Skocz do zawartości

wkrotce diesel dla subaru


duch_gor

Rekomendowane odpowiedzi

Głupstwa piszesz!

 

Popatrz realnie !

Przecież jest oczywistą oczywistościa :mrgreen: , że nie 100% produkcji psuje się. Dużo forumowiczów z forum mondeo też zrobiło po kilkaset tys.km bez awari, niektórym wystarczyło przeprogramowanie wtrysków.

Ile aut sprzedała Honda, a ile Ford ?

Przy tak dużej sprzedaży - chyba największej w segmencie - niestety może się zdarzyć kilka przypadków, ale rzutują one na całość.

Zobaczcie co napisł Carfit - starsze konstrukcje ok, nowsze już nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 837
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

przecież nawet u nas jeszcze oficjanie cen nie podają, a litwa to chyba (z całym szacunkiem rzecz jasna) malutki rynek, chyba się zatem nie będą spieszyć...

 

taki OT, jak byłem ze 3 lata temu na litwie to w ogóle trudno tam było zauważyć nowe auto na drodze, same lawety ciągnęły ze szrotem z zachodu, poza wilnem - tam akurat było trochę fajnych bryczek, a zwłaszcza nieproporcjonalnie dużo nowej mazdy (głównie 6), ciekawe czemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież nawet u nas jeszcze oficjanie cen nie podają, a litwa to chyba (z całym szacunkiem rzecz jasna) malutki rynek, chyba się zatem nie będą spieszyć...

 

taki OT, jak byłem ze 3 lata temu na litwie to w ogóle trudno tam było zauważyć nowe auto na drodze, same lawety ciągnęły ze szrotem z zachodu, poza wilnem - tam akurat było trochę fajnych bryczek, a zwłaszcza nieproporcjonalnie dużo nowej mazdy (głównie 6), ciekawe czemu

no no, jak juz nejednokrotnie pisalem - liczy sie nie wielkosc, ino... :lol:

moze i malutki nasz rynek, ale i tak tradycyjnie (w wiekszosci przypadkow) afaik mamy lepsze ceny na auta niz w PL :razz:

 

btw, sytuacja sie zmienia z roku na rok - coraz mniej "szrotow" i coraz wiecej nowych aut (gazety pisza, ze z powodu rosnacej inflacji popyt na nowe auta ostatnio b. zwiekszyl sie, i ponoc dilerzy nie moga sie wyrobic :mrgreen: )

 

co do kilkuletnich Mazd6, Accordow, A4, WRX, etc., to odpowiedz jest b. prosta, bo ma tylko 3 litery - USA :lol::lol::lol:

 

 

p.s. ale szczerze powiedziawszy ja tam i tak nie rozumiem ludzi (t.j. osob prywatnych, bo firmy to co innego), ktorzy w naszych warunkach kupuja nowe auta z salonow...

za cene nowego "dupowozu" mozna miec normalne kilkuletnie auto klasy sredniej czy wyzszej + obsluga w naszych ASO (Subaru nie jest tu zadnym wyjatkiem :lol: ) afaik jest tragiczna, a kolejki i ceny sa nienormalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczy sie nie wielkosc, ino...

 

no jasne, dlatego zaznaczyłem że z całym szacunkiem :smile:

 

co do kilkuletnich Mazd6, Accordow, A4, WRX, etc., to odpowiedz jest b. prosta, bo ma tylko 3 litery - USA

 

ok, nie wiem czemu ale jakos ta mazda 6 mi sie tak w oczy rzucila... w polsce to raczej mocno rzadki okaz chociaz tez mozna przeciez z 3 liter sciagnac

 

za cene nowego "dupowozu" mozna miec normalne kilkuletnie auto klasy sredniej czy wyzszej + obsluga w naszych ASO (Subaru nie jest tu zadnym wyjatkiem ) afaik jest tragiczna, a kolejki i ceny sa nienormalne...

 

hmmm powiedzmy że jest to pocieszające że nie tylko u nas jest... tak sobie (przez wzgląd na aso subaru tak to ujmę :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w Polsce z nowoczesnymi dieslami jest dwojaki.

Mam dobrego kolegę który pracuje u jednego z importera w Polsce , i jest konsultantem technicznym ( czyli taki gestapowiec co jeździ po Polsce i weryfikuje naprawy gwarancyjne w ASO ) i maja problemy z rozliczaniem gwarancji np. wtryskiwaczy bo Polska ma wynik 8 x większy niz dowolny kraj w Uni.

Układ Cammon rail , pracuje pod bardzo wysokim ciśnieniem, 1500-1800 bar, i ma dwa ( w nowszych trzy) etapy wtrysku paliwa, wtrysk wstępny i zasadniczy. Układy te są mało odporne na słabej jakości paliwo ( zanieczyszczenia , duża zawartość siarki ) oraz muszą być stosowane w większości przypadków specjalne olej silnikowe, z dużą zawartościa detergentów czyszczących.

Silniki te nie lubią krótkich tras miejskich, jak ktoś dużo jeździ w trasie zdecydowanie mniejsza awaryjność układów wtryskowych.

Mam klienta który ma Mercedesa Vito CDI , ma przejechane 690 000 km, ( od nowości ) i nic nie robione w układzie wtryskowym, nawet turbina jeszcze nie padła, ale uwaga, co 10 tys. km przegląd i wszystkie filtry, co 30-40 tys. ściagamy wszystkie przewody, zawór EGR, downpipe, i czyscimy z nagaru zgromadzonego, i tu jest bardzo duży problem, jak sie tego nie robi regularnie, cząstki z tego nagaru dostaja sie do cylindrów , i powodują zatykanie wtrsykiwaczy. co 40 tys. wlewa do baku specjalny płyn czyszczący, który czyści układ od "wewnątrz".

I jeszcze raz sprawdza sie zasada , że jak sie regularnie dba o auto, wbrew temu co pisze ksiązka serwisowa np. wymiana filtra paliwa co 60 tys. km, :razz: samochód może sie być zdecydowanie mniej awaryjny.

I wreszczcie producent układów wtrsykowych, genaralnie jest trzech: BOSCH ,SIEMENS, DELPHI, zdecydowanie najlepszy jest BOSCH :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit zgoda, ale czy u nas jest aż tak gorsza jakość paliwa że 8x częściej wtryski padają? :shock: bo dodatkowe przyczyny ktore podales:

 

Silniki te nie lubią krótkich tras miejskich
jak sie regularnie dba o auto, wbrew temu co pisze ksiązka serwisowa
producent układów wtrsykowych

 

mozna sie z nimi zgodzic ale akurat wystepuja wszedzie a nie tylko u nas, np. mercedes nie ma chyba osobnej ksiazki serwisowej na polske :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ Cammon rail , pracuje pod bardzo wysokim ciśnieniem, 1500-1800 bar, i ma dwa ( w nowszych trzy) etapy wtrysku paliwa, wtrysk wstępny i zasadniczy.

Moim zdaniem te układy to pracują poprawnie w komputerze projektanta.

W rzeczywisyości jest prawdopodobnie problem z produkcją tych wszystkich precyzyjnych elementów.

Zróbcie idealną dziurkę w wtryskiwaczu, której kształt nie ulegnie zmianie pod wpływem tak dużego ciśnienia - np. z powodu niejednorodności materiału bazowego.

Silniki te nie lubią krótkich tras miejskich

U mnie 90% to były trasy miejskie 5-20 km. Może to było powodem kłopotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki te nie lubią krótkich tras miejskich

 

U mnie 90% to były trasy miejskie 5-20 km. Może to było powodem kłopotów?

 

na pewno diesel lubi dłuższe trasy bo musi się nagrzać, a że jest sprawny energetycznie to mu to zabiera trochę kilometrów, ale czy to się przekłada akurat na zwiększone zużycie wtrysków? paliwo leci tak samo przez pierwsze 5 km jak i kolejne 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki te nie lubią krótkich tras miejskich

 

U mnie 90% to były trasy miejskie 5-20 km. Może to było powodem kłopotów?

 

na pewno diesel lubi dłuższe trasy bo musi się nagrzać, a że jest sprawny energetycznie to mu to zabiera trochę kilometrów, ale czy to się przekłada akurat na zwiększone zużycie wtrysków? paliwo leci tak samo przez pierwsze 5 km jak i kolejne 50

 

zwłaszcza jak żłopie 1l oleju na 1000km. Każdy lubi wypić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, Daj spokój. To nie smaczne. :razz:

 

Może dwa lata temu . Przypominam,że Audi TDI wygrało Le Mans . To wydarzenie sprawiło,że świat już nie jest ten sam.

Podobnie w WTCC dieselki już pokazały pazurki.Co zrobić - taki świat,piękny zapach benzyny czesto zastępowany jest smrodem napędu.

 

A na poważnie.Trzeba by pojeździć tym dieslem aby coś powiedzieć ale na papierze te 150 KM wypada tak sobie . Chyba grupa VW robi 1,9 TDI 170 KM i będą robić robotę na rynku. Szkoda,że nie udało się uciłać jeszcze ze 20-30KM i utrzeć nosa VW/audi/seat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam,że Audi TDI wygrało Le Mans

Przy takiej wpompowanej kasie to i na skuterze dało by się wygrać. Warto pamiętać, ze Audi wygrywa LeMans już od bodaj 7 lat, niezależnie od silnika.

 

To spójrz na F1 to wyniki Toyoty i Hondy.Po prostu żal . I to w obliczu japońskiej pracowitości,konsekwencji , planowani, rozganizowania i co jeszcze .

 

Bywały w historii projekty, pochłaniające krocie z których wycofywano się cichcem a tu jednak ten napęd coś w sobie ma !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky X, no ale w F1 nie tylko silnik się liczy ale i zespół, a Toyota i Honda raczej z czołowymi się nie związały i na dodatek kierowców też mają średnich. Inaczej też wygląda cykl kilkunastu wyścigów w porównaniu z jednorazowym strzałem raz do roku. Pracowitością i planowaniem doświadczenia nie zastąpią :)

Zauważ, że diesel jest popularny tylko w Europie, ciekawe dlaczego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota - ma własny zespół.Wydaje mi się,że za Oceanem zdobyli w wyścigach wszystko i sądzili ,że też podbiją F1 .Ale idzie im jak po grudzie.

 

Dlaczego według Ciebie diesel jest popularny tylko w Europie ???

 

Moim zdaniem :

1) Bo Mercedes Benz from Germany to Europa :cool:

2) Bo do niedawna kopcił,był słaby i ociężały

3) Bo do niedawna był głośny

4) Bo w USA na paliwie nie trzeba było oszczedzac

5) Bo amerykanie myślą ,że On to paliwo do ciężarówek

6) Bo amerykanom pistolet z ON nie chodzi do wlewu osobówki :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky X,

Też mnie zastanawia to zastanawia bo:

1) Japonii ON jest używany w przemyśle a benzyna jest tańsza?

2) U nas ON jest tańszy od benzyny tylko dzięki niższej stawce akcyzy.

3) Diesel dalej jest głośny (choć i tak lepiej niż kilka lat temu)

4) Silnik diesla jest droższy od benzynowego, podobnie jak jego przeglądy

5) By diesel się zwrócił trzeba dużo jeździć albo związać się z autem na długi okres czasu.

6) Dziwnym trafem diesel ma problemy z emisją spalin? I nie chodzi o tak nagłośniony dwutlenek węgla, tylko inny badziew wymagający specjalnych (i drogich) filtrów

7) Żywotność diesla już dawno przestaje być argumentem, bo te silniki są teraz znacznie bardziej wysilone i wrażliwsze na jakość paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) Diesel dalej jest głośny (choć i tak lepiej niż kilka lat temu)

 

Aflinta chyba naprawde nie jechales nowoczesnym dieslem. Na zewnatrz imho nie ma roznicy miedzy benzynowym a nowoczesnym dieslem a wewnatrz panuje zupelna cisza i jedyne co slychac to szum powietrza...

5) By diesel się zwrócił trzeba dużo jeździć albo związać się z autem na długi okres czasu.

Nie zawsze diesla kupuje sie po to zeby koniecznie zaoszczedzic ta roznice w cenie a nawet zarobic. Takim autem poprostu jezdzi sie duzo przyjemniej niz benzynowcem o podobnej mocy. Ja do jazdy na codzien i wozenia dupy napewno nie kupie juz wiecej auta z silnikiem benzynowym bo zeby to to jechalo to musi spalic 2x wiecej niz podobny osiagami diesel co z kolei pociaga za soba ciagle palowanie a po co jak mozna w ciszy i spokoju przyspieszac do 100kmh w 6s (a nawet lepiej :)) i cieszysz sie przy tym srednim spalaniem na poziomie 8-9l/100kmh (przy napedzie 4x4 bo jeszcze mniej ).

 

Ja naprawde mialem dylemat czy np nie wziasc 335xi ale dalem sie namowic na diesla i wcale nie zaluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...