Jump to content
lewen

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

Recommended Posts

Witam. Ja też zmagam się z poszarpywaniem przy 2-3tys obr. Jakoś do tej pory nie sądziłem że może to być problem nagminny. Myślałem że to tylko ja tak mam w swoim Legacy V. Już nawet miałem umawiać się na regulację zaworów gdyż myślałem że to może być ich wina. Po kupnie auta myślałem że jest to wina inst LPG( mam założoną Prins) gdyż na benzynie jakoś tam jechał a na LPG dużo gorzej szarpał. W ASO powiedzieli mi żeby wyregulować instalacje LPG bo to jej wina. Byłem na regulacji ale niewiele to dało. Chwilę było dobrze gdyż w ASO zdjęli kleme z Aku i pewnie to pomogło. Powiedzieli mi że to wina LPG gdyż sterownik benzynowy uczy się od LPG i dlatego też na benzynie szarpie. Dopiero teraz zobaczyłem ten wątek na forum i dowiedziałem się że nie jestem sam. Ostatnio natrafiłem w internecie na box firmy proracing który ponoć może nawet w wolnossącym silniku polepszyć osiągi i zastanawiam się czy może on wpłynąć na to szarpanie? Jeśli ktoś stosował takie coś to co o tym sądzi bo już nie wiem co robić. Przesiadłem się z 1.8T i teraz brakuje pod nogą dużo no i to denerwujące szarpanie do tego.A może jest już jakieś rozwiązanie tego problemu?Z góry dzięki za jakieś odpowiedzi.Pozd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

There is a solution since 2013.

AVCS setting and knock strategy are to be recalibrated.

MY10\MY11 EJ204 equipped Legacy\Forester  were not able to leave a dealer without evident hesitation problem.

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
thanks for the quick reply. but who can do this calibration?
do they feel authorized to do so in the authorized service?

 
image.png.55a44c0e69e30549ad3cf9f331c2a60a.png
 
Edited by andriu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

This is not a factory software update.

A lot of forum members and other Subaru owners had sent the ecu to my location for ecu reflash.

You may routinely ask them if they are satisfied by results.

 

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites

I understand and read about doing miracles :) Can you tell me the cost of this service? I know that I need to buy a second controller and send it to you for calibration. What do you need from my car besides the driver? any logs made while driving or something else?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A spare ecu may be sourced here in Russia.

If you have a keyless start system a copy of immo sync will be needed.

Otherwise a spare may be sent with immo disabled.

 

An applicable cable for logging and ecu recalibration is provided.

The original immo may be copied by means of that cable or any k-line adapter.

Calibrations for petrol, LPG, E85 are provided at no additional cost.

 

If any k-line cable is available it will be useful to have some logs for diagnostics.

 

I am not sure that according to forum rules this is an applicable place to discuss pricing\terms of service.

Anyway your account allows a private message to be sent if you are intersted in details.   

 

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry for asking about the price in the general forum. If you can, please ask for private information. so I can buy ecu from you and send my own to you? I understand that with the immo off, each key will start the car? if the situation with the coronavirus calms down, I will certainly contact you. if you can give me the costs on priv. thanks for the info. Regards

Share this post


Link to post
Share on other sites

One more thing. I have a v-gate module connected via bluetooth. will I be able to provide you with the relevant data with it?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Without an applicable software ELM compatible Vgate dongle is not very useful for in-depth Subaru diagnostics.

Most probably JDMscan from Google Play is already applicable for your car.

I can not say for sure.

 

Almost any cheap China k-line cable is applicable.

I provide an applicable cable together with the reworked ecu.

Immo maybe copied from the original ecu in advance or later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

Myślałem że ten problem dotyczy tylko roczników 2005-2007.

Ja sobie z tym problemem poradziłem, a jeżdżę swoją imprezą od nowosci. Przy przebiegu okolo 60tyś, wprowadzilem tą drobną modyfikację, a teraz prawie 140tyś przebiegu i nie mam problemu z dławieniem.

Pewno zaraz ktoś mi powie że to niebezpieczne dla silnika,( Rozumiem) ale jak mi się akurat zaczynał dlawić na wyprzedzaniu!!! 

 

Patent bardzo prosty:

Czujnik stukowy nie dotyka bloku silnika,  jest najblizej jak to możliwe, a ja i tak od nowości na paliwie 98 lub wyżej( mniejsze prawdopodobieństwo spalania stukowego) innego bym nie zalecał po takiej zmianie.

Problem, przynajmniej w moim przypadku nie istnieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam jestem od niedawna posiadaczem Subaru Legacy 2,0 benzyna 165 km 2006r .Od niedawna i u mnie zaczęło się poszarpywanie miedzy 2-3 tys obrotów ,po zakupie wymieniłem olej i po ok 1tys km zaczęły się problemy z mocą.Nie wiem czy jest to problem z czujnikiem stukowym powszechnie znany ,czy może coś innego.Ze 2-3 razy od kupna migała kontrolka cruise Code 23 Abnormality of Sensors releated to Engine.Jak by ktoś mógł zerknąć na logi byłbym wdzięczny.

ecuExplorer 16-05-2020 10h21m05s.csv ecuExplorer 16-05-2020 13h50m07s.csv

Edited by Kubas1622

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kubas na oko wszystko wygląda OK z wyjątkiem spalania stukowego. Masz korekty zapłonu i na plus i na minus (w problematycznym zakresie prawie cały czas) czyli już nawet maksymalne wyprzedzenie zapłonu (IAM) jest ograniczone po całości. Zjeździj to paliwo do końca, zalej 98 albo 100 na shellu, zresetuj kompa i zobacz czy jest lepiej.

Niestety nasze subaryny powinny jeździć na wysokim oktanie. Uturbione 2.5 knocki zabijają a pozostałe mulą. Mój na 95 tak stuka że na fabrycznej mapie zdarza mu się dmuchnąć 20 psi, po kilkudziesięciu km ostrej jazdy IAM spada ponad połowę i auto wpada w limp mode, ale fakt że mam jeszcze parę innych dolegliwości do ogarnięcia. Na 98 zero problemów, IAM full i sporadycznie malutkie korekty.

Edited by rutra80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki za odpowiedź ,też właśnie myślałem żeby zalać lepsze paliwo ,bo 95 już na paru stacjach tankowałem i nie było różnicy.Najgorzej że mam pełny zbiornik ,no ale trudno wyjeżdżę to i zaleje 98 albo 100. Na pewno dam znać czy coś się poprawiło czy nie ,bo takie jeżdżenie to żadna przyjemność tylko człowiek się denerwuje że brak mocy ,tym bardziej że wiem jak jeździł wcześniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są dodatki zwiększające oktan które możesz dolać do 95.

Ale sama zmiana paliwa od razu nie da poprawy bo ECU już zrobił sobie mapy długoterminowe pod to dziadostwo - będziesz musiał zresetować kompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

There is no deep 2-3 k rpm engine hesitation in the logs.

The common flat spot problem is just coming and this is probably the cause why the previous owner sold the car.

Anyway the solution exists and you may fix the problem when the driveability becomes inapplicable.

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem rutra80 , już resetowałem ECU na trochę to pomaga ale na dłuższy czas jest to męczące,na dniach może uda mi się zalać to lepsze paliwo i się okaże.Thanks Sasha for the answer ,ecu programming should help.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, Kubas1622 napisał:

Rozumiem rutra80 , już resetowałem ECU na trochę to pomaga ale na dłuższy czas jest to męczące,na dniach może uda mi się zalać to lepsze paliwo i się okaże.Thanks Sasha for the answer ,ecu programming should help.

Zapłon między 2-3k ewidentnie jest pokoszony sprzecznymi sygnałami. Możesz podwiesić i zmasować stukowca i zobaczyć co będzie. Pojeździsz chwile, zlogujesz problematyczny zakres, przeanalizujemy :) Nic się nie popsuje. Ja jeździłem jakieś 60kkm z podwieszonym, ale mój silnik to starsza technologia.

Edited by Yoosyn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Yoosyn ok dzięki , spróbuje najpierw jak już wyjeżdżę paliwo do zero to zaleje 98 lub 100 ,a później tego stukowca jakoś ogarnę.Jak będę coś już miał wyślę logi .Ale wydaje mi się że i tak będzie trzeba wysłać ECU do Sashy i mieć problem z głowy.Tylko na tą chwilę nie mogę sobie pozwolić żeby auto miesiąc czasu stało , póki co muszę jakoś przejeździć ten okres .

Edited by Kubas1622

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie da się kupić ECU, wysłać do sashy i później podmienić na swoje. Kupuje się i tak z kluczykami zazwyczaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się;) Nawet kluczy nie trzeba bo Sasza wyłącza immo albo 'przenosi' oryginalne.

Parę osób w tym wątku (w tym ja) nawet chętnie sprzeda swoje oryginalne ECU gdyby kto chciał...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...