Skocz do zawartości

wkrotce diesel dla subaru


duch_gor

Rekomendowane odpowiedzi

I niech mi ktoś powie, że nie są genialni

 

Nie są genialni.

 

Ty byś na pewno lepiej to zrobił :roll:

 

pytanie na ile specyfikacje wyposażenia wersji TD będą się pokrywały z benzynami, bo jak są uboższe to nie ma co porównywać... ale jeżeli takie same to generalnie nie jest źle. teraz odczekać 2 latka i jak silnik będzie ok (w tym czasie wszystko wyjdzie) to przesiadka na ropę

 

specyfikacje są dostępne na www.subaru.pl

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 837
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ty byś na pewno lepiej to zrobił

 

Nie zrobiłbym lepiej. W ogóle nie zrobiłbym diesla.

Moim zdaniem ten silnik to błąd numer 2.

Są inne nowocześniejsze technologie które spróbowałbym wprowadzić. Właśnie w Subaru. Nadaje się do tego idelanie.

Jednak życzę Tobie, panu Andrzejowi, całemu SIP-owi i FHI dużego sukcesu z nowym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specyfikacje są dostępne na www.subaru.pl

Albom ślepy, albo nie ma..... :neutral:

 

[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 2:25 pm ]

Nie zrobiłbym lepiej. W ogóle nie zrobiłbym diesla.

Moim zdaniem ten silnik to błąd numer 2.

Są inne nowocześniejsze technologie które spróbowałbym wprowadzić. Właśnie w Subaru. Nadaje się do tego idelanie.

Może jakiś przykładzik......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena OBK z dieslem będzie wynosiła 40000 euro

 

a jak to się ma do:

 

Rewelacja cenowa dotyka również Outbacka. Za wersję 2D RA TRE przyjdzie nam zapłacić tylko 120.620,00 złotych brutto

 

:roll:

 

[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 3:01 pm ]

Może jakiś przykładzik......

 

tu jest

http://www.roadlook.pl/premiery/subaru- ... obile.html

 

coś tam kombinują chłopaki ale to jeszcze technologia przyszłości zresztą to całe gadanie o autach elektrycznych i ekologii to jeden wielki pic na wodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena OBK z dieslem będzie wynosiła 40000 euro

 

a jak to się ma do:

 

Rewelacja cenowa dotyka również Outbacka. Za wersję 2D RA TRE przyjdzie nam zapłacić tylko 120.620,00 złotych brutto

 

:roll:

 

40000 euro brutto trzeba wydać za wersję Outback 2D RC NAV (skóra, panoramiczne okno dachowe, elektryka w fotelu kierowcy z podwójna pamięcią ustawień, biksenony, nawigacja)

 

Wszystko jasne :?: :wink:

 

[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 2:04 pm ]

Ty byś na pewno lepiej to zrobił

 

Nie zrobiłbym lepiej. W ogóle nie zrobiłbym diesla.

Moim zdaniem ten silnik to błąd numer 2.

Są inne nowocześniejsze technologie które spróbowałbym wprowadzić. Właśnie w Subaru. Nadaje się do tego idelanie.

Jednak życzę Tobie, panu Andrzejowi, całemu SIP-owi i FHI dużego sukcesu z nowym silnikiem.

 

Dziękujemy. Od razu nam lepiej :smile:

 

BTW. Realia rynku motoryzacyjnego są takie a nie inne. W myśl rozwoju marki, to bardzo ważny krok w historii Subaru. Poczekaj teraz na ruch Porsche :wink:

 

[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 2:04 pm ]

Raju , kiedy zamieniasz swojego GT-ka na klekota :mrgreen:

 

nono, tylko mi tu bez takich żartów :wink:

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne

 

teraz tak. przy okazji pytanie czy NAVI fabryczne będzie tylko za atrapę dalej robić czy coś się ruszy w tym temacie :roll:

 

nie robi za atrapę już od dłuższego czasu. Na chwilę obecną trwają prace nad nawigacją w modelach Legacy/Outback MY 08.

Dodatkowo poinformuję, iż ekran dotykowy obsługuje funkcje bardzo rozbudowanego komputera pokładowego z dodatkowymi funkcjami kalendarza, notatnika, kalkulatora...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyną odpowiedzią dlaczego silnik diesla przychodzi mi na myśl : ekonomika / koszty użytkowania. W katalogach i zapewnieniach sprzedawców wszystko jest cacy i super.

Natomiast później jest już trochę gorzej.

Przez trzy lata jeździłem Mondeo TDCI. Spalanie kształtowało się w okolicach 6-8 litrów / 100km. I wszystko byłoby dobrze gdyby nie dwukrotna wymiana wszystkich wtryskiwaczy, nie była spowodowana jakością paliwa. Pierwsza przy 35.000km, druga 47.000km. I gdyby nie gwarancja cała oszczędność poszłaby się ..... Jedna wymiana około 7.000 PLN. Nie piszecie, że ford gówno wort itp.

Problemy z silnikami diesla o mocy powyżej 50-60 KM/l maja obecnie wszyscy (chyba) producenci. Można popytać użytkowników, poczytać różne czasopisma , fora internetowe – np. u mojego znajomego ostatnio wymiana dwóch wtryskiwaczy w mercedesie – 6.000 PLN.

W silniku diesla zwiększyć prędkość obrotowa można jedynie poprzez zwiększenie dawki paliwa – stąd czarne kłęby za samochodem. Dlatego wszystkomogący ekolodzy wymuszają stosowanie filtrów cząstek stałych, które też wymagają obsługi i dolewania substancji pomagającej wypalać te cząstki. Te dolewki także kosztują, nie mówiąc o kosztach samych filtrów (nowe Mondeo chyba 6 tysięcy PLN ) , które wystarczają na kilkanaście/kilkaset tysięcy kilometrów i są częścią eksploatacyjną. Filtry wypala się podczas jazdy i to też wymaga stosowania odpowiedniej procedury – 2 tygodnie temu pisał o tym Auto Świat.

 

Powiedzcie mi więc gdzie tu ekonomika / oszczędność ?

 

 

Może jakiś przykładzik......

 

Największe spalanie chwilowe jest w momencie uzyskiwania przyspieszeń.

W mondeo w chwili startu było to 55 litrów / 100km, w trakcie jazdy dochodziło do 22 litrów zależnie od prędkości.

Wystarczy wyeliminować takie sytuacja, a spalanie ogólne spadnie.

Ciekawym rozwiązaniem w Subaru byłoby połączenie silnika benzynowego – boksera , a więc w miarę krótkiego – z silnikiem elektrycznym , umieszczonym pomiędzy skrzynią a silnikiem. Coś takiego próbuje Citroen, taki silnik spełnia rolę rozrusznika i alternatora.

Nie chodzi mi o hybrydę, silnik elektryczny miałby działać jednocześnie z benzynowym.

Oczywiście odzysk energii podczas hamowania itd.

 

Raju , czy diesle będą oferowane w Japonii i USA ?

Nie widzę ich na stronach lokalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robi za atrapę już od dłuższego czasu. Na chwilę obecną trwają prace nad nawigacją w modelach Legacy/Outback MY 08.

 

to dobrze bo kupowanie fabrycznego NAVI-atrapy bez mapy jest mocno... denerwujące delikatnie mówiąc :smile:

 

ekran dotykowy obsługuje funkcje bardzo rozbudowanego komputera pokładowego z dodatkowymi funkcjami kalendarza, notatnika, kalkulatora...

 

z tym notatnikiem i kalkulatorem to chyba żart? :shock: jakoś sobie nie wybrażam robienia notatek w takiej formie no ale może staroświecki jestem...

 

[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 4:28 pm ]

Problemy z silnikami diesla o mocy powyżej 50-60 KM/l maja obecnie wszyscy (chyba) producenci

 

właśnie, dlatego bym poczekał ze 2 lata zanim bym wszedł w temat subaru-diesel żeby mozna było coś konkretnie o silniku powiedzieć :roll: zależy m.in. kto będzie wtryski robił (np. te powszechnie uznawane za kiepskie, do mondeo tdci, robi delphi, nie wiem kto robi dla subaru)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z silnikami diesla o mocy powyżej 50-60 KM/l maja obecnie wszyscy (chyba) producenci. Można popytać użytkowników, poczytać różne czasopisma , fora internetowe

Głupstwa piszesz!

Kiedyś rozważałem zakup Mondeo i Bogu dziękuję, że wynalazku nie kupiłem.

Pomimo ciszy w środku przy 200km/h

Kupilem Accorda i po 3 latach i blisko 160kkm mogę z pełną odpowiedzialnością napisać, że jeżeli Subaru mu dorówna, to będzie dobrze.

W Hondzie oprócz przeglądów i klocków nie robiłem NIC !!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rombu napisał/a:

Problemy z silnikami diesla o mocy powyżej 50-60 KM/l maja obecnie wszyscy (chyba) producenci. Można popytać użytkowników, poczytać różne czasopisma , fora internetowe

 

Głupstwa piszesz!

 

no może nie takie głupstwa, jak dobrze pamiętam accord ma pojemność 2.2 i 140KM co daje ok. 64KM z litra - więc nie jest bardzo wyżyłowany, a niestety żyłowanie silników w ostatnich latach jest jedną z przyczyn rosnącej awaryjności i tu zgadzam się z rombu

 

poza tym dalibyście spokój, wszyscy jeżdzą po tym mondeo jak po burej suce :evil: a ja przejechałem 100.000 i też nie robiłem nic jak chodzi o silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rombu napisał/a:

Problemy z silnikami diesla o mocy powyżej 50-60 KM/l maja obecnie wszyscy (chyba) producenci. Można popytać użytkowników, poczytać różne czasopisma , fora internetowe

 

Głupstwa piszesz!

 

no może nie takie głupstwa, jak dobrze pamiętam accord ma pojemność 2.2 i 140KM co daje ok. 64KM z litra - więc nie jest bardzo wyżyłowany, a niestety żyłowanie silników w ostatnich latach jest jedną z przyczyn rosnącej awaryjności i tu zgadzam się z rombu

 

poza tym dalibyście spokój, wszyscy jeżdzą po tym mondeo jak po burej suce :evil: a ja przejechałem 100.000 i też nie robiłem nic jak chodzi o silnik

mondziak do wyżyłowanych nie należy, a się sypie.... :razz:

Honda wiec potrafi.... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh szkoda gadać, biedne mondeo :sad:

może założycie forum antyforda? zebrałoby się sporo postów skoro na forum subaru prawie każdy temat dotyczący diesla kończy się ogólnym narzekaniem na tdci mondeo :smile:

 

[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 10:13 pm ]

swoją drogą, co za czasy, na forum subaru tematy dotyczące diesla :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem i mam kilka diesli nowszego rodzaju , oraz mam klientów i moja konkluzja jest taka:

sliniki z grupy VAG TDI na bezp. wtrsyku, mało awaryjne, nie dot, V6 TDI :razz:

silniki z grupy VAG pompowtryskiwaczach, lepsze ale większa awaryjność

silniki z grupy VAG 2.0 TDI. 3.0 TDI , parametry ok, awaryjność nie :cry:

silniki Toyota D4D - ogólnie kupa

silniki honda 2.2 cdti , ok

silniki BMW 2.0 , 3.0 super

silniki Mercedes CDI , bardzo średnie :neutral:

silnika Renault DCI - kupa

silnika PSA - HDI , ok bez FPP

silniki Forda , niektóre ok jak , 1.6, 1.4 TDCI , 1.8 TDDI, reszta szrott, chyba że te nowe cos lepsze , nie wiem

o KIA , HUNDAI itp , nic nie wiem :oops:

Opel , niech sie przyznaje że ma w produkcji diesle :razz:

 

Czekamy na Subaru :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnika PSA - HDI , ok bez FPP

silniki Forda , niektóre ok jak , 1.6, 1.4 TDCI , 1.8 TDDI, reszta szrott, chyba że te nowe cos lepsze , nie wiem

 

ale psa i ford robią je przecież od paru lat razem...

 

Ford i PSA robią sillniki wspólnie 1.4 ,1.6. ,i pisałem że sa ok, silnik 1.8 TDDI to pierwsza generacja i jest mało psujący sie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy Limousine 2D RA 000 po obecnym kursie euro to wydatek rzędu 104.830,00 złotych brutto...

 

A po ile na Litwie ?

jak na razie, to ani oficjalny importer, ani ich "mniej oficjalni" konkurenci ( :mrgreen: ) nie podaja ani zadnej info, ani cen na zizlowe Subaraki... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...