Jump to content

Strusiu72

Użytkownik
  • Content Count

    131
  • Joined

  • Last visited

About Strusiu72

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    podkarpacie
  • Auto
    XV 2.0 CVT, OBK SBD CVT

Recent Profile Visitors

219 profile views
  1. Akumulatory w Subaru to jakaś kpina. Zarówno w XV żony (benzyna) jak i w moim OBK (Diesel) baterie padły 2-3 miesiące po gwarancji. Skąd oni te akumulatory biorą? P.S. Auta garażowane.
  2. Mam pytanie do zorientowanych. Kto z Was chipował swoje subaru diesel i jakie to rodzi konsekwencje (poza oczywistą utrata gwarancji). Czy ma to wpływ na żywotność (jakieś awarie / przebieg), jak to znosi skrzynia (CVT). W zasadzie standardowe 150 KM jest w trasie dość żwawe, jednak troche niedosyt pozostaje. Troche chciałbym, ale się boję Proszę o informacje i ewentualne namiary na sprawdzony warsztat.
  3. Masz widzę taki sam zestaw jak u mnie, perłowy Babowóz po lewej, dziadkowóz w kolorze zbierającym każdy bród po prawej, brakuje mi tylko tego ładnego w środku...
  4. Tarcze i klocki w Subaru to smutek i nostalgia. W OBK klocki przeżyły ok 45 tyś, przy wymianie konieczne było toczenie tarcz (żałuję, że nie kupiłem nowych, niewiele większy koszt). W XV bardzo podobnie - klocki 45 tyś, tarcze na szczęście całe.
  5. Strusiu72

    SUBARU XV

    Żeby to chociaż Mercedes się wyświetlał, a tak to wszyscy w nocy będą widzieć, że Skodą jadę...
  6. Strusiu72

    SUBARU XV

    Subaru ma kiepski marketing. Wystawia cennik (w Euro), do tego w ramach negocjacji można dostać wycieraczki, klientowi pozostawiono ekskluzywny wybór - guma czy welur. Akcja zima - czytaj opony. Gratis 3-5 miesięcy oczekiwania. Upust cenowy praktycznie żaden (mi się udało zupełnie przypadkiem trochę uszczknąć). Generalnie klient może być lekko sfrustrowany podejściem sprzedawcy, bądź własną nieudolnością Dla porównania VW ceny ma z kosmosu (ocierają się o premium) przez co klientowi wydaje się, że kupuje coś lepszego. W drodze negocjacji na starcie dostaje 10 % rabatu, przy droższych autach nawet do 20 %. Na końcu kupuje auto w cenie porównywalnej ze Skodą czy Hyundaiem, wydaje mu się że zrobił interes życia i ma auto "premium" za pół ceny. W bonusie dla VW w świadomości społecznej marka pozycjonowana jest jako droższa od konkurencji (czytaj lepsza). Aż dziw bierze, że biedni i oszczędni Polacy tak masowo kupują te "drogie" auta w ilościach hurtowych.
  7. Nie będę marudził, w ASO jest miło i profesjonalnie. W tym sensie, że odstawiasz auto, nie wiesz co robią płacisz i odbierasz umyte i wysprzątane. Zgłosiłem jednak przy okazji przeglądu (nie mam czasu i ochoty zawracać gitary każdą pierdołą) sporadyczne delikatne szarpania w CVT na niskich obrotach. Trochę to irytujące gdy jadę w korku i szarpie skrzynia biegów, trzeba przejść na manetki i podkręcić lekko obroty. Korki to jednak ostatni moment kiedy mam ochotę bawić się manetkami. Jak pisałem, nie jestem upierdliwcem i nie chce mi się jeździć co chwile na serwis, jednak przy przeglądzie jak zgłosiłem tą uwagę to powiedziano mi, że skrzynia ma najnowsze oprogramowanie i trzeba dalej obserwować Problem nie jest nowy bo na forum o nim czytałem, kazano mi jednak obserwować ...zapewne do czasu aż skończy się gwarancja. Niestety w dzisiejszych czasach fachowość sprowadza się do podpięcia auta pod kompa i odczytanie ze zrozumieniem bądź nie co auto chce nam powiedzieć. Tak naprawdę serwis ma sens tylko jako placebo na skołatane nerwy - padnie SBD czy też nie. W benzyniaku sensu nie ma żadnego, są firmy, które za 100 zł auto ci umyją wysprzątają i wypiorą tapicerkę jak trzeba. To tylko moja subiektywna opinia.
  8. Strusiu72

    SUBARU XV

    Chwilę mnie nie było i widzę, że młodzieżowo się zrobiło Starty spod świateł, ile do setki... Głowa siwieje d... szleje??? Nie to forum, nie ten temat moim zdaniem. Pisałem nie raz, że XV to nie auto na autostrady lecz do miasta, starszą generację wykańczał hałas (choć przelotową 160-170 dało się spokojnie osiągnąć). Radio przy większych prędkościach nie wyrabiało. To co dyskwalifikuje to auto jak i inne benzyniaki w trasie to spalanie i co za tym idzie zasięg. 160-170 km/h i spalanie skacze do 15-16 l. To absurdalna liczba jak na takie auto. Podobnie jest w innych benzyniakach (CRV, CX-5). Tak więc benzyniak dobry jest do miasta i na podmiejskie podjazdy a nie do nabijania kilometrów po autostradach. Tak właśnie jest w OBK Diesel. Wciśnięcie gazu do oporu powoduje i owszem fikcyjną zmianę biegów, jest przyjemnie i dość szybko, jednak przyspieszenie w granicach fabrycznego. Przy optymalnym wdepnięciu udało mi się zejść kilka razy (mierzone przez OBD2 telefonem) w okolice 9 sek. Taka ciekawostka. Nie wiem czy w nowych benzyniakach z CVT jest podobnie zachęcam więc do testowania różnych opcji, w CVT noga w podłodze czasem oznacza bardziej wzrost hałasu niż przyspieszenia.
  9. Strusiu72

    SUBARU XV

    W OBK zauważyłem, że wciskanie gazu do oporu wcale nie jest efektywne. Oprogramowanie symulujące zmianę biegów w takich sytuacjach jest mniej wydajne niż sprawne operowanie pedałem gazu w zakresie optymalnych obrotów. Być może tak też jest w nowym XV?
  10. Strusiu72

    SUBARU XV

    Patrząc pobieżnie, Mitsubishi są jeszcze bardziej "ekologicznie" wykonane niż Subaru więc chyba pozostanę przy swoim
  11. Strusiu72

    SUBARU XV

    Zapewne jestem laikiem, ale nie dociera do mnie idea, że analog jest lepszy od cyfry. Zaczynając od produkcji to materiał do analogu skądś się bierze, z taśmy? Nie sądzę. Z drugiej strony mamy pliki bezstratne (FLAC), nie wchodząc w szczegóły techniczne, których nie znam, jak bezstratne to znaczy, że są doskonałe. Jeśli z tym porównamy pliki analogowe na płytach winylowych to gdzie tu przewaga? W trzaskach ??? Może to analogia do Subaru XV? Jego doskonałość opiera się na jego wadach? W tym szaleństwie może być jakaś metoda.
  12. A XV w ogóle się nie starzeje, a ten spojlerek Karasa całkiem ładny. Że też nie mogli bardziej tego autka dopracować w szczegółach.
  13. Kiedyś, ktoś na forum wrzucił link do sklepu w USA z akcesoryjnym podłokietnikiem wysuwanym. Kosztował coś koło 500 zł, przy obecnym kursie pewnie trochę mniej.
  14. Strusiu72

    SUBARU XV

    A słońce dalej zasuwa wokół ziemi Co do wyglądu powala sprzęt ze zdjęcia Guliwera. Gdzie to jednak postawić? Może obok pralki w pralni ?
  15. Strusiu72

    SUBARU XV

    BMW i Mercedesem nie jeździłem na tyle dużo, żeby coś zaczęło mi przeszkadzać, na ponad 100 km wad nie dostrzegłem. CVT startuje błyskawicznie, potem trzeba umiejętnie operować gazem, czego nie można powiedzieć o DSG, która przy ruszaniu przymulała i z większymi redukcjami też sobie nie radziła zbyt szybko. Może zbyty wiele sobie obiecywałem. Fordowska wersja wydawała mi się jeszcze słabsza pod tym względem od wyrobów VW. Fajnie, kapelusz i monokl też mają klasę, dla mnie to jednak nie powód żeby je nosić. Co do dźwięku (nie ukrywam, że nie słyszałem dobrego winylu na dobrym zestawie - więc pozostanę przy swojej subiektywnej opinii, że to tylko moda na retro i trochę snobizm). Poza tym sprzęt gra jak jego najsłabszy element, więc moim zdaniem nie mniejszą rolę odgrywa wzmacniacz i kolumny niż źródło. Tak na marginesie kiedyś w salonie audio widziałem gości podniecających się kablami zasilającymi do wzmacniacza za 1000 zł, po podpięciu których słyszeli wyraźną różnicę w dźwięku :). Jak się tyle zapłaciło za kabel to trzeba usłyszeć różnicę. Biorę też pod uwagę możliwość, że jestem zwyczajnie głuchy.
×
×
  • Create New...