Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, aflinta napisał:

 Wystarczy mokra trawa.

Oj to prawda. Pamiętam taki kemping w Chorwacji, chyba Korana, tam są takie trawiaste górki i dolinki. Było dość tłoczno więc musieliśmy rozbić namiot w jednej z dolinek. Przyszła ulewa i tylko nasz Forek wydostał się o własnych siłach z tej śliskiej pułapki.

A było lato, pogoda prześliczna, pomimo trwającej chwilę ulewy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, krist napisał:

mimo silnika i skrzyni biegów

 

Do spokojnej codziennej jazdy, jest to zestaw wręcz idealny :) Przez tydzień jeździłem zastępczą imprezą 2.0 CVT i kiedy wreszcie zorientowałem się, że nie mogę jej traktować jak mojego Urabustforka to naprawdę się polubiliśmy. Rzekłbym, że dzięki tej imprezie byłem takim bardziej siemankowym kierowcą ;) Wiadomo, prawie wszystko można zrobić ostrym nożem ale jak człowiek się tak zastanowi, to okazuje się, że do wielu zastosowań wygodniejsze są inne narzędzia :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Urabus napisał:

 

Do spokojnej codziennej jazdy, jest to zestaw wręcz idealny :) Przez tydzień jeździłem zastępczą imprezą 2.0 CVT i kiedy wreszcie zorientowałem się, że nie mogę jej traktować jak mojego Urabustforka to naprawdę się polubiliśmy. Rzekłbym, że dzięki tej imprezie byłem takim bardziej siemankowym kierowcą ;) Wiadomo, prawie wszystko można zrobić ostrym nożem ale jak człowiek się tak zastanowi, to okazuje się, że do wielu zastosowań wygodniejsze są inne narzędzia :mrgreen:

Pytanie czy miałbyś takie same odczucia jakbyś jeździł nim na stałe :) "Uspokojenie" może działać na początku a potem brakuje trochę turbinki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

Ciut za dlugi przedni zwis, ale ogolnie bardzo zgrabne autko!

Coś za coś. Jakby zmniejszyli zwis przedni i dali silnik do tyłu to albo by musieli tyłek wydłużyć albo zmniejszyć przedział pasażerski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, RoadRunner napisał:

Coś za coś. Jakby zmniejszyli zwis przedni i dali silnik do tyłu to albo by musieli tyłek wydłużyć albo zmniejszyć przedział pasażerski.

 

nie wierze, ze nie daloby sie ciut inaczej "wyprofilowac" przedniego zderzaka - i zwis bylby krotszy (lepszy kat natarcia) i wizualnie byloby lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, RoadRunner napisał:

Pytanie czy miałbyś takie same odczucia jakbyś jeździł nim na stałe

 

To jest dobre pytanie, przymierzam się do zakupu XV pod koniec roku więc pewnie poznam na nie odpowiedź :) 

 

10 minut temu, RoadRunner napisał:

"Uspokojenie" może działać na początku a potem brakuje trochę turbinki.

 

Na chandrę planuję mieć turbinkę w zanadrzu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

 

nie wierze, ze nie daloby sie ciut inaczej "wyprofilowac" przedniego zderzaka - i zwis bylby krotszy (lepszy kat natarcia) i wizualnie byloby lepiej

Też się cały czas nad tym zastanawiam patrząc na przód. 

Jeżeli już nie skrócić, bo coś tam to przynajmniej mogli sam dół lekką pod kątem ściąć (jak w Tigunach I w wersji offroad)

Edytowane przez Barton2B
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Barton2B napisał:

Też się cały czas nad tym zastanawiam patrząc na przód. 

Jeżeli już nie skrócić, bo coś tam to przynajmniej mogli sam dół lekką pod kątem ściąć (jak w Tigunach w wersji offroad)

 

dokladnie tak

 

bo teraz przod wyglada niczym w jakims "bulwarowym" RX'ie :rolleyes:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krist napisał:

doprecyzuję: mimo silnika i skrzyni biegów

Ja już jedno turbo mam, teraz potrzebuję dokładnie coś takiego jak XV i kupiłem je również dzięki skrzyni biegów a mocniejszy silnik chętnie bym widział w ofercie... tylko jak już gdzieś pisałem chyba wcale nie chciałbym za niego jeszcze coś dopłacać.  

 

17 minut temu, Barton2B napisał:

Jeżeli już nie skrócić, bo coś tam to przynajmniej mogli sam dół lekką pod kątem ściąć (jak w Tigunach w wersji offroad)

Czyli jak ktoś ma wiedzę na temat budowy zderzaków to może zaoferować na rynku zamiennik z odpowiednim podcięciem. Ciekawe, że mimo narzekania w USA na zwis przedni nie udało mi się znaleźć zamiennika zderzaka, czyżby nawet tam nie było chętnych? Lepiej ciąć i dorobić własną płytę pod silnik?

 

ps. Pakiet offroad w Tiguanie daje 25° kąt natarcia (XV ma 19,7°), ale nie znalazłem informacji jaki jest kąt zejścia (w XV 31,5°). Rampowy w VAG to zaledwie 14,9° (XV ma 21,9°). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aflinta napisał:

(...) Czyli jak ktoś ma wiedzę na temat budowy zderzaków to może zaoferować na rynku zamiennik z odpowiednim podcięciem. Ciekawe, że mimo narzekania w USA na zwis przedni nie udało mi się znaleźć zamiennika zderzaka, czyżby nawet tam nie było chętnych? Lepiej ciąć i dorobić własną płytę pod silnik?

 

 

ale tam najczesciej ida inna droga: wieksze kola + lift, wiec kwestia zderzaka nie jest aktualna jakby...

tu raczej chodzi o seryjne zawieszenie / kola

 

jezeli traktowac XV jako stricte bulwarowke, to wtedy oczywiscie dlugi i dosc nisko poprowadzony przedni zderzak nie ma zadnego znaczenia, ale przeciez wszyscy wiemy, na co stac XV... a i akcesoryjne oslony silnika jakby wskazuja na to, ze to autko nei tylko na asfalt ;)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aflinta napisał:

Tak wiem, sporo już tych filmów o modyfikacjach widziałem. Auta wyglądają zacnie... szkoda, że nie mają jeszcze jakiegoś dużego silnika pod maską :) 5,7 HEMI (H8) :D

 

po co od razu HEMI... starczylby jakis kompesorek czy turbo-kit by STI :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, RoadRunner napisał:

Pytanie czy miałbyś takie same odczucia jakbyś jeździł nim na stałe :) "Uspokojenie" może działać na początku a potem brakuje trochę turbinki.

 

Nie brakuje, nie brakuje. Im spokojniejszy samochód tym mniej nerwów za kierownicą, zwyczajnie odpuszczasz w wielu sytuacjach. 

 

Adrenalina za kółkiem jest super ale nie na drogach publicznych. 

 

Dziwne to co piszę, uwielbiam mocne auta, uwielbiam przycisnąć, pojechać ogniem ale w codziennej, spokojnej jeździe odnajduje ukojenie. Po co mam się spieszyć, gdzie mam gnać, po co mam go wyprzedzać... trochę to trwało ale z wiekiem przychodzi zapotrzebowanie na święty spokój. 

 

Napęd na 4 koła idealnie wpasowuje się w potrzebę tego spokoju. Śnieg? Spoko. Ślisko, inne auta się kopią, nie mogą podjechać, wyjechać? Spoko. Spokój i bezpieczeństwo. Mi to pasuje. 

 

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, eddie_gt4 napisał:

bo teraz przod wyglada niczym w jakims "bulwarowym" RX'ie

wszystkie "drogie" suvy to praktycznie ( bo teoretycznie może nie) bulwarówki. Już widzę jak właściciele nowych XV'ów czy Xt'ków męczą je w ciężkim terenie, szuraj podwoziem po terenie czy urywają sobie zderzaki o kamienie... Może 1 na 100 zobaczy jakikolwiek teren bo większość właścicieli dba i chucha,  parkuje  np w galeriach daleko od tłumu zeby nie zarysowali itp itd.

A jak już zobaczy teren to zawsze można atakowac podjazdy tyłem :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Karas napisał:

wszystkie "drogie" suvy to praktycznie ( bo teoretycznie może nie) bulwarówki. Już widzę jak właściciele nowych XV'ów czy Xt'ków męczą je w ciężkim terenie, szuraj podwoziem po terenie czy urywają sobie zderzaki o kamienie... Może 1 na 100 zobaczy jakikolwiek teren bo większość właścicieli dba i chucha,  parkuje  np w galeriach daleko od tłumu zeby nie zarysowali itp itd.

A jak już zobaczy teren to zawsze można atakowac podjazdy tyłem :biglol:

 

Forumowicze z Subariad i Plejad maja inne zdanie ;):)

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
16 godzin temu, Lisek napisał:

czesto jest tak ze w salonie nie ma nic do kupienia,na placu nic do pojezdzenia

Zdarza się istotnie, szczególnie w lutym ( samochody z ubiegłego rocznika już sprzedane, nowe jeszcze nie dotarły ), że istotnie w salonie ... słabo. W Krakowie radziliśmy sobie z tym tak, że samochody demo były myt i wstawiane do salonu. To samo z samochodami używanymi.

Te pierwsze oczywiście były "wyciągane" na jazdy próbne.

Natomiast brak demo świadczy ( niestety !) o złym planowaniu. O ile może się zdarzyć, że nastąpi opóźnienie w dostawie o jeden czy dwa tygodnie, o tyle nie jest trudno planować z marginesem bezpieczeństwa na taki właśnie wypadek ( większość dealerów tak też planować potrafi)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

 

Forumowicze z Subariad i Plejad maja inne zdanie ;):)

 

Jadą nawet jak nie chcą jechać i się opierają, czasem wystarczy 3 tony motywacji z drugiej strony kinetyka  ;)

 

https://photos.google.com/share/AF1QipN8nkNwUv8VlUIwRPEQz0RCuxatD3CPGoYCuM5-f1Tg9VwMSdO-Sk_isSWK3m5qjw/photo/AF1QipMB8gSTW7TBBD_7IUCqnvXFhEXt-s_vNZo5n70t?key=N2NWSzl1V2NnUUx3ODBMcEk1UUd3aUR5UkJ5cFBn

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

wieksze kola + lift

 

12 minut temu, chojny napisał:

nie chcą jechać i się opierają

 

W tym Forku są właśnie większe koła ale bez liftu... i to był błąd taktyczny, w nadkolach zrobiło się przez to mniej miejsca, które szybko wypełniło mołdawskie błoto sklejając koła z nadwoziem... i tak powstały sanki ;) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, RoadRunner napisał:

Dla miłośników rolek. Dla niecierpliwych: wszystkie auta dały radę.

 

W jakich warunkach albo gdzie na drodze można spotkać rolki? :huh::P

 

Takie tam pytanie do miłośników rolek. :D

 

Dla mnie testem była akcja jak Ewa musiała w Landku zapiąć Difflocka aby przejechać przez błotko na działce, więc doszedłem do wniosku że sprawdzę w tym samym miejscu Subaraka. 

 

Przeszedł, z oporami i lekkim szuraniem brzuchem ale przeszedł dzielnie :twisted:

 

Nie powiem, poszedłem nie po koleinach tylko sprytnie po mniej wyjechanym ale miejsce, błotko i górka ta sama :rolleyes: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...