostatnio (oczywiście montaż na własną odpowiedzialność):

https://www.nicomania.de/auto/start-stop-automatik-deaktivieren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze mną raczej jest jak z Polakiem który dostał dwie metalowe kulki ... jedną zgubił a drugą zepsuł

 

Myślałem raczej nad zleceniem tego „na zewnątrz” do ASO bo na gwarancji jednak mu zależy. Ale może to się okazać misją trudną do zrealizowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, KEJ napisał:

W specyfikacji XV nie widzę elektrycznie zamykanej/otwieranej klapy bagażnika. Czy jest możliwość dołożenia tego rozwiązania ?

 

Mam klapę elektryczną w OBK i zalet ma tyle samo co wad. W XV klapę naprawdę bardzo łatwo się zamyka. Jak na mój gust zbędny gadżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, adamW202 napisał:

No właśnie nawet po dłuższej trasie nie działał:o ale nic to, nie płaczę za dziadem:mrgreen: wiosna przyjdzie pewnie i SSman powróci poprzedniej zimy było to samo.

To ciekawe, a może kluczem jest duża ilość włączonych jednocześnie odbiorników: radio, podgrzewana szyba z lusterkami, podgrzewane siedzenia, dmuchawa na wyższych obrotach... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, FanSub napisał:

To ciekawe, a może kluczem jest duża ilość włączonych jednocześnie odbiorników: radio, podgrzewana szyba z lusterkami, podgrzewane siedzenia, dmuchawa na wyższych obrotach... ?

to wie chyba tylko FHI  U mnie SS'man daje o sobie znać na pierwszych światłach na których się zatrzymuje już po przejechaniu dosłownie paru km zimą również. Co prawda auto garażowane ale i tak ogrzewanie, radio czy podgrzewanie 2 foteli jest włączone - zazwyczaj rano przez jakiś czas jadę z pasażerem, którego wysadzam na przystanku tramwajowym właśnie na pierwszych swiatłach ( skrzyżowaniu ) Już o tym pisałem ale SS jest tak dziwnie zaprogramowany że jak silnik zgaśnie a pasażer otworzy drzwi i wysiądzie to musisz wyłączyć i włączyć zapłon bo inaczej silnik się nie uruchamia wywalając jakiś komunikat na ekraniku pod daszkiem.

Jak komuś SS raz działa raz nie to obstawiam że to przez akumulator który  nie trzyma swoich parametrów. Imo fabryczna bateria to bubel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i rzeczywiście trochę ten akumulator nie doładowany jednak, bo po mieście sporo kręcenia się a poza grzaniem zadków wszystko prawie zawsze chodzi, pozatym czy środek dnia czy ranek to aura jest taka przeważnie że ciągle jeżdżę na światłach mijania. Akumulator od nowości ten sam. W tamtym roku to samo było, na przeglądzie sprawdzali stan akumulatora i wporzo było a SS się nie załączał tak jak teraz. Potem zrobiło się cieplej, jazda na dziennych tylko, dłuższa trasa i wszystko wrociło do normy tzn.eko-terrorysta zaczął działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie tak samo, po wymianie akumulatora na nowy SS ożył niestety i od półtora roku funkcjonuje niezależnie od warunków (jak tylko zapomnę go wyłączyć). Mój „ulubiony” trik w jego wykonaniu, to zgaszenie silnika na nanosekundę przy zmianie biegów z D na R. To jest debilizm w czystej postaci.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe podsumowanie mojego testu XV:

1. Wyciszenie nie jest takie złe, przy prędkości 110-120 km/h jest całkiem komfortowe (jak na klasę samochodu), przy 140 km/h robi się nieprzyjemnie, ale do wytrzymania. 

2. Silnik pracuje głośno i jest wyraźnie słyszalny przy wkręceniu się na wyższe obroty, ale przy wprawnym operowaniu gazem nie musi to irytować.  

3. Dynamika, tutaj nie napiszę niczego odkrywczego. Do 80-100 km/h jest zadowalająca, gorzej się robi w zakresie  80-120 km/h. Z trzema osobami na pokładzie przyspieszenie zajmuje dłuuuuuższą chwilę i  powoduje nieprzyjemny hałas silnika. Widzę tutaj faktyczny problem przy wyprzedzaniu na zwykłych drogach.

4. Audio, gra ale jak to mówią szału nie ma. Brzmienie można troszkę poprawić zmieniając ustawienia equalizera, ale problemem będą raczej słabe głośniki i boczki, które wpadają w rezonans. To chyba pierwsza rzecz do zmiany po zakupie. Jest spora szansa, że dla 90% ludzi nagłośnienie będzie wystarczające, zwłaszcza jak głośniki trochę się "wygrzeją". 

5. Android Auto działa dobrze, Google Now wywołuje się przyciskiem na kierownicy. Zastrzeżenie można mieć do płynności działania, widać lekko skaczący obraz podczas poruszania się po menu. Coś jak w starych smartfonach ze słabym procesorem i niewystarczającą pamięcią RAM. Ale nie wiem czy to wina samej aplikacji AA (wersja 3.0), która jest cały czas poprawiana czy słabej stacji multimedialnej Subaru. 

6. Jazda, o tym też nie napiszę niczego nowego, pewne prowadzenie, dobre wybieranie nierówności przez zawieszenie. Nie czuć dużego prześwitu w zakrętach (w porównaniu z SUVami)

7. Jakość wykończenia, jest dobrze, ale mogłoby być lepiej. Wizualnie całość sprawia pozytywne wrażenie, mniej przyjemnie się robi kiedy zaczniemy dotykać czy też mocniej chwytać elementy wnętrza. Lubią się w znaczący sposób odkształcać i nie wiem jak będą się zachowywały z upływem czasu. Trochę na siłę doszukuję się tutaj celowego działania, tzn, jak coś jest miękkie i plastyczne to jest mniejsza szansa, że w przyszłości będzie skrzypiało. 

To tyle, ogólnie samochód warty zainteresowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎02‎.‎04‎.‎2018 o 21:06, peteres napisał:

z uwagi na normy spalin od jesieni ma być w sprzedaży XV jedynie z silnikiem 1.6i , czy sa to jedynie niesprawdzone plotki (oby)?

  

do połowy 2019 r tak ma być . XV 1.6 da się jeździć , do 120 km/godz nie widzę większych różnić :) uprzedzę , że w 4 osoby  , z bagażem i "trumną" na dachu , po górskich drogach nie jeździłem...:) ale po Wa-wie było ok....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...