Skocz do zawartości

wkrotce diesel dla subaru


duch_gor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 837
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A do uturbionej benzyny reduktora nie daja bo niby "za duzy moment i skrzynie moglby rozwalic"

 

właśnie, też nie rozumiem, przecież diesel ma moment o ponad 100 nm wyższy niż turbobenzyna. może chodzi o inną krzywą przyrostu momentu?

 

[ Dodano: Sro Sty 23, 2008 1:44 pm ]

Bez nich teraz do wiekszych miast w Niemczech diesli nie wpuszczaja

 

wydawało mi się że znaczenie ma tylko rocznik auta? przecież w dowodzie rej. nie jest napisane czy mam silnik z DPF czy bez (a można kupić różne wersje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF montują chyba do każdego seryjnego diesla, jedynie odchodzące TDI można dostać bez. Jestem ciekawy czy serwisy już wyposażone są w odpowiednie oprzyrządowanie do takich urządzeń. Naczytałem się wiele złego o tych filtrach, ciekawe jak będą sprawowały się w Subaru.

 

Wydaje mi się, że skrzynia 5mt chyba musi być jakoś wzmocniona, bo przenosić będzie dużo większy moment. Może to pomyłka z tą 5mt :mrgreen

 

P.S

Ile ten diesel jest cięższy od benzyny :?: Accord diesle jest np. bardziej usztywniony niż benzyna, ze względu na większą masę. Legacy również ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do uturbionej benzyny reduktora nie daja bo niby "za duzy moment i skrzynie moglby rozwalic"

 

właśnie, też nie rozumiem, przecież diesel ma moment o ponad 100 nm wyższy niż turbobenzyna. może chodzi o inną krzywą przyrostu momentu?

 

Pamiętajmy że najważniejsze jest to jaki moment finalnie trafia na koła (a żeby tam trafił musi jeszcze przejść przez półosie, dyfry etc.). Przełożenia skrzyni biegów diesla skutecznie zabijają jego duzy moment obrotowy na kole zamachowym (zwłaszacza ze skrzynia jest 5MT - a może właśnie dlatego jest 5 a nie 6), osobiście nie robiłem porównania ale być może faktycznie w turbobenzynach moment przenoszony na kola jest wiekszy (co objawia sie rowniez lepszymi osiagami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ten diesel jest cięższy od benzyny

 

sprawdziłem specyfikacje, wychodzi przynajmniej ze 100kg w porównaniu do 2.0 benzyna (przynajmniej, bo diesel ma podane w dużym rozrzucie - 1460-1520 kg), czyli chyba typowo

 

być może faktycznie w turbobenzynach moment przenoszony na kola jest wiekszy

 

to by znaczyło że wielki nominalnie moment diesla to trochę lipa, jak aż tyle się traci na przeniesieniu napędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do uturbionej benzyny reduktora nie daja bo niby "za duzy moment i skrzynie moglby rozwalic" :<

 

:shock: chyba raczej po prostu bo nie ma potrzeby?

 

 

poza tym, ja wciaz obstawiam, ze ta skrzynia w dieslu jest calkiem inna niz w benzynie...

 

[ Dodano: Sro Sty 23, 2008 2:36 pm ]

DPF to filtry czasteczek stalych? Bez nich teraz do wiekszych miast w Niemczech diesli nie wpuszczaja

 

ztcw nie chodzi o to, czy samochod posiada filtry czy nie, tylko czy spelnia norme emisji spalin.

 

Pewnie chodzi o normę EURO 3 lub 4. Żeby ją spełniać auto musi mieć DPF.

 

nie. teoretycznie moze miec na tyle dokladnie spalanie, ze spelni normy bez filtra. tak tez pierwotnie mowiono o dieslu subaru, ze sie obedzie bez nich. ciekawe, jak to wychodzi w koncu. przynajmniej ztcw ;)

 

sprawdziłem specyfikacje, wychodzi przynajmniej ze 100kg w porównaniu do 2.0 benzyna

 

chyba jednak nie ;) Pamietajmy, ze subarowski diesel nie ma walka rownowazacego (czy jak to sie zwie) i dzieki temu jest znacznie lzejszy od konkurencji. pewnie prowadzi sie tez znacznie lepiej dzieki temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normy Euro brane sa jako jedyne tylko w przypadku benzyny (zdaje sie, ze od normy Euro 1 juz mozna wjezdzac - oczywiscie tylko z odpowiednia nalepka). W przypadku diesla nie jest to juz takie jednoznaczne - zalezy zarowno od normy, chyba roku produkcji, jak i filtrow. Bylo o tym na The Forum, bylo na pl.misc.samochody i bylo tez w gazetach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Now that most rivals have six-speed gearboxes, giving the Legacy/Outback a five-speeder seems retrograde, but with an engine this flexible, an extra ratio really isn't necessary."

 

na PL: wiekszosc rywali ma 6biegowe skrzynie, ale ze wzgledu na niezwykla elastycznosc boksera, dodatkowy bieg nie jest tak na prawde potrzebny.

 

"Despite a little clattering at start-up, the engine is wonderfully quiet and smooth at high speeds, civilised under hard acceleration yet high-revving and responsive in all gears. It'll even cruise comfortably at motorway speeds in third. "

 

Pomimo lekkiego klekotania przy odpalaniu, silnik jest cudownie cichy i spokojny przy wysokich predkosciach, cywilizowany podczas ostrego przyspieszania, kreci sie wysoko i chetnie reaguje na gaz na kazdym biegu. porusza sie nawet komfortowo w trzecim biegu na autostradzie (WB: 111km/h)

 

"Subaru's diesel gives, quite simply, the nearest thing to a petrol-engine driving experience than any diesel we've yet driven."

 

Subarowski diesel w odczuciu jest najbardziej zblizony do silnika benzynowego ze wszystkich ropniakow, jakie testowalismy.

 

"The diesel Legacy starts from just £19,995, with Outback models from £21,495: this initially sounds expensive, but given the high equipment levels and the four-wheel-drive, it's good value compared to, say, comparable Passat 4Motion or Audi A4 quattros. "

 

ceny Legacy zaczynaja sie od 97.267 tys zl (po przeliczeniu z ceny bryt.), outbacka od 104.564 zl (tak samo): wydaje sie duzo, ale biorac pod uwage wysoki poziom wyposazenia i naped na cztery kola, jest to dobry prajs w porowaniu do Passata 4motion czy A4 quattro.

 

takie najwazniejsze reczy 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGG napisał/a:

sprawdziłem specyfikacje, wychodzi przynajmniej ze 100kg w porównaniu do 2.0 benzyna

 

 

chyba jednak nie Pamietajmy, ze subarowski diesel nie ma walka rownowazacego (czy jak to sie zwie) i dzieki temu jest znacznie lzejszy od konkurencji. pewnie prowadzi sie tez znacznie lepiej dzieki temu.

 

ale w specyfikacjach stoi jak byk: legacy 2.0 benz - masa własna 1360, 2.0 diesel - masa własna 1460-1520 :!: poza tym czytałem gdzieś, że diesel waży więcej głównie przez inną konstrukcję / materiały bloku silnika który musi znieść znacznie wieksze cisnienie. taki wałek wyrównujący to chyba nie ważyłby ponad 100 kg? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

goldenarts, nie wiem, czy juz wtedy byles na forum, ale na samym poczatku bylo popularne uzywanie przypisów* na koncu kazdego posta :mrgreen: Moze by to znowu wprowadzic? :P Zeby ludzie lepiej rozumieli, jaki prajs* im przyjdzie zaplacic za bycie nie na czasie :twisted:

 

_______

 

*przypis - o, takie cos jak to

*prajs - slowo pochodzenia anglo-germanskiego oznaczająca wartość przedmiotu, czyli ile trzeba mieć szmalu, hajsu, kasy, kabzy, keszu, sieczki, siepy, zetki zeby go nabyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie patrze na te zdjecia i ot takie mnie refleksje nachodza...

swiezo-upieczeni wlasciciele dizlowych Subaru raczej nie beda mieli latwego zycia - podejrzewam, ze wiekszosc (kazdy? :razz: ) uzytkownikow potezniejszych aut bedzie chciala dokopac Subarynce z wlotem na masce :mrgreen:

 

p.s. odnosnie "pieczenia" - u nas sie mawia, ze "pierwszy placek" zazwyczaj bywa przypieczony...

oby tylko z tym nowym silnikiem Subaru bylo inaczej :razz: :mrgreen::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150-konny dwulitrowy silnik Diesla (208 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 sek.) w układzie boxer montowany będzie na razie tylko w modelach legacy i outback

 

znaczy, według tego pana autora SILNIK osiąg 100 w 8.7 :?:

 

a swoją drogą, legaś mały nie jest. 8.7 do 100 przy 150 koniach :?: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie patrze na te zdjecia i ot takie mnie refleksje nachodza...

swiezo-upieczeni wlasciciele dizlowych Subaru raczej nie beda mieli latwego zycia - podejrzewam, ze wiekszosc (kazdy? :razz: ) uzytkownikow potezniejszych aut bedzie chciala dokopac Subarynce z wlotem na masce :mrgreen:

 

p.s. odnosnie "pieczenia" - u nas sie mawia, ze "pierwszy placek" zazwyczaj bywa przypieczony...

oby tylko z tym nowym silnikiem Subaru bylo inaczej :razz: :mrgreen::lol:

 

ale niektórzy mogą się mocno zdziwić.

NP.

Wczoraj u mnie na budowie panowie od okien zakopali w błocie wielkie Dukato tak, że się oparło na misce. Podjeżdzam srebrnym i pytam: może pomogę ? a oni: Panie tym kombiakiem to Pan możesz żonę wozić tu potrzebny jest traktor.

Nic to zaczepiłem własną linkę za hak Ducato i "wyrwałem chwasta". Trochę wiskoza zaśmierdziała i po kłopocie. :mrgreen:

Wlot jest ok. tak samo jak przycisk start/stop. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...