Jump to content

Subaru WRX STI MY15


Recommended Posts

  • Replies 9.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cześć,   Mam to szczęście, że od czasu do czasu jeżdżę WRX STI i staram się jak mogę delektować jazdą tym "bydlątkiem" Samochód ten może nie jest idealny i nawet nie próbuje dorówny

Odbiegając trochę od temau Final Edition, przez ostatnie pół roku z hakiem szukałem dla siebie auta, miało być coś fajnego, sportowego, z pazurem. Początkowo nie brałem obecnego STI nawet pod uwagę (c

Czytam i czytam to forum od jakiegoś czasu... Chciałem sobie na jego podstawie wyrobić jakieś tam zdanie na temat WRX STI MY2015... Dodatkowo przeczytałem wszystkie chyba dostępne artykuły z testami/p

Posted Images

Oglosili ceny Golfa R, 160k PLN za 300KM + DSG i trzy poziomy wyżej jeżeli chodzi o wykończenie........

A 6 MT od 147 500 pln.Slabo to widzę w przypadku STI z silnikiem 2.5L

Panowie i Panie! Nie ten napęd, nie te systemy, nie te emocje! Subaru ma Si Drive, DCCD, wiskozę w środku, dyferencjał z tyłu, silnik niżej i wzdłużnie, sedana ze skrzydłem! Kto ma kupić STi to kupi. Cały czas wierzę w 2.0 DIT w EU.

 

W praktyce musisz być na prawdę ponad przeciętnym kierowcą żeby wyczuć różnice. Wystarczy zobaczyć co zrobił mercedes ( który pewnie tez będzie tanszy ) który zje to STI w każdych warunkach o suchym asfalcie nie wspominając. Niestety Subaru w tej klasie juz się skończyła i to jest fakt cha że zrobia prze wyjątkowy samochód w co wątpię.

Link to post
Share on other sites

turdziGT co do trzech poziomow wyżej jezeli chodzi o wykończenie to mój wspólnik kupił właśnie golfa 7 black piano alkantara sport sitze biksenon (1,6 TDI za 87k głupota w mnie ) i takie tam to porównując to do forestera nowego (zapewne podobne będzie STI) to zejdź proszę na ziemię :) golf nie robi tutaj szału wnętrzem... A45 AMG testowałem bo miał zastąpić STI...niestety pare drobiazgów i zrobilo się 247k ...natomiast moc i jazda szokuje to fakt...ale wnętrze STI jest o klasę większe!

Edited by herrkam
Link to post
Share on other sites

3 klassy to gruba przesada. E Klassa to moze i 2 Klassy. C-Klassa jest 1 Klassa. W VW jakosc jest troche powierzchowna ;) szbko przemija takie jest moje doswiadczenie.

Link to post
Share on other sites

Legenda STI ustała wraz z ostatnim wygranym rajdem MŚ. Jak znów to nastąpi będziemy mówić o powrocie. GC8 to była bajka. Hawk się trzymał. Lanos to zapowiedź kataklizmu. I nastał czas oczekiwania na reaktywację legendy. Chyba poczekamy długo.

 

PS.A przy okazji pytanie do statystyków.Kiedy subaru wygrało ostatni raz rundę MŚ ???

Link to post
Share on other sites
A45 AMG testowałem bo miał zastąpić STI...niestety pare drobiazgów i zrobilo się 247k ...natomiast moc i jazda szokuje to fakt...

 

wiem ze OT ale mógłbyś coś więcej o wrażeniach z jazdy A45 AMG, CLA ma już bagażnik 470 l, więc coś podobnie jak STI

Link to post
Share on other sites
A45 AMG testowałem bo miał zastąpić STI...niestety pare drobiazgów i zrobilo się 247k ...natomiast moc i jazda szokuje to fakt...

 

wiem ze OT ale mógłbyś coś więcej o wrażeniach z jazdy A45 AMG, CLA ma już bagażnik 470 l, więc coś podobnie jak STI

Też chętnie bym coś więcej usłyszał. Z tymi trzema poziomami to może faktycznie przesadziłem co nie zmienia faktu ze różnica w cenie kontra R będzie ogromna.

Co do AMG to ma wejsc w tym roku Shooting Brake jest juz GLA AMG ktory wyglada rewelacyjnie wiec będzie z czego wybierać.

Herrkam rozumie ze 250 K po doposażeniu to dużo jak za kompakta ale byl taki moment ze jsk EUR bylo drogie to Lanos w wersji TOP kosztowal tez pod 240K co dla mnie było jeszcze bardziej chora cena bez znaczenia co samochód sobą reprezentowal.

Link to post
Share on other sites

W cenie nowego STI bedę mógł mieć Golfa R który ma lepsze osiągi i zostanie jeszcze na zakutego hawka STI do upalania. Wybór jest chyba oczywisty.

 

A co do właściwości jezdnych Golfa R, nowe S3 ludzie chwalą a to praktycznie ten sam samochód. Wczoraj rozpoczęły się testy VW w Szwecji na śniegu, jeżdzą wszystkie duże redakcje motoryzacyjne, więc niedługo się dowiemy jak ten Golf lata na śniegu. Bo na suchym to zjada STI.

Link to post
Share on other sites

W cenie nowego STI bedę mógł mieć Golfa R który ma lepsze osiągi i zostanie jeszcze na zakutego hawka STI do upalania. Wybór jest chyba oczywisty.

 

A co do właściwości jezdnych Golfa R, nowe S3 ludzie chwalą a to praktycznie ten sam samochód. Wczoraj rozpoczęły się testy VW w Szwecji na śniegu, jeżdzą wszystkie duże redakcje motoryzacyjne, więc niedługo się dowiemy jak ten Golf lata na śniegu. Bo na suchym to zjada STI.

 

w dodatku jak komuś Golf R i S3 to za mało to przecież będzie mógł kupić Golfa R Evo lub S3 Plus lub RS3 a to już będzie przepaść na nad STI

Link to post
Share on other sites

PS.A przy okazji pytanie do statystyków.Kiedy subaru wygrało ostatni raz rundę MŚ ???

2005 Peter Solberg, Rajd Wielkiej Brytani. Tak mi się wydaje...

 

Z dobrych wyników to jeszcze 2x drugie miejsce w 2008 roku.

Link to post
Share on other sites

Legenda STI ustała wraz z ostatnim wygranym rajdem MŚ. Jak znów to nastąpi będziemy mówić o powrocie. GC8 to była bajka. Hawk się trzymał. Lanos to zapowiedź kataklizmu. I nastał czas oczekiwania na reaktywację legendy. Chyba poczekamy długo.

 

PS.A przy okazji pytanie do statystyków.Kiedy subaru wygrało ostatni raz rundę MŚ ???

Rozumiem ze to przejaw "Win on Sunday, sell on Monday" tyle ze to jest taktyka sprzedazy aut stosowana przez producentow, ktora bazuje na naiwnosci kupujacych ktorzy mysla ze jak kupia auto z ta sama nazwa co zwycieski model to maja to samo auto. To tak jak bym lecial do salonu po Mini Countrymana bo wygral Dakar. Wlasciwosci jezdne subaru WRX i STI sa same w sobie legendarne i wiadomo ze sa to auta ktore swietnie sie zachowuja na drodze bez wzgledu na wyniki rajdowe aut ktore startuja pod ta sama nazwa.

Link to post
Share on other sites

W cenie nowego STI bedę mógł mieć Golfa R który ma lepsze osiągi i zostanie jeszcze na zakutego hawka STI do upalania. Wybór jest chyba oczywisty.

 

A co do właściwości jezdnych Golfa R, nowe S3 ludzie chwalą a to praktycznie ten sam samochód. Wczoraj rozpoczęły się testy VW w Szwecji na śniegu, jeżdzą wszystkie duże redakcje motoryzacyjne, więc niedługo się dowiemy jak ten Golf lata na śniegu. Bo na suchym to zjada STI.

Poprzednia generacja Rki byla zesrojona o wiele bardziej sportowo niz poprzednie S3 jak będzie tym razem zobaczymy.

Link to post
Share on other sites

W cenie nowego STI bedę mógł mieć Golfa R który ma lepsze osiągi i zostanie jeszcze na zakutego hawka STI do upalania. Wybór jest chyba oczywisty.

 

A co do właściwości jezdnych Golfa R, nowe S3 ludzie chwalą a to praktycznie ten sam samochód. Wczoraj rozpoczęły się testy VW w Szwecji na śniegu, jeżdzą wszystkie duże redakcje motoryzacyjne, więc niedługo się dowiemy jak ten Golf lata na śniegu. Bo na suchym to zjada STI.

Poprzednia generacja Rki byla zesrojona o wiele bardziej sportowo niz poprzednie S3 jak będzie tym razem zobaczymy.

Chdziło mi że silnik/skrzynia/napędy/zawieszenie są te same :)

Link to post
Share on other sites

Mialem sti 03, 04 teraz mam sti '11. Wszystkie byly niebieskie i w sedanie. Jak zawsze chodzi o to" coś". Sti to ma. Reszta nie. To prawda , są szybsi, pakowniejsi , oszczedniejsi, tańsi w zakupie, ale w moim, smutnym, jak narzedzie plciowe starej k....wy, miescie takie sti jest tylko jedno. ( przynajmniej innego nie widzialem). I to mi sie podoba. Oczywiscie bez zadnej magii, czy nadprzyrodzonych mocy:-) Charakterystyczne , fajne, stosunkowo szybkie auto. Acha ... I auto zwykle budzące sympatie:-) w przeciwienstwie do wspomnianych"furaczy".

A, ze na papierze wypada źle to jasne. Juz 10 lat tez nie bylo naj, a teraz to juz wogóle:-)

Link to post
Share on other sites

A45 jest szybsze ma fantastyczna skrzynie automat i dzwiek, zawieszenie twardsze niz sti kierowalnosc podobna. Piszac o Golfie w porownaniu do STI to tak jak byscie pisali o porsz911 i nissanie gtr. GTR jest tanszy tak samo szybki i ma podobne osiagi. Fani porsza kupia porsze...bo GTR to samochod dla ludu..VW Golf rowniez jest tylko VW. Mi STI daje to czego nie daje mi focus RS (jezdze teraz autem mojej zony ;)), daje mi to czego czego nie dal mi A45. Dlatego kupie STI. AMG rowniez jest fantastyczne...ale tylko E kombi samg 4matic...takie rodzinne w uzupelnieniu do STI :>

 

Nie da rady - w WRX jest pcd 5x100, a w STi 5x114,3.

Nowy WRX tez ma 5x114,3.

To super, nie wiedziałem tego. Coraz mniej tych przewag STi na WRX;-)

coraz mniej przewag STI nad WRX??? Z calym szacunkiem...jezdziles obiema? Prawie...robi wielka roznice :)
Link to post
Share on other sites

Mnie bawi to,że bardziej mi się podoba koncept STI w coupecie i BRZ w budzie 5-cio drzwiowej. A subaru robi dokładnie odwrotnie. :D

 

Poza tym technika subaru zawsze uchodziła za innowacyjną innowacji nie ma od skrzyni 6mt.A i to była progresja a nie rewolucja.

Edited by Jacky X
Link to post
Share on other sites
A45 AMG testowałem bo miał zastąpić STI...niestety pare drobiazgów i zrobilo się 247k ...natomiast moc i jazda szokuje to fakt...

 

wiem ze OT ale mógłbyś coś więcej o wrażeniach z jazdy A45 AMG, CLA ma już bagażnik 470 l, więc coś podobnie jak STI

A45 i cla to raczej dwa rozne auta a45 to hothatch twardy dobrze skreca natomiast cla jest troche bardziej miekko zestrojoony takie bardziej grantourismo dla dziewczyn ;)

 

Mnie bawi to,że bardziej mi się podoba koncept STI w coupecie i BRZ w budzie 5-cio drzwiowej. A subaru robi dokładnie odwrotnie. :D

 

Poza tym technika subaru zawsze uchodziła za innowacyjną innowacji nie ma od skrzyni 6mt.A i to była progresja a nie rewolucja.

JackyX noo koncept wrx kosa jest. 6mt w STI podobno jest calkiem nowa w launch edition z short shifterem nawet.

Link to post
Share on other sites

 

Nie da rady - w WRX jest pcd 5x100, a w STi 5x114,3.

Nowy WRX tez ma 5x114,3.

To super, nie wiedziałem tego. Coraz mniej tych przewag STi na WRX;-)

coraz mniej przewag STI nad WRX??? Z calym szacunkiem...jezdziles obiema? Prawie...robi wielka roznice :)

Z całym szacunkiem - widziałeś emotikona na końcu mojego posta?

Link to post
Share on other sites
Fani porsza kupia porsze...bo GTR to samochod dla ludu

szkoda, tylko że w stolicy można co 20 minut spotkać 911, a GTRa już ze 2 miesiące nie widziałem. Które więc auto dla ludu? :)

Nie doczytałem ale WRX będzie w końcu w EU czy nie? bo silnik 2.0 to jednak przewaga, a wszystko wskazuje na to, że STI dostanie obecny "niezawodny" silnik

Link to post
Share on other sites
szkoda, tylko że w stolicy można co 20 minut spotkać 911, a GTRa już ze 2 miesiące nie widziałem

 

Ale 911 Turbo? Bo to jest bezpośredni konkurent. Ja natomiast GTR-y stosunkowo często widuję. Napewno częściej niż 911T.

Link to post
Share on other sites
Fani porsza kupia porsze...bo GTR to samochod dla ludu

szkoda, tylko że w stolicy można co 20 minut spotkać 911, a GTRa już ze 2 miesiące nie widziałem. Które więc auto dla ludu? :)

Nie doczytałem ale WRX będzie w końcu w EU czy nie? bo silnik 2.0 to jednak przewaga, a wszystko wskazuje na to, że STI dostanie obecny "niezawodny" silnik

nawiazujac do tego co napisales STI rowniez widuje wiecej niz golfow R...daje do myslenia :)
Link to post
Share on other sites

Zmiana 6mt to też świetny pomysł subaru. Może oprócz turbiny i hamulców brembo to jedna z rzeczy którą spokojnie można było pozostawić jeśli nie szło by się w skrzynie CVT lub dwusprzęgłowe.

Link to post
Share on other sites

herrkam, masz na mysli cla że dla dziewczyn czy cla 45 amg ? bo w Top Gear chyba czytałem że te dwie wersje różnią się praktycznie pojemnością bagażnika no i ceną a reszta ta samą co w A45 amg albo coś mylę...

Edited by jaszyn
Link to post
Share on other sites
Nie doczytałem ale WRX będzie w końcu w EU czy nie? bo silnik 2.0 to jednak przewaga, a wszystko wskazuje na to, że STI dostanie obecny "niezawodny" silnik

 

Na razie nie ma zdaje się takich planów. Może pojawi się Levorg z 2.0DIT ale wówczas pewnie z CVT.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...