Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Podoba Wam się środek ??? Ani nie wygląda na sportowy ani na szlachetny.
Jeśli chodzi o Subaru, a w szczególności STI co innego ma znaczenie - i dobrze, bo co designu wnętrza w autach z FHI to szału nie ma, więc i oczekiwania fanów również nie są wygórowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek prezentuje się dobrze, acz w dużym stopniu jest kopią wnetrza XV i nowego Forka. Deska rozdzielcza i panel klimatyzacji troche zmodyfikowano, znalazły sie wstawki imitujace karbon. Co do silnika faktycznie obiecywano silniejszą wersję 2,0 DIT - trzeba poczekać może zapowiedzi się potwierdzą w wersji EU.

Środek jest na prawdę zadowalający, szczególnie w porównaniu do poprzedniej wersji. Kierownica dostała trochę charakteru, karbon w środku dodaje sportowości a deska rozdzielcza jest prosta, użyteczna i bez udziwnień (po prostu Subaru!).

 

It's coming to the UK, and it'll start at £28,995. Which is only £2,500 more than a BRZ.

http://www.topgear.c...aled-2014-01-14

Wiem, że bezpośrednio przeliczać nie można bo UK ma też specjalne ceny ale patrząc realnie na różnicę 2,5 tyś. funtów to WRX STI w Polsce powinien kosztować w podstawowej wersji, czyli odpowiednik obecnego S i MR w cenie 160-170 tyś. zł. Jeśli będzie jednak 2.0 to nie spodziewałbym się super niskich cen bo to zabiłoby ducha WRX STI których było by w PL tyle co Audi A4.

 

Pamiętajcie też, że EU-Spec nie będzie miał pomarańczowych obrysówek, które skutecznie potrafią zmienić wygląd samochodu. Patrząc się na zdjęcia STI chyba znowu ma większy rozstaw śrub. Hamulce zdecydowanie większe niż w WRX. Felgi same w sobie ładne ale kompletnie nie pasują do STI. Może będzie opcja jakiś 19" BBS kutych a te 17" z WRX idealne na zimę.

 

893114_474917482618716_1457371157_o.jpg

To jest konkurent dla STI. Z tego co pamiętam Haldex-owe Audi mają rozstaw śrub 5x100 także można ewentualnie adaptować.

 

Porównanie wnętrza

16.jpg

 

my15-subaru-wrx-us-specific-7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde Audi ma 5x112 i faktycznie S3 sedan może być konkurencja i jeżeli poziom cen Subaru się utrzyma to pewnie nawet tańszą.

 

Czy lepsza czy gorszą nie mnie to oceniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek prezentuje się dobrze, acz w dużym stopniu jest kopią wnetrza XV i nowego Forka. Deska rozdzielcza i panel klimatyzacji troche zmodyfikowano, znalazły sie wstawki imitujace karbon. Co do silnika faktycznie obiecywano silniejszą wersję 2,0 DIT - trzeba poczekać może zapowiedzi się potwierdzą w wersji EU.

 

Porównanie wnętrza

16.jpg

 

my15-subaru-wrx-us-specific-7.jpg

A to wnętrze nowego Forka :)

2014-Subaru-Forester-Touring-interior.jpginterior.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisza to w sti definitywnie bedzie montowany dotychczasowy silnik 2.5l. Polecam caly artykul:

 

I guess that is because Subaru finds it difficult to extract more power from the 2-liter engine while complying with emission regulations. (......) Most other manufacturers, with the exception of AMG, struggles to extract more than 300 hp from a 2-liter engine. It is not impossible for Subaru to do so, but it could be very costly to develop and build such an engine.

Jest to wg mnie bardzo rozsądne i zrozumiałe stwierdzenie, a swoim skromnym zdaniem twierdzę że jest tak istotnie. Patrząc czysto technicznie silnik osiągajacy określoną moc z większej pojemności jest mniej wysilony - więc trwalszy, jednocześnie wymagający użycia mniej kosztownych materiałów i technologii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest ze jezeli Levorg 2.0 mial miec 300KM to wrx sti powinno miec znacznie wiecej ze wzgledow prestizowych. Ciekaw jestem jaka moc bedzie mial ten 2.5 bo nie chce mi sie wierzyc by subaru zdecydowalo sie na wiekszy silnik dla symbolicznych, dodatkowych 5KM.

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I guess that is because Subaru finds it difficult to extract more power from the 2-liter engine while complying with emission regulations. (......) Most other manufacturers, with the exception of AMG, struggles to extract more than 300 hp from a 2-liter engine. It is not impossible for Subaru to do so, but it could be very costly to develop and build such an engine.

Jest to wg mnie bardzo rozsądne i zrozumiałe stwierdzenie, a swoim skromnym zdaniem twierdzę że jest tak istotnie. Patrząc czysto technicznie silnik osiągajacy określoną moc z większej pojemności jest mniej wysilony - więc trwalszy, jednocześnie wymagający użycia mniej kosztownych materiałów i technologii.

Czegoś tu nie rozumiem, 2.0DIT 300 KM / 400 Nm to dla FHI VAG zrobił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupy się to nie trzyma vagowskie bazowe 2.0 TSI 210/225 KM czy jego poprzednie wersje 180/210/211 wytrzymują bez ruszania czegokolwiek 360 KM a nie jesteśmy tu nawet przy nowym S3 który ma pewnie inne tłoki i korby i pewni e zniesie 400 a VAG daleki jest od przeinzynierowywania swoich produktów więc nie do końca jestem w stanie zrozumieć dlaczego uzyskanie 300 KM z 2.0 przy obecnie dostępnej technologii ma byc takie trudne. Nawet Kia robi 200 KM z 1.6.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem, 2.0DIT 300 KM / 400 Nm to dla FHI VAG zrobił ?
Ten silnik nie spełnia unijnych norm, dlatego w XT ma 240 KM - to znaczy domyślam sie, że tak jest, a autor artykułu twierdzi podobnie.

Tym bardziej obecny 2.5T nie spełnia i nie będzie spełniał, nigdy.

 

2.0DIT 300KM ma emisję CO2 na poziomie poniżej 200 g / km natomiast 2.5T około 250 g / km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może STI będzie (podobnie jak WRX) tylko na rynek US, stąd silnik 2.5T, który przy ich sposobie eksploatacji spisywał się zadowalająco? A w Europie skupią się na sprzedaży Foresterów i nie będą sobie zawracać głowy jakimiś cywilnymi rajdówkami...

Przyszłość to ekologia i komfort. Sport to przeszłość. Lancia już przetarła w Europie tę drogę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej niezrozumiałe jest to,że w Subaru leży potencjał tylko jest nie wiadomo czemu niewykorzystywany.

 

1) BRZ z silnikami wolnossącymi ???

 

2) Ten przód w STI ma potencjał.Zamiast zrobić lux rajdówkę z ostrymi liniami taki fajny przód zmarnowali dodanymi na siłę krągłościami ..... bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Szefostwo Subaru marnotrawi wszystko, co kiedyś zrobili?

Nie wiadomo z jakiego powodu zamiast kontynuować rozwój silnika 2.0 w WRX Sti wsadzają 2.5T i ciągna, to przez X Lat....Niechmoże zaczną jeszcze produkować elektryczne wózki golfowe, bo w USA kochają grać w golfa..Kasa, Kasa i Kasa...

Przepraszam Panowie, ale mnie ta irytacja zżera od środka. Bezsilność. :|

Edytowane przez M-TEAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupy się to nie trzyma vagowskie bazowe 2.0 TSI 210/225 KM czy jego poprzednie wersje 180/210/211 wytrzymują bez ruszania czegokolwiek 360 KM a nie jesteśmy tu nawet przy nowym S3 który ma pewnie inne tłoki i korby i pewni e zniesie 400 a VAG daleki jest od przeinzynierowywania swoich produktów więc nie do końca jestem w stanie zrozumieć dlaczego uzyskanie 300 KM z 2.0 przy obecnie dostępnej technologii ma byc takie trudne. Nawet Kia robi 200 KM z 1.6.......

Prawda jest taka że 2.0 TFSi z S3 tego starszego znosi na seryjnych tłokach i korbach 400+ KM i 550NM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem, 2.0DIT 300 KM / 400 Nm to dla FHI VAG zrobił ?
Ten silnik nie spełnia unijnych norm, dlatego w XT ma 240 KM - to znaczy domyślam sie, że tak jest, a autor artykułu twierdzi podobnie.

Tym bardziej obecny 2.5T nie spełnia i nie będzie spełniał, nigdy.

 

2.0DIT 300KM ma emisję CO2 na poziomie poniżej 200 g / km natomiast 2.5T około 250 g / km.

 

Tylko nie wiadomo czy 2,0DiT spełnia normy Euro 5 przy 300KM? wydaję mi się że problemem jest przeprojektowanie silnika 2,0DiT aby spełniał normy przy większej mocy.

 

Ktoś umie czytać krzaczki i sprawdzić ile co/km emituje 2,0DiT 300KM w Levorgu.

 

Ale chyba nawet przy przeprojektowaniu silnika było by taniej robić dla WRX i WRX STI jeden slinik?

 

Albo liczą marketingowo, że teraz w USA sprzedadzą jeszcze stare slinki które mają a za rok wielka premiera "nowego" silnika w STI :D

 

A tymi kilkoma STI w europie się nie przejmują:P

 

 

Najbardziej dziwi mnie stwierdzenie FHI, że wymienili element w STI co do którego było największe zastrzeżenia czyli skrzynia biegów....

 

Kurde mol znane mi są STI które mają 400KM i nawet ponad 500KM i jedyna fabryczna rzecz w środku to właśnie skrzynia:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej dziwi mnie stwierdzenie FHI, że wymienili element w STI co do którego było największe zastrzeżenia czyli skrzynia biegów....

 

marketingowy "bełkot". Coś musieli powiedzieć.

 

wlasnie ze nie... czytalem nie jeden test, w ktorym dziennikarze narzekali wlasnie na prace skrzyni (przede wszystkim na jej "precyzyjnosc")

i press release bardzo dobrze to ujmuje:

 

< Transmission >

On the receiving end of the powerful Horizontally-Opposed engine, the WRX STI employs a reinforced six-speed manual transmission. Coupled with short throw shifting, the combination makes driving a thrill.

- Six-Speed Manual Transmission -

Compared to the existing 6MT, the new WRX STI transmission was given better tactile feedback with gears that lock solidly in place for a sportier shift feel.

・The WRX STI equipment package continues to come with the multi-mode DCCD system, a carryover from the existing model. This system allows the driver to freely select center differential control characteristics according to road conditions and driver’s preferences.

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem, 2.0DIT 300 KM / 400 Nm to dla FHI VAG zrobił ?
Ten silnik nie spełnia unijnych norm, dlatego w XT ma 240 KM - to znaczy domyślam sie, że tak jest, a autor artykułu twierdzi podobnie.

Tym bardziej obecny 2.5T nie spełnia i nie będzie spełniał, nigdy.

 

2.0DIT 300KM ma emisję CO2 na poziomie poniżej 200 g / km natomiast 2.5T około 250 g / km.

 

Tylko nie wiadomo czy 2,0DiT spełnia normy Euro 5 przy 300KM? wydaję mi się że problemem jest przeprojektowanie silnika 2,0DiT aby spełniał normy przy większej mocy.

 

Ktoś umie czytać krzaczki i sprawdzić ile co/km emituje 2,0DiT 300KM w Levorgu.

@ajax, to co podałem powyżej dotyczy 2.0DIT 300KM/400Nm !

 

Opierałem się na informacji:

In addition, thanks to the application of the system of auto start stop, DIT 2.0 GT is 20 percent more fuel efficient than the 2.5-liter that produces 281 hp unit with a similar reduction in CO2 emission

 

2.5T ma emisję poniżej 250 g / km (około 243 g / km), zatem 2.0DIT 300KM ma emisję poniżej 0.8*250 g / km = 200 g / km.

 

Źródło: http://www.autoguide...4-cylinder.html

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

was given better tactile feedback with gears that lock solidly

 

 

no jeżeli to mają być te zasadnicze zmiany......

Z drugiej strony nie ma co narzekać. Pożyjemy zobaczymy.

 

nie wiem kto i skad wyciagnal info o zasadniczych zmianach w skrzyni / napedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś było napisane o "all new gearbox" ale nie mogę tego wygrzebać.

 

2.5T ma emisję poniżej 250 g / km (około 243 g / km), zatem 2.0DIT 300KM ma emisję poniżej 0.8*250 g / km = 200 g / km.

 

No to ten tego ja nie wiem o co tu chodzi??? Jedyny sens to wielka premiera super nowego silnika 2,0DiT za rok w STI :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...