Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Pomijając cięższe przypadki , polecam próbę. Wielokrotnie o tym pisałem. Umycie przepływki w myjce ultradźwiękowej. Drobny pył przechodzący przez filtr osadza się na "drucie przepływki". W moim/córki, a właściwie córki/moim. Ok. 60 kkm pierwsze mycie, 120 kkm drugie mycie. Teraz jest ok. 160 kkm. Już szykuję IPA. Wymiana firmware nie pomagała. Przepływka, z wbitym pyłem w drut, nie widzi właściwej ilości powietrza. Zaniża jego ilość, a więc zuboża mieszankę. Stąd stuki i opóźnianie zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamierzam naprawić ten problem programowo. Szykuję się do wyprawy na Poznań do mapteka. Dla pewności pojadę jeszcze na hamownię. Nie wiecie czy podobną usługę świadczy jakiś zakład bliżej Warszawy? Ewentualnie czy polecacie jakąś hamownie 4x4 Warszawa i okolice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...
Możliwe, że pompa paliwa może powodować te zamulanie? 

Ostatnim czasem samochód bardzo ciężko odpala. Prąd jest, rozrusznik kręci - więc chyba jedyne co może szwankować, to właśnie pompa. 

Ale rozrusznik może kręcić a będą zurzyte szczotki na nim. U mnie tak było, winiłem akumulator, a wymiana szczotkotrzymacza rozwiązała problem. Ale ten temat o zamulaniu on dotyczy zamulania z powodu opóźniania zapłonu przez stukowiec. Jakbyś się czymś podłączył i zobaczył na kat wyprzedzenia zapłonu to będziesz widział o co chodzi. Albo korekty od stukowca.

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ewemarkam napisał:

Ale rozrusznik może kręcić a będą zurzyte szczotki na nim. U mnie tak było, winiłem akumulator, a wymiana szczotkotrzymacza rozwiązała problem. Ale ten temat o zamulaniu on dotyczy zamulania z powodu opóźniania zapłonu przez stukowiec. Jakbyś się czymś podłączył i zobaczył na kat wyprzedzenia zapłonu to będziesz widział o co chodzi. Albo korekty od stukowca.

 

A jak to u Ciebie wyglądało? Bo u mnie pierwsze odpalenie jest trudne, jeżeli zgasze samochód i znowu odpalę, to już bezproblemowo. 

@akirnie sprawdzałem jeszcze. 

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:
13 minut temu, Danko napisał:
A jak to u Ciebie wyglądało? Bo u mnie pierwsze odpalenie jest trudne, jeżeli zgasze samochód i znowu odpalę, to już bezproblemowo. 
@akirnie sprawdzałem jeszcze. 

A masz LPG?

Tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest

To może wtryskiwacze Ci puszczają gaz do kolektora, albo reduktor. Zakreć LPG na butli, wypal na wolnych LPG z przewodów, tak aby zgasł albo się przełączył na PB. I rano odpal, oczywiście z ciągle zakręconym zaworem na butli. Powinno być lepiej.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ewemarkam napisał:

To może wtryskiwacze Ci puszczają gaz do kolektora, albo reduktor. Zakreć LPG na butli, wypal na wolnych LPG z przewodów, tak aby zgasł albo się przełączył na PB. I rano odpal, oczywiście z ciągle zakręconym zaworem na butli. Powinno być lepiej.

 

Wtryski na 99% sprawne, bo były kontrolowane kilka tysięcy temu... Aczkolwiek jest to jakiś trop, warto może sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski na 99% sprawne, bo były kontrolowane kilka tysięcy temu... Aczkolwiek jest to jakiś trop, warto może sprawdzić. 

Ten test możesz zrobić samemu i zajmie Ci to chwilę. A wtryski się mogły zabrudzic, wystarczy raz zatankować niedobry gaz. Niby filtry są ale one nie łapią wszystkiego. Reduktor też może puszczać. Aby sprawdzić wystarczy zdjąć wężyk który leci do kolektora i włożyć go np szklanki z wodą. Jeśli puszcza to zobaczysz bąbelki.

Ale w/w test rozwiąże wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jako że to moj pierwszy post:
WITAJCIE!!! 

No właśnie tez zakupiłem 2.0X EJ204 i mam ten problem ze dławi go od 2000-3000RPM. Przeleciałem cały temat od samego początku i dalej nie wiem? 
Czyszczenie przepustnicy, czyszczenie przepływki ale co z tym softem ECU? Robić Update? Jechać do ASO? bedą mieli aktualizację? 
D5854EC7 ten bedzie ostatni? 



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, morosek napisał:

Sasha I just bought my first used SG and should I buy a new one?

Sasha dąży do tego, że serwis możliwe że nie pomoże z tym problemem, bo niejako nie ma interesu w kombinowaniu nad rozwiązaniem problemu w XX letnim modelu. 

@Sasha_A80what you recommend though?

Cleaning stuff at first, or doing everything at the same time? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

First of all you are to tune the ecu against false knock detection that is the cause of 2000-3000rpm hesitation.

Remove a rusty secondary air system and a clogged EGR.

Nothing but a throttle body needs to be cleaned.

Inspect and recover AVCS if needed if there is 100+ kkm on the clock.  

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sasha_A80 napisał:

Inspect and recover AVCS if needed if there is 100+ kkm on the clock.  

 

where can i find these AVCS valve? 242kkm on the clock? I try use google but i cant find it.
EGR I'll take it out in the morning and clean it.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, morosek napisał:

where can i find these AVCS valve? 242kkm on the clock? I try use google but i cant find it.
EGR I'll take it out in the morning and clean it.

Jakie masz ECU? Na Hitachi sprawę załatwia Poznań lub Nowy Sącz, albo Sasha. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale reszta sposobów nie jest wieczna.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 morosek:

 

You are to log the engine while running.

And verify VVT angle left\VVT angle rigth values Vs engine RPM and engine load.

It is almost impossible to have  AVCS system working properly with 200 kkm on the clock and original oil valves.

 

Neither EGR nor secondary air system you are going to clean are related to 2000-3000 rpm flat spot.

Edytowane przez Sasha_A80
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, polter_83 napisał:

Jakie masz ECU? Na Hitachi sprawę załatwia Poznań lub Nowy Sącz, albo Sasha. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale reszta sposobów nie jest wieczna.

Jeśli można zapytać to ile taka usługa się ceni u poszczególnych dobrodziei. Bo przymierzam się również na taką operację bo już mnie zaczyna irytować ta dziura. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...