Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Cieszyłem się, że Subaru wreszcie zbudowało silnik, z którego można być dumnym - FA20. Na twin-scrollu z bezpośrednim wtryskiem od Subaru a nie Toyoty tak jak w BRZ i świetnymi osiągami. Przynajmniej na papierze. I jeszcze z "właściwą" pojemnością.

 

A tu okazuje się że do nowego STI idzie znowu ten sam stary klamot. Chyba, że to jakieś nowe FA25, którego Subaru strzegło do dzisiaj jak Strefy 51

 

Żal.pl po prostu

Edytowane przez California
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FHI narzuciło ambitny plan sprzedażowy STI w Polsce na najbliższe lata ;):

2011: 25 (zrealizowano)

2012: 16 (zrealizowano)

2013: 11 (zrealizowano)

2014: 6 (ostatki poprzedniego modelu)

2015: 0 (plan)

 

Sądzicie, że STI MY15 pojawi się w ofercie SIP ? Tak w ogóle współczuję SIP-owi, ASO gdyż FHI życia bynajmniej im nie ułatwia. Najpierw informacja, że Levorg tylko JDM, teraz to STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnież STI ma tak mały udział w sprzedaży,że mała jego sprzedaż nie załamuje handlowców subaru. Ale co ciągnie sprzedaż ?

 

Forester-który nie ma połowy charakteru poprzedniego Forestera ?

Impreza- którą wycofano z rajdów i już nie promuje marki i modelu ?

Justy - to jeszcze jest w sprzedaży ? jakiś facelifting był robiony,kiedy ?

Tribeca - chyba to już nie jest produkowane ?

Legacy - które promowano (skutecznie) przez rajdy 20 lat temu ???

 

Silnik diesla - ???

 

Dziwnie to wygląda ! Subaru zawsze kojarzyło się z unikalnymi,nowatorskimi technologiami,wytrzymałością,dobrymi właściwościami jezdnymi, sportem. Cosik mi się wydaje, że subaru traci image.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat XV to się okazała dobrze sprzedającym się samochodem.

 

Ale coś mi się wydaje,że na wynikikach finansowe to kluczowe znaczenie mają naprawy pogwarancyjne a nie sprzedaż nowych samochodów.

 

PS. A gdyby Subaru chciało wrócić do rajdów do chyba z BRZ-tem tylko. O właśnie BRZ to bardzo fajne auto. Tylko cherlawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sledze WRC, ale czy to nie jest tak ze to FIA swoimi przepisami zabila sens startow Impreza w tej dziedzinie sportu? Subaru chyba nie ma obecnie samochodu, ktory by dobrze pasowal do obecnych zasad i jest za mala firma zeby budowac cos specjalnie. Poza tym w USA nikt nie wie co to jest WRC, a pomimo tego Subaru sprzedalo 424 tysiace samochodow w 2013.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to będzie FA 2,5T DiT na twinscrollu to będzie ok :P

 

Czyli nowe STI jest takie jak powinno być - w dniu premiery rozpacz - przy kolejnym modelu "ostatni prawdziwy" - za kilka lat "klasyk" :P

 

Ale najbardziej podoba mi się rozpacz, że wygląda jak evo X. Jak wszedł Lanos to była rozpacz, że Ewa taka fajna i piękna i czemu Subaru nie może takich fajnych aut zrobić:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile waży nowe STI?

 

ps:WRX i STI maja turbine twin sroll dzwieku nie da sie poprawic - chyba ze założysz inny kolektor i zwykle turbo.

Dobre pytanie ciekawe czy ida w dol jak ogolna tendencja czy dalej w górę

podaja 3386lbs ~ 1523kg + stary silnik 2,5T nie bedzie rewelacji, WRX 2.0DIT skrzynia 6MT chyba rzeczywiscie ciekawszy jest tylko brakuje mu szper w dyfrach ale to da sie zmienic.

ps: silnik na 99% ten sam co MY11, nawet paramety podaja takie same, zreszta to by sie zgadzalo bo wogule nie robia nowego 2.5 z turbo, a z 2.5n/a chyba wychodzą (dostepny tylko w Forku i OBK us) i wszedzie laduja 2.0DIT, plus taki ze motor znany, mody tanie, brzmi jak boxer, znane sa bolaczki ale sa tez przetarte sciezki ich wyeliminowania.

Edytowane przez GRAF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się srodek podoba ale i tak go nie kupię ja juz się pogodzilem dawno że długo subaru sobie jeszcze nie kupię wiec jakoś bez emocji podszedłem do prezentacji ale tak na dobrą sprawę z końcowa ocena trzeba poczekać az ktoś tym pojezdzi.Moze nie wygląda sle będzie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sledze WRC, ale czy to nie jest tak ze to FIA swoimi przepisami zabila sens startow Impreza w tej dziedzinie sportu? Subaru chyba nie ma obecnie samochodu, ktory by dobrze pasowal do obecnych zasad.

 

Mnie znudziło WRC odkąd kombinują z obniżaniem kosztów przez co wszystko jest za drogie i nikt tam nie jeździ. No ale nie o tym.... Subaru nie widzi sensu wystawiania tam auta bo nie mają silnika 1,6T a Impreza chyba jest za długa. Ale tak jak pisałem nie śledzę już przepisów, coś mi się tylko tak wydaje.

 

ajax, patrz na to z innej strony. Wreszcie można mieć evo z boxerem :D

 

ja juz się pogodzilem dawno że długo subaru sobie jeszcze nie kupię wiec jakoś bez emocji podszedłem do prezentacji

 

A mnie akurat się nie podoba to co się dzieje.

Na razie też nie mam Imprezy, ale właśnie wymieniam auto i planuję kupić WRXa. Pomijając i tak wysokie dla mnie ceny, to mój wybór zaczyna i kończy się na blobie. Kiedyś podobała mi się GC8 ale nie było za co kupić. Aż się zestarzała i przestałem myśleć o zakupie. Pojawił się bug i i zonk. To jest brzydkie! GC8 za stary, bug brzydki... Wreszcie jest blob. To moja ostatnia szansa na zakup Imprezy. Później jest już 2,5l, lanos, evo... Jak te auta się zestarzeją i będą w moim zasięgu to nie będę ich po prostu chciał. Blob to ostatnie okienko w którym Impreza była całkiem fajna. Ale jak bloby się już rozpadną to co nam zostanie?

Edytowane przez lordpix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Andrzej Koper, FA25, FB25 ? Bo się pogubiłem w tych dwóch.

Nowy STI ma silnik EJ25 :(

Tutaj potwierdzenie 0:22:

Jeśli skrzynie w WRX i STI są te same to może swap i remap?

 

W notatce Subaru Global jest wyraźnie podkreślone US-Spec. W EU na pewno STI dostanie przeciwmgielne tylne. Coś czuje, że EU-Spec i JDM nas zadowoli! STI dłubało w całym samochodzie a zostawiło nietknięty silnik. Nie dziwi Was to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) najbardziej podoba mi się rozpacz, że wygląda jak evo X. Jak wszedł Lanos to była rozpacz, że Ewa taka fajna i piękna i czemu Subaru nie może takich fajnych aut zrobić :D

 

nie zauwazyles, ze EVOX ma juz prawie 7 lat???

FHI moglo sie pokusic o cos wiecej...

 

@@Andrzej Koper, FA25, FB25 ? Bo się pogubiłem w tych dwóch.

Nowy STI ma silnik EJ25 :( (...)

 

najbardziej mnie bawi z jaka duma FHI podalo info o nowej generacji silnikow, niby to jakie sa lepsiejsze od starych, nierozwojowych EJ...

a teraz prosze, top-model otrzymuje / nadal ma to badziewie... :toobad::facepalm::mrgreen:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zauwazyles, ze EVOX ma juz prawie 7 lat??? FHI moglo sie pokusic o cos wiecej...
J

 

Jeśli samochód podobał mi się siedem lat temu to podoba mi się dzisiaj. FHI jak na FHI zrobiło gigantyczny skok jeśli chodzi o wygląd/środek itp. Mi się samochód podoba i nie liczyłem na Alfę czy Proceeda GT. Zresztą jakoś wydaję mi sie gdyby auto było nowoczesne to "straciło by swój niepowtarzalny urok". Zawsze się coś znajdzie.

 

Jeśli to faktycznie stare 2,5T to troszkę stypa... i totalnie nie rozumiem tego ruchu. Chyba taniej produkować jeden silnik i zmieniać go softem niż dwa różne? Jeśli było by to FA25 to dało by się to wytłumaczyć różnicowaniem STI od WRX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymajmy kciuki, że sti jdm otrzyma 2.0 dit bo przecież jest juz 300 z 2.0 dit i ten silnik pójdzie na UE

 

jakby miał pójść to by poszedł już w poprzedniej wersji. Będzie 2.5T co skutecznie zminimalizuje jego sprzedaż w Eu.

Jak znam życie niektórzy importerzy zrezygnują z homologacji ze względów na stosunek kosztów do potencjalnej sprzedaży kilku sztuk.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w STi ma pozostać stare EJ25 to rzeczywiście WRX z 2.0 DIT wydaje się lepszym rozwiązaniem. Mam nadzieję, że wersja JP i EU STi będzie jednak miała nową jednostkę, a na US zostawili starą, bo tam się ona chyba lepiej sprawowała. Ciekawe jaki silnik siedzi w wyścigówce przygotowanej na 24h Nur, chyba 2.0 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć środek jest naprawdę zacny
Środek prezentuje się dobrze, acz w dużym stopniu jest kopią wnetrza XV i nowego Forka. Deska rozdzielcza i panel klimatyzacji troche zmodyfikowano, znalazły sie wstawki imitujace karbon. Co do silnika faktycznie obiecywano silniejszą wersję 2,0 DIT - trzeba poczekać może zapowiedzi się potwierdzą w wersji EU.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...